Ticket boeken in Bangkok

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Yvonne

Ticket boeken in Bangkok

#1 Bericht door Yvonne » zondag 21 augustus 2005, 13:52

Ik ga in december naar Thailand en ben van plan vanaf daar verder te reizen naar Maleisie en Indonesie. In eerste instantie was ik van plan om dat over land te doen, met de trein. Maar omdat er nu een negatief reisadvies is voor de vier zuidelijke provincies van Thailand, wil ik liever vliegen. Op internet vind ik geen goedkope tickets, ook niet via air asia of andere goedkope maatschappijen. Ik vraag me af of het te doen is om in Bangkok zelf last minute tickets te vinden? Misschien heeft iemand daar ervaring mee, of andere tips om goedkoop vanaf Bangkok verder te reizen?
Alvast bedankt,

Groetjes Yvonne

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » zondag 21 augustus 2005, 14:00

Tickets boeken inThailand doe je gewoon bij 1 van de vele reis burotjes, desnoods 2-3 uur van te voren of op het vliegveld bij de maatschappij of via internet.
Begrijp eigenlijk niet waarom er bij Air asia niks te boeken valt :?

suk 6
Okie

Yvonne

#3 Bericht door Yvonne » zondag 21 augustus 2005, 14:03

Op wat voor bedrag moet ik dan rekenen?

Bij Air asia kan ik voor december en januari sowieso niet naar Indonesie vliegen, volgens de site. En naar Kuala Lumpur ben ik nog steeds een paar honderd euro kwijt. De aanbiedingen die op de hoofdsite staan krijg ik niet als ik een datum invoer. Of doe ik nou echt iets heel erg verkeerd?

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » zondag 21 augustus 2005, 15:47

Ik heb eens bij Airasia gekeken, de goedkoopste enkele vlucht BKK-KUL (dec/jan) komt op 849 Baht.
Airasia heeft tussen 30/10/2005 en 26/3/2006 3 vluchten per dag naar Jakarta (vanaf KUL).
Zie de flightschedule van Airasia (pdf bestand): http://www.airasia.com/flight/pdf/ak_en_20050621.pdf
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#5 Bericht door Kees » zondag 21 augustus 2005, 15:52

Klopt Yvonne, ik heb ook al geprobeerd voor de aanbieding van Phuket naar Kuala Lumpur in de periode januari/februari, maar krijg ook alleen een prijs die bijna 5 maal zo hoog ligt dan hun aanbieding. Ik heb Air Asia dan ook een mailtje gestuurd met de vraag hoe hun aanbieding in elkaar steekt. Zodra ik wat hoor meld ik het wel.

Groetjes,
Kees

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#6 Bericht door dirk » zondag 21 augustus 2005, 16:03

Heb deze ook eens geprobeerd, 11 januari Phuket/Kuala Lumpur en 22 feb retour, krijg netjes 369 Baht voor een enkele vlucht.
Misschien zijn de kortingsvluchten niet op iedere dag?
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Yvonne

#7 Bericht door Yvonne » zondag 21 augustus 2005, 18:57

Dankjulliewel voor de reacties en hulp bij het zoeken! Het geldt inderdaad maar voor een beperkt aantal dagen en tijdstippen. Ik denk dat ik dus maar mijn reisschema wat ga aanpassen, zodat ik de goedkope tarieven kan meepikken. Want ik kan me haast niet voorstellen dat die last minutes goedkoper zijn. En ik durf het risico dat de vluchten vol zijn ook niet goed te nemen.

Bedankt in ieder geval.

pong

het ligt wat anders

#8 Bericht door pong » maandag 22 augustus 2005, 15:27

bij AirAsia kan je nu NOG NIET vor die tijd boeken, ze bepalen hun schema's pas korter tevoren, gewoon later kijken. geen enkele Thai kijkt zolangvooruit.
op http://www.flybudget.com kan je het hale arsenaal aan goedkope airlines vinden
MAAAR: rond de Kerst is OOk DAAR HOOGseizoen, dus geen lage prijzen (maar hun hoge prijzen zijn voor onze begrippen ook budget)
op het vliegveld zelf is het DUURDER; je betaalt de offisjele prijs.
Het vervoer Thai-Indo is ZEER beperkt, want geen enkele Thai gaat erheen.
wil je als rechtgeaarde NLer=angsthaas op 100% zeker spelen dan kun je:
1.boeken via singaporeair.com, klasse voor een klasse prijs'
2.een Thais reisburo benaderen, je Crcard nr opgeven (risky.....) en dan liggen de tix voor je klaar als je aankomt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”