wijn in bagage

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcus

wijn in bagage

#1 Bericht door marcus » zondag 14 augustus 2005, 14:42

Ik zou enkele flessen wijn willen meenemen in mijn bagage naar thailand
Nu is mijn vraag gaan die flessen bevriezen en kapotspringen met al de gevolgen vandien of moet ik mij geen zorgen maken , de vorige keer had ik een fles cognac meegebracht zij was volledig intackt maar ja de alcoholgehalte van cognac is ook veel hoger , alleen ernstige antwoorden graag als je het niet zeker weet zwijgen aub

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » zondag 14 augustus 2005, 15:08

Ik zou flessen altijd in mijn handbagage nemen.
Met je koffers word niet zo rustig mee omgegaan. Zou toch zonde van de cognac zijn als die fles kapot zou gaan.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: wijn in bagage

#3 Bericht door Edje » zondag 14 augustus 2005, 17:41

marcus schreef:Ik zou enkele flessen wijn willen meenemen in mijn bagage naar thailand
Nu is mijn vraag gaan die flessen bevriezen en kapotspringen met al de gevolgen vandien of moet ik mij geen zorgen maken , de vorige keer had ik een fles cognac meegebracht zij was volledig intackt maar ja de alcoholgehalte van cognac is ook veel hoger , alleen ernstige antwoorden graag als je het niet zeker weet zwijgen aub
In de handbagage doen. Wijn met een alc.% van 10 tot 15 bevriest bij een temp. van -50 C en zoals je zelf zegt is de ramp dan niet te overzien. Waarom meenemen? in de grote supers zoals Big C, Lotus en Friendship zijn best leuke wijnen te koop voor een redelijke prijs.
Gezondheid.
Groetjes; Edje

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#4 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 13:24

:?: De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.

Om wijn te vervoeren, moet je gewoon een kistje nemen met daarin schokdempend materiaal. Je kunt het testen door van te voren even met je koffer te gaan gooien. Ik ben ervan overtuigd dat het vervoer op die manier geen probleem zal opleveren.
Afbeelding

wijn

Re: wijn in bagage

#5 Bericht door wijn » dinsdag 24 januari 2006, 14:37

marcus schreef:Ik zou enkele flessen wijn willen meenemen in mijn bagage naar thailand
Nu is mijn vraag gaan die flessen bevriezen en kapotspringen met al de gevolgen vandien of moet ik mij geen zorgen maken , de vorige keer had ik een fles cognac meegebracht zij was volledig intackt maar ja de alcoholgehalte van cognac is ook veel hoger , alleen ernstige antwoorden graag als je het niet zeker weet zwijgen aub
Laan ze nu ook wijn schenken in het vliegtuig :roll:

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#6 Bericht door Mitmig » dinsdag 24 januari 2006, 15:48

FlyingDutchman schreef::?: De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.
Dieren zitten in een aparte, verwarmde ruimte. Ze gaan echt niet de hele belly verwarmen alleen voor een paar beesten!

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#7 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 18:44

Mitmig schreef:
FlyingDutchman schreef::?: De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.
Dieren zitten in een aparte, verwarmde ruimte. Ze gaan echt niet de hele belly verwarmen alleen voor een paar beesten!
Beste Mitmig, je kunt me ècht niet wijsmaken, dat het in de laadruimte van het vliegtuig -50c wordt. Het zal er inderdaad koeler zijn, dan in het compartiment waar dieren vervoerd worden, maar géén -50c. De wijn zal derhalve niet exploderen door de veronderstelde koude.
Afbeelding

Gast

#8 Bericht door Gast » dinsdag 24 januari 2006, 19:01

FlyingDutchman schreef:
Mitmig schreef:
FlyingDutchman schreef::?: De ruimen zijn (toch) niet onderhavig aan de buitentemperatuur. Het wordt (toch) ook gebruikt om dieren en handel te vervoeren. Dat zou anders wat moois zijn; dan komt je bagage volledig bevroren aan.
Dieren zitten in een aparte, verwarmde ruimte. Ze gaan echt niet de hele belly verwarmen alleen voor een paar beesten!
Beste Mitmig, je kunt me ècht niet wijsmaken, dat het in de laadruimte van het vliegtuig -50c wordt. Het zal er inderdaad koeler zijn, dan in het compartiment waar dieren vervoerd worden, maar géén -50c. De wijn zal derhalve niet exploderen door de veronderstelde koude.
Ik heb 't helemaal niet over temperatuur gehad! Alleen dat dieren apart zitten i.v.m. verwarming. In de laadruimte zal het net boven het vriespunt liggen, dus te koud voor dieren! Ik heb geen huskeys! :wink:

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 24 januari 2006, 19:02

Sorry, weer vergeten in te loggen! :oops: Dat was ik dus, hierboven!

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#10 Bericht door Mitmig » dinsdag 24 januari 2006, 19:04

Anonymous schreef:Sorry, weer vergeten in te loggen! :oops: Dat was ik dus, hierboven!
Drie keer is scheepsrecht! :D

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#11 Bericht door Mitmig » dinsdag 24 januari 2006, 19:05

Trouwens, ik zou echt geen wijn gaan meeslepen naar Thailand! Die is hier ook genoeg te koop! Breng liever wat zakken drop mee (katjes)! :D

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#12 Bericht door FlyingDutchman » donderdag 26 januari 2006, 13:14

Mitmig schreef:Trouwens, ik zou echt geen wijn gaan meeslepen naar Thailand! Die is hier ook genoeg te koop! Breng liever wat zakken drop mee (katjes)! :D
:lol: Beste Mitmig. Da's l*llig, hè ? (*=u) :P Niet inloggen :wink:.

:arrow: Als je je adres PM't, stuur ìk je een zak (apothekers - lekkerste) Katjesdroppies 8).
Afbeelding

Marcus

wijn

#13 Bericht door Marcus » vrijdag 27 januari 2006, 12:33

er is in thailand inderdaad genoeg wijn te koop maar wil je iets lekker hebben betaal je 3 keer zoveel als in de eu

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#14 Bericht door Mitmig » vrijdag 27 januari 2006, 13:24

FlyingDutchman schreef::arrow: Als je je adres PM't, stuur ìk je een zak (apothekers - lekkerste) Katjesdroppies 8).
Bedankt voor het aanbod! Volgende maand gaan we een weekje naar Nederland op familiebezoek dus kan ik weer een paar kilootjes mee terug nemen! :D

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#15 Bericht door FlyingDutchman » zondag 29 januari 2006, 01:19

Mitmig schreef: Bedankt voor het aanbod! Volgende maand gaan we een weekje naar Nederland op familiebezoek dus kan ik weer een paar kilootjes mee terug nemen! :D
:? Het is KOUD hier hòòr :!: Trek wat warms aan :lol:. Veel plezier met de hereniging, overigens.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”