China Airlines

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

China Airlines

#1 Bericht door Edje » vrijdag 05 augustus 2005, 18:16

Met ingang van 1 sept. gaat de luchthavenbelasting bij CA naar € 108.
Voor de mensen die al een vlucht geboekt hebben met een veel latere vertrekdatum en nog niet geheel betaald hebben, zorg dat de € vóór 31 aug. binnen zijn bij het reisburo, dan heb je van deze verhoging geen last.
Dit beleid van CA vind ik niet correct, deze verhoging moeten ze toepassen bij nieuwe boekingen en niet de mensen die vroeg geboekt hebben te dwingen om vóór 31 aug. te betalen om onder deze verhoging uit te komen. Zou het slecht gaan met CA? om op deze manier Euri's binnen te halen. Wij hebben vroeg geboekt en vliegen pas eind Nov. Ik betaal dus niet vóór 31 aug. en neem contact op met CA.
BRON: heden vernomen van 333 travel.
Groetjes; Edje

Túk-Túk
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 10:39
Contacteer:

#2 Bericht door Túk-Túk » zaterdag 06 augustus 2005, 09:22

Laat me aub weten hoe het afloopt, want wij hebben in juni geboekt, en we vliegen in december. Dus dat zou betekenen dat we hier ook mee te maken krijgen. We hebben al een aanbetaling gedaan en de rest moet voor 31 oktober worden betaald. Maar ik ben dus ook niet van plan om dit eerder te doen. De factuur is ondertussen al een keer verhoogd vanwege een brandstoftoeslag. Ik vraag me af of dit ook zo maar mag. We hebben per slot van rekening al geboekt.

Please keep me informed...

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

Luchthavenbelasting verhoging CA

#3 Bericht door SyBerk » zaterdag 06 augustus 2005, 11:21

Is het niet zo dat de luchthavenbelasting geheven wordt door het vliegveld? En dus niet afhankelijk is van de luchtvaartmaatschapij? Als CA de belasting verhoogt betekend dat toch dat in feite schiphol de belasting omhoog gooit? Kortom is CA de enige die de prijzen verhoogd of doen alle anderen het ook?

Kan der helemaal naast zitten maar goed dat hoor ik dan wel.

SyBerk

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Luchthavenbelasting verhoging CA

#4 Bericht door Edje » zaterdag 06 augustus 2005, 16:18

SyBerk schreef:Is het niet zo dat de luchthavenbelasting geheven wordt door het vliegveld? En dus niet afhankelijk is van de luchtvaartmaatschapij? Als CA de belasting verhoogt betekend dat toch dat in feite schiphol de belasting omhoog gooit? Kortom is CA de enige die de prijzen verhoogd of doen alle anderen het ook?

Kan der helemaal naast zitten maar goed dat hoor ik dan wel.

SyBerk
Volgens mij heb je gelijk, 333t spreekt over luchthavenbelasting maar het zal wel een brandstoftoeslag zijn. Ik ben eens gaan surfen maar op dit moment is er geen enkele maatschap die de brandstoftoeslag zo hoog heeft opgevoert als CA.
Vandaag ook een artikel hierover in de krant van oa de consumentenbond.
Bij reeds volledig betaalde en uitgeprinte tickets mag deze verhoging niet meer doorgevoert worden.
Indien alleen aanbetaald is mag de reis geanuleerd worden en moet de aanbetaling min adm.kosten geretourneerd worden. Ik ben eens benieuwd want wij gaan het proberen, mede omdat ik een veel betere aanbieding heb gevonden die ook beter aansluit op de binnenlandse vlucht.
Zoals al eerder gezegt, vroegboeken heeft geen zin meer.
Groetjes; Edje

Gast

#5 Bericht door Gast » donderdag 11 augustus 2005, 11:26

Hoi,

De airline heeft het recht om zijn brandstoftoeslag tussentijds aan te passen en dit door te berekenen aan de passagier. Ik werk in de reiswereld en doe erg business met CI (China Airlines).
Als je gewoon voor 1 sep betaalt en het rsb opdracht geeft voor deze datum de tickets te printen, dan hoef je deze verhoging niet te betalen. Alle tickets die vanaf 01sep worden uitgegeven, worden uitgegeven inclusief de verhoging van de brandstoftoeslag.

Edje, de verhoging van China Airlines valt heel erg mee tov andere airlines. Om een voorbeeld te geven, KLM gaat ook een toeslag van €40 per vlucht berekenen.

Het is inderdaad een brandstoftoeslag !!!!!!!

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#6 Bericht door PeterPivo » maandag 29 augustus 2005, 12:40

Vlieg 4 december naar Bangkok met China airlines. Heb op 3 maart j.l. al een vliegticket geboekt tegen een tarief van €699 zag laatst dat dat € 625 was geworden. Heb alle betalingen al gedaan maar als mijn ticket na 1 september wordt uitgeprint moet ik dan nog die toeslag gaan betalen?

groet PeterPivo

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#7 Bericht door rocopi » maandag 29 augustus 2005, 19:03

Ja vanaf 1 september moet je gewoon bijbetalen, betaal nu en laat je ticket uitprinten. Je kan van het extra geld beter een consumptie kopen.

Prettige vakantie :D
Altijd Vrolijk

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#8 Bericht door PeterPivo » dinsdag 30 augustus 2005, 10:04

heb gisteren gelijk contact opgenomen met 333Travel hoef de toeslag niet te betalen en me e-ticket zou zo snel mogelijk worden opgestuurd. Dus dat scheelt me weer een € 30 euro. :D

PeterPivo

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#9 Bericht door PeterPivo » donderdag 13 oktober 2005, 11:56

Ik heb begin september contact gehad met 333travel en volgens hun was me ticket al uitgeprint en zou het zo snel mogelijk worden opgestuurd, we zitten nu al dik in oktober en heb nog steeds niks binnen :!: kan dit komen omdat ze erg druk zijn en de tickets pas op het laatste moment opsturen?

PeterPivo

Rob

#10 Bericht door Rob » vrijdag 14 oktober 2005, 09:34

Wij hebben in augustus bij 333travel tickets geboekt naar Bangkok via Hongkong (€619), toeslag incl. brandstof €148...Vorige week E-ticket binnen per post, verder alles prima bij 333t... :D

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#11 Bericht door franky » vrijdag 14 oktober 2005, 18:37

PeterPivo schreef:Ik heb begin september contact gehad met 333travel en volgens hun was me ticket al uitgeprint en zou het zo snel mogelijk worden opgestuurd, we zitten nu al dik in oktober en heb nog steeds niks binnen :!: kan dit komen omdat ze erg druk zijn en de tickets pas op het laatste moment opsturen?

PeterPivo
Ik meen dat je bij 333 travel gewoonlijk 6 weken voor vertrek je ticket krijgt opgestuurd, dus je zou het zo in de brievenbus moeten vinden; het is een ticket voor 6 december toch? Zou dus de komende week zijn.

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#12 Bericht door PeterPivo » dinsdag 18 oktober 2005, 11:08

franky schreef:
PeterPivo schreef:Ik heb begin september contact gehad met 333travel en volgens hun was me ticket al uitgeprint en zou het zo snel mogelijk worden opgestuurd, we zitten nu al dik in oktober en heb nog steeds niks binnen :!: kan dit komen omdat ze erg druk zijn en de tickets pas op het laatste moment opsturen?

PeterPivo
Ik meen dat je bij 333 travel gewoonlijk 6 weken voor vertrek je ticket krijgt opgestuurd, dus je zou het zo in de brievenbus moeten vinden; het is een ticket voor 6 december toch? Zou dus de komende week zijn.
Bijna goed. Ik vertrek zondag 4 december dus zou hem komende week binnen moeten krijgen :D

Bedankt :!:

PeterPivo

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#13 Bericht door Edje » woensdag 19 oktober 2005, 20:55

franky schreef:
PeterPivo schreef:Ik heb begin september contact gehad met 333travel en volgens hun was me ticket al uitgeprint en zou het zo snel mogelijk worden opgestuurd, we zitten nu al dik in oktober en heb nog steeds niks binnen :!: kan dit komen omdat ze erg druk zijn en de tickets pas op het laatste moment opsturen?

PeterPivo
Ik meen dat je bij 333 travel gewoonlijk 6 weken voor vertrek je ticket krijgt opgestuurd, dus je zou het zo in de brievenbus moeten vinden; het is een ticket voor 6 december toch? Zou dus de komende week zijn.[/quote

Vorige week maandag mijn ticket betaald voor vertrek op 26 nov, eind van dezelfde week ticket keurig per post ontvangen. Service op en top.
Groetjes; Edje

Jeroen

#14 Bericht door Jeroen » donderdag 20 oktober 2005, 12:58

WIj hebben onze reis geboekt op 20-09 met vertrek op 1 nov. wij betaalde 68,- luchthaven belasting, is redelijk maar ook een brandstoftoeslag van 40,- dus samen 108,-. brandstoftoeslag mag op elk moment worden ingevoerd om de prijzen voor de carriers rendabel te houden( bij wet geregeld)

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#15 Bericht door PeterPivo » maandag 24 oktober 2005, 11:04

Ticket is binnen :D

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”