airporttax

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lamai

airporttax

#1 Bericht door Lamai » vrijdag 29 juli 2005, 20:21

Vlieg binnenkort met China naar BKK. Wat mij echter opvalt is dat zo'n beetje ieder reisburo een andere toeslag voor airporttax op de ticketprijs gooit. Volgens de websites van China en Eva moet het gaan om 66 euro voor een retourvlucht Adam-BKK in september. Bij reisburo's varieert de opslag van 68 tot over de 100 euro voor dezelfde vlucht.
Op zijn zachts gezegd ondoorzichtig allemaal. Mij lijkt dat de opslag voor airporttax bij ieder reisburo gelijk zou moeten zijn.
Iemand die meer verstand heeft van airporttaxes?

johanb1979
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 14:50

#2 Bericht door johanb1979 » vrijdag 29 juli 2005, 20:36

inderdaad hoort de luchthaven belasting altijd gelijk te zijn. Dit gaat namelijk om de belasting dat de luchthaven berekend aan de vliegmaatschappij voor veiligheid, normen e.d.

Alles meer dan dat de maatschappij zelf aangeeft is dus oplichterij vanuit het reisbureau.

Zelf heb ik pas geleden via http://www.vakantiekoning.nl ticket naar bangkok gekocht voor 566 Euro met 66 Euro luchthavenbelasting en 30 euro ticket fee. Dit zijn volgens mij hele nette prijzen waar ook bv. BM air niet aankomt. Die rekent namelijk 110 Euro luchthavebelasting per ticket met de aanbieding die ze op dit moment hebben!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » zaterdag 30 juli 2005, 00:12

Luchthavenbelasting en veiligheids toeslag ongeveer 65 euries. Bij de meest maatschappijen wordt een extra brandstof toeslag geheven(IVM DE HOGE BRANDSTOF PRIJZEN) deze zal vaak bij de ticket prijs zijn inbegrepen maar sommige maatschappijen heffen deze toeslag ook apart en het is aan de reis buros hoe ze deze toeslag heffen, vaak wordt het bij de luchthavenbel. en veiligheidstoesl. geheven.

groetens
Okie

Ps vraag anders om een specificatie van de rekening

Túk-Túk
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 10:39
Contacteer:

#4 Bericht door Túk-Túk » zaterdag 30 juli 2005, 08:23

Hoi Okie, wat betreft die brandstoftoeslag:
Wij hebben in juni tickets geboekt bij Holiday International. We hebben ook al een eerste aanbetaling gedaan. Nu kregen we gisteren een nieuwe factuur in huis, waarbij het totaalbedrag met 80 euro is verhoogd, 2 x 40 euro brandstoftoeslag. Mag dit zomaar? Ik kan het nergens in de voorwaarden vinden.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » zaterdag 30 juli 2005, 10:31

Ik weet wel dat als je bij een aantal reisagenten je een vlucht hebt geboekt en betaald, je de brandstoftoeslag niet hoeft te betalen.
Heb je wel een aanbetaling gedaan, komt die brandstoftoeslag er wel bij.
Brandstoftoeslag heeft dus niets met luchthavenbelasting te maken, maar wel met de afstand van je vlucht en welke maatschappij je vliegt.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#6 Bericht door Okie » zaterdag 30 juli 2005, 11:49

De brandstof toeslag heeft alleen te maken met de hoge olie prijzen en het is aan de maatschappij om daar iet mee te doen. De ene maatschappij zal wat langer wachten als de andere, hangt ook af van de financiele situatie van de maatschappij. In Thailand wordt 200 baht voor binnenlandse vluchten extra gerekend voor brandstoftoeslag.

Als je een ticket/reis hebt geboekt en betaald kan de reis organisatie je later niet nog een extra bedrag laten betalen voor extra brandstof toeslag. Als de reis alleen aanbetaald is betaal je deze toeslag wel.

Het lijkt mij dat als er getekend is voor een bepaald ticket/reis en de bedragen staan vermeld en er staat nergens iets over vermeld dat het reis buro de prijs zomaar kan verhogen omdat er extra brandstof toeslag wordt gevraagd door de maatschappij of iets anders waardoor de prijs zou kunnen verhogen, zij dit niet alsnog op de klant kunnen verhalen. Maar het zal wel een welles nietes spelletje worden waarbij jullie op het eind toch moeten betalen anders krijg je de tickets gewoon niet. Je kan het allicht aan kaarten bij holiday travel, nee heb je ja kan je krijgen.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”