1 keer naar thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bieke

1 keer naar thailand

#1 Bericht door bieke » donderdag 28 juli 2005, 12:05

ik ga vanaf november met een vriendin naar thailand voor 5 maanden
het is de eerste keer dat ik zon lange reis maak en ik ben ook nog nooit in azie geweest
heb eigenlijk totaal geen idee waar ik moet beginnen qua voorbereiding
is het nodig om een visum te regelen voor thailand?
is het beter om op voorhand een route vast te leggen?
Zijn er gevaarlijke streken die ik het best kan vermijden
moet ik me laten vacineren?
we willen ook graag naar indonesie en cambodja gaan
hoe pakken we dit het beste aan?
als iemand handige informatie heeft die ik kan gebruiken mag je dit altijd doorsturen naar janssens.kathleen@telenet.be


alvast bedankt[/b]

pong

naar de bieb en lezen

#2 Bericht door pong » maandag 01 augustus 2005, 15:36

er zijn diverse boeken (die bestaan nog steeds in deze webtijden), gratis te len in de bieb (zit ik nu, ook gratis) en die schrijven alles wat je wilt weten
het leuke van Thaild is dat alles mag (MAG) en niets echt verplicht is, behalve altijd je pas bij je dragen (wel of niet visum: hangt er vanaf hoe lang je per keer blijft, 5 mnd aan een stuk kan sowieso niet. ander engels forum vor nitwitters: http://www.lonelyplanet.com / thorntree, LEES eerst, want al je vragen staan er al 22 keer beantwoord

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » maandag 01 augustus 2005, 17:10

Helemaal met Pong eens. Al je vragen worden op de diverse forums wel tig keer gevraagd. Schrijf eerst op wat je wil weten en ga dan gericht zoeken, als je dan nog vragen hebt, spui ze maar.

- visum niet nodig voor Thailand bij verblijf tot 30 dagen.

- over vaccinaties, vragen bij het haven ziekenhuis in Rotterdam of AMC in Amsterdam.

-Vanuit Thailand is heel Azie makkelijk te bereiken, hetzij over land of door de lucht of per boot

Veel plezier met voor bereiden

Okie

vind trouwens wel dat je een beetje laat begint met voor bereiden als je over 3 maanden al weg gaat. Maar dat is mijn idee.

wackywim
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 01 augustus 2005, 14:25

#4 Bericht door wackywim » woensdag 03 augustus 2005, 15:17

Het is inderdaad niet echt efficient om dezelfde vraag meerdere keren te moeten beantwoorden. Kan iemand mij daarom uitleggen waar ik de zoekoptie kan vinden op deze site? Ik kan hem niet vinden en zoek me daarom 3 slagen in de rondte om de juiste info te krijgen.

Bvd & mvg,

Wim

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » woensdag 03 augustus 2005, 17:03

Op dit forum zit inderdaad geen zoek functie, je zal dus zelf even door de diverse onderwerpen moeten zoeken. Lijkt me niet zo moeilijk als je ergens naar op zoek bent.

Misschien iets voor de forum beheerder om een zoekfunctie aan de site te koppelen :?: :?: :?: :?:

Okie.

pong

als je dan perse van screens wilt lezen

#6 Bericht door pong » vrijdag 05 augustus 2005, 15:31

(ik lees dus liever in een echte nagsue=boek):
http://www.thailandvoorbeginners.nl
wrs. ook nog met link op gewoon http://www.thailand.pagina.nl: surf eens en klik wat, altijd prijs

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”