Reizen in Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wimpie

Reizen in Thailand

#1 Bericht door Wimpie » woensdag 27 juli 2005, 16:42

Hallo allen

Volgen jaar augustus willen mijn vriendin en ik onze honeymoon gaan beleven in Thailand. Helaas hebben we door omstandigheden maar zo'n twaalf dagen om van deze reis te genieten. Nu heb ik een aantal vragen :

1 Ik wil zelf graag 1 of 2 keer gaan duiken, wat is het mooiste duik gebied in Thailand

2 We willen graag een rondreis maken van een paar dagen om toch zoveel mogelijk van het land te zien, welke regio kunnen we dan het beste op gaan

3 Ik hoorde over problemen met Phuket Air, wat is dan het beste alternatief om mee te vliegen.

4 Is augustus een weer zekere tijd van het jaat om naar Thailand toe te gaan of is er dan een regenseizoen?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » woensdag 27 juli 2005, 18:27

Hoi Wimpie

Gezien je beperkte tijd, zou ik me beperken tot de omgeving van Bangkok en 1 van de eilanden in het zuiden.

1. In Augustus is het aan de west kust niet echt leuk duiken hoge golven, geen goed zicht. Ik raad je aan naar Koh Samui te gaan en daar vandaan twee duiken te regelen er zijn daar zat duik operators.

2. maak een rondreis in de omgeving van Bangkok. Thailand is net zo groot als Frankrijk dus beperk je reis tijden. In Bangkok en omgeving is zat te doen.

3.Phuket Air vliegt niet meer op Amsterdam. De beste maatschappijen zijn, EVA air, China Air en KLM(zij vliegen allen rechtstreeks van af Amsterdam. Als je in de buurt van Duitsland woont is een vlucht uit Duitsland een alternatief. Verder zijn er nog een heleboel maatschappijen die vluchten hebben met een tussen stop elders in Europa/Midden Oosten/Rusland of Azie

4. Het regen seizoen begint omstreeks Juli in het Noorden van Thailand en trekt langzaam naar het Zuiden. Een paar flinke buien van een uur maar daarna is het weer droog temperaturen rond de dertig graden.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”