boeiend om te lezen

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

boeiend om te lezen

#1 Bericht door ting dong Eddy » zondag 10 juli 2005, 01:08

hier een site met een verhaal van zowel een thaise dame van plezier als van een man die voor haar gevallen is
deze 2 verhalen geven volgens mij duidelijk de verschillen in cultuur en gedachtes weer
mischien eens leuk om over na te denken
http://www.pattayapages.com/girls/mike.html (de westerse mannelijke kant van het verhaal)
en
http://www.pattayapages.com/girls/noi.html (de thaise vrouwelijke kant van het verhaal
paratroopers never die ! they only fly away

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » zondag 10 juli 2005, 07:22

vooral de site van noi geeft een goed beeld van de thaise cultuur

en de site van mike een beeld van onwetendheid ..

als je als man in thailand met een thaise trouwt, zal je een bruidschat moeten betalen ..
het bedrag is afhankelijk van de status van de familie en kan varieren
voor de armen 20.000 thb tot de zeer rijken 200.000.000 thb

als man wordt je dan ook in de familie van de vrouw als zoon opgenomen ... ondanks dat mijn schoonouders jonger zijn dan ik
er wordt dan ook van je verwacht dat je een bijdrage levert in het onderhoud... gekukkig zijn mijn schoonouders niet inhalig , hoeven geen auto en die paar duizend baht per maand , kunnen er bij mij wel af..

officieel heeft de thaise echtgenote recht op de helft van het inkomen van de man ... en de man het recht op het gebruik van het lichaam van de vrouw..
een povere ruil overigens..

bargirls zijn vaak verhard door hun ervaringen met buitenlanders en proberen zo veel mogelijk geld los te krijgen


allemaal wel te begrijpen


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

piet

thaise cultuur

#3 Bericht door piet » zondag 10 juli 2005, 19:50

Ik heb dit verhaal van die zweed gelezen ik heb er zo al verschillende gelezen , hij mag nog blij zijn dat hij er zo goedkoop van af is gekomen , wij gaat er nu grote plannen maken met een meisje dat hij maar enkele dagen kent , en hij verlangt van haar dat ze trouw is terwijl hij grote sier maakt met andere vrouwen , ik vind als je zo lang gestudeerd hebt mag je wel een beetje verstandiger zijn , maar ja als je hard word vanonder dan word je meestal zacht van boven , en toch blijf ik er bij dat je iets moois met een thais meisje kunt hebben

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#4 Bericht door frumau » zondag 10 juli 2005, 22:10

Goed verhaal. Blij toe dat het mij beter is afgegegaan!!! :)
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#5 Bericht door J. » maandag 18 juli 2005, 11:35

Erg interessant om zo gedetailleerd het verhaal vauit Noi's perspectief te lezen.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#6 Bericht door Jantra » maandag 18 juli 2005, 12:38

Ik ben over de helft met het lezen van Private Dancer, ook van deze website. Het is zeker interessant om te lezen hoe beide partijen denken en handelen. Goede tip Ting Dong Eddy, maar ja we zijn ook niet anders gewend van jou :wink:

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#7 Bericht door Jantra » woensdag 20 juli 2005, 14:02

Heb het verhaal uit, het duurde ff, 220 blz. Maar het was zeker de moeite waard. Interessant om beide gedachtegangen te lezen.

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

#8 Bericht door ting dong Eddy » zaterdag 30 juli 2005, 23:22

paratroopers never die ! they only fly away

Ban Nam Yuen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 05 november 2005, 10:26
Locatie: Ijmuiden
Contacteer:

cultuurs verschillen

#9 Bericht door Ban Nam Yuen » vrijdag 18 november 2005, 15:46

Ik heb best wel even stilgestaan bij de 2 verhalen en denk dat het bij velen op deze manier vergaat, zeker met barmeisjes.
De (gewone niets vermoedende) tourist. met zijn onwetendheid van "de farrang", niet bekent zijn met Thaise gewoonte's en gebruiken, het ZEKER NIET kunnen denken als een Thai want zelfs na 16 jaar zijn ze nogsteeds niet te begrijpen. alle logica slaat in onze ogen de plank mis. Aannemen dat iets of wat, "zo is". valt ver buiten onze logica. je hebt gewoon een tijdje nodig om het te begrijpen, dit heet aanpassen !!!
Maar !!!!! als je dan een tijdje op het vliegveld staat denk je dat behalve rijst, de Thaise vrouw op een goede 2e plaats staat wat betreft de export van Thaise goederen naar het buitenland.
Honderden, zoniet duizenden Thaise vrouwen die dagenlijks van en naar buitenlandse bestemmingen vliegen met hun farrang (en soms zonder).
Dit bewijst dat het met vele anderen wel gelukt is en dat er genoeg farrangs zijn die ze wel serieus nemen, ze niet alleen maar gebruiken voor een weekje sex en dan weer met een lege zak naar huis gaan.
Van de ongeveer 75 millioen Thaien zijn 75% in onze ogen armlastig tot arm en probeert men op iedere manier het hoofd boven water te houden waarbij de vele die (mis) bruikt worden, diegene gaan gebruiken, die geld genoeg hebben voor hun pleziertjes....
Wat dat betreft is het hetzelfde als op de wallen, je betaald, je doet en je gaat, waarbij je geen rekening hoeft te houden met de ander. Koud en kil, I love you darling and goodbey !!!!!!!

gelukkig zijn er ook andere verhalen !!

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#10 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 13:52

:? Bestaat er ook een uittreksel van deze verhalen ? ... Niet dat ik geen Engels kan lezen, maar ik hou meer van de clue van een verhaal. Dat scheelt tijd. Ik ben tenslotte nog steeds onderhavig aan de Westerse 'haast-haast' maatschappij.

Ikzelf ben nooit in Thailand geweest, heb nooit een (sexuele) relatie gehad met een Thaise, maar ken er wel velen die mij vòòr zijn geweest (ik ben van plan binnenkort te gaan).

Ik kende iemand met een restaurant in Thailand (helaas is hij geëlectrocuteerd bij het vervoeren van een koelkast 24/9/2005) en die had het goed naar zijn zin met zijn Thaise vrouw. Ik kende er òòk een, die liet een huis bouwen, trouwde met een Thaise en toen bleek dat 'het niet helemaal klopte'. Weg huis en Thaise vrouw (die in het complot zat). Ik ken er òòk een, die een Thaise vrouw naar Nederland haalde. Ze spreekt thans perfect Nederlands en ze zijn gelukkig ... het andere verhaal is van een Thaise vrouw die haar Nederlandse man volledig leegzoog in Nederland en na een jaar of twee weer lekker terugging naar Thailand met het vermogen van haar man.

Vier verschillende verhalen in een notendop :!:
Afbeelding

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#11 Bericht door henkypenky » dinsdag 24 januari 2006, 14:01

FlyingDutchman schreef::? Bestaat er ook een uittreksel van deze verhalen ? ... Niet dat ik geen Engels kan lezen, maar ik hou meer van de clue van een verhaal. Dat scheelt tijd. Ik ben tenslotte nog steeds onderhavig aan de Westerse 'haast-haast' maatschappij.

Ikzelf ben nooit in Thailand geweest, heb nooit een (sexuele) relatie gehad met een Thaise, maar ken er wel velen die mij vòòr zijn geweest (ik ben van plan binnenkort te gaan).

Ik kende iemand met een restaurant in Thailand (helaas is hij geëlectrocuteerd bij het vervoeren van een koelkast 24/9/2005) en die had het goed naar zijn zin met zijn Thaise vrouw. Ik kende er òòk een, die liet een huis bouwen, trouwde met een Thaise en toen bleek dat 'het niet helemaal klopte'. Weg huis en Thaise vrouw (die in het complot zat). Ik ken er òòk een, die een Thaise vrouw naar Nederland haalde. Ze spreekt thans perfect Nederlands en ze zijn gelukkig ... het andere verhaal is van een Thaise vrouw die haar Nederlandse man volledig leegzoog in Nederland en na een jaar of twee weer lekker terugging naar Thailand met het vermogen van haar man.

Vier verschillende verhalen in een notendop :!:
niet dat ik alle verhaaltjes altijd maar zo geloof hoor , maar misschien is het wel wat plezanter om door een thaise vrouw leeggezogen te worden dan door een westerse :lol:
( sorry dames , grapje hoor :!: )
live and let live !

Ban Nam Yuen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 05 november 2005, 10:26
Locatie: Ijmuiden
Contacteer:

boeiend om te weten.

#12 Bericht door Ban Nam Yuen » dinsdag 24 januari 2006, 14:32

De clu is dat er veel kaf onder het koren zit en dat je net zoals hier geluk moet hebben met wat voor soort vrouw je thuiskomt.
Feit is wel dat wanneer je er een uit de bar haald je een grotere kans hebt om (lachend) naar de klote te gaan dan wanneer je een meisje van het platte land zou afhalen.
In de meeste gevallen bv in de (toeristen) plaatsen kan je het meisje wel uit de bar halen, maar de bar niet meer uit het meisje !!
Roken, drinken en gokken ze, laat ze lekker waar ze zijn en begin geen relatie. er zijn er inderdaad al heel buitenlanders, op deze manier naar de klote geholpen !! de meeste van hen zitten alleen maar achter de poen aan..... (uitzonderingen daar).

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

Re: boeiend om te weten.

#13 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 15:02

henkypenky schreef:... 'leeggezogen' ...
:twisted: "A dirty mind is a joy forever" :!:
Ban Nam Yuen schreef:De clu is dat er veel kaf onder het koren zit en dat je net zoals hier geluk moet hebben met wat voor soort vrouw je thuiskomt.
Feit is wel dat wanneer je er een uit de bar haald je een grotere kans hebt om (lachend) naar de klote te gaan dan wanneer je een meisje van het platte land zou afhalen.
In de meeste gevallen bv in de (toeristen) plaatsen kan je het meisje wel uit de bar halen, maar de bar niet meer uit het meisje !!
Roken, drinken en gokken ze, laat ze lekker waar ze zijn en begin geen relatie. er zijn er inderdaad al heel buitenlanders, op deze manier naar de klote geholpen !! de meeste van hen zitten alleen maar achter de poen aan..... (uitzonderingen daar).
Bedankt :idea: ! Ban Nam Yuen. "... de bar niet meer uit het meisje !" Inderdaad; dat is eigenlijk overal hetzelfde. Alleen een 'ouwe ho*r', die het vak ècht wil verlaten, is wellicht te vertrouwen; maar of ìk daarop zit te wachten :?: In het Oostblok zijn ook van die 'schatjes' te vinden. Tsjechië was de nachtclub van de Duitsers. Daar moet je òòk oppassen, vooral omdat er zulke mooie vrouwen rondlopen. Wat zeker in Thailand ook het geval zal zijn ... :wink:
Afbeelding

joke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: maandag 09 januari 2006, 09:49
Locatie: vlaanderen

#14 Bericht door joke » woensdag 25 januari 2006, 14:50

Interessant om Pattaya eens vanuit beide perspectieven te bekijken, om te zien dat de Farangs het niet altijd verkeerd bedoelen en dat de barmeisjes ook gewoon meisjes met gevoelens zijn!
Spijtig genoeg zien ze dit werk inderdaad vaak als enige uitweg uit een hoop ellende...

Ban Nam Yuen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 05 november 2005, 10:26
Locatie: Ijmuiden
Contacteer:

itresant om te lezen

#15 Bericht door Ban Nam Yuen » woensdag 25 januari 2006, 15:13

kijk ook eens bij http://www.isaanforum.xsbb.nl voor wat extra info...

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”