Alleen naar Thailand?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tessa

Alleen naar Thailand?

#1 Bericht door Tessa » vrijdag 24 juni 2005, 00:06

Ik wil in augustus een los ticket boeken naar thailand.
Deze reis wil ik helemaal in m'n eentje maken en ga dan ook van bangkok met de trein richting het zuiden.

Ik heb gehoord dat thailand een van de veiligste landen is om naar toe te reizen maar toch vraag ik me af of het ook veilig is voor een jonge meid (25)die alleen is...

Heeft iemand hier ervaring mee, ook dames misschien? ik hoor graag van jullie

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » vrijdag 24 juni 2005, 01:23

thailand is veilig om te reizen ..
hou je spullen in de gaten en gedraag je net eender zoals jij je in nl. gedraagt ..
en je zal van niemand last hebben ..
zeker niet van de thai..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Jantra

#3 Bericht door Jantra » vrijdag 24 juni 2005, 07:49

Hoi Tessa,

Ook ik ben 25 en ga deze zomer voor de derde keer naar Thailand, weliswaar met mijn vriend. Maar het is idd een super veilig land en ik zou als ik jou was geen moment twijfelen, alleen maar lekker genieten en mensen leren kennen. Als je nog iets wilt weten vraag je het maar.

Veel plezier Jantra

Aniek

#4 Bericht door Aniek » vrijdag 24 juni 2005, 10:37

Ik was 19 toen ik vorig jaar 3 maanden alleen door Thailand heb gereisd. Ik voel me nu overdag in Amsterdam vaak onveiliger dan dat ik me daar in Thailand ooit heb gevoeld!! Ga er gewoon heen en have fun!!

Groetjes,
Aniek

Tessa

#5 Bericht door Tessa » zaterdag 25 juni 2005, 17:54

Bedankt voor jullie antwoorden!!
Ik heb vandaag een optie genomen op een vlucht naar bkk.
Can't wait to go!!!!
groetjes

Teuntje

Optie op een ticket?

#6 Bericht door Teuntje » zaterdag 25 juni 2005, 22:13

Hoe gaat dat, teken je in voor een prijs en moet dan maar afwachten?

Gast

#7 Bericht door Gast » zondag 26 juni 2005, 00:11

he teun
nog nooit een optie genomen op iets?

dan houden ze de reis bv een week voor je vast dan heb je tot dan de tijd om te beslissen of je de reis neemt ja of nee..echt ideaal!

Bartje

#8 Bericht door Bartje » maandag 17 oktober 2005, 09:38

Over die zgn veiligheid in Thailand; vorig jaar gemiddeld 240 aangiften per dag voor sexuele misdrijven! Afgelopen weekend weer een Nederlandse toeriste van 18 jaar door 2 man op Phuket verkracht!
Gevoelsmatig veilig wil niet zeggen dat het ook veiliger is dan bij ons...

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#9 Bericht door Edje » woensdag 19 oktober 2005, 20:22

Bartje schreef:Over die zgn veiligheid in Thailand; vorig jaar gemiddeld 240 aangiften per dag voor sexuele misdrijven! Afgelopen weekend weer een Nederlandse toeriste van 18 jaar door 2 man op Phuket verkracht!
Gevoelsmatig veilig wil niet zeggen dat het ook veiliger is dan bij ons...
Zou dit niet kunnen liggen aan de slachtoffers zelf, minirok tot de s. lippen zonder slip, niets onthullend topje en ga zo maar door. Eerst verleiden en dan klagen. Zelf schuld dikke bult.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#10 Bericht door khonkaen » donderdag 20 oktober 2005, 02:19

de thai heeft 2 kanten , de buitenkant een en al glimlach, van de binnenkant weet je niets..
laat je dus niet misleiden ..

en edje , sexy kleding en flirten is wel dom, maar toch geen reden om te verkrachten


willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Bartje

#11 Bericht door Bartje » donderdag 20 oktober 2005, 06:53

Oei Edje beetje gevaarlijke opmerking hoor! Sexy/modieuze kleding geeft geen vrijbrief om sexuele misdrijven te plegen...trouwens ik vind dat die Thaise dames nou niet bepaald sexy kleding dragen maar dit ter zijde! Ik vind wel dat reizende dames toch bepaalde plaatsen moeten mijden in Thailand.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#12 Bericht door Edje » donderdag 20 oktober 2005, 21:11

Bartje schreef:Oei Edje beetje gevaarlijke opmerking hoor! Sexy/modieuze kleding geeft geen vrijbrief om sexuele misdrijven te plegen...trouwens ik vind dat die Thaise dames nou niet bepaald sexy kleding dragen maar dit ter zijde! Ik vind wel dat reizende dames toch bepaalde plaatsen moeten mijden in Thailand.
Ik wil even opmerken dat het over westerse dames ging die verkracht zouden zijn. Als je sexy gekleed bent zoals ik eerder vermelde, vraag je er zelf om.
Groetjes; Edje

adi
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 19:40

#13 Bericht door adi » donderdag 20 oktober 2005, 22:08

Die nederlandse meisjes zijn echt allemaal hoeren. Ik weet precies hoe ze zijn in het buitenland. Verbaast me ook niet dat er ooit 1tje dan verkracht word. Is ook wel eigen schuld dikke bult wat Edje zei. Je kan toch ook niet met een KKK outfit door de bijlmer lopen zonder reacties uit te lokken.

En wat big willem ook zegt, 2 kanten van een thaise persoon. Ben ik helemaal mee eens. Ze kunnen ook nooit eerlijk zijn. Laatst ook met me nichtje toen we uit eten gingen. Ze had 1 hap genomen en de rest liet ze staan. Toen vroegen we of het lekker was, zei ze: ja was heel lekker maar ik zit vol. Soms word ik helemaal gek van dat geslijm, maarja is wel familie.

En ik vermoed ook dat ze in Thailand racistisch zijn tegenover negers, hindoestanen, etc etc als je maar donker van kleur bent. Maar keiharde bewijzen heb ik niet. Is allemaal nog speculaties. Maar slaat nergens op. Waarom nou racisme?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#14 Bericht door Kees » vrijdag 21 oktober 2005, 00:06

Waar slaan die paspoorten nou op !!!??? :lol:
Laatst gewijzigd door Kees op vrijdag 21 oktober 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartje

#15 Bericht door Bartje » vrijdag 21 oktober 2005, 08:33

Dit gaat niet over de "westerse" vrouw maar elke vrouw! 240 aangiften p/d van sexueel misdrijf. Volgens Thaivisa is dit 5% van alle aangiften van misdrijven per dag in Thailand. In Bangkok en andere toeristische oorden is de laatste jaren een flinke toename te zien onder misdrijven jegens toeristen, diefstal/beroving als koplopers!
Zoals Willem al zei; deThai heeft 2 gezichten!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”