Binnenlandse vluchten

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Selena

Binnenlandse vluchten

#1 Bericht door Selena » vrijdag 10 juni 2005, 17:39

hoi ben ik weer. Ik heb de smaak te pakken. Nooit eerder een land online ontdekt met zoveel mogelijkheden.
Maar mijn vraag. Ik ben op de sites geweest die hier in topics genoemd worden voor binnenlandse vluchten. Maar de bestemmingen zegg3n we niks tot weinig. Zo kan ik Ko Chang Ko Samui en meer bekenden niet vinden?
Zijn de vliegplaatsen plaatsen die hier dicht bij liggen soms?
Ik pak nu mijn atlas erbij maar wie helpt?

groetjs

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#2 Bericht door Greuf » vrijdag 10 juni 2005, 18:35

Heb je bij Air Asia gekeken? Die vliegen van Bangkok naar Chiang Mai, Chiang Rai, Phuket, enz. Echter niet naar Ko Samui, volgens mij is er maar 1 airline die op Ko Samui vliegt omdat het een prive vliegveld is ofzoiets. Ko Chang kun je makkelijk met bus en boot bereiken vanuit Bangkok.

Gast

#3 Bericht door Gast » vrijdag 10 juni 2005, 18:40

Per bus en boot klinkt goed. Ik heb net weer even zitten kijken en Ko Chang lijkt me leuk hoewel de reacties hier verdeeld zijn begreep ik al.
Ben jij daar wel eens geweest Greuf. Ik richt me maar even tot jou omdat je zo aardig bent te anwoorden op mn vragen.
Kan ik in Nederland al iets regelen voor die bus of boot of is het ter plekke te doen als ik hier de hotels boek enzo.
groetjes en heel erg bedankt voor de antwoorden op korte termijn.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » vrijdag 10 juni 2005, 19:06

Nee helaas! Ben nog nooit op Ko Chang geweest! Ko Chang schijnt rustiger en wat minder toeristisch te zijn dan Ko Samui. Ko Samui en Ko Tao ben ik wel geweest en is wel aan te raden.
Je kunt vanuit je hotel in Bangkok waarschijnlijk wel een reis naar Ko Chang boeken hoor, dat zou ik niet vanuit Nederland doen! Als je het niet in je hotel kan boeken dan kun je het altijd via een reisbureautje ter plaatse doen, veel goedkoper dan vanuit Nederland!

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#5 Bericht door Greuf » vrijdag 10 juni 2005, 19:08

Oh ja, als je een snel een kaartje nodig hebt.... op mijn weblog staat een kaartje met de grote plaatsen van Thailand (http://www.thailand.punt.nl)!

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#6 Bericht door khonkaen » zaterdag 11 juni 2005, 01:11

naar koh samui kan je vliegen met bangkok air
vanaf bkk 1 uur en 10 minuten kost 3500 thb
de eerste en laatste vlucht zijn goedkoper



willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Haai

#7 Bericht door Haai » dinsdag 13 september 2005, 13:07

Kun je ook van Chiang Mai rechtstreeks naar Koh Samui vliegen en waar kan je het beste boeken? Van tevoren bij aankomst in Bangkok of ter plekke in Chiang Mai?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#8 Bericht door Okie » dinsdag 13 september 2005, 17:29

Van af Chiang Mai is er geen rechtstreekse vlucht naar Samui, je zal via Bangkok moeten en van af daar met Bangkok airways naar Samui vliegen. Boeken kan je ter plaatse in Chiang Mai bij 1 van de vele reis buros of on line bij Bangkok air. BKK air heeft ook vluchten van af CM naar BKK je kan natuurlijk ook kiezen voor 1 van de prijs vechters, NOK AIR, AIR ASIA, etc.

Okie

Haai

#9 Bericht door Haai » woensdag 14 september 2005, 19:35

Bedankt voor je info Okie. Zijn Bangkok airways en de prijsvechters qua betrouwbaarheid/veiligheid te vergelijken met Thai airways?

Groetjes,
Haai

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#10 Bericht door Okie » donderdag 15 september 2005, 19:35

Bangkok airways is een normale lucht vaart maatschappij net als Thai air. van de prijsvechters vertrouw ik Asia air het meest(nieuwe toestelen), Nok air een goede tweede, dat is een dochter van thai air en die vliegen met oude toestelen van Thai air. Ik heb met beide afgelopen juni/juli gevlogen 4 x asia, 2 x Nok) en altijd keurig op tijd.

Voor het traject BKK- Samui kan je alleen met Bangkok air vliegen.

Okie

peter1961
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 14:11
Contacteer:

vliegmaatschappijen

#11 Bericht door peter1961 » zaterdag 17 september 2005, 08:59

Thai Airways is de duurste over het algemeen of je moet snel een ticket kunnen boeken voor een Electronic Ticket ongeveer 1900 Bath van Chiangmai naar BKK of andersom, normaal is dit bijna 2400 Bath.
Bangkok Airways is in dezelfde vergelijking ongeveer 200-300 bath goedkoper.

12Go, Nok Air, Air Asia. ligt rond de 1550 Bath.
Ze adverteren met 999 Bath, maar daar komen alle kosten nog bij.
Alle maatschappijen gaan netjes op tijd.
Als het om echte service gaat vind ik Thai Airways and BKK Airways het beste.

mvg Peter

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#12 Bericht door Eric » woensdag 21 september 2005, 20:26

Vanaf BKK gaat 2 keer per dag een vlucht naar Trat, kosten ca. 2400 bath, Als het vliegtuig aankomt, staan er mini-busjes die je naar koh Chang brengen, deze kosten 150 bath incl. boot-oversteek deze brengen je naar de belangrijke stranden.

Peerke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: maandag 14 maart 2005, 20:55
Locatie: Langenboom
Contacteer:

#13 Bericht door Peerke » woensdag 28 september 2005, 17:07

Haai schreef:Kun je ook van Chiang Mai rechtstreeks naar Koh Samui vliegen en waar kan je het beste boeken? Van tevoren bij aankomst in Bangkok of ter plekke in Chiang Mai?
Van Chang Mai kun je wel rechtstreeks vliegen naar Koh Samui.
Dit kan alleen met Bangkok airways, 1 x per dag, voor 4990 Baht pp zonder tussenstop in Bangkok. De luchthaven op Koh Samui is van Bangkok Airways, vandaar.
Wij hebben dit enkele weken geleden gevlogen.

Gast

#14 Bericht door Gast » woensdag 28 september 2005, 19:16

Vergeten te vermelden: Wij hebben dit de dag te voren geboekt op de luchthaven van Chiang Mai bij Bangkok Airways.

Bartje

#15 Bericht door Bartje » woensdag 28 september 2005, 19:25

Thai airways heeft ook vaak aanbiedingen. Afgelopen jaar voor 1850 bht gevlogen Bkk/Cm maar ook een keer voor 1500 bht! Ik vind Thai gewoon de beste zeker wanneer je wat kilo's baggage bij je hebt!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”