Hoe kom ik vanuit Chiang Mai in Bagan (Myanmar) over land?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rutger

Hoe kom ik vanuit Chiang Mai in Bagan (Myanmar) over land?

#1 Bericht door Rutger » vrijdag 10 juni 2005, 09:30

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik vanuit Chiang Mai in Bagan (Myanmar) kan komen? Het liefst reizen we per trein of bus om het betaalbaar te houden. Verder las ik vage voorwaarden voor de grensovergang naar Myanmar, zoals verplicht omwisselen van minimaal 200$ p.p. Is dit waar en nog steeds zo?

Alvast bedankt!
Rutger vanuit Chiang Mai (die het ff niet meer weet)

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » vrijdag 10 juni 2005, 19:59

Waarom ga je niet met het vliegtuig, weet niet hoeveel dat kost, maar ga je over land Birma in dan kan je verwachten dat je iedere keer wordt gecontroleerd en/of wat geld wilt toestoppen. Europeaan (blanke) betekend GELD.
Ik ben met mijn vrouw (die Thaise is) eens naar Mae Sai (in Noord Thailand) geweest. Bij Mae Sai is een grensovergang naar Birma. Mijn vrouw hoefde haar (Nederlandse) paspoort niet te laten zien, en kon zo doorlopen. Maar toen ik probeerde haar te volgen stond ereens een klein mannetje met een grote pet voor me: STOP, eerst even 100 dollar betalen. Dus niet gedaan, vrouw alleen geweest. Was alleen een klein marktje, verder niets. Was blij dat ik geen geld betaald had.
M.a.w. je kan er vanuit gaan dat je regelmatig wordt aangehouden als je over land gaat naar Bagan, wat toch ook een eindje ver weg is.
Nog een link naar een website over Birma en Bagan:
http://dpsmap.com/bagan/index.shtml

Succes,

Dirk. :D
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gast

#3 Bericht door Gast » zaterdag 11 juni 2005, 12:41

Dirk, bedankt voor je informatie!
groeten Rutger.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”