Individuele rondreis Thailand + evt. Cambodja en/of Laos

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Paula
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 08 juni 2005, 10:40

Individuele rondreis Thailand + evt. Cambodja en/of Laos

#1 Bericht door Paula » woensdag 08 juni 2005, 10:53

In februari/maart 2006 willen wij (2 pers.) een individuele rondreis maken door Thailand en dit combineren met een rondreis door Cambodja en/of Laos.
Omdat onze plannen nog in de kinderschoenen staan zijn alle tips/suggesties welkom!

Mijn belangrijkste vraag op dit moment is het vervoer; met een auto mag je uiteraard de grens niet over. Dus hoe zit het met (binnenlandse) vluchten???????

Wie heeft ervaringen met rondreizen (niet in groepsverband, of in beperkte mate met een groep, bv. een aantal dagen en de rest zelfstandig)?

Graag jullie reactie!

Alvast dank!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Individuele rondreis Thailand + evt. Cambodja en/of Laos

#2 Bericht door Edje » woensdag 08 juni 2005, 17:25

Paula schreef:In februari/maart 2006 willen wij (2 pers.) een individuele rondreis maken door Thailand en dit combineren met een rondreis door Cambodja en/of Laos.
Omdat onze plannen nog in de kinderschoenen staan zijn alle tips/suggesties welkom!

Mijn belangrijkste vraag op dit moment is het vervoer; met een auto mag je uiteraard de grens niet over. Dus hoe zit het met (binnenlandse) vluchten???????

Wie heeft ervaringen met rondreizen (niet in groepsverband, of in beperkte mate met een groep, bv. een aantal dagen en de rest zelfstandig)?

Graag jullie reactie!

Alvast dank!
Binnenlandse vluchten zijn er naar bijna alle provinciesteden. Hiervandaan is het ov goed geregeld om de omgeving verder te verkennen. Er gaan ook vluchten van BKK naar Vientiane(Laos). Combodja heb ik geen ervaring mee.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » donderdag 09 juni 2005, 02:48

inmiddels zo'n 10 jaar geleden heb ik veel gereisd door thailand , laos en cambodia..
laos was communistisch en wat sober, vergeleken met cambodia . uitgezonderd het buddhistische luang praban...
het ov was ook niet om over naar huis te schrijven , nog veel overvallen op bussen toendertijd
in cambodia was de invloed van de fransen nog wel merkbaar , maar ook de invloed van het pol pot regime met tual sleng , de martelschool en de killing fields..
maar het angkor tempelgebied is niet te vergeten.. of te vergelijken met iets anders in de wereld .. ik zou je zeker aanraden daar een aantal dagen voor uit te trekken.. binnenlandse vluchten zijn er in cambodia of met de speedboat naar angkor, over de tonglesap ....
pnom phen is ook de moeite waard.. matiny is een uitgaanscentrum 10km buiten de stad met nightclubs , disco's restaurants en bars en een paar honderd mooie meisjes
zo kan je dus daar cultuur en plezier met elkaar verenigen ..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mieke

mieke123@hotmail.com

#4 Bericht door Mieke » donderdag 09 juni 2005, 21:32

Hoi,

Ik geloof dat ik deze vraag ook al op cambodja.pagina.nl heb gezien. Na het lezen van de laatste reactie op deze site wou ik toch nog even reageren. 10 Jaar geleden was Laos misschien niet zo geweldig, nu is dat het zeker wel. Ik ben door bijna heel ZO Azie gegaan, maar vond Laos het mooist. Nog heel puur, simpel en vriendelijk. Er zijn geen pinautomaten, enkele geasfalteerde wegen en geen shoppingmalls of een Mc Donalds (gelukkig). Mensen zijn enthousiast als ze een blanke zien en zijn erg vriendelijk. Bovendien kost het er niets. Cambodja is al veel meer ingericht op toerisme. Daar weten ze er wel mee om te gaan. Hoewel ook daar nog geen pinautomaten zijn.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » vrijdag 10 juni 2005, 02:10

hooi mieke ,

ik geloof je graag..

want niets is blijvend , sprak de buddha reeds 2500 jaar geleden

groetens


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”