Service

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Service

#1 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 18:35

Het is me opgevallen dat de gerenomeerde vliegmaatschappijen zoals EVA en CHINA en over KLM maar helemaal niet te spreken,niet meer dezelfde service verlenen als 1,5 jaar geleden. Het eten is maar net acceptabel, buiten de drankjes vóór en na het eten om, wordt er tijdens de vlucht helemaal geen ronde meer gemaakt om de mensen iets te drinken cq eten aan te bieden. Over het algemeen zie je helemaal geen stuwardes meer tijdens de vlucht. De goedkopere maatschappijen zoals Biman en Mahan doen dit waarschijnlijk ook niet, maar zijn wel gemiddeld € 250. pp goedkoper, nadeel niet rechtstreeks. Deze ervaring heb ik zelf opgedaan bij China en KLM en mijn broer resent bij EVA. Voor de budget vliegers, waaronder ik, FLY High, Cheap and with the same services.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

#2 Bericht door max » donderdag 02 juni 2005, 16:57

Het klopt inderdaad dat gerenormeerde maatschappijen niet meer dezelfde service verlenen als een paar jaar geleden als het gaat om de flight-tender.

Zelf vlieg ik uitsluitend met EVA naar Thailand. Ik moet toch zeggen dat zij bij een cabin call vrijwel meteen reageren, en dat ik daardoor de service goed blijf noemen!

Toch zou ik kiezen voor de meerprijs (in het hoogseizoen) voor de gerenormeerde maatschappij. Je hebt het gezien met de prijsstunter Phuket Air, ze vliegen niet meer, en dat is puur een veiligheidskwestie. Je zet naar mijn gevoel je leven op het spel met dergelijke maatschappijen.

Als je levensmoe bent, dan zou ik zeker kiezen voor Onur, Phuket, Mahan, Biman....
Kies je voor je voor goed onderhouden vliegtuigen dan kies je voor EVA of KLM...
Twijfel je, dan vlieg je China Airlines.

Max

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#3 Bericht door Greuf » donderdag 02 juni 2005, 17:22

Heb vorig jaar voor het eerst met China gevlogen, maar vond de service wel oke! Vind het niet erg om op een vlucht van 11 a 12 uur zelf drinken te halen, krijg je tenminste nog wat beweging! Alleen zonde dat de Engelse toeristen de boel voor de rest verzieken, na twee uur wilde ik een biertje gaan halen maar dat schonken ze niet meer, er waren toen al problemen met dronken Engelsen. Is het vaak zo dat de helft van het vliegtuig gevuld is met Engelsen of had ik gewoon pech?

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#4 Bericht door Martijn J » vrijdag 03 juni 2005, 08:20

Ook ik vond China prima service verlenen. Biman en Mahan zijn ook niet mijn keuze, dan liever wat meer betalen. Trouwens ook liver China dan de arrogante en krappe KLM!

piet

service

#5 Bericht door piet » vrijdag 03 juni 2005, 10:26

Ik heb onlangs met swis air gevlogen hun prijs was een van de laagste van de betere maatschapijen , op de vlucht van brussel naar zurich moest ik zelf mijn koffie betalen van zurich naar bangkok was het wel oke niet teveel maar juist genoeg ze zijn el de hele nacht met water rond geweest

pong

te vaak gevlogen

#6 Bericht door pong » zaterdag 04 juni 2005, 12:12

heb pas balans opgemaakt: 56 retours AMS-BKK met 21 airlines
THAI is mijn voorkeur, en die dfoet nog steeds als altijd de ouderweste service! SIN ook!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: te vaak gevlogen

#7 Bericht door Edje » zaterdag 04 juni 2005, 12:23

pong schreef:heb pas balans opgemaakt: 56 retours AMS-BKK met 21 airlines
THAI is mijn voorkeur, en die dfoet nog steeds als altijd de ouderweste service! SIN ook!
Ben het volledig met je eens, het is alleen jammer dat ze niet meer rechtstreeks van schiphol vliegen.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Late reactie voor Piet

#8 Bericht door JohanS » woensdag 28 december 2005, 11:26

Kan je wat details geven ivm uw vlucht met Swiss.

Hoe is het met de algemene dienst op de vlucht.
Is er wat beenruimte of zit je zoals sardintjes in een blikkendoos.

Hoe is de transfert en controle op de luchthaven van Zurich

Dank u voor de reacties.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”