Taxi Bangkok Hotel naar Pattaya

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Taxi Bangkok Hotel naar Pattaya

#1 Bericht door Gast » zaterdag 21 mei 2005, 15:36

Deze zomer ga ik naar Thailand op reis. Ik ben eerste een paar dagen in Bangkok, en dan ga ik naar Pattaya. Ik wil daar met een taxi naar toe. Hoe regel ik deze het beste? (meter aanzetten of onderhandelen, prijs, tijdstip, vanuit hotel, tip geven, etc.)

Alvast bedankt voor jullie reaktie(s)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Taxi Bangkok Hotel naar Pattaya

#2 Bericht door Edje » zaterdag 21 mei 2005, 15:59

Anonymous schreef:Deze zomer ga ik naar Thailand op reis. Ik ben eerste een paar dagen in Bangkok, en dan ga ik naar Pattaya. Ik wil daar met een taxi naar toe. Hoe regel ik deze het beste? (meter aanzetten of onderhandelen, prijs, tijdstip, vanuit hotel, tip geven, etc.)

Alvast bedankt voor jullie reaktie(s)
Je kunt het beste vanuit je hotel in BKK of een reisburootje je taxi regelen en hier afdingen op de totaalprijs, incl. highway. Als je een taximeter neemt en je gaat over de highway dan moet jij bij elk tolpunt de beurs trekken. Tevens willen ze nog wel eens een paar blokjes om rijden voordat ze BKK verlaten, je snapt wel waarom. Je hebt er ook geen erg in want de wegen in BKK zijn net een spinneweb, vooral als je de weg zelf niet weet. Ik geef altijd Tip aan het eind van de rit. Is de chauffeur goed en behulpzaam, iets meer dan dat je een lomperik als chauffeur hebt.
Groetjes; Edje

Piet

taxi naaar pattaya

#3 Bericht door Piet » zaterdag 21 mei 2005, 17:45

Indien je een limousine wilt kost u dat tolway inbegrepen ongeveer 1500 bath van bangkok naar pattaya dat is 20 euro

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » zondag 22 mei 2005, 06:57

Gewoon een goede taxi stoppen in Bangkok en vragen of ze naar Pattaya willen. Prijs zou rond de 1000 tot 1200 Baht zijn.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: taxi naaar pattaya

#5 Bericht door Edje » zondag 22 mei 2005, 12:21

Piet schreef:Indien je een limousine wilt kost u dat tolway inbegrepen ongeveer 1500 bath van bangkok naar pattaya dat is 20 euro
Mag het € 30,00 zijn, of is de bath zo goedkoop geworden.
Groetjes; Edje

piet

taxi pattaya

#6 Bericht door piet » dinsdag 24 mei 2005, 11:17

edje je hebt gelijk dat is 30 €

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”