help, wij willen naar Thailand....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Diana

help, wij willen naar Thailand....

#1 Bericht door Diana » zondag 08 mei 2005, 14:48

Hallo.
Mijn man en ik zijn ons aan het orienteren voor onze reis naar Thaliand in 2006. Wij maken elk jaar een verre reis en doen dat altijd met z'n tweetjes (route uitstippelen, auto huren en maar tuffen....) Wij willen dit in Thailand ook op deze wijze doen. Wij hebben 4 weken de tijd. Wat wij hebben begrepen is dat het noorden het mooiste is, zeker als je keuzes moet maken....
De laatste paar dagen willen we ergens gaan relaxen op een of ander strand. (zal wel ergens in het zuiden worden?)Wij willen geen gebruik maken van openbaar vervoer (trein/bus), allen maar van de huurauto, dus ik vermoed dat (een) binnenlandse vlucht(en) onafwendbaar is/zijn. Dit is echter geen probleem. Wie heeft tips/adviezen voor ons vwb het uitstippelen van een route? Is november/december een goede tijd vwb de weersomstandigheden om zowel het zuiden als ook het noorden zonder dagenlange regen te bekijken?
Alvast bedankt! :wink:

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: help, wij willen naar Thailand....

#2 Bericht door Edje » zondag 08 mei 2005, 17:34

Diana schreef:Hallo.
Mijn man en ik zijn ons aan het orienteren voor onze reis naar Thaliand in 2006. Wij maken elk jaar een verre reis en doen dat altijd met z'n tweetjes (route uitstippelen, auto huren en maar tuffen....) Wij willen dit in Thailand ook op deze wijze doen. Wij hebben 4 weken de tijd. Wat wij hebben begrepen is dat het noorden het mooiste is, zeker als je keuzes moet maken....
De laatste paar dagen willen we ergens gaan relaxen op een of ander strand. (zal wel ergens in het zuiden worden?)Wij willen geen gebruik maken van openbaar vervoer (trein/bus), allen maar van de huurauto, dus ik vermoed dat (een) binnenlandse vlucht(en) onafwendbaar is/zijn. Dit is echter geen probleem. Wie heeft tips/adviezen voor ons vwb het uitstippelen van een route? Is november/december een goede tijd vwb de weersomstandigheden om zowel het zuiden als ook het noorden zonder dagenlange regen te bekijken?
Alvast bedankt! :wink:
Als je eens vertelt wat jullie interesses zijn, bv. Natuur, Cultuur enz. dan is het makkelijker om tips te geven. Binnenlandse vluchten zijn goed geregeld en het hele land is te bevliegen. Wat huurauto betreft; neem een gerenomeerd verhuurbedrijf, bv Avis, geen gedonder met verzekeringen etc. plus het voordeel dat je de wagen aan de ene luchthaven kunt laten staan en bij de andere luchthaven staat er weer een wagen klaar. De maanden November/December zijn goede maanden wat het weer betreft, weinig of geen regen en niet te heet, echter door de droogte is de natuur minder aantrekkelijk ( kaal en dor ) Het is mijns inziens onmogelijk om in 4 weken geheel Thailand te doen. Verdeel het over 2 vakanties. Eerst het noorden/noord-oosten en de volgende keer centraal en zuid Th. (of andersom) Veel plezier met het voorbereiden van jullie vakantie.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » maandag 09 mei 2005, 01:26

de regens beginnen over het algemeen in mei in het noorden en zakken langzaam af naar het zuiden , waar het in december ophoudt..
over de hoeveelheid regen ,valt niets te voorspellen..

zoals edje al zegt , huur een auto bij avis.. je moet wel een internationaal rijbewijs hebben en kennis van het thaise verkeer , wat niet hetzelfde is als in nl.


willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Diana

help, we willen naar Thailand!

#4 Bericht door Diana » maandag 09 mei 2005, 21:17

Hallo Ed en Khonkaen,

Ed, als antwoord op jouw vraag wat wij willen zien: beide. Zowel natuur als ook de cultuur van het land.
En voor Khonkaen: je schrijft dat het in december in het zuiden ophoudt met regenen. Bedoel je hiermee te zeggen dat onze keuze dan net goed of net fout is?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: help, we willen naar Thailand!

#5 Bericht door Edje » dinsdag 10 mei 2005, 01:25

Diana schreef:Hallo Ed en Khonkaen,

Ed, als antwoord op jouw vraag wat wij willen zien: beide. Zowel natuur als ook de cultuur van het land.
En voor Khonkaen: je schrijft dat het in december in het zuiden ophoudt met regenen. Bedoel je hiermee te zeggen dat onze keuze dan net goed of net fout is?
Kort antwoord want het is al laat; wat de natuur betreft koop je een gedetailleerde kaart, hierop staan alle nationale parken aangegeven en als je er 10 van bezoekt heb je de natuur, ik bedoel in dit geval het noorden en noord-oosten wel gezien. Ik kan je met name Phukradueng aanraden, het mooiste en op één na grootste park van Thailand. Bekijk de volgende site http://www.joachim-lange.de Maar dan zijn de maanden nov/dec weer niet zo geschikt. Watervallen, flora en fauna zijn dan op hun minst ivb met de droogte. In dit geval moet je toch kiezen voor het einde van de regenperiode en dat is sept/okt. Af en toe nog een heftige bui maar die duurt meestal niet zo lang. Nogmaals delen die vakienties, Willem KK heeft ook gelijk. Bekijk ook de pagina http://www.thailandvoorbeginners.nl Over de cultuur een andere keer. Groetjes Edje
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”