Bimanair

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dennis

biman

#16 Bericht door dennis » dinsdag 31 mei 2005, 10:28

Ik heb 1 maand geleden met Biman gevlogen en heb geen problemen gehad. Ik had alleen 2 uur vetraging op Brussel maar kreeg netjes een bon om wat te eten. Het vliegen is geen luxe maar je betaald er ook niet veel voor. In Dakha ook geen problemen gehad. Ik vlieg de volgende keer weer met biman!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: biman

#17 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 16:14

dennis schreef:Ik heb 1 maand geleden met Biman gevlogen en heb geen problemen gehad. Ik had alleen 2 uur vetraging op Brussel maar kreeg netjes een bon om wat te eten. Het vliegen is geen luxe maar je betaald er ook niet veel voor. In Dakha ook geen problemen gehad. Ik vlieg de volgende keer weer met biman!
Dennis vertel eens in het kort wat je ervaringen dan zijn, met name de service interessert me. Bij Eva en China vind ik dit nl ook niet meer zo goed tov 2 jaar geleden. Het eten is hetzelfde gebleven maar het rondreiden met drank laat tijdens de vlucht ook bij genoemde maatschappijen vlgs mij te wensen over. Omdat ik niet echt op een drankje zit te wachten is het prijsverschil van € 250. pp misschien toch aanleiding om te overwegen ook voor Biman te kiezen. Met 2 personen scheelt dat toch € 500. en dat is voor de meeste mensen een smak geld.
Groetjes; Edje

dennis

biman

#18 Bericht door dennis » maandag 06 juni 2005, 05:50

Wat je in elk geval moet doen is de vlucht van zondag nemen zodat je geen overnachting krijgt in Bangladesh, want dat schijnt wel minder te zijn. De service is niet perfect, je hebt geen beeldscherm in de stoel voor je ofzo, en de radio deed het ook niet. Neem je eigen muziek mee zou ik zeggen. Het eten is redelijk, niet echt super lekker maar het is te eten. Rijst met een curry geloof ik. Verder krijg je genoeg te drinken (geen alcohol volgens mij) en zijn de wc's ok. Als je wat wil zijn de stewardessen best behulpzaam. Het vliegveld in Bangladesh is wel wat armoedig, ze hebben geen systeem voor aankomst en vertrek, en er is 1 balie. Als je departure bekend is, wordt je opgehaald uit de lounge (een paar gammele stoelen!!). Ik vond het wel grappig eigenlijk. Wat wil je nog meer weten??

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: biman

#19 Bericht door Edje » maandag 06 juni 2005, 17:47

dennis schreef:Wat je in elk geval moet doen is de vlucht van zondag nemen zodat je geen overnachting krijgt in Bangladesh, want dat schijnt wel minder te zijn. De service is niet perfect, je hebt geen beeldscherm in de stoel voor je ofzo, en de radio deed het ook niet. Neem je eigen muziek mee zou ik zeggen. Het eten is redelijk, niet echt super lekker maar het is te eten. Rijst met een curry geloof ik. Verder krijg je genoeg te drinken (geen alcohol volgens mij) en zijn de wc's ok. Als je wat wil zijn de stewardessen best behulpzaam. Het vliegveld in Bangladesh is wel wat armoedig, ze hebben geen systeem voor aankomst en vertrek, en er is 1 balie. Als je departure bekend is, wordt je opgehaald uit de lounge (een paar gammele stoelen!!). Ik vond het wel grappig eigenlijk. Wat wil je nog meer weten??
Bedankt Dennis, ik weet genoeg, dit is voldoende om toch maar voor China te kiezen, hetgeen wij al gedaan hebben, mede omdat er 3 hotelovernachtingen ( gratis ??????? ) bij zijn. Zo kunnen wij BKK eens iets beter bekijken.
Groetjes; Edje

Bloica

#20 Bericht door Bloica » vrijdag 10 juni 2005, 12:14

Vorig jaar ook gevlogen met Bimanair.
De service is inderdaad minder en je moet je eigen muziek meenemen als je iets te horen wil krijgen. De vlucht op zich viel mee, beenruimte was voldoende.
Wij hadden een zondagvlucht maar moesten toch overnachten in een hotel. De vlucht naar Bangkok was gepland om 9 uur maar kregen te horen dat deze niet door ging. Dus richting hotel.
Inderdaad de hotels zijn niet echt uitgerust met luxe maar de gastvrijheid van de mensen maakten dit goed.
Een groot probleem is om je pasport terug te krijgen. Teveel mensen roepen en tieren om hun paspoort terug te krijgen.

Einde goed al goed, met 5 uur vertraging zijn we dan uiteindelijk in Bangkok geraakt. Bimanair is een avontuur op zich. :)

Het zal niet de laatste maal zijn dat ik met bimanair ga vliegen. Als ik 300 euro (x2) kan besparen voor een vlucht dan zal ik dit zeker doen. De ongemakken neem ik er dan graag bij.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#21 Bericht door Greuf » zondag 12 juni 2005, 17:02

Scheelt de prijs dan echt zoveel? Wat betalen jullie voor een ticket met Biman?! Ik heb een aanbieding met China via BM air geboekt en ben volgens mij ook redelijk voordelig uit!

Bloica

#22 Bericht door Bloica » maandag 13 juni 2005, 11:27

Vorig jaar heb ik 560 euro betaald per persoon (administratie kosten inbegrepen). Er waren geen goedkope ticketten meer te koop bij de andere maatschappijen. Het goedkoopst dat ik kon krijgen was 850 euro.

Tja als je dan weet dat bimanair 560 bedraagt dan was mijn keus snel gemaakt. Bijna 600 euro kunnen besparen voor 2 personen .... dan mag de services wat aan de mindere kant zijn.

dennis

Biman

#23 Bericht door dennis » vrijdag 17 juni 2005, 09:49

Wat voor mij een punt was om Biman te kiezen was dat het een jaarticket is, aangezien ik voor langere tijd in Thailand moest blijven. Als je een jaarticket bij een andere maatschapij koopt, kost je dat aanzienlijk meer!
Ook is de ticket gratis eenmaal te wijzigen!

maarten

meer reiservaringen

#24 Bericht door maarten » donderdag 01 december 2005, 16:23

Ik zou graag wat meer recente reiservaringen horen over biman

janthai1940

#25 Bericht door janthai1940 » dinsdag 03 januari 2006, 04:42

Inderdaad , als voor drie weken of zo met vakantie gaat lijkt mij Biman niet z on succes. Anders is het als je voor lange tijd naar Thailand vliegt. Dan gaat het om vervoerd te worden en is het geen onderdeel van je vacantie. Voorbeeld : Ik ga 1 keer per jaar naar holland voor famile bezoek. Een open jaar ticket kost bij de andere vervoerders ik geloof 1200 eur. Een open jaar ticket bij Biman betaalde ik 600 eur. incl. Nou dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: meer reiservaringen

#26 Bericht door henkypenky » dinsdag 03 januari 2006, 17:14

maarten schreef:Ik zou graag wat meer recente reiservaringen horen over biman
ja ik ook en wat me ook interesseert is hun business-class die je voor 750 euro retourtje kunt reserveren bij devries .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”