Eerste keer Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Patatje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 03 mei 2005, 19:59
Locatie: Gelderland

Eerste keer Thailand

#1 Bericht door Patatje » dinsdag 03 mei 2005, 20:06

Hoi mede reizigers :-)

Ik ga voor het eerst naar Thailand in augustus...wil er een hele maand heen (zijn er nog meerdere mensen die dan gaan?) en heb er een paar vraagjes over.

1.) Is het goed te doen alleen?

2.) Wanneer moet ik boeken? ik ga er een maand heen. Dus bv wachten tot 1 maand van te voren met boeken of een last minute? Of is de maand augustus moeilijk om daar heen te gaan?

3.) Hoe staat het met Thaise meiden en europeanen? (komen ze als vliegen op je af of valt dat wel mee?) ja ik ben een (jonge) man :-)

4.) Hoe staat het met criminaliteit?

Nou ik hoop wat van jullie te horen :-) en alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Patatje

#2 Bericht door max » dinsdag 03 mei 2005, 21:28

Hoi Patatje,
Is het goed te doen alleen?
Is het je eerste keer Azië of de eerste keer Thailand? Beide keren een goede keuze. Thailand is namelijk een gemakkelijk aziatisch land om rond te reizen.
Thailand is zeer zeker goed te doen alleen. De mensen zijn zeer vriendelijk. En, wanneer je alleen reist, dan kom je juist mensen tegen...
Wanneer moet ik boeken? ik ga er een maand heen. Dus bv wachten tot 1 maand van te voren met boeken of een last minute? Of is de maand augustus moeilijk om daar heen te gaan?

Je boeken is inmiddels aan de late kant! Je moet haast maken, ook voor de maand augustus, dit omdat het in Nederland hoogseizioen is (Thailand overigens laagseizoen), daarnaast vanwege de problemen met Phuket Air op dit moment. Hierdoor zijn bij vrijwel alle maatschappijen de stoelen bijna uitverkocht. Daar alle vluchten naar Thailand geen chartervluchten zijn maar lijnvluchten zijn er zeker in de maanden juli en augustus geen last-minutes te koop. Het probleem kan je ticket, niet het hotel zijn.
Hoe staat het met Thaise meiden en europeanen? (komen ze als vliegen op je af of valt dat wel mee?) ja ik ben een (jonge) man
Kijk, op je vraag hoe het staat met de dames, als ik in Amsterdam over de wallen loop...
Gewoon op straat, dan zul je niet worden lastig gevallen door de dames, De Thai is van nature verlegen.
Ga je naar Pattaya, daar werken naar schatting 10.000 dames...
Ga je in Bangkok naar Soi Cowboy, Nana Entertainent Plaza of Patpong, dan kom je ze ook tegen. Zelfs als je naar de "buitengebieden" gaat kun je ze tegenkomen, maar als ik in Leeuwarden op zoek ga...
Hoe staat het met criminaliteit?
Als ik in Amsterdam het Centraal Station uitloop, dan voel ik mij onveiliger!

Max

Patatje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 03 mei 2005, 19:59
Locatie: Gelderland

#3 Bericht door Patatje » dinsdag 03 mei 2005, 22:39

Ok ik kan 2 tickets kopen bij 2 verschillende maatschappijen

de eerste is Thai Airways en de tweede is China Airlines

iemand ervaring met die 2?

Patatje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 03 mei 2005, 19:59
Locatie: Gelderland

#4 Bericht door Patatje » dinsdag 03 mei 2005, 22:49

ik kan ook met El Al-Israel Airlines maar dan moet ik overstappen in tel aviv...is dat te doen of raden jullie dat af?

je bent hoe dan ook zowieso 1 dag kwijt he qua reizen enzo?

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Patatje

#5 Bericht door max » woensdag 04 mei 2005, 08:17

Met China heb ik een paar jaar geleden gevlogen, dat is een prima maatschappij. Met Thai heb ik nog nooit gevlogen, maar dat moet ook een prima maatschappij zijn.

China heeft een "slechte" naam, dit heeft te maken met een aantal ongelukken een aantal jaren geleden. Hierop heeft China zijn gehele materieel vervangen. Sinds die tijd is er dan ook niets meer gebeurd.

Het enige verschil is dat je met China rechtstreeks vliegt, en dat je met Thai moet overstappen.

Het zijn beide aziatische maatschappijen, dus de service is daar ook naar. Alleen denk ik dat de service van Thai Air net op een hoger niveau ligt.

Kies je voor rechtstreeks met een goede service, dan neem je China.
Kies je voor een overstap, maar een zeer goede service, dan neem je Thai.
Zelf kies ik voor EVA, dan heb je een combinaite van beiden!

Max

Max

Gast

Re: Eerste keer Thailand

#6 Bericht door Gast » woensdag 11 mei 2005, 10:01

Patatje schreef:Hoi mede reizigers :-)

Ik ga voor het eerst naar Thailand in augustus...wil er een hele maand heen (zijn er nog meerdere mensen die dan gaan?) en heb er een paar vraagjes over.

1.) Is het goed te doen alleen?

2.) Wanneer moet ik boeken? ik ga er een maand heen. Dus bv wachten tot 1 maand van te voren met boeken of een last minute? Of is de maand augustus moeilijk om daar heen te gaan?

3.) Hoe staat het met Thaise meiden en europeanen? (komen ze als vliegen op je af of valt dat wel mee?) ja ik ben een (jonge) man :-)

4.) Hoe staat het met criminaliteit?

Nou ik hoop wat van jullie te horen :-) en alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes
1. Ja alleen is het heel goed te doen , Ik ben ook alleen gegaan maar voelde me niet eenzaam daar , je kan daar aan iedere hand vijf vrouwen krijgen :wink:

2. Ik heb geboekt een maand van te voren , ik was daar van 25 maart t/m 9 April en had in Februari geboekt.

3. De thaise vrouwtjes zijn beautiful , en ze zien daar een blanke man als heel rijk persoon , je zal daar never nooit zonder zitten :wink:

4. Ik heb in die 2 weken geen criminaliteit meegemaakt , het zijn over het algemeen hele vriendelijke mensen , dat heb ik ervaren :D

Je zal zien als je daar heen gaat , dat het echt een paradijs is , ik ben al helemaal verkocht aan Thailand


Groetjes Richard

cindy

tickets

#7 Bericht door cindy » woensdag 11 mei 2005, 15:20

kijk eens bij vertrek vanuit duitsland met bijvoorbeeld lufthansa met vetrek vaanf munster/ osnabruck (FMO)

Antoinette

#8 Bericht door Antoinette » vrijdag 15 juli 2005, 16:54

Hallo allemaal,

In augustus loop ik ook alleen m'n eentje met een rugzakje door Thailand; lekker om te lezen dat dat veilig is en vooral dat ik niet de enige ben... :)

Ik ben vorige week bij D-reizen binnen gelopen en heb een ticket geboekt. Inderdaad, echte aanbiedingen zijn er niet voor augustus, aangezien het (hier) hoogseizoen is. Maar ik heb voor een redelijke prijs een retourtje, wel met overstap in Turkije.

Succes met boeken!

Groetjes Antoinette

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#9 Bericht door Jantra » maandag 18 juli 2005, 11:18

Patatje,

Als je kunt kiezen tussen Thai en China zou ik kiezen voor Thai. Ik heb met beide maatschappijen gevlogen, maar ik vond Thai toch wel wat beter. Volgens mij zijn de stoelen ook wat ruimer (gevoelsmatig misschien?). ook de service is bij Thai net wat beter.


Succes

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”