Interessante/mooie plaatjes buiten de toeristische gebieden?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
steven1

Interessante/mooie plaatjes buiten de toeristische gebieden?

#1 Bericht door steven1 » maandag 25 april 2005, 19:01

Hallo, ik ga binnenkort voor de 2e keer naar Thailand.
Vorig jaar heb stonden volgende plaatjes op mijn agenda:
- Bangkok - Ayutthaya - Chiang Mai - Sopong - Mae Hong Son - Ko Chang

Iemand een idee waar ik nu naar toe kan gaan?

groetjes,
steven

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 26 april 2005, 00:22

als je niet echt de toeristiese plekken wilt bezoeken ,

ga dan via nakhon rachasima [korat] en ubon rachathani naar

khon chiam .. de meest oostelijke plaats in thailand , aan de mekong..

volg dan verder de mekong route naar het noorden tot nongkhai of verder naar chiang khan .. ga terug via loei ...

dan heb je mooie stukken van het echte thailand gezien...



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » dinsdag 26 april 2005, 08:10

Of ga vanaf Bangkok langs de oostkust naar het zuiden, bij Surat Thani oversteken naar de westkust en dan naar Phuket.

Bangkok - Petchaburi - Prachuap Kirikhan - Hua Hin - Chumpon - Surat Thani - Ranong - Takua Pa - Krabi - Phuket

Ook dan heb je een stuk echt Thailand gezien....

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » vrijdag 29 april 2005, 01:38

nou manuel ,

huahin , krabi en phuket zijn typische toeristenplaatsen en hebben nauwelijk iets met thailand te maken

tenminste dat is mijn mening...



willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

koen31
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 24 maart 2005, 09:10

#5 Bericht door koen31 » vrijdag 29 april 2005, 11:44

Hallo,

Is het landschap langs de Mekong van Khon Chiam tot Nong Khai vergelijkbaar met het landschap tussen Nong Khai en Loei ?

We gaan nl fietsen langs de Mekong, te beginnen in Udon Thani of Nong Khai, richting Loei, en Chiang Mai. Maar ik vroeg me af of het niet beter zou zijn van een beetje meer stroomafwaarts te beginnen, in Khon Chiam bv., en dan zo fietsen in de richting van Nong Khai.

Udon Thani of Nong Khai is wel praktisch om te starten natuurlijk, vermits de trein er stopt...

Zelf ken ik van de streek langs de Mekong tussen Khon Chiam en Nong Khai niets, vandaar dat ik geïnteresseerd ben om reakties te horen van mensen die er waren.

groeten,

Koen

khonkaen schreef:als je niet echt de toeristiese plekken wilt bezoeken ,

ga dan via nakhon rachasima [korat] en ubon rachathani naar

khon chiam .. de meest oostelijke plaats in thailand , aan de mekong..

volg dan verder de mekong route naar het noorden tot nongkhai of verder naar chiang khan .. ga terug via loei ...

dan heb je mooie stukken van het echte thailand gezien...



willem, nederthai

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » vrijdag 29 april 2005, 13:06

khonkaen schreef:nou manuel ,

huahin , krabi en phuket zijn typische toeristenplaatsen en hebben nauwelijk iets met thailand te maken

tenminste dat is mijn mening...

willem ,nederthai
Nog steeds is dit ook een gedeelte van Thailand en geeft een ander beeld. Ik respecteer je mening over Isaan, maar om te zeggen dat alleen Isaan het echte Thailand is gaat me te ver. De route die ik beschreef geeft je verschillende indrukken en tegenstellingen. Dat kan een reis nu juist erg interessant maken in mijn opinie.

'Echt' thailand vindt je overal in dit land. Misschien is het de kunst het overal ook te zien...

Hua Hin, Krabi en Phuket zijn toeristisch, correct. Waarom is dat gebeurd.... omdat deze plaatsen veel te bieden hebben. Zeer mooi en de moeite waard om ook gezien te hebben..

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Mekhong River

#7 Bericht door Edje » vrijdag 29 april 2005, 20:38

koen31 schreef:Hallo,

Is het landschap langs de Mekong van Khon Chiam tot Nong Khai vergelijkbaar met het landschap tussen Nong Khai en Loei ?

We gaan nl fietsen langs de Mekong, te beginnen in Udon Thani of Nong Khai, richting Loei, en Chiang Mai. Maar ik vroeg me af of het niet beter zou zijn van een beetje meer stroomafwaarts te beginnen, in Khon Chiam bv., en dan zo fietsen in de richting van Nong Khai.

Udon Thani of Nong Khai is wel praktisch om te starten natuurlijk, vermits de trein er stopt...

Zelf ken ik van de streek langs de Mekong tussen Khon Chiam en Nong Khai niets, vandaar dat ik geïnteresseerd ben om reakties te horen van mensen die er waren.

groeten,

Koen

khonkaen schreef:als je niet echt de toeristiese plekken wilt bezoeken ,

ga dan via nakhon rachasima [korat] en ubon rachathani naar

khon chiam .. de meest oostelijke plaats in thailand , aan de mekong..

volg dan verder de mekong route naar het noorden tot nongkhai of verder naar chiang khan .. ga terug via loei ...

dan heb je mooie stukken van het echte thailand gezien...



willem, nederthai
Ik ken allen de weg van Chiang Khan tot Nong Khai de 211. Ik heb het op de motor gedaan in 2 dagen dus op de fiets duurt het wel iets langer. De weg is goed berijdbaar,maar je moet wel een paar hellingen nemen vergelijkbaar met de cauberg. Dit is een fantastich mooie route langs de mekhong, vergeet de extra aangegeven uitzichtpunten niet te bezichtigen, je weet niet wat je ziet, zo wonderschoon. In alle dorpen zijn overnachtings mogelijkheden. Als je(jullie) het doen, veel succes want je doet er minstens een week over.
Veel fietsplezier. Anders om , Nong Khai/ Chiang Khan kan natuurlijk ook.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#8 Bericht door khonkaen » zaterdag 30 april 2005, 04:09

beste koen,

in zoverre eens met edje , dat nongkhai -- chiang khan -- loei nogal wat hellingen heeft..

de route khong chiam -- nongkhai is vlakker en beter te doen op de fiets... er zijn legio bezienswaardigheden oa pha taem bij khong chiam met 6.000 jaar oude rotstekeningen

het enige bezwaar lijkt mij dat je alleen met de trein naar nongkhai kan gaan of naar ubon ratchatani vanwaar het nog zo'n 80 km fietsen is naar khong chiam...

in ieder geval veel plezier



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

koen31
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 24 maart 2005, 09:10

#9 Bericht door koen31 » zaterdag 30 april 2005, 11:26

Ed,

Een week lijkt me lang, zo veel kilometer is dat toch niet van Nong Khai tot Chiang Khan ?
Ik had van een adere fietser de tip gekregen dat deze streek, samen met de regio in het noorden van Thailand aan de Mekong, de mooiste zijn om door te fietsen.
Vandaar dat ik dacht : als het aan de Mekong toch zo mooi fietsen is, waarom dit niet wat uitbreiden, met het stuk khong chiam -- nongkhai ...

Willem,
Die 80 km van ubon ratchatani naar khong chiam, zijn dat vlakke kilometers ?

In alle geval bedankt voor de tips, we bekijken dit nog wat meer in detail...

Groeten,

Koen

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#10 Bericht door Edje » zaterdag 30 april 2005, 18:08

koen31 schreef:Ed,

Een week lijkt me lang, zo veel kilometer is dat toch niet van Nong Khai tot Chiang Khan ?
Ik had van een adere fietser de tip gekregen dat deze streek, samen met de regio in het noorden van Thailand aan de Mekong, de mooiste zijn om door te fietsen.
Vandaar dat ik dacht : als het aan de Mekong toch zo mooi fietsen is, waarom dit niet wat uitbreiden, met het stuk khong chiam -- nongkhai ...

Willem,
Die 80 km van ubon ratchatani naar khong chiam, zijn dat vlakke kilometers ?

In alle geval bedankt voor de tips, we bekijken dit nog wat meer in detail...

Groeten,

Koen
Vanuit Khong Chiam tot Ban Samrong is er geen weg langs de Mekhong en wat Willem al aanhaalt geen treinstation. Nong Khai heeft wel een station waar je kunt starten. De afstand tot Chiang Khan is bijna 200km, ga je door tot Loei dan komt er 55km bij. Ik neem aan dat je geen tour fietser bent en van de wonderschone omgeving wilt genieten, dus kom ik op ca één week fietsen. Tip; overnachten in Pak Chom ( ben de naam van het resort vergeten ) bijna aan het eind van het stadje aan de rechterkant, gezien vanaf Nong Khai, zie je het bord van het resort wel staan. Mooie goed verzorgde bungalowtjes met balkon en uitzicht op de Mekhong river, schitterend uitzicht.
Hopelijk heb je iets aan deze info, ik vond het een voortreffelijke route maar op de fiets zou ik het niet halen.
Groetjes, Ed en Khun
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#11 Bericht door khonkaen » zondag 01 mei 2005, 02:01

voor koen ,
van ubon , via phibun mangsahan , naar khong chiam zijn vlakke kilometers.. dat fiets je wel in een ochtendje

willem


voor edje ,
met de auto doe ik dat in een uurtje of 4 met tussenstop in si-chiangmai 5 uurtjes
khan chiang resort is ook heel mooi , gelegen aan de rivier..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#12 Bericht door Edje » zondag 01 mei 2005, 18:49

khonkaen schreef:voor koen ,
van ubon , via phibun mangsahan , naar khong chiam zijn vlakke kilometers.. dat fiets je wel in een ochtendje

willem


voor edje ,
met de auto doe ik dat in een uurtje of 4 met tussenstop in si-chiangmai 5 uurtjes
khan chiang resort is ook heel mooi , gelegen aan de rivier..

willem
OK Willem, maar heb je weleens van zadelpijn gehoord op een motor of fiets, dan moet ik en zeker mijn mede passagier (op de motor) na 60km wel even een pauze houden om de beentjes te strekken en bij een lange rit wordt deze afstand steeds korter. Mijn ervaring is dat je gemiddeld 150km per dag kunt afleggen. Gemiddelde snelheid 50km/u (zelfs bussen en treinen komen niet boven dit gemiddelde) Met 2 stops zit ik dan op 5 uur onderweg zijn. Vertrek om 10.00 uur, aankomst 15.00 uur, dus tijd om een resort te zoeken en lekker te gaan douchen, omgeving verkennen en eten, op het balcon nog een Hei sorry Leo pilsje en dan is het bedtijd om de volgende dag weer fit ca 150km te rijden. Ik blijf er bij dat de route Nong Khai - Chiang Khan het mooiste is wat natuur betreft, tenminste in de omgeving waar wij altijd verblijven.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”