Welke plaatsen bezoeken?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pim

Welke plaatsen bezoeken?

#1 Bericht door Pim » zondag 24 april 2005, 19:20

Ik ga de laatste 3 weken van augustus naar Thailand. De globale route die we hebben uitgezocht is:
Bangkok - Kanchanaburi - ? - ? - ??? - Chumpon - Koh Tao - Koh Panang - Koh Samui - Surat Thani - Bangkok.

Maar zoals je ziet heb ik wat vraagtekens ingevuld. M.a.w wat is aan te raden om op de weg naar het zuiden te bezoeken?
Phetchaburi? Hua Hin? Misschien nog andere niet-bekende plaatsen?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Welke plaatsen bezoeken?

#2 Bericht door Edje » zondag 24 april 2005, 20:16

Pim schreef:Ik ga de laatste 3 weken van augustus naar Thailand. De globale route die we hebben uitgezocht is:
Bangkok - Kanchanaburi - ? - ? - ??? - Chumpon - Koh Tao - Koh Panang - Koh Samui - Surat Thani - Bangkok.

Maar zoals je ziet heb ik wat vraagtekens ingevuld. M.a.w wat is aan te raden om op de weg naar het zuiden te bezoeken?
Phetchaburi? Hua Hin? Misschien nog andere niet-bekende plaatsen?
Alvast bedankt!


De route die je beschrijft lukt je nooit in 3 weken, tenminste als je echt wilt genieten van het wonderschone Thailand. Heb je 3 weken, verken dan op je gemak bv het noordelijke deel gezien vanaf BKK en bij een volgend bezoek het zuidelijke gedeelte, of andersom natuurlijk. Je moet in Thailand de tijd nemen want je komt ogen tekort. Doe je dit niet en wil je alles in die 3 weken zien dan ben je gesloopt als je in Ned. terug komt.
Groetjes; Edje

Gast

Re: Welke plaatsen bezoeken?

#3 Bericht door Gast » zondag 24 april 2005, 21:06

Edje schreef: De route die je beschrijft lukt je nooit in 3 weken, tenminste als je echt wilt genieten van het wonderschone Thailand. Heb je 3 weken, verken dan op je gemak bv het noordelijke deel gezien vanaf BKK en bij een volgend bezoek het zuidelijke gedeelte, of andersom natuurlijk. Je moet in Thailand de tijd nemen want je komt ogen tekort. Doe je dit niet en wil je alles in die 3 weken zien dan ben je gesloopt als je in Ned. terug komt.
Ik wil zo veel mogelijk zien. Als ik wil uitrusten kies ik niet voor zo'n vakantie :D (alhoewel het wel de bedoeling is om op de eilanden een paar dagen relaxt aan het strand te zitten). De gemiddelde leeftijd van ons reisgezelschap is 22 jaar en hebben redelijk wat ervaring op het gebied van backpacken. We willen echt de highlights van Thailand zien.
Maar je hebt me wel aan het bedenken gezet. Misschien gaan we direct van Kanchanaburi naar Chumpon. En dan de eilanden af.
Ik heb trouwens ook vrienden die binnen 3 weken het noorden EN het zuiden hebben bezocht!! Maar ze gaven wel toe dat ze veel aan het reizen waren, maar wel veel gezien hadden.

Maar bedankt voor je reactie, ik zal me nog eens goed bedenken en wacht nog een aantal reacties op!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » maandag 25 april 2005, 11:23

Ik geef Edje gelijk, te veel reizen in 3 weken.

Maar met dat schema, volgende tips...
- Doe Kanchanaburi als een dag trip vanaf Bangkok.
- Ga naar Hua-Hin en gebruik Chumpon alleen on de ferry te nemen.
- Eilanden OK
- Ga niet naar Surat Thani en vlieg vanaf Samui terug naar Bangkok.

Veel plezier!

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#5 Bericht door Greuf » maandag 25 april 2005, 12:28

Mocht je toch naar Kanchanaburi gaan is een drijvend hotel echt de moeite waard, je komt compleet tot rust midden in de natuur! Vorig jaar heb ik twee nachten in onderstaand drijvend hotel gelogeerd, echt schitterend!

http://the-river-kwai-jungle-rafts.th66.com/

Gast

#6 Bericht door Gast » maandag 25 april 2005, 17:30

Greuf schreef:Mocht je toch naar Kanchanaburi gaan is een drijvend hotel echt de moeite waard, je komt compleet tot rust midden in de natuur! Vorig jaar heb ik twee nachten in onderstaand drijvend hotel gelogeerd, echt schitterend!

http://the-river-kwai-jungle-rafts.th66.com/
M'n ouders hebben in hetzelfde hotel overnacht (toevallig met FOX gereisd?).

Maar het plan is om 's morgens vanaf bangkok naar Kanchanaburi te reizen, daar de hele dag bezichtigen. Nachtje slapen (misschien 2) en door te gaan naar het Zuiden. Ook in Chumpon blijven we alleen om de overtocht naar de Eilanden te regelen. We gaan hier niet de hele streek verkennen. Hoogstens een nacht slapen.

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 69
Lid geworden op: maandag 25 april 2005, 17:33
Locatie: Roermond
Contacteer:

#7 Bericht door Pim » maandag 25 april 2005, 17:36

Manuel schreef: - Ga niet naar Surat Thani en vlieg vanaf Samui terug naar Bangkok.
Ik denk dat het qua financien goedkoper is om de nachttrein vanaf Surat Thani naar Bangkok te nemen, dan vliegen vanaf Koh Samui.

En sjaa, ik ben toch een arm studentje :D

P.S
ik heb me maar ff geregistreerd

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#8 Bericht door Greuf » maandag 25 april 2005, 18:42

Ja, toevallig! Haha, ga dit jaar weer terug maar dan alleen, lijkt me veel leuker! Zou ook niet te lang in Chumphon blijven, als je 's ochtends aankomt met de nachttrein zou ik meteen naar de eilanden gaan!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”