tickets treinreizen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
lon

tickets treinreizen

#1 Bericht door lon » maandag 18 april 2005, 15:03

Waar kan je het beste treintickets kopen? waar het goedkoopst?

En hoe lang vantevoren reserveren? Ik zit heel de maand juli in Thailand, en wil vanaf Bangkok naar oa chiang mai.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Lon

#2 Bericht door Chang » maandag 18 april 2005, 15:44

Lon,

Je ticket kun je het beste kopen aan het loket op het station.

Je moet voor langere afstanden je plaats reserveren (= kaartje kopen). Dit moet minimaal 24 uur van te voren.

Je kunt het beste danwel op de heenweg, danwel op de terugweg de nachttrein nemen, dit spaart je een hotelnacht uit. In de nachttrein kies ik altijd voor een eerste klas coupe, deze is van binnen afsluitbaar zodat je rustig kunt slapen, je bed wordt opgemaakt en je hebt een eigen wastafeltje.

Overdag kun je prima tweede klas reizen, ook voor tweede klas moet je minimaal 24 uur van te voren je kaartje kopen.

Op korte afstanden zou je zelfs derde klasse kunnen reizen. Je zit dan op houten banken. Dit kaartje hoef je niet 24 uur van te voren aan te schaffen.

Op stations zijn voldoende mensen die je graag willen helpen. Op het station in Bangkok is een speciale desk voor toeristen waar je wordt geholpen om het juiste loket te kiezen, je juiste trein, etc.
Ook op de kleinere stations zijn er voldoende mensen aanwezig die je graag helpen.

Chang

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#3 Bericht door Greuf » maandag 18 april 2005, 19:12

Hoi Chang,

Toevallig had ik dezelfde vraag! Ik lees op internet echter veel verhalen over volgeboekte treinen en dat je beter ver van tevoren kunt reserveren? Wij zijn alleen de eerste nacht in Bangkok en willen de volgende nacht de trein naar Chiang Mai nemen, denk je dat ik dan op tijd ben om een ticket aan te schaffen?

Harry

Trein naar Chumpon

#4 Bericht door Harry » dinsdag 19 april 2005, 23:58

Ook wij zijn maar een dag in Bangkok en wilden tickets voor de ochtendtrein de volgende dag naar Chumpon , als ik het goed begrijp kan dat niet omdat er geen 24 uur tussenzit ?

mvg
Harry

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Trein

#5 Bericht door Chang » woensdag 20 april 2005, 13:33

Greuf,

Als je zeker wilt zijn van de nachttrein is het zaak dat je ruim van te voren je kaartje koopt. Zelf probeer ik het kaartje van de nachttreinen vanuit Nederland al te kopen, bijvoorbeeld via de reisorganisatie. Dit is meestal iets duurder, maar als je een bepaalde trein beslist wilt hebben raad ik je dit aan.

Harry,

Ik weet niet of je precies 24 uur van te voren je kaartje moet kopen. Het is in ieder geval een dag van te voren. In de eerste en tweede klasse heeft iedereen een gereserveerde plaats. De conducteur heeft voor zijn dienst begint een uitdraai met de passagiers (en waar zij in- en uitstappen).

Volgens de dienstregeling die ik heb vertrekken er 's morgens geen treinen naar Chumphon, maar vertrekt de eerste trein pas om 12.10 uur vanuit Bangkok.

Je zou de gok kunnen wagen om ter plekke een kaartje te kopen, maar wil je zeker zijn van een bepaalde trein, dan zou ik altijd vanuit Nederland een kaartje kopen.

Chang

Harry

Ochtendtrein

#6 Bericht door Harry » woensdag 20 april 2005, 21:20

hier is de link van de ochtendtrein http://www.railway.co.th/timetable/N_S.html


Harry

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”