Chumpon , Koh Tao , Koh Phan-gan en Koh Samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harry

Chumpon , Koh Tao , Koh Phan-gan en Koh Samui

#1 Bericht door Harry » woensdag 13 april 2005, 13:26

Hallo

Wij gaan eind mei een week of drie rondtrekken vanaf Bangkok naar Chumpon , Koh Tao , Koh Phan-gan en als laatste Koh Samui.
Wij gaan met de ochtendtrein van Bangkok naar Chumpon .

1- In Chumpon zouden we maar een nacht blijven willen verblijven omdat we er op een vrijdag paseren willen we er graag eens over de avondmarkt rondlopen het schijnt er dan gezelig te zijn , weet iemand een goed adres om daar te overnachten en waar koopt men tickets voor de ochtendboot naar Koh Tao en hoe geraakt men aan de pier om de boot te nemen ?

2- We zouden een nacht of drie willen doorbrengen op Koh Tao , kan men daar gemakelijk terecht zonder reservatie of heeft er iemand tips ?
Wij zouden graag aan een strandje verblijven waar het niet te druk is maar vanwaar men toch het eiland kan rondkomen en liefst met wat koraal in de buurt om te snorkelen.(wij zijn geen duikers)
Wij zouden een dag willen rondtrekken met bromfiets en verder wat snorkelen of een bootuitstapje maken.

3- Op Koh Phan-gan zouden we een week willen blijven , ook liefst op een niet drukke plaats maar waar men toch van weggeraakt om wat rond te trekken en liefst aan een strandje met snorkelmogelijkheden.(zeker niet aan de kant van de fullmoonparties, daar zijn we niet jong genoeg meer voor)
Tips over accomodatie zijn welkom en ook tips om uitstapjes te maken zijn welkom, ook hier zouden we voor zover de wegen het toelaten wat willen rondtoeren met een bromfiets en een paar bootuitstapjes maken .

4- Op Koh Samui zoeken we iets ver van Lamai en Chaweng , over de bezienswaardigheden op samui hebben we genoeg info hier zoeken we enkel nog een leuke plaats om te overnachten.

We denken om ongeveer 1000 Bath per nacht uit te geven om te slapen .

Mvg
Harry

Aniek

#2 Bericht door Aniek » zaterdag 16 april 2005, 23:22

Hoi!

Hier (hopelijk) wat antwoorden op je vragen:

Een leuke guesthouse in Chumphon weet ik niet (waar ik zat, is niet aan te raden :? ), maar je kan bijna bij iedere ho(s)tel een bootkaartje naar Koh Tao regelen. Je wordt dan vroeg in de ochtend opgehaald bij het hotel en keurig bij de boot afgezet. Alles wordt voor je geregeld. Het zelfde geldt voor Koh Tao zelf. Zodra je daar aankomt, staan er hordes Thaise mensen op je te wachten, want ze willen je allemaal een plaats in hun resort aanbieden. Ze hebben zelfs fotoboeken bij zich, zodat je kan zien hoe het resort eruit ziet. Stem je toe, dan brengen ze je met bagage en al naar je verblijfplaats. Eenvoudiger kan allemaal niet!

Verder heb ik gehoord dat Bottle Beach (aan de noordkust van Koh Pha Ngan) een prachtig, rustig strand is. Of je er kan duiken/snorkelen weet ik niet, maar ik heb werkelijk prachtige verhalen gehoord (van een stel dat daar op het strandje is getrouwd!) en foto's gezien. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!
Groetjes,
Aniek

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » zaterdag 16 april 2005, 23:56

chumphon grand palace hotel is een aanrader.. tel. 077-574800-4


verder heb je alle info van Aniek



willem ,nederthai...
niets is perfect en niets is blijvend

Petra

#4 Bericht door Petra » zondag 17 april 2005, 09:50

Hallo Harry,
Wij zijn afgelopen Februari naar Ko Samui geweest en zaten aan Maenam beach aan de noordkust. Heerlijk rustig daar!

We zaten in Palm Point Village en hadden een bungalow op 50 meter afstand van het strand. Perfect! Ze hebben daar ruime schone bungalows (hout of steen) voor 800 of 1000 Bath. Vriendelijke mensen en je kan er heerlijk eten. :D
groetjes Petra

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”