Reisgids

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Brenda

Reisgids

#1 Bericht door Brenda » zaterdag 02 april 2005, 14:48

Komende zomer ga ik voor drie weken naar Thailand. In grote lijnen wordt het Bangkok, Koh Samui en vervolgens Koh Panang.
Ik ben totaal onervaren, welke reisgidsen raden jullie mij aan?
Eigen ervaringen en tips zijn natuurlijk ook welkom!

Bedankt!

Gast

Re: Reisgids

#2 Bericht door Gast » zaterdag 02 april 2005, 16:51

Brenda schreef:Komende zomer ga ik voor drie weken naar Thailand. In grote lijnen wordt het Bangkok, Koh Samui en vervolgens Koh Panang.
Ik ben totaal onervaren, welke reisgidsen raden jullie mij aan?
Eigen ervaringen en tips zijn natuurlijk ook welkom!

Bedankt!
Lonely planet natuurlijk!

Petra

#3 Bericht door Petra » zaterdag 02 april 2005, 17:32

Het ligt er aan wat je van een reisgids verwacht. En moet hij in het NL zijn of mag Engels ook?
Als je naar de plekken wilt waar veel backpacers naar toe gaan zou ik de LP nemen, omdat veel mensen niet van die 'info' durven af te wijken: als het in de LP staat zou het automatisch 'goed' moeten zijn. Maar dit gaat lang niet altijd op!
Als je iets anders wilt zien dan de restaurants in de drukke straat, de hostels vol met feestvierende backpackers en de bars met het goedkoopste bier, dan zou ik juist niet de LP volgen.
Natuurlijk is de gids prima voor de algemene info, maar daar heb je er nog veel meer van: Dominicus, Trotter, Let's Go, Capitool...

Ga eens kijken in de bieb of een goede boekwinkel, en blader wat door de verschillende reisgidsen. Je ziet dan snel welke je aanspreekt, en waar de info in staat die jij zo'n beetje zoekt.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

reisgids

#4 Bericht door Edje » zaterdag 02 april 2005, 17:53

Ga eens naar http://www.thailandvoorbeginners.nl In mijn ogen een zeer goede site voor ( inderdaad ) beginners.
Groetjes; Edje

Petra

#5 Bericht door Petra » zaterdag 02 april 2005, 21:14

Inderdaad Edje, een leuke site met veel info over plekken die niet zo snel in een gids vermeldt staan. Ook de Bangkok-voor-beginners sectie geeft veel info, ik ga er zeker mijn voordeel mee doen.

Petra
http://www.langevakantie.nl

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Waar te gaan

#6 Bericht door Teun, DE ECHTE » zaterdag 02 april 2005, 23:55

Beste Petra, als ik jouw bericht goed analiseer dan heb je een eversie (ik trouwens ook) tegen de goedkope luidruchtige Hollanders, zeg maat het "we gaan naar Zandvoort al aan de zee,.." type. En gelijk heb je. Maar indezelfde wat verwerpelijke atmospheer hen je ook het oude vieze man met pril jong meisje (of jongetje) phenomeen. Nu zijn atuurlijk niet all die oude baasjes vies, en niet al die jonge meisjes pril, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Ook he je in de gebieden waar de door jouw zo verachte goedkope lol trappers vertoeven inderdaad vaak, en gelukkig, niet ver van strand , kroeg, goedkoop hotel en striptent. In dat licht moet je dus eigenlijk van de meeste bekende en goedkope plaatsen wegblijven. Pattaya, Hua Hin, al die eilanden daar, Cheing mai, m.n. de stad zelf.

Nu zal deze mail een response uitlokken van wat we in de volksmoind de Thailand drifters noemen. Zij zullen mij aanvallen en zeggen niet waar je kan gerust naar xxx en yyy gaan. Maar beste Petra je weet dat dit nu juist de plekken zijn waar je niet heen moet gaan.

Het onnozlele Kloris verhaal. Ik weet niet of je een mannetje uit Holland mee neem. Dit is niet zonder gevaar, want in het bijzonder als je nu niet een Claudia Schffer bent en Kloris gevoelig is, ook al is hij suffig en heeft een kop als vann een oude zeehong, het risico is daar als je begrijpr wat ik bedoel.

Nu leun achterover en wacht op de responses, zij zijn heel duidelijk voor een goed leze.

Groeten , Teun die het best met je voorheeft
Watch the "backstabbers" they never relax.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Cultural shock, be prepared

#7 Bericht door Teun, DE ECHTE » zondag 03 april 2005, 00:02

Cutural shock

http://www.thailandguidebook.com/cgi-bi ... =4356;st=0

Kijk maar eens :

There is only one type of situation where I disagree with a bi-racial couple. When ever I fly to Hat Yai I always have a long layover (12-14 hrs) in BKK. Rather than getting a hotel for the night, I always opt for haning out outside the entrance for international arrivals.

Sitting there for hours I never have any problem fining someone to talk to. It seems I always end up talking with a very attractive young thai girl who is waiting for her 67 year old, rich, white boyfriend to arrive from god knows where. When her b/f arrives he is very old, very bald, very ugly, very over weight, and very well dressed. The "money train" has just arrived.

Every time I see this, I am filled with disgust. I'm not sure who is taking advantage of who either. Is it the thai girl, with her beauty, taking advantage of the man who is unable to seprate his penis from his heart and wallet? Or is the old white man, with his money, taking advantage of the young thai girl's finanical needs? Maybe I'm wrong for judging these couples. Maybe they are really happy together, but something doesn't smell right to me.
Watch the "backstabbers" they never relax.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”