Pattaya

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#16 Bericht door khonkaen » vrijdag 29 juli 2005, 17:36

voor jou een vraag, voor mij een weet , manuel





willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Kwai
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:42

#17 Bericht door Kwai » vrijdag 29 juli 2005, 18:14

nou Willem ;

Crimineel kan al vaak de familie van je vriendin zijn

gebeurt vaak in Thailand

En Taxi drivers die meer aan een falang vragen dan aan de Thai

Rente op de bank die minder is dan de Thai zelf krijgt

En als je wat koopt : dat ze meer vragen aan jou dan aan een Thaise


Ik schaar deze dingen toch ook in het criminele vak voor mij zelf

En : het grasveld wat bij je kaal geeten wordt :lol: :lol:

Gr Kwai

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#18 Bericht door Fransmaster » vrijdag 29 juli 2005, 23:26

Kwai,

Dat is toch geen criminaliteit.
Dat heet onderscheid maken 5555555

Discriminatie wil ik het ook niet noemen.

Groetjes uit Oeteldonck!

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#19 Bericht door dirk » zaterdag 30 juli 2005, 10:22

Nederland en Thailand hebben gebruiken en wetten waar je naar moet gedragen. In Nederland zijn we nu aardig bezig om de "buitenlanders" de Nederlandse cultuur/taal aan te praten. Lukt het niet goed kan je weer vertrekken. Zo ook in Thailand, heb je moeite met de wetten en gebruiken dan moet je daar gewoon niet komen. Dat is toch heel eenvoudig. En een heleboel "gebruiken" komen ons farang niet goed uit.
Als ik in Thailand ben gedraag ik me zoals ik me behoor te gedragen, wil ik dat niet doen dan moet ik daar dus niet zijn.
Als buitenlander in Thailand betaal je nu eenmaal meer als een Thai, dus in die rol schik ik me. Kan er wel tegenin gaan, maar dat heeft toch geen zin, discriminatie hebben ze nog nooit van gehoord.
Ik kan ook hele verhalen beschrijven over dit onderwerp. Mijn (Thaise) vrouw heeft een Nederlands pasport, maar hoeft dus niet de prijs van de farang te betalen etc.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Kwai
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:42

#20 Bericht door Kwai » zaterdag 30 juli 2005, 13:46

Alaaf :roll:

Kwai
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:42

#21 Bericht door Kwai » zaterdag 30 juli 2005, 13:52

Nou Dirk

Van mijn leven niet dat ik genoegen neem dat ik meer moet betalen dan een Thai voor dingen

Dan laat ik de taxi staan en neem een ander ( Pattaya )
Bangkok no problem heeft Meter

En volgens de wet mag het ook niet ( lees maar eens het bord wat achter in de Taxi in Pattaya hangt ) bij te veel moeten betalen : is de taxi driver : strafbaar

Dus in de zin van de wet :is het niet gebruikelijk en verboden dat de Farang meer betaalt

Als ik het merk : dan koop ik daar niks bij degene
En zo krijgt ook de Thai meer respect voor je

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#22 Bericht door Edje » zaterdag 30 juli 2005, 19:22

dirk schreef:Nederland en Thailand hebben gebruiken en wetten waar je naar moet gedragen. In Nederland zijn we nu aardig bezig om de "buitenlanders" de Nederlandse cultuur/taal aan te praten. Lukt het niet goed kan je weer vertrekken. Zo ook in Thailand, heb je moeite met de wetten en gebruiken dan moet je daar gewoon niet komen. Dat is toch heel eenvoudig. En een heleboel "gebruiken" komen ons farang niet goed uit.
Als ik in Thailand ben gedraag ik me zoals ik me behoor te gedragen, wil ik dat niet doen dan moet ik daar dus niet zijn.
Als buitenlander in Thailand betaal je nu eenmaal meer als een Thai, dus in die rol schik ik me. Kan er wel tegenin gaan, maar dat heeft toch geen zin, discriminatie hebben ze nog nooit van gehoord.
Ik kan ook hele verhalen beschrijven over dit onderwerp. Mijn (Thaise) vrouw heeft een Nederlands pasport, maar hoeft dus niet de prijs van de farang te betalen etc.
Wat vertel je nou allemaal Dirk, dit slaat kant nog wal.
Alle Europese ingezetennen krijgen zo een verblijfsvergunning of ze de taal nu beheersen of niet. Voorbeeld: Een persoon uit Griekenland kan zo Ned binnenkomen zonder enige kennis van de Ned taal, ze kennen het westerse alfabet nog niet eens, Je weet wel abc, neem het griekse eens, voor ons abra cadabra.
Voorop gesteld dat mijn Th. vrouw zich schikt in onze cultuur en ze jammergenoeg NA 3 jaar NTII helaas nog geen fatsoenlijk Ned spreekt ( de opleiding stelt ook geen klo.te voor als er 20 nationaliteiten in de klas zitten en de docent? alleen maar nederlands spreekt), dan wekt het dus voor geen meter. Zoals al bekend werken de inburgeringscurssen zoals door onze regering ingevoerd in het land van herkomst ook niet doordat de taalmachines niet goed functioneren. Nederland is een land met veel voorstellen, veel regels, zodat een burger niets meer heeft in te brengen en alleen nog maar moet luisteren naar Balkenende en onze slijmkop Zalm. Leve THE NETHERLANDS
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#23 Bericht door khonkaen » zondag 31 juli 2005, 05:21

dat blijft een heet hangijzer , dat je als farang meer moet betalen als de thai..
maar ik ben het daar niet mee eens , als je een beetje thai spreekt en kan aantonen , dat je lang in thailand woont , bijvoorbeeld een 5 jaren rijbewijs .. hoef je niks meer te betalen ..
als je bovendien nog goed kan onderhandelen, betaal je zelfs nog minder dan de thai..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#24 Bericht door dirk » zondag 31 juli 2005, 12:51

Nou Willem, als een tourist bij een attractie komt zijn er twee loketten, 1 voor Thai en 1 voor farang. Vorig jaar een dagje uit naar diverse in Bangkok met de schoonfamilie geweest, overal moet ik zo'n beetje het 5/10-voudige betalen. Nu weet ik dat het gebeurd, heb eens een half jaartje in Bangkok gewoond en ik kom al bijna 30 jaar regelmatig in Thailand, dus ik ben wel op de hoogte van deze gebruiken en ik ondergaat ze gewoon. Zo ook de corruptie die soms de spuigaten uitkomt. Een 20 jaar geleden heb ik eens geprobeerd een corruptiegeval aan te geven, maar kreeg een beetje veel problemen van de meerdere van die agent die ook zo corrupt waren.
Maar als het mij niet zou bevallen, moet daar niet meer komen. Maar ik vind Thailand een prachtig mooi land waar mijn vrouw en ik nu bezig zijn om een huisje in Phayao te laten bouwen. En ik hoop daar toch ook een aantal vakanties en later na mijn pensionering wat jaartjes te wonen.
Ed, wat betreft de buitenlanders die naar Nederland komen, die uit Europa die verdringen al een heleboel Nederlandse werknemers hier in het Westland. Waar vorig jaar de busjes van de uitzendburo's Nederlanders brachten naar de telers/kwekerijen, werken nu Polen die amper 2 Duitse woorden kunnen spreken. Goedkoper voor de werkgevers, maar weer een heleboel Nederlanders zonder werk.
Een 1,5 jaar geleden geprobeerd om mijn Thaise zwager hier aan werk te helpen. Is hier een 3 maanden geweest. Hij is een uitstekende lasser, diverse gespekken gehad bij een aantal bedrijven, zelfs de nodige lascertificaten gehaald. Het contract voor een aantal jaren werk in Nederland was bijna getekend, toen kwam de overheid met een eigenaardige opmerking van "inburgeringcursus volgen in het thuisland". Mijn zwager spreekt geen 100% goed Engels, maar hij kan zich zeer goed uiten hier in Nederland. En de bedrijven die we gesproken hadden vonden het ook maar een rare aangelegenheid, terwijl die bedrijven zelfs garant wilden staan.
Ik probeer maar te zeggen aan de ene kant laten we alles toe en aan de andere kant weer niet.
Een kennis van mij is een aantal jaren geleden getrouwd met een Filipijnse vrouw. Heeft tie ook geweten, die vrouw kon wel op een toeristenvisum 3 maanden hier blijven, maar een verblijfsvergunning kwam ze niet in aanmerking. Die kennis is dus vertrokken naar de Filipijnen.
En ook mijn vrouw heeft 5 jaar (!) op een wachtlijst gestaan voordat ze een cursusje Nederlands van niets mocht doen. Daar heeft ze dus niets geleerd, komt ze ook niet meer.
Vorige maand met een vriend nog gediscuseerd over hetzelfde onderwerp. Hij wandelde in een of ander park in Bangkok, overal bordjes dat je niet mag roken. Maar mijn vriend rookte dus in dat park (na herhaalde aanmaning om het niet te doen), kreeg een boete van 2.000 Baht.
Hier in Nederland steek ik wel eens een blowtje op, moet je in Thailand niet doen. Krijg je zo 10 jaar voor je snufferd.
Een lid van de schoonfamilie heeft eens gehandeld in XTC-pillen, hij had er 300 in bezit, kreeg samen met zijn vrouw 25 jaar gevangenis.
In Thailand gelden andere wetten/gebruiken dan in Nederland, daarom zeg ik dat als het niet beval je gewoon weg moet blijven. Ik heb totaal geen hekel aan het land of de bewoners (als ik daar woonde en werkte deed ik waarschijnlijk hetzelfde), het is en blijf het een heel mooi land met hele fijne mensen en ik hoop daar nog vele jaren te komen.
Onbedoeld is het nog een lang verhaal geworden.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Piet

Pattaya

#25 Bericht door Piet » zondag 31 juli 2005, 13:03

Jullie wijken wel heel erg af van de oorspronkelijke vraag die ging over de criminaliteit in pattaya en over farangs die daar van het balkon naar beneden vallen
Ik vind ook dat je in thailand niets moet willen veranderen als je wilt dat het gaat zoals in nederland kun je best in nederland blijven , er zijn hier maar 2 dingen waar ik niet goed mee om kan , dat zijn de verstikkende uitlaatgassen , en het moordend verkeer , en ik vraag me af waarom die zebrapaden hier dienen

deng
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: maandag 06 februari 2006, 05:41
Locatie: Pattaya Thailand

pattaya

#26 Bericht door deng » woensdag 08 maart 2006, 16:45

Beste Hoi,
Het amusement dat jij beleefd hebt in Pattaya is inderdaad al na 2 dagen stomvervelend, ik zou me geen raad weten als ik zo mijn tijd moest doorbrengen.

Wellicht is het voor jou zinvol te bedenken dat er een ander type mens of slag volk een ander soort van amusement apprecieert en dat misschien zelfs Pattaya daarvoor geschikt zou kunnen zijn.

Al die farang die van de balkons blijven vallen, vallen gek genoeg steeds zo'n beetje in dezelfde wijken van de balkons. Misschien deugen de balkonhekken daar wel niet....of zou het zo kunnen zijn dat een bepaald soort farang niet deugt en misbruik maakt van iets of iemand.

Iemand die toevallig een paar kinderen en een familie aan het eten moet houden, huur en schooluniformpjes moet betalen en daarom noodgedwongen de hoer speelt.

Ik hoor hier sommige geachte farang praten en schelden "over die wijven" en "die temeiers" en "ze bestelen je".

Hoort wie het zegt, zelf uitschot van de maatschappij, vaak illegaal hier of gedekt door een maandelijks visarunnetje en expert in het uitkeringstrekken in Nederland of handelaartjes in allerlei zaakjes die het daglicht niet kunnen velen. Velen hebben nog een verblijfje in een staatsinrichting tegoed en blijven daarom liever hier.
Van mij mogen ze van het balkon af blijven donderen, hoe meer hoe liever, dat ruimt mooi op.

Ik zou willen dat ze die truc in Nederland zouden toepassen op buitenlands uitschot, dat bespaart de belastingbetaler een boel ergernis en een heleboel belastinggeld.

Zelfs in een boedistisch land gaat de spreuk op " wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat dan ook de ander niet" Als je je respectvol gedraagt in je gastland en rekening houdt met en leeft naar de geldende normen en waarden van het land waar je vrijwillig voor gekozen hebt, geloof me,
dan val je niet van het balkon.

Geef Pattaya of Thailand niet het predikaat "crimineel" te zijn, waar je hier voor moet oppassen zijn de farang, die hebben het woord en de inhoud daarvan zo ongeveer uitgevonden!

Groeten, Deng

Plaats reactie

Terug naar “Steden”