computers in thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
leothai
Expat
Expat
Berichten: 184
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 17:24
Locatie: chiangmai

computers in thailand

#1 Bericht door leothai » zondag 06 maart 2005, 23:18

het werken met computers in thailand,ik kwam in het beging alleen eerst in internet schops,waar je dan moest werken met de stopwach achter je rug voor 20 baht per minuut,of zo iets :) :)

later toen de telefoon eindelijk werkten,ben ik eens begonen een internet kaart te kopen!!!!
dacht nu eindelijk internet in mijn eigen huis,goed dat werkte aardig hoog uit 45k/s maar het was al vreemd inbellen naar bangkok terwijl ik in chiangmai zacht,toen kwam eind van de maand de telefoon rekening dat was heel erg schikken heren 15.000 bathjes :o :o :cry: :cry:

heb toen een nieuwen kaart gekocht,misschien wel bekent
csloxinfo.com,dat scheelde een hoop bathjes,1000 baht per maand
heb nu een adsl aanvraag lopen,hoop het werkt als ik daar komt wonen.dat kost mijn 1200 baht in de maand en geen data lemiet
forum leden hoe werkt het bij jullie in thailand :?: :?:
thai leo :) :) :)
chiangmai leven en laten leven.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

computer

#2 Bericht door khonkaen » maandag 07 maart 2005, 04:40

ja cramel ,

ik had eerst ook een bel modem 45k/ps . via TT&T kostte 350/mnd onpeperkt en na 3 uur opnieuw connecten voor 3 baht...

heb nu al maanden een adsl/cabel modem rond 1 Mbps ook via TT&T
werkt snel en perfect , betaal hiervoor elke maand vaste prik , 1070 baht
wel wat duurder, maar veel beter...

groet

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#3 Bericht door Chris » maandag 07 maart 2005, 08:20

leuk teun Sateliet upload is er voor de particliere markt nog helemaal niet upload loopt over een modem Leuk om te downloaden maar voor de rest bagger

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: sateliet

#4 Bericht door Edje » dinsdag 08 maart 2005, 18:34

Teun, DE ECHTE schreef:Wilem , als je niet in de stad woon is dit een probleem, maar weet jij ook wat een sateliet abonnements kost, upload, download en wat de apparatuur kost?
Ik heb er naar geinformeerd omdat in het dorp waar ik me ga vestigen helemaal geen goede internetverbinding is. Hou je vast: Schotel + benodigde apparatuur € 3.500 incl. montage. Maandelijkse kosten voor abonnement € 65. Veel te duur dus.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

connections

#5 Bericht door khonkaen » woensdag 09 maart 2005, 01:29

thaimax ,

volgens mij levert TT&T alle telefoonverbindingen door heel thailand heen ...
in mijn dorp, heb ik daar wel een paar maanden op moeten wachten...

verder inbelconnecties a la minute 45kbps

en op adsl/cable connectie , moet je soms ook een tijd wachten

maar geduld is een schone zaak in thailand



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

leothai
Expat
Expat
Berichten: 184
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 17:24
Locatie: chiangmai

interneten in chiangmai

#6 Bericht door leothai » vrijdag 25 november 2005, 09:27

beste forum leden,ik woon nu al reets 7maanden in chiangmai,en werkten al de tijd met een inbelmodem,bij provider (csloxinfo.com)geen slechten provider,maar wel zeer traag(45ksb)download over 4ksb,dus niet zo goed geschikt om te werken in dit forum en meer problemen als ik in holland adsl gewent was :( :cry:

TIP voor chiangmai,tt&t moet je vergeten,want dat werkt in het centrum van chiangmai,en niet in de buiten wijken want daar is nog geen adsl kabel,dus na veel zoeken heb ik nu een kabel modem,met aansluiting gevonden in chiangmai bij de provider true internet!!!!!!!!
kosten (890baht in de maand drie maanden free,aansluit kosten 2000baht heb je een kabel modem en(1020/512 tot je geschikking,dus 100ksb interneten,en dat alles in 4 dagen geregelt,snel voor thai,s begrip
voor meer info mail mijn even terug leothai chiangmai :o :D :D :D :D
chiangmai leven en laten leven.

Farang
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 12 november 2005, 21:32
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Internet

#7 Bericht door Farang » vrijdag 25 november 2005, 19:56

om nog even als mosterd na de maaltijd terug te komen op het bericht van Thaileo wil ik toch nog even mijn ervaring met Internetshops (in BKK) vertellen aangezien onwetenden anders achterover vallen van de prijs die genoemd werd! Ik heb altijd tussen de 20 en 40 Baht PER UUR betaald, afhankelijk van de technische outfit van de shop. Aangezien ik door de ligging van mijn appartement alleen in rommel-Internet shops terecht kwam bleven de kosten bij 20 tot 30 Baht/uur.

De apparatuur was meestal slecht en geladen met Windows 98. Het gebruik van CD-'s was er niet bij; een floppy ging dan noch, maar niet in alle computers van de shop en het e.e.a. ging soms/vaak niet door slecht geinstalleerde software. Wanneer men zich verder niet te erg stoort aan "spelende" jeugd, slechte schermen en toetsenborden ging het verder wel voor alleen het lezen en beantwoorden van mail.

Maar ja, wat kun je voor zulke prjzen verwachten en...."het werkt toch?"

Voor mij was het (buiten de uurprijzen) 4 maanden afzien.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » zaterdag 26 november 2005, 03:18

Precies hetzelfde als Khonkaen, 1069 Baht per maand, vrijwel altijd snelle verbinding, en de service werkt ook vrijwel altijd. Er zijn zo af en toe probleempjes met de verbinding, iik schat 2 uurtjes per maand, wanneer inbellen niet mogelijk is.

Ik kan dus gewoon 24 uur per dag online zijn voor 1069 Baht, zonder extra telefoonkosten.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#9 Bericht door frumau » donderdag 01 december 2005, 17:51

stevenl schreef:Precies hetzelfde als Khonkaen, 1069 Baht per maand, vrijwel altijd snelle verbinding, en de service werkt ook vrijwel altijd. Er zijn zo af en toe probleempjes met de verbinding, iik schat 2 uurtjes per maand, wanneer inbellen niet mogelijk is.

Ik kan dus gewoon 24 uur per dag online zijn voor 1069 Baht, zonder extra telefoonkosten.
€ 23,50 per maand is niet slecht!
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”