trekking vanuit Chang mai

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

trekking vanuit Chang mai

#1 Bericht door gast » zondag 20 februari 2005, 14:54

Ik wil van de zomer graag een meerdaagse trekking maken in de buurt vanuit Chang Mai. Nu heb ik op internet al veel aanbiedingen gezien, maar ik kan hier niet uit kiezen. Heeft iemand goede tips voor mij?

Hoe moet je conditie zijn?

Aniek

#2 Bericht door Aniek » zondag 20 februari 2005, 21:43

Het is voor een trekking wel lekker als je een redelijke conditie hebt, maar het is niet noodzakelijk. Je moet wel veel klimmen en je raakt het meest vermoeid van de bloedhete temperaturen. Maar het is heel goed te doen (ik had een matige conditie)... als je maar veel water drinkt en goeie schoenen aan hebt!
In Chiang Mai struikel je over de reisbureautjes die trekkings aanbieden en de jeugdherbergen of hotels waar je overnacht bieden ook altijd trekkings aan. Dus wees niet bang dat je het al moet regelen voordat je in Chiang Mai aankomt! Als je boekt kun je altijd de dag erna al vertrekken en alle trekkings zijn altijd even mooi (en hebben altijd dezelfde opzet: olifantenrijden, bamboeraften e.d.)...
Veel plezier!

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#3 Bericht door J. » vrijdag 18 maart 2005, 22:48

en als je eenmaal in Thailand bent kun je natuurlijk iedereen die je tegenkomt vragen naar hun (recente) ervaringen. Beter dan een reisgids.

Gast

#4 Bericht door Gast » zaterdag 16 december 2006, 20:33

HOi , Kijk eens op de site van Greenwoodtravel

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#5 Bericht door pietk » zondag 17 december 2006, 00:42

Niet vooraf boeken, al zullen sommigen iets anders zeggen. Ieder guesthouse of hotel hier in Chiangmai kan het voor je regelen. tevens vindt je in de stad tig reisburootjes die het ook voor je kunnen regelen en ter plaats is het vaak stukken goedkoper dan wanneer je het vanuit Nederland regelt.
Sommigen zullen je het advies geven om maar snel te boeken voordat het uitverkocht is, beslst niet nodig, genoeg trekkings en het is dan geen hoogseizoen hier.

Wat betreft conditie: als je een "normale", wat is normaal, conditie hebt hoeft het geen probleem te zijn, je kan vooraf altijd overleggen met de organisator of het te doen is voor je. Zelf zullen ze dat er ook wel bij zeggen, zij heben ook geen enkel belang bij problemen.

Zoals gezegd in een vorig antwoord, goede schoenen mee brengen en veel water drinken, dan hoeft het geen enkel probleem te zijn.

Piet

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#6 Bericht door Greuf » maandag 18 december 2006, 09:14

Ik heb super goede ervaringen met de treks die ik via Hans Deckers heb geboekt. Hij heeft net een nieuwe site:

http://www.thailandtreks.com/

Was er enkele maanden geleden en toen vertelde hij dat hij ging stoppen met zijn home-stay, hij was toen druk bezig met de bouw van zijn nieuwe reisbureau. Zo te zien is het nu klaar. Het plan was om samen te gaan werken met 333travel, weet niet of dat nog steeds zo is! Wat mij betreft echt een aanrader!

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”