Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#31 Bericht door JohanS » zondag 05 maart 2006, 14:24

rocopi schreef:Als rolstoeler is EVA Air voor mij de beste, hele goede service zeker op het vliegveld in Bangkok waar je uitstekend geholpen wordt. :D :P
De service op de luchthaven van Bangkok zou je ook moeten krijgen indioen je bij een andere maatschappij vliegt vermits hier de luchthaven autoriteiten voor zorgen.

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#32 Bericht door rocopi » zondag 05 maart 2006, 17:58

Je heb gelijk het zou normaal moeten zijn, maar dat is het niet. :D
Altijd Vrolijk

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: vrijdag 07 april 2006, 11:27
Locatie: zevenaar

beste ailine.

#33 Bericht door theom » vrijdag 07 april 2006, 17:37

Om een goed oordeel te kunnen vormen is het noodzakelijk om met meerdere maatschappijen gevlogen te hebben.
Ik zal beginnen met de minst beste op mijn lijst. De slechtste ervaring heb ik vorig jaar gehad met Mahan Air. De prijs was laag en daar is dan ook alles mee gezegd. Royal Jordanian. Nadeel is bij de terugvlucht de lange overstap tijd in Amman, ondanks de gratis hotelovernachting. Alleen aan te raden als men een uitstap wil maken naar de rode stad Petra. KLM de bediening en comfort aan boord net iets minder dan mijn top 3 bovendien ligt de prijs een fractie hoger. Nummer 3 Eva Air, de Evergreen klasse laat ik even buiten beschouwing want daar hangt ook een prijskaartje aan. Qua service en comfort minder dan nummer een en veel minder dan nummer 2. Grote plus een rechtstreekse vlucht met goede aankomsttijden zowel op de heen als terug vlucht. Nummer 2 is voor mij Cathay Pacific zeer veel comfort, super bediening alleen een nadeel niet rechtstreeks maar via Hongkong. HK is trouwens ook voor een paar dagen de moeite waard. Mijn nummer een is China Airlines. op alle punten net iets beter dan Eva en grote plus ten opzichte van cathay is de rechtstreekse aansluiting.
Het verschil tussen de eerste 3 en de overige is wel erg groot.
Even ter info zowel met Eva als met China Airlines meerdere malen gevlogen met de overige elk 1 maal.

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

beste airline

#34 Bericht door willy_1957 » maandag 31 juli 2006, 15:37

Ik vloog al twee maal met Biman en ik zou liegen als ik moest zeggen dat het een succes was. De prijs was nauurlijk erg goed met 598 euro heen en terug en er is geen limit op de tijd dat je in Thailand blijft.Nu Biman echter niet meer op Zaventem land ga ik Mahan Air proberen.Op andere forums waren de commentaren overwegend positief wat Mahan betreft,dus ga ik het er maar op wagen ,op twee november vertrek ik naar Chiang Mai, de vlucht BKK-Chiang Mai doe ik met Thai-airlines.

FD

Qantas & BA

#35 Bericht door FD » dinsdag 01 augustus 2006, 23:38

Ik ben met Qantas via Londen naar BKK gevlogen, niets dan lof! Beenruimte ok, aansluiting goed, purser & stewardessen top, eten was super (lamsvlees en champagne in de economy class!!!).

Terug was met British Airways, dat was een koude douche na Qantas. De cabincrew deed goed zijn best maar het vliegtuig was niet goed bevoorraad dus eten duurde heel lang, water leek op rantsoen, te weinig headsets voor de films, etc.

Prijs was goed, ongeveer EUR 650 retour incl taxes in september[/b]

Gast

Re: beste airline

#36 Bericht door Gast » dinsdag 01 augustus 2006, 23:41

willy_1957 schreef:op twee november vertrek ik naar Chiang Mai, de vlucht BKK-Chiang Mai doe ik met Thai-airlines.
Ben met Thai naar Chiang Mai gevlogen, terug met 1-2-Go, was net zo goed voor de helft van de prijs. Heb in Thailand ook nog met Thai AirAsia gevlogen, was eigenlijk ook niets mis mee. Phuket-BKK voor EUR 25 incl taxes, leek wel treintarief :lol:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#37 Bericht door Jim » woensdag 02 augustus 2006, 06:23

niet het trein tarief in nederland iig want 700 km met 25 euro kan je hier wel vergeten.

Gast

#38 Bericht door Gast » zaterdag 02 september 2006, 11:53

Bij seatexpert.com kan je zien welke stoelen goed en slechter zijn van veel vliegmaatschapijen. Ik vond dit erg handig om te bekijken. Op mijn vliegticket stonden de stoelnummers. Mijn zoontje wilde graag bij het raam dus heb ik van te voren china airlines opgebeld en andere stoelen gevraagd, die werden gelijk omgezet. Goede service.

Groet,
Jolanda

mclaren1001
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:52

Vele maatschapijen maar??

#39 Bericht door mclaren1001 » dinsdag 07 november 2006, 21:35

Hallo allen, :roll:
Er is veel te lezen over de bevindingen van verschillende airlines.
Nu is het geval; wij hebben voor januari geboekt met LTU , helaas kan ik over deze maatschapij nog niets vinden. Zijn er mensen die hiermee gevlogen hebben en hun mening willen plaatsen.
b.v.d. mclaren1001

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#40 Bericht door serpay » dinsdag 07 november 2006, 22:26

ja hoor 1 maal mee gevlogen in 1998 toen nog met tussenstop in VAE.
niets mis mee goed eten en goede service aan boord wel vrij krap zitten en niet al te veel beenruimte.

kun je beter bisnesclass vliegen :D :D
welk stoelnr. heb jij ik 1c :wink: :wink: :wink:
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#41 Bericht door Denhakke » dinsdag 07 november 2006, 22:29

Hallo Mc laren, als je onder het topic "reizen naar Thailand" een beetje naar beneden scrolled, kom je onmiddellijk 2 onderwerpen tegen over LTU. Veel leesplezier!!!

mclaren1001
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:52

#42 Bericht door mclaren1001 » woensdag 08 november 2006, 17:05

Denhakke schreef:Hallo Mc laren, als je onder het topic "reizen naar Thailand" een beetje naar beneden scrolled, kom je onmiddellijk 2 onderwerpen tegen over LTU. Veel leesplezier!!!
Klopt, :oops: ik dacht dat ik al heel wat gebladerd had.
Niet genoeg dus. hartelijk dank voor de melding.
Ga weer aan de slag met lezen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vele maatschapijen maar??

#43 Bericht door Ben » woensdag 08 november 2006, 17:13

mclaren1001 schreef:Hallo allen, :roll:
Er is veel te lezen over de bevindingen van verschillende airlines.
Nu is het geval; wij hebben voor januari geboekt met LTU , helaas kan ik over deze maatschapij nog niets vinden. Zijn er mensen die hiermee gevlogen hebben en hun mening willen plaatsen.
b.v.d. mclaren1001


LTU heeft een hooge veiligheids standaard de service is wat minder dan bij sommige krap zitten ja wel een beetje ze hebben zoals ik vernomen heb nieuwe airbussen gekocht de A 320 meschien wat luxer in toekomst


kijk even deze topic een verslag van mijn reis met LTU .

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=620445

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

#44 Bericht door chinaski » vrijdag 24 november 2006, 22:33

Ik vloog reeds met veel maatschappijen, diegene die er uitsprongen (in positieve zin) waren Etihad, Turkish Airlines, Cathay Pacific, MAS. Behalve CSA niet echt slechte ervaringen gehad.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

#45 Bericht door Korat » zaterdag 10 maart 2007, 01:37

Wij vinden Thai Airways de beste, maar die komen helaas niet meer naar Amsterdam. Bij China Airlines was de service voor onze baby best wel goed, maar het eten wisselt van kwaliteit. Vliegen meestal KLM. Daar begint het echter minder te worden. Ontbijt met franse liflafjes hoeft van mij niet zo. Zullen de volgende keer denk ik weer China vliegen.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”