Actuele Ticketprijzen
Moderator: Loempia
Prijzen der vluchten
Vandaag geboekt voor A'dam - bkk rechtstreeks met EVA air.
Prijs 730 euro alles in taxen, dossierkosten en zelfs treinticket van A'pen naar schiphol dus best een goede deal als je weet dat een treinticketjs A'pen centraal - schiphol 50 euro retour is.
Trek dit af van 730 en de vlucht kost je 680.
Goedkoper zijn elal air, mahan air vanuit dusseldorf.
Qantas doet ook een actie maar dan wel A'dam - londen - bangkok ( via Joker reisbureau ) al is dit reisbureau niet aan te raden SHIT SERVICE.
Ik denk dat als je rechtstreeks wil EVA momenteel de beste deal heeft van de betere maatschappijen.
Als je in feb - april - mei wil gaan boek nu veel actie aan vroegboektarief.
:
Prijs 730 euro alles in taxen, dossierkosten en zelfs treinticket van A'pen naar schiphol dus best een goede deal als je weet dat een treinticketjs A'pen centraal - schiphol 50 euro retour is.
Trek dit af van 730 en de vlucht kost je 680.
Goedkoper zijn elal air, mahan air vanuit dusseldorf.
Qantas doet ook een actie maar dan wel A'dam - londen - bangkok ( via Joker reisbureau ) al is dit reisbureau niet aan te raden SHIT SERVICE.
Ik denk dat als je rechtstreeks wil EVA momenteel de beste deal heeft van de betere maatschappijen.
Als je in feb - april - mei wil gaan boek nu veel actie aan vroegboektarief.
:
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb afgelopen vrijdag rechtstreeks geboekt op de site van China Airlines voor 589 euro. Komt 66 euro tax en toeslag bij, dus totaal 655 euro p.p. (periode 16/9-26/9). China adverteer hiermee voor de periode 18/8 tot 31/10, boekingsperiode t/m 31/8.
Geen treinkaartje of vervoer naar Amsterdam, dus dat kan natuurlijk het verschil maken. Mogelijk is ook belangrijk dat voor deze prijs geen annuleringsverzekering mogelijk is (om volledig te zijn, lijkt me dit wel even juist om te vermelden).
groet,
Paul
Ik heb afgelopen vrijdag rechtstreeks geboekt op de site van China Airlines voor 589 euro. Komt 66 euro tax en toeslag bij, dus totaal 655 euro p.p. (periode 16/9-26/9). China adverteer hiermee voor de periode 18/8 tot 31/10, boekingsperiode t/m 31/8.
Geen treinkaartje of vervoer naar Amsterdam, dus dat kan natuurlijk het verschil maken. Mogelijk is ook belangrijk dat voor deze prijs geen annuleringsverzekering mogelijk is (om volledig te zijn, lijkt me dit wel even juist om te vermelden).
groet,
Paul
-
- komt net kijken
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2005, 20:03
Re: goedkope vliegtickets
Ik kwam tickets tegen voor € 500-600 C.P. je moet goed zoeken. Bij de grotere sites is er maar weinig verschil. Echte hoogseizoen prijzen is aan het eind van het jaar bij ons. nov-dec kosten de tickets rond de € 1000,= maar het klopt wat Edje zegt als je in het hoogseizoen hier bij een reisbureau boekt betaal je de hoofdprijs.Edje schreef:Vergeet het maar voor € 500. Je zit in hoogseizoen dus ga maar rekenen op € 750. als het niet meer is. Probeer een Last Minute op de websides, maar ik geef je weinig kans gezien de problemen met Phuket Air. Alles zit vol. Probeer het bij Mahan Air of Bimanair, als een reistijd van +/- 20 tot 30 uur geen probleem voor je is. GEEN vertrek vanaf A'dam.ans schreef:Wij willen in de maand juli met vieren naar thailand. We hadden gedacht om rond de 500 euro per ticket uit te geven. Bij wie kunnen we dan het beste boeken ?
Maar het ligt er natuurlijk aan wat je wil. Geen hotel van te voren boeken helpt. Je kan beter ter plekke wat regelen. iig dat doe ik altijd en kom met mijn vakantie op hetzelfde uit als wat je betaald georganiseerd voor vlucht en hotel.
succes
November heen--Maart Terug..
Yo gasten...
khad vraagje.. ik wil van november tot halverwege maart in thailand verblijven... wat is dan het goedkoopst qua ticket?? 2 enkeltjes.. of tog maar een retour..?
khad vraagje.. ik wil van november tot halverwege maart in thailand verblijven... wat is dan het goedkoopst qua ticket?? 2 enkeltjes.. of tog maar een retour..?
Re: November heen--Maart Terug..
Ik denk persoonlijk dat het goedkoper is om enkeltjes te kopen daar de tickets in Thailand meestal wat goedkoper zijn. Zorgen dat je buiten de Thaise zomer boekt is wel aan te raden.wassup schreef:Yo gasten...
khad vraagje.. ik wil van november tot halverwege maart in thailand verblijven... wat is dan het goedkoopst qua ticket?? 2 enkeltjes.. of tog maar een retour..?
Misschien is er wel een goeie deal te maken hier in NL als je toch al weet dat je in maart zeker terug gaat komen. Hou je wel rekening met je visum?
- Edje
- Expat
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
- Locatie: Yang Talat / Kalasin
Alternatief
Voor mensen die vanaf Dusseldorf (DE) willen vliegen. 2x per week rechtstreeks BKK. http://www.ltu.de Prijzen all inn.
Groetjes; Edje
-
- Veel ervaring
- Berichten: 63
- Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
- Contacteer:
Eva air kan de luchthaven belasting niet verhogen. Dit doet Schiphol en geld voor alle maatschappijen. Waarschijnlijk hebben ze dus de brandstofteoslag omhoog gegooid zoals KLM dat ook gaat doen met € 20,00 de komende tijd.
Omdat dit onderwerp hier en op andere forums aan de orde komt heb ik Schiphol gevraagt hoe en wat met die "belastingen".
Als antwoord op de vraag kreeg ik het volgende antwoord binnen een paar uur terug:
Geachte heer SyBerK, > ff me nick name ingevuld
Naar aanleiding van uw vraag over
luchthavenbelasting/luchthaventarieven kan ik u mededelen dat Schiphol
luchthavengelden in rekening brengt voor diensten die de luchthaven
aanbiedt aan haar klanten: luchtvaartmaatschappijen
(vliegtuiggerelateerde gelden zoals start- en landingsgelden) en
passagiers (passagiersgerelateerde gelden zoals de Passenger Service
charge en de Security Service Charge). Deze luchthavengelden vormen een
vergoeding voor het gebruik van passagiersdiensten (incl.
security-activiteiten) en een vergoeding voor het gebruik van de
luchthaven infrastructuur. Het is daarbij de keuze van de
luchtvaartmaatschappijen om passagiersgerelateerde gelden rechtstreeks
aan de passagier door te belasten. Niet alle maatschappijen doen dat,
Easyjet bijvoorbeeld beschouwt deze kosten als deel van de totale
kosten.
Het woord belasting is een algemene term die wordt gehanteerd voor
gelden die de overheid in rekening brengt. De gelden die Schiphol in
rekening brengt, gebeuren niet op laste van de overheid. De overheid
ontvangt deze gelden niet. De term luchthavenbelasting is echter een
term die veelal door de media wordt gebruikt maar een verkeerde
voorstelling van zaken geeft. Wel is het zo dat de luchthaven
gereguleerd wordt (wetgeving) en verantwoording moet afleggen voor de
hoogte van de luchthavengelden.
Overigens brengt de overheid wel gelden in rekening bij
luchtvaartmaatschappijen die onder de noemer belasting vallen
(bijvoorbeeld noise charges). Deze charges int de luchthaven maar zij
draagt deze af aan de overheid.
De tarieven zijn voor elke luchtvaartmaatschappij gelijk. Voor een
overzicht van de huidige tarieven verwijs ik u naar onze website
http://www.schiphol.nl (Schiphol Group > Zaken doen met Schiphol >
Aviationmarketing).
Met vriendelijke groet,
Merel Blanken
Amsterdam Airport Schiphol
Omdat dit onderwerp hier en op andere forums aan de orde komt heb ik Schiphol gevraagt hoe en wat met die "belastingen".
Als antwoord op de vraag kreeg ik het volgende antwoord binnen een paar uur terug:
Geachte heer SyBerK, > ff me nick name ingevuld
Naar aanleiding van uw vraag over
luchthavenbelasting/luchthaventarieven kan ik u mededelen dat Schiphol
luchthavengelden in rekening brengt voor diensten die de luchthaven
aanbiedt aan haar klanten: luchtvaartmaatschappijen
(vliegtuiggerelateerde gelden zoals start- en landingsgelden) en
passagiers (passagiersgerelateerde gelden zoals de Passenger Service
charge en de Security Service Charge). Deze luchthavengelden vormen een
vergoeding voor het gebruik van passagiersdiensten (incl.
security-activiteiten) en een vergoeding voor het gebruik van de
luchthaven infrastructuur. Het is daarbij de keuze van de
luchtvaartmaatschappijen om passagiersgerelateerde gelden rechtstreeks
aan de passagier door te belasten. Niet alle maatschappijen doen dat,
Easyjet bijvoorbeeld beschouwt deze kosten als deel van de totale
kosten.
Het woord belasting is een algemene term die wordt gehanteerd voor
gelden die de overheid in rekening brengt. De gelden die Schiphol in
rekening brengt, gebeuren niet op laste van de overheid. De overheid
ontvangt deze gelden niet. De term luchthavenbelasting is echter een
term die veelal door de media wordt gebruikt maar een verkeerde
voorstelling van zaken geeft. Wel is het zo dat de luchthaven
gereguleerd wordt (wetgeving) en verantwoording moet afleggen voor de
hoogte van de luchthavengelden.
Overigens brengt de overheid wel gelden in rekening bij
luchtvaartmaatschappijen die onder de noemer belasting vallen
(bijvoorbeeld noise charges). Deze charges int de luchthaven maar zij
draagt deze af aan de overheid.
De tarieven zijn voor elke luchtvaartmaatschappij gelijk. Voor een
overzicht van de huidige tarieven verwijs ik u naar onze website
http://www.schiphol.nl (Schiphol Group > Zaken doen met Schiphol >
Aviationmarketing).
Met vriendelijke groet,
Merel Blanken
Amsterdam Airport Schiphol
-
- Veel ervaring
- Berichten: 75
- Lid geworden op: dinsdag 19 april 2005, 01:09
- Locatie: Aalsmeer
+/- 700 incl.
Ik vlieg de 29e met China Air, via 333 travel voor +/- 700 euro incl. alles.
Dit bedrag ben ik altijd wel kwijt, ongeacht de jaargetijden, of reiswinkel. Wel kies ik altijd voor een rechtstreekse vlucht met Eva Air of China Air.
nog 2 weken en nog wat daagjes, ligt deze jongen weer in een hangmat op een of ander eiland....555
chok dee khrab
René
Dit bedrag ben ik altijd wel kwijt, ongeacht de jaargetijden, of reiswinkel. Wel kies ik altijd voor een rechtstreekse vlucht met Eva Air of China Air.
nog 2 weken en nog wat daagjes, ligt deze jongen weer in een hangmat op een of ander eiland....555
chok dee khrab
René
Goedkoop???
Goedkoop??? Of goed???
Zoals men kan zien op de sites van bijv. 333 en BMAir, kijk daar eens, is het niet zo interessant waar de laagste prijs staat, maar wat je ervoor krijgt. Dezelfde bestemming bij dezelfde maatschappij bij hetzelfde reisburo kan wel tot tien keer zo duur zijn. Hoe kan dat?
Vliegtuigticketsprijzen worden bepaald door een groot aantal faktoren, zo veel faktoren dat het niet te doen is om ze netjes en overzichtelijk op een site te zetten. Zelfs reisburo's hebben soms moeite met alle voorwaarden die de luchtvaartmaatschappijen bedenken. Sommige voorwaarden zijn dan ook onbegrijpelijk.
Het uiteindelijk enig zinvolle is om gewoon te bellen met o.a. genoemde reisburo's en na te gaan welke exacte condities er gelden bij een bepaald ticket en een bepaalde prijs.
Condities die het verschil kunnen uitmaken (te gebruiken als CHECKLIST) zijn:
1) is het een enkele reis of retour?
2) is er één eindpunt of is er sprake van een ander terugvluchtpunt (open jaw)?
3) welke klasse (bijv. economy, evergreen, first)?
4) hoe ver van tevoren moet er geboekt worden?
5) welke tijd van het jaar, het seizoen?
Nou ja denkt u, dat weet ik ook, maar er is meer:
6) hoe lang moet en mag je blijven (bijv. 1 of 3 of 6 maanden)?
7) vlieg je vaker bij die maatschappij (frequent flyer e.d.)?
8) is het een direkte vlucht of heb je tussenlandingen (veel, mag je eruit)?
9) hoe lang duurt de vlucht?
10) moet je overstappen (hoe vaak, mag je eruit, wachttijd, is dat leuk, is er iets te doen, waar, hoe, bagage, transit incheck, overnachting)?
11) komen er door tussenlandingen soms luchthavenbelastingen bij?
12) waarvandaan vlieg je en wat kosten daar al die belastingen en toeslagen (Schiphol richting Bangkok nu al meer dan 100 euro)?
13) is er soms verschil in brandstoftoeslag tussen de maatschappijen?
14) hoe lang duurt de vlucht/welke route ( bijv. direkt over de pool is soms sneller)?
15) wat kost een verandering (terugvlucht, naam, klasse, duur bijv.)?
16) wat voor vliegtuig krijg je (oud Russich of nieuw Boeing of..)?
17) hoeveel ruimte krijg je (zelfs verschillend tussen maatschappijen)?
18) krijg je een echt ticket toegestuurd of krijg je alleen een code?
19) wat krijg je te eten en te drinken en hoe vaak?
20) hoe ziet het vermaak eruit (bijv. eigen scherm, krant)?
21) is het een lijndienst of een charter en hoe druk is die route in die tijd van het jaar?
22) wat voor soort passagiers (bijv. feestende wintersportgangers)?
23) hoeveel cabinebagage proberen die mensen mee te nemen en is dat te voorzien?
24) wat zijn de bagagecondities (bijv. 20 kg en 5 kg cabine of 30 kg en 10 kg in de cabine), hoe zit dat met rolstoelen, camera's, surfboards, duikuitrusting enz.
25) wat kost overgewicht en hoe streng is men daarmee?
26) krijg je nog extra's zoals hotelovernachtingen; hoort de transfer daar dan ook bij?
27) hoe goed is de service bij onregelmatigheden, zoals vertraging, en is men lid van SGR, IATA etc.? Hoe goed lost men problemen op en wie weet dat te vertellen?
28) vliegt de maatschappij ook nog voordelig verder in het land van bestemming of moet je daar met een ander en betaal je ineens de hoofdprijs?
29) hoeveel kost het ticket andersom?
30) wat voor sfeer hangt er aan boord (Biman is niet KLM en is niet Kuwait Air is niet China Airlines)?
31) hoe veel cabinepersoneel is er, hoeveel tijd hebben ze, hoe zien ze eruit, hoe goed zijn ze, kortom hoe is hun service?
Als je dat leest ga je misschien liever met de fiets, maar het kan nog wel ingewikkelder, bijvoorbeeld als het om een hele reis gaat, dus inclusief onderdak, eten, vervoer. Want ook daarbij kunnen bovenstaande faktoren nog steeds een rol spelen.
Ooit boekte ik een duikreis naar de Filippijnen. We vlogen met Kuwait Air (vliegen niet meer op A'dam helaas), over Kuweit, tussenlanding, paar uur wachten, verder naar Manilla. Ik heb het gezelschap na afloop van de tweeweekse reis gedag gezegd en ben met hetzelfde vliegticket nog 5 weken gebleven, wat slechts twee maal bellen kostte. Ik mocht 30 kg meenemen plus 10 kg cabinebagage en ik geloof dat ik ook nog wel een half jaar had mogen blijven. Dat is extreem gunstig. Sommige datumveranderingen kosten 200 euro. Soms kost een kilo meer (meer dan de 20 kg gewoonlijk) wel 40 euro. Soms kost een halfjaarticket het dubbele.
De terugreis daarentegen duurde door technische en logistieke problemen meer dan een dag extra, met twee betaalde overnachtingen, één in Manilla, één in Kuweit. Voor de één is dat een grappige extra vakantie, voor de ander is dat een ramp! Het is maar wat je wilt.
Ik heb onlangs een maatschappij ontdekt die op de heenweg 10 kg extra aangemelde duikuitrusting kostenloos meeneemt, maar op de terugweg 32 euro per kilo wil. Dat scheelt dan 320 euro op een ticket van 700 als ik die 10 kg extra weer mee terug wil. Zeepost is dan wellicht goedkoper. Of je geeft 10 kg weg. Weinig souvenirs terug. Vreemd is het.
Vorig jaar ging een Antilliaanse maatschappij failliet. Ik had mijn retour- ticket bij D-reizen gekocht. Hoewel aangesloten bij de SGR kostte het mij 500 euro extra voor de terugreis met KLM, want die garantie bleek niet voor losse vliegticket te gelden. Dat riekt naar oplichting. of misleiding misschien?
Zoals men kan zien op de sites van bijv. 333 en BMAir, kijk daar eens, is het niet zo interessant waar de laagste prijs staat, maar wat je ervoor krijgt. Dezelfde bestemming bij dezelfde maatschappij bij hetzelfde reisburo kan wel tot tien keer zo duur zijn. Hoe kan dat?
Vliegtuigticketsprijzen worden bepaald door een groot aantal faktoren, zo veel faktoren dat het niet te doen is om ze netjes en overzichtelijk op een site te zetten. Zelfs reisburo's hebben soms moeite met alle voorwaarden die de luchtvaartmaatschappijen bedenken. Sommige voorwaarden zijn dan ook onbegrijpelijk.
Het uiteindelijk enig zinvolle is om gewoon te bellen met o.a. genoemde reisburo's en na te gaan welke exacte condities er gelden bij een bepaald ticket en een bepaalde prijs.
Condities die het verschil kunnen uitmaken (te gebruiken als CHECKLIST) zijn:
1) is het een enkele reis of retour?
2) is er één eindpunt of is er sprake van een ander terugvluchtpunt (open jaw)?
3) welke klasse (bijv. economy, evergreen, first)?
4) hoe ver van tevoren moet er geboekt worden?
5) welke tijd van het jaar, het seizoen?
Nou ja denkt u, dat weet ik ook, maar er is meer:
6) hoe lang moet en mag je blijven (bijv. 1 of 3 of 6 maanden)?
7) vlieg je vaker bij die maatschappij (frequent flyer e.d.)?
8) is het een direkte vlucht of heb je tussenlandingen (veel, mag je eruit)?
9) hoe lang duurt de vlucht?
10) moet je overstappen (hoe vaak, mag je eruit, wachttijd, is dat leuk, is er iets te doen, waar, hoe, bagage, transit incheck, overnachting)?
11) komen er door tussenlandingen soms luchthavenbelastingen bij?
12) waarvandaan vlieg je en wat kosten daar al die belastingen en toeslagen (Schiphol richting Bangkok nu al meer dan 100 euro)?
13) is er soms verschil in brandstoftoeslag tussen de maatschappijen?
14) hoe lang duurt de vlucht/welke route ( bijv. direkt over de pool is soms sneller)?
15) wat kost een verandering (terugvlucht, naam, klasse, duur bijv.)?
16) wat voor vliegtuig krijg je (oud Russich of nieuw Boeing of..)?
17) hoeveel ruimte krijg je (zelfs verschillend tussen maatschappijen)?
18) krijg je een echt ticket toegestuurd of krijg je alleen een code?
19) wat krijg je te eten en te drinken en hoe vaak?
20) hoe ziet het vermaak eruit (bijv. eigen scherm, krant)?
21) is het een lijndienst of een charter en hoe druk is die route in die tijd van het jaar?
22) wat voor soort passagiers (bijv. feestende wintersportgangers)?
23) hoeveel cabinebagage proberen die mensen mee te nemen en is dat te voorzien?
24) wat zijn de bagagecondities (bijv. 20 kg en 5 kg cabine of 30 kg en 10 kg in de cabine), hoe zit dat met rolstoelen, camera's, surfboards, duikuitrusting enz.
25) wat kost overgewicht en hoe streng is men daarmee?
26) krijg je nog extra's zoals hotelovernachtingen; hoort de transfer daar dan ook bij?
27) hoe goed is de service bij onregelmatigheden, zoals vertraging, en is men lid van SGR, IATA etc.? Hoe goed lost men problemen op en wie weet dat te vertellen?
28) vliegt de maatschappij ook nog voordelig verder in het land van bestemming of moet je daar met een ander en betaal je ineens de hoofdprijs?
29) hoeveel kost het ticket andersom?
30) wat voor sfeer hangt er aan boord (Biman is niet KLM en is niet Kuwait Air is niet China Airlines)?
31) hoe veel cabinepersoneel is er, hoeveel tijd hebben ze, hoe zien ze eruit, hoe goed zijn ze, kortom hoe is hun service?
Als je dat leest ga je misschien liever met de fiets, maar het kan nog wel ingewikkelder, bijvoorbeeld als het om een hele reis gaat, dus inclusief onderdak, eten, vervoer. Want ook daarbij kunnen bovenstaande faktoren nog steeds een rol spelen.
Ooit boekte ik een duikreis naar de Filippijnen. We vlogen met Kuwait Air (vliegen niet meer op A'dam helaas), over Kuweit, tussenlanding, paar uur wachten, verder naar Manilla. Ik heb het gezelschap na afloop van de tweeweekse reis gedag gezegd en ben met hetzelfde vliegticket nog 5 weken gebleven, wat slechts twee maal bellen kostte. Ik mocht 30 kg meenemen plus 10 kg cabinebagage en ik geloof dat ik ook nog wel een half jaar had mogen blijven. Dat is extreem gunstig. Sommige datumveranderingen kosten 200 euro. Soms kost een kilo meer (meer dan de 20 kg gewoonlijk) wel 40 euro. Soms kost een halfjaarticket het dubbele.
De terugreis daarentegen duurde door technische en logistieke problemen meer dan een dag extra, met twee betaalde overnachtingen, één in Manilla, één in Kuweit. Voor de één is dat een grappige extra vakantie, voor de ander is dat een ramp! Het is maar wat je wilt.
Ik heb onlangs een maatschappij ontdekt die op de heenweg 10 kg extra aangemelde duikuitrusting kostenloos meeneemt, maar op de terugweg 32 euro per kilo wil. Dat scheelt dan 320 euro op een ticket van 700 als ik die 10 kg extra weer mee terug wil. Zeepost is dan wellicht goedkoper. Of je geeft 10 kg weg. Weinig souvenirs terug. Vreemd is het.
Vorig jaar ging een Antilliaanse maatschappij failliet. Ik had mijn retour- ticket bij D-reizen gekocht. Hoewel aangesloten bij de SGR kostte het mij 500 euro extra voor de terugreis met KLM, want die garantie bleek niet voor losse vliegticket te gelden. Dat riekt naar oplichting. of misleiding misschien?
- max
- Volwaardig lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27
Bert, The Flying Dutchman,
Reisorganisaties als BM en 333Travel hebben op hun site zeer duidelijk aangegeven om welke ticketvorm het gaat. Het is een kwestie van lezen. In principe zijn alle tickets welke je boekt retour tickets tenzij anders aangegeven, en dat is bij alle reisbureaus!
Daarnaast is het is duidelijk om welke klasse het gaat. Wel is inderdaad goed is om met het reisbureau te bellen over welke condities het gaat, maar dat is over het algemeen voor je eigen gemoedsrust.
De meeste mensen die naar Thailand reizen kopen geen open ticket, diegene die dat wel doen geven dit duidelijk door ten tijde van de boeking.
Maar toch maar even je checklist:
Normaal gesproken koop je bij een reisbureau altijd een 1 maand of 3 maanden ticket. Biman is hierin bijvoorbeeld een uitzondering, en geeft altijd een jaarticket uit.
Nog even over de Antilliaanse maatchappij. Dit jaar zijn vele reizigers welke bij diverse reisbureaus (aangesloten ANVR-SGR) een ticket hadden gekocht naar Thailand met Phuket Air een hoop geld verloren, of hebben een duurder ticket moeten kopen. Voor zover ik weet heeft BM en 333Travel dit wel netjes met hun klanten opgelost. Reisbureaus bij de TUI waaronder bijvoorbeeld Kras reizen heeft de klanten fors meer laten betalen.
Max
Reisorganisaties als BM en 333Travel hebben op hun site zeer duidelijk aangegeven om welke ticketvorm het gaat. Het is een kwestie van lezen. In principe zijn alle tickets welke je boekt retour tickets tenzij anders aangegeven, en dat is bij alle reisbureaus!
Daarnaast is het is duidelijk om welke klasse het gaat. Wel is inderdaad goed is om met het reisbureau te bellen over welke condities het gaat, maar dat is over het algemeen voor je eigen gemoedsrust.
De meeste mensen die naar Thailand reizen kopen geen open ticket, diegene die dat wel doen geven dit duidelijk door ten tijde van de boeking.
Maar toch maar even je checklist:
Altijd retour tijdens anders aangegeven1) is het een enkele reis of retour?
Hetzelfde begin en eindpunt2) is er één eindpunt of is er sprake van een ander terugvluchtpunt (open jaw)?
Dit hangt af van je eigen keuze van boeking, op de sites staat duidelijk om welke klasse het gaat.3) welke klasse (bijv. economy, evergreen, first)?
De regel is altijd om ruim van te voren te boeken, om teleurstellingen te voorkomen. Als je een reis naar Thailand boekt, dan boek je over het algemeen ruim van te voren. Of het moet bijvoorbeeld en zakenreis betreffen, en dan wordt over het algemeen je reis betaald.4) hoe ver van tevoren moet er geboekt worden?
Dit staat duidelijk aangegeven op de genoemde websites wanneer bepaalde tickest geldig zijn.5) welke tijd van het jaar, het seizoen?
Ook dit staat duidelijk aangegeven.6) hoe lang moet en mag je blijven (bijv. 1 of 3 of 6 maanden)?
Dit is niet van toepassing bij boeken bij een reisbureau of de prijs welke zij noemen, maar enkel voor je miles op je frequent flyer kaart, bij het reisbureau kun je aangeven dat je voldoende miles hebt gespaard voor een upgrade.7) vlieg je vaker bij die maatschappij (frequent flyer e.d.)?
Dat hangt af van de luchvaartmaatschappij. Eventuele tussenlandingen/overstap word aangegeven.8) is het een direkte vlucht of heb je tussenlandingen (veel, mag je eruit)?
BM geeft zelfs de vertrek en aankomst tijden9) hoe lang duurt de vlucht?
zie punt 810) moet je overstappen (hoe vaak, mag je eruit, wachttijd, is dat leuk, is er iets te doen, waar, hoe, bagage, transit incheck, overnachting)?
Dit vergeet men vaak (zeker bij budgetvluchten), bij een tussenlanding moet je luchthavenbelasting betalen, zowel op de heen als terugvlucht.11) komen er door tussenlandingen soms luchthavenbelastingen bij?
Je vertrek staat aangegeven. De belastingen worden door de luchthaven bepaald, en niet door de maatshappij.12) waarvandaan vlieg je en wat kosten daar al die belastingen en toeslagen (Schiphol richting Bangkok nu al meer dan 100 euro)?
Eventuele brandstoftoeslagen worden bepaald door de maatschappij. Het is zaak om zo snel mogelijk je ticket te laten uitprinten. Brandstoftoeslagen welke hierna worden geheven hoeven niet betaald te worden.13) is er soms verschil in brandstoftoeslag tussen de maatschappijen?
De vlucht wordt niet willekeurig gekozen. Je hebt te maken met 'snelwegen' in de lucht. Er wordt door de maatschappij altijd de meest voordeligste route gekozen, en dus ook de snelste. Dit om voor hen de prijs te drukken. De heenvlucht naar Thailand is meestal zuidelijker dan de terugvlucht. Dit heeft te maken met de straalstroom.14) hoe lang duurt de vlucht/welke route ( bijv. direkt over de pool is soms sneller)?
Kosten van verandering kunnen verschillen per maatschappij, maar de meeste reizigers naar Thailand plannen hun reis.15) wat kost een verandering (terugvlucht, naam, klasse, duur bijv.)?
Vlieg je met gerenormeerde maatschappijen, dan krijg je te maken met moderne vliegtuigen. Bij twijfel kun je altijd kijken op Airlinequality16) wat voor vliegtuig krijg je (oud Russich of nieuw Boeing of..)?
Dit verschilt per maatschappij.17) hoeveel ruimte krijg je (zelfs verschillend tussen maatschappijen)?
Je krijgt altijd een vorm van een ticket, of een 'echte' of een e-ticket.18) krijg je een echt ticket toegestuurd of krijg je alleen een code?
Laten we het niet hebben over de culinaire hoogstandjes in de lucht. Over het algemeen is de drank voorziening goed bij elke maatschappij.19) wat krijg je te eten en te drinken en hoe vaak?
Dit verschilt per maatchappij en per klasse.20) hoe ziet het vermaak eruit (bijv. eigen scherm, krant)?
Er vliegen geen charters naar Thailand vanuit Europa21) is het een lijndienst of een charter en hoe druk is die route in die tijd van het jaar?
Thailandgangers. Wintersport hebben ze niet in Thailand.22) wat voor soort passagiers (bijv. feestende wintersportgangers)?
feestende wintersportgangers gaan niet naar Thailand. Mensen die teveel handbagage meenemen moeten deze in het ruim laten vervoeren.23) hoeveel cabinebagage proberen die mensen mee te nemen en is dat te voorzien?
Bagagecondities staat duidelijk aangegeven op de site van reisbureau, vliegmaatschappij. Mensen met speciale bagage behoeften weten dat hiervoor speciale regels gelden, hier heeft de normale reiziger niet mee te maken.24) wat zijn de bagagecondities (bijv. 20 kg en 5 kg cabine of 30 kg en 10 kg in de cabine), hoe zit dat met rolstoelen, camera's, surfboards, duikuitrusting enz.
Je weet dat overgewicht (behoorlijk wat) geld kost. Probeer er dan onder te blijven. Over een kilo doet geen enkele maatschappij moeilijk. Maar als er een aantal kilo's in rekening wordt gebracht kan dit aardig oplopen.25) wat kost overgewicht en hoe streng is men daarmee?
In principe krijg je er geen hotelovernachting bij je ticket, tenzij anders aangegeven op de sites. Voor de transfers geldt hetzelfde.26) krijg je nog extra's zoals hotelovernachtingen; hoort de transfer daar dan ook bij?
Als men lid is van ANVR/SGR dan staat dit op de site van de reisbureaus duidelijk aangegeven. Hiermee heb je wel degelijk een garantie, lees hiervoor de reglementen van de ANVR/SGR. De service welke een vliegmaatschappij geeft bij vertragingen/overboekingen is zeer verschillend, vlieg je met een low budget maatschappij, dan is de service minder.27) hoe goed is de service bij onregelmatigheden, zoals vertraging, en is men lid van SGR, IATA etc.? Hoe goed lost men problemen op en wie weet dat te vertellen?
Binnenlandse vluchten in Thailand worden (eigenlijk) allen gedaan door Thaise maatschappijen.28) vliegt de maatschappij ook nog voordelig verder in het land van bestemming of moet je daar met een ander en betaal je ineens de hoofdprijs?
Je vertrekt toch uit Nederland? Maar een ticket BKK-AMS-BKK is goedkoper.29) hoeveel kost het ticket andersom?
Daarom is het belangrijk om met een betrouwbare maatschappij te kiezen, zie punt 16.30) wat voor sfeer hangt er aan boord (Biman is niet KLM en is niet Kuwait Air is niet China Airlines)?
In principe om iedereen tot dienst te kunnen zijn. De verhouding steward(ess) op aantal passagiers hangt natuurlijk weer af in welke klasse je vliegt.31) hoe veel cabinepersoneel is er, hoeveel tijd hebben ze, hoe zien ze eruit, hoe goed zijn ze, kortom hoe is hun service?
Normaal gesproken koop je bij een reisbureau altijd een 1 maand of 3 maanden ticket. Biman is hierin bijvoorbeeld een uitzondering, en geeft altijd een jaarticket uit.
Nog even over de Antilliaanse maatchappij. Dit jaar zijn vele reizigers welke bij diverse reisbureaus (aangesloten ANVR-SGR) een ticket hadden gekocht naar Thailand met Phuket Air een hoop geld verloren, of hebben een duurder ticket moeten kopen. Voor zover ik weet heeft BM en 333Travel dit wel netjes met hun klanten opgelost. Reisbureaus bij de TUI waaronder bijvoorbeeld Kras reizen heeft de klanten fors meer laten betalen.
Max
-
- komt net kijken
- Berichten: 8
- Lid geworden op: dinsdag 09 augustus 2005, 22:25
Vergelijking aanbieders tickets.
Leuk om te lezen wat er zoal voor verschillen zijn bij de tickets / maatschappijen.
Aangezien ik zelf bezig ben met een ticket naar Asie een paar wetenswaardigheden die ik tegenkwam:
* Ticket naar Bangkok goedkoper dan naar Kuala Lumpur of Singapore.
Dus als je Bangkok met Maleisie wil combineren vlieg dan eerst naar Bangkok en neem vandaar een extreem goedkoop ticket met Airasia.com naar KUL of SIN (vanaf €20 retour).
* Goedkoopste ticket met El-Al, maar de reistijd is enorm lang (minstens 20 uur per enkeltje als ik het mij goed herinner) als je alles bij elkaar optelt.
* Eva-air / China Arlines en KLM vliegen direct naar Bangkok.
KLM viel voor mij af omdat de prijs voor 3 maanden ticket veel te hoog, zeker in verhouding met slechte service/beenruimte.
China Airlines komt ook iets minder uit de testen, is wel goedkoper, maar retourdatum wijzigen kost te veel: nml. €200.
Eva-Air, wordt het beste beoordeeld en heeft goede prijs/kwaliteitverhouding. Via hun eigen website te boeken voor een gunstige prijs waarbij wijzigen retourdatum gratis is. Goedkoper te boeken bij BMair/333travel/Greenwoodtravel (allen ongeveer dezelfde prijs en wijzigen retourdatum voor €60-€75).
Bij 333 travel krijg je 1 nacht hotel gratis.
Bij BMAir krijg je er gratis 2 overnachtingen bij in Prince Palace Hotel (waarde +-€45) (waar ik al eerder verbleef en wat mij zeer beviel!!!)
Bij Greenwoodtravel krijg je 2 overnachtingen gratis in Prince Palace + gratis Transfer vanaf de luchthaven naar hotel (1 uur Taxi) + gratis lunch.
Enige nadeel is dat Greenwoodtravel niet is aangesloten bij ANVR/SGR (wel bij Thaise TAT), maar bij failliet gaan, zo begreep ik uit de voorwaarden van de SGR betaalt men toch niet omdat het gaat om een lijndienst.
Dus ik ga nu boeken bij Greenwoodtravel, tenzij er anderen zijn die hier negatieve ervaringen mee hebben................
Aangezien ik zelf bezig ben met een ticket naar Asie een paar wetenswaardigheden die ik tegenkwam:
* Ticket naar Bangkok goedkoper dan naar Kuala Lumpur of Singapore.
Dus als je Bangkok met Maleisie wil combineren vlieg dan eerst naar Bangkok en neem vandaar een extreem goedkoop ticket met Airasia.com naar KUL of SIN (vanaf €20 retour).
* Goedkoopste ticket met El-Al, maar de reistijd is enorm lang (minstens 20 uur per enkeltje als ik het mij goed herinner) als je alles bij elkaar optelt.
* Eva-air / China Arlines en KLM vliegen direct naar Bangkok.
KLM viel voor mij af omdat de prijs voor 3 maanden ticket veel te hoog, zeker in verhouding met slechte service/beenruimte.
China Airlines komt ook iets minder uit de testen, is wel goedkoper, maar retourdatum wijzigen kost te veel: nml. €200.
Eva-Air, wordt het beste beoordeeld en heeft goede prijs/kwaliteitverhouding. Via hun eigen website te boeken voor een gunstige prijs waarbij wijzigen retourdatum gratis is. Goedkoper te boeken bij BMair/333travel/Greenwoodtravel (allen ongeveer dezelfde prijs en wijzigen retourdatum voor €60-€75).
Bij 333 travel krijg je 1 nacht hotel gratis.
Bij BMAir krijg je er gratis 2 overnachtingen bij in Prince Palace Hotel (waarde +-€45) (waar ik al eerder verbleef en wat mij zeer beviel!!!)
Bij Greenwoodtravel krijg je 2 overnachtingen gratis in Prince Palace + gratis Transfer vanaf de luchthaven naar hotel (1 uur Taxi) + gratis lunch.
Enige nadeel is dat Greenwoodtravel niet is aangesloten bij ANVR/SGR (wel bij Thaise TAT), maar bij failliet gaan, zo begreep ik uit de voorwaarden van de SGR betaalt men toch niet omdat het gaat om een lijndienst.
Dus ik ga nu boeken bij Greenwoodtravel, tenzij er anderen zijn die hier negatieve ervaringen mee hebben................
prijzen aankomende zomer
Wij (pa en ma + 2 kids, waarvan 1 volw. tarief betaald) willen aankomende zomer voor de eerste keer naar Thailand. Zo langzaam aan wil ik me informeren over de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Wat zijn volgens jullie de standaardtarieven voor een retourticket in de schoolvakantie (voor ons ongeveer 22 juli tot 20 aug.).
Moet ik rekenen op 700 euro of toch wel meer richting de 1000 euro??
Bedankt voor jullie info!!
Wendy
Wat zijn volgens jullie de standaardtarieven voor een retourticket in de schoolvakantie (voor ons ongeveer 22 juli tot 20 aug.).
Moet ik rekenen op 700 euro of toch wel meer richting de 1000 euro??
Bedankt voor jullie info!!
Wendy
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
- Locatie: Purmerend
Je zit in het hoog seizoen, wat ik mij van afgelopen zomer kan herrineren zat de ticket prijs rond de 850 euro met EVA air economy klasse.
Ik denk dat de tickets wel naar de 900 euro gaan in het hoog seizoen ook afhankelijk van de olie prijzen natuurlijk.
Voor de goedkoopste tickets zal je vroeg moeten boeken, houd de sites van 333 travel en BM air in de gaten.
Okie
Ik denk dat de tickets wel naar de 900 euro gaan in het hoog seizoen ook afhankelijk van de olie prijzen natuurlijk.
Voor de goedkoopste tickets zal je vroeg moeten boeken, houd de sites van 333 travel en BM air in de gaten.
Okie