Snorkelen in Thailand

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Snorkelen in Thailand

#1 Bericht door max » donderdag 10 februari 2005, 18:37

Ik zou graag een keer willen snorkelen. Wie weet waar ik dat het beste kan doen? Ik wil graag een keer koraal zien met van die bond gekleurde vissen.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Diving

#2 Bericht door Teun, DE ECHTE » zondag 13 februari 2005, 08:58

In Pattaya doen ze veel aan MUF diving, je moet het maar eens navragen daar :D
Watch the "backstabbers" they never relax.

anne

Re: Snorkelen in Thailand

#3 Bericht door anne » vrijdag 04 maart 2005, 12:00

max schreef:Ik zou graag een keer willen snorkelen. Wie weet waar ik dat het beste kan doen? Ik wil graag een keer koraal zien met van die bond gekleurde vissen.
Afgelopen jaar heb ik gesnorkeld bij Koh Phi Phi en Koh Khai (andamanse zee), er waren schitterende vissen en mooi koraal. Ook mijn kinderen van 8 en 10 hebben daar voor het eerst gesnorkeld en vonden het schitterend. We zagen o.a. Nemo's (clowsvis) zee-egels, een rog en vele vele gekleurde vissen. Echt onvergetelijk!! Alleen weet ik niet hoe het er nu is na de tsunami. Er schijnt toch ook veel koraal vernietigd te zijn. Volgende keer willen we naar Koh Pha Ngan of Koh Tao in de golf van Siam. Ook daar schijn je heerlijk te kunnen snorkelen. Het is niet moeilijk om het te leren en een pracht ervaring.
groetjes van Anne

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » vrijdag 04 maart 2005, 12:14

Na de tsunami is het water veel helderder geworden en het zicht verbeterd. De koraal riffen hebben wel een klap gehad en zullen tijd nodig hebben om zich te hestellen.

Nog steed een goede mogelijkheid om het zeeleven te zien!!

johanb1979
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 14:50

#5 Bericht door johanb1979 » maandag 14 maart 2005, 15:27

En op koh Samet? Is het snorkelen daar aantrekkelijk?

Bedankt alvast,

Johan

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#6 Bericht door Greuf » dinsdag 19 april 2005, 10:54

KO TAO! Geweldig om te snorkelen, in 1 dag kun je het hele eiland rond snorkelen! :lol:

Yvette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 21:49

#7 Bericht door Yvette » woensdag 04 mei 2005, 21:22

Hoi, wij gaan voor de eerste keer naar Thailand en willen graag in Koh Samui gaan snorkelen en we gaan ook naar het Marine National Park voor te snorkelen kan iemand hierover ons zijn ervaringen mededelen. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan snorkelen we gaan met 2 kinderen 8 en 11
Groetjes en tot mails :wink:

Selena

Hua Hin

#8 Bericht door Selena » vrijdag 10 juni 2005, 13:44

DAn wil ik wel van jullie kenners weten of er iemand ervaring heeft met de onderwaterwerled in Hua hin. En eigenlijk wil ik wel meer weten over het hele strand daar.

groetjes

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#9 Bericht door Greuf » vrijdag 10 juni 2005, 14:20

Hua Hin heeft niet zo'n mooi strand als de eilanden, is echter wel goed voor een paar dagen strand hoor! En het ligt dichtbij Bangkok! Snorkelen kan je volgens mij niet echt in de buurt van Hua Hin! Ik ovnd Hua Hin best een leuke plaats om een paar dagen te verblijven.

Gast

#10 Bericht door Gast » vrijdag 10 juni 2005, 16:07

En Ko Samui? Ik zoek een plek waar je goed kan snorkelen desnoods met een bootje de kust uitvaren. Maar waar het niet te toeristisch is.
Wat mij tit nu toe verteld is over Hua hin is dat er veel lokale mensen komen, dat het er idd niet zo mooi is als de eilanden maar dat er wel bootjes gaan voor snorkeltochtjes.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#11 Bericht door Greuf » vrijdag 10 juni 2005, 18:27

Ko Samui is beter ja! Daar heb je hele toeristische maar ook hele rustige gedeeltes en je kan inderdaad snorkelen, meestal moet je dan een stukje varen. Ko Tao kan ook, wel toeristisch maar het eiland om te snorkelen en duiken! Sommige snorkel/duik tours vanuit Ko Samui gaan naar Ko Tao, maar dit is best een eindje varen. Je kunt ook op Ko Tao overnachten, als ik zou moeten kiezen zou ik een paar daagjes op Ko Tao blijven om te snorkelen en daarna een strandvakantie op Ko Samui!

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”