EVA Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#16 Bericht door Edje » dinsdag 24 mei 2005, 19:03

Anonymous schreef:Ja dat is ook normaal, ware het niet dat sommige maatschappijen wel iets doen bv wat champagne uit Business ofzo. Ik heb dat zelf wel eens gezien het jet vliegtuig. En als je dan zelf iets regelt wordt het zo dubbel op vandaar dat ik het vroeg, natuurlijk zijn ze niets verplicht.
Boek dan meteen business class, houd je trouwkleding aan en het feestje tijdens de vlucht is dan vanzelfsprekend.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#17 Bericht door dirk » dinsdag 31 mei 2005, 12:10

Vorig jaar augustus met EVA gevlogen. Ik had een heleboel visspullen gekocht in Thailand, waaronder enkele (lange) vishengels die netjes werden ingenomen (bij het vliegtuig) en op Schiphol stond een mannetje bij de kofferafhaal al te wachten dat ik de spullen weer zou meenemen. Alles is onbeschadigd gebleven!
Verder ook goede service van de bemanning.

Dirk. :lol:
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Jiorno
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 17 juni 2005, 11:25

#18 Bericht door Jiorno » vrijdag 17 juni 2005, 12:30

Zijn de vliegtuigen in goede staat? Niet te oud?

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

#19 Bericht door max » vrijdag 17 juni 2005, 14:29

Jiorno,

EVA is een van de veiligste maatschappijen ter wereld. Ze staan op dit moment op de 8e plaats van veiligste maatschappijen ter wereld (KLM staat 24, Thai Airways op 39 en China Airlines op de 47e plaats) (bron: http://www.aerointernational.de/index.p ... stik01.php

De vliegtuigen van EVA zijn jong tot redelijk jong. Het oudste toestel komt uit 1991 en is op dit moment in gebruik door Air Madagascar.

De toestellen waarmee op Schiphol wordt gevlogen zijn B747. Het oudste toestel van dit type in dienst bij EVA komt uit november 1992. Het jongste toestel uit juli 2002. De toestellen zijn goed onderhouden.

Max

Jiorno
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 17 juni 2005, 11:25

#20 Bericht door Jiorno » vrijdag 17 juni 2005, 14:34

Spijtig van het prijsverschil met "Evergreen deluxe". Deze keer was het een prijsverschil van 188 euro/pp incl tax. Maar ja, ik ben content, 650 euro is toch goedkoop veronderstel ik, ook al is het economy...

marissska
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 13:48

#21 Bericht door marissska » vrijdag 17 juni 2005, 15:03

wij hebben wel evergreen deluxe geboekt ondanks de meerprijs.
heb het er voor over om toch wat comfortabeler te zitten dan in de economy :P
het scheelt veel in welke periode je reist aangezien wij met carnaval reizen betaal je ook een stuk meer.
groetjes mariska

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

Prijzen

#22 Bericht door Langelaan » vrijdag 23 september 2005, 16:03

Hallo!

Ik wil graag weten hoe vroeg je van tevoren moet boeken om een zo laag mogelijke prijs te betalen voor een ticket bij Evaair.
Ik hoop dat iemand me hierop antwoord kan geven.

Groetjes,

Bianca

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#23 Bericht door Okie » vrijdag 23 september 2005, 19:17

Dit hangt helemaal van de periode af die je wil gaan, Hoog seizoenen, juli/augustus en de maand ervoor en erna zijn meestal druk dus de prijs is hoog. Dit geld ook voor half december tot begin januari, vooral deze periode is het aan te raden om al in juni of mei te boeken voor de goedkope tickets.

Voor juli augustus is aan te raden om te boeken in januari, februari. De periodes daar tussen kan je eigenlijk wel een paar weken van te voren boeken. Let op advertenties en kijk ook op de sites van http://www.333travel.nl of http://www.bmair.nl

Okie

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

#24 Bericht door Langelaan » zondag 25 september 2005, 20:43

Wij gaan eind oktober, begin november. Dus ongeveer een half jaar van tevoren boeken? Ik wil graag Evergeen Deluxe boeken. Ik dacht zelf aan een prijs van ongeveer 750 euro. Kan dat kloppen?

Groetjes,

Bianca

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#25 Bericht door Okie » maandag 26 september 2005, 14:19

Ik kijk nu ff snel op de site van 333 travel daar geven ze 859 euro voor evergreen de luxe in die periode, 809 euro als je voor 1 november vertrekt.

Okie

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

EVA Air

#26 Bericht door henkypenky » zaterdag 28 januari 2006, 16:01

een maal goede ervaringen met EVA-Air maar vlieg sinds een paar jaar china-airlines .
Laatst gewijzigd door henkypenky op maandag 27 februari 2006, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

Luchthavenbelasting

#27 Bericht door Langelaan » maandag 30 januari 2006, 18:56

Ik heb onlangs bij Eva Air geboekt. Nu krijg ik afgelopen weekend een mail dat zij per 1 maart a.s. de luchthavenbelasting verhogen naar bijna 140 euro!!!! Ik kan ook voor eind februari betalen (vlucht is in oktober) en dan hoef ik de verhoging niet te betalen.

Eva Air heeft bij mij nu al afgedaan!!!! :x :twisted:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”