De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#76 Bericht door Loe » zondag 21 maart 2010, 13:19

Vandaag cash gewisseld Koers tussen de 43,13 en 43,5 :?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#77 Bericht door RuudThai » zondag 21 maart 2010, 17:48

Wouter_Udon schreef: Thaien kunnen heel goed rekenen, zeker in hun voordeel. :mrgreen:
Mogelijk zitten er een paar komma-foutjes in het artikel van de Nation zitten. :o
Ik heb nog gezocht op internet om een bevestiging van deze cijfers te krijgen maar ik heb ze niet gevonden. :roll:
Geen komma-foutjes in de Nation, want exact dezelfde cijfers staan ook in de Bangkok Post:
http://www.bangkokpost.com/business/eco ... 14-in-2010
Dus misschien liegt het Thaise ministerie van Economische Zaken?
De cijfers staan niet in de Thaksingezinde media, want dit kan natuurlijk worden uitgelegd als een succes van de regering Abhisit en dat wordt niet aan de grote klok gehangen voor hun aanhangers. Manipulatie van de media heet zoiets. Maar in Ferwerderadiel zal dat wel anders heten.... ;) :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11633
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#78 Bericht door jumbo » maandag 22 maart 2010, 02:54

RuudThai schreef:
Wouter_Udon schreef: Thaien kunnen heel goed rekenen, zeker in hun voordeel. :mrgreen:
Mogelijk zitten er een paar komma-foutjes in het artikel van de Nation zitten. :o
Ik heb nog gezocht op internet om een bevestiging van deze cijfers te krijgen maar ik heb ze niet gevonden. :roll:
Geen komma-foutjes in de Nation, want exact dezelfde cijfers staan ook in de Bangkok Post:
http://www.bangkokpost.com/business/eco ... 14-in-2010
Dus misschien liegt het Thaise ministerie van Economische Zaken?
De cijfers staan niet in de Thaksingezinde media, want dit kan natuurlijk worden uitgelegd als een succes van de regering Abhisit en dat wordt niet aan de grote klok gehangen voor hun aanhangers. Manipulatie van de media heet zoiets. Maar in Ferwerderadiel zal dat wel anders heten.... ;) :mrgreen:

Het is niet zo vreselijk moeilijk je dat voor te stellen
Ga een jaartje terug en bedenk je de globale economische situatie, afzet was een probleem
Als 'exporteur/producent' kan je maar op een paar manieren bezuinigen en/of cash creeren, enkele voorbeelden a) personeel opzeggen en b) voorraden
Dat laatste is toen ook gebeurd, men heeft bezuinigd op inkopen van raw materials.
Nu stijgen de verkopen/export/productie weer naar een bepaald nivo en redelijk onverwacht (2010 was de verwachting maar eind 2009 trok alles al weer aan) maar zijn de materialen nog niet op dat nivo; dus versnelde inkopen.....
Dus verhoudingsgewijs toen lage inkopen ivm met de lagere afzet en nu de afzet weer aantrekt met men dus een inhaalslag maken met de inkoop
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#79 Bericht door dutch » maandag 22 maart 2010, 08:52

Voor een VVD-er niet zo moeilijk om te begrijpen ;) ;) :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#80 Bericht door RuudThai » maandag 22 maart 2010, 14:49

dutch schreef:Voor een VVD-er niet zo moeilijk om te begrijpen ;) ;) :mrgreen:
Het is een duidelijke uitleg, dus ik denk voor iedereen goed te begrijpen, zelfs voor een GroenLinkser :D !
Ik vraag me alleen af: deze cijfers zijn vergeleken met die van een jaar geleden, in ongeveer het diepste dal van de recessie, maar hoe verhouden ze zich tot 2 jaar geleden toen de financiële crisis net begon?
Is het nu alweer terug op het oude niveau van rond die tijd?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#81 Bericht door RuudThai » maandag 22 maart 2010, 16:30

BOT to intervene if baht fluctuates

Published: 22/03/2010 at 04:37 PM
Online news: Breakingnews Bangkok Post

The Bank of Thailand (BOT) will intervene if the Thai baht fluctuates erratically, BOT assistant governor Paiboon Kittisrikangwan said on Monday.

Mr Paiboon said the central bank will have to make sure that the baht's value would not hurt the private sector.

"BOT governor Tarisa Watanagase always said the central bank will have to prevent the baht from fluctuating too much as that may create difficulties to exporters," he said.

He said the central bank had no policy to maintain the baht's value.

"The appreciation of the Thai currency against the US dollar has not affected the export sector yet, as can be seen from the rising export value," he said.
------------
Het lijkt er voorlopig niet op dat ze zullen ingrijpen om de baht goedkoper te maken tegenover de andere valuta :( :( :cry: :cry:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#82 Bericht door prajak » dinsdag 23 maart 2010, 00:35

De oplossing moet van de Centrale EU Bank komen om de euro te steunen. De garlic belt maakt er een potje van en dat drukt de euro neer, mede dankzij speculatie door de super kapitaalkrachtigen verenigd in hedge fondsen. Op de BOT hoeven we niet te rekenen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11633
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#83 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 02:35

RuudThai schreef:
dutch schreef:Voor een VVD-er niet zo moeilijk om te begrijpen ;) ;) :mrgreen:
Het is een duidelijke uitleg, dus ik denk voor iedereen goed te begrijpen, zelfs voor een GroenLinkser :D !
Ik vraag me alleen af: deze cijfers zijn vergeleken met die van een jaar geleden, in ongeveer het diepste dal van de recessie, maar hoe verhouden ze zich tot 2 jaar geleden toen de financiële crisis net begon?
Is het nu alweer terug op het oude niveau van rond die tijd?
da's een rekensommetje Ruud ;) , gewoon de cijfers van toen erbij halen en bezien.
Mij interesseert het niet, historie kan je niet echt meer beinvloeden
Daarnaast kan je lezen in mijn bericht dat het een inhaalslag is en ook weer een momentopname en moet je zoiets (net als alle andere cijfertjes/kengetallen) over een periode van 13 maanden bezien, dan geeft het de trend weer.... niet de momentopname

Jumbo, verstokt CDA man :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door jumbo op dinsdag 23 maart 2010, 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11633
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#84 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 02:38

RuudThai schreef: ------------
Het lijkt er voorlopig niet op dat ze zullen ingrijpen om de baht goedkoper te maken tegenover de andere valuta :( :( :cry: :cry:
Ingrijpen is wat moeilijk als het je reserves een tikje geeft, dat is het probleem... en daarnaast
is er nog een speler op de markt in het noord-oosten en die heeft andere belangen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#85 Bericht door Fritsie » dinsdag 23 maart 2010, 03:55

prajak schreef:De oplossing moet van de Centrale EU Bank komen om de euro te steunen. De garlic belt maakt er een potje van en dat drukt de euro neer, mede dankzij speculatie door de super kapitaalkrachtigen verenigd in hedge fondsen. Op de BOT hoeven we niet te rekenen.
Wel makkelijk om hedge fondsen altijd de schuld te geven. Vergeet niet dat als een bedrijf, of nu zelfs land, z'n zaakjes goed op orde zou hebben en niet de cijfers manipuleert, dan valt er voor dit soort fondsen niets te halen. Maar als bijvoorbeeld Griekenland knoeit met de begroting waardoor de overheidsschuld veel hoger uitpakt dan door de markt werd geanticipeerd, dan wordt zoiets recht getrokken. Zij het niet door hedge fondsen dan wel door de meer traditionele vermogensbeheerders. Hedge fondsen hebben doorgaans een flexibeler beleggingsmandaat, waardoor ze snel op zo'n situatie kunnen inspelen en marktfricties corrigeren. Ik wil niet zeggen dat ze nooit een scheve schaats hebben gereden, maar naar mijn mening zijn de beschuldigingen vaak wel overtrokken en ongefundeerd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11633
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#86 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 04:32

Ik heb altijd al aangegeven dat de euro te sterk was, mede door allerlei 'investeerders', maar ook omdat het als een EU munt werd gezien die niet eens werd gedragen door alle EU landen...
en nu dus de (vele) zwakkere broeders de aangemeten broek niet kunnen ophouden komt hij kalm aan naar beneden. Gaat nog leuk worden als straks de resterende EU landjes/landen ook mogen meedoen....of Rusland bijvoorbeeld :P :P

Nu is de waarde niet verkeerd, het maakt Europese handel niet te duur en geeft Europa de kans wat beter in te kopen als de meeste landen daarvoor konden
Dollar nog effe sterker tov andere munten waaronder THB en dan is alles weer koek en ei...

Thaise beurs jast maar door, de buitenlandse beleggers kopen en kopen....

Fritsie, nog een analyse hiervoor???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#87 Bericht door Pieter » dinsdag 23 maart 2010, 04:47

jumbo schreef: Thaise beurs jast maar door, de buitenlandse beleggers kopen en kopen....

Fritsie, nog een analyse hiervoor???
Om het verdien model hoog te houden wordt door grote belegers zoals banken verzekeraars pensioenfondsen
te heftig naar nieuwe plaatsen gezocht die hoge rendementen hebben.
Amerika valt (eindelijk) minder in de smaak met hun spend spend spend gedrag

Europa is al jaren bankroet en uitverkoop (oh nee dat heet privatiseren) kan niet meer dat is al gebeurd.

Dan maar de opkomende markten.
Chinezen worden nog steeds niet zo vertrouwd om geld naar toe te brengen (en terecht ??)

Dan maar landen zoals thailand.

Helaas zal dat dus de volgende zeepbel zijn... alleen komt die veel sneller en niet over 7 jaar maar over een jaar of vier

Als ieder rijk forumlid denkt dat ik gelijk ga krijgen heb kunnen ze geld naar mij brengen

Als het uitkomt dan heb je toch een rendement

Pieter 8-) 8-) 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#88 Bericht door RuudThai » dinsdag 23 maart 2010, 05:20

jumbo schreef:
RuudThai schreef:
dutch schreef:Voor een VVD-er niet zo moeilijk om te begrijpen ;) ;) :mrgreen:
Het is een duidelijke uitleg, dus ik denk voor iedereen goed te begrijpen, zelfs voor een GroenLinkser :D !
Ik vraag me alleen af: deze cijfers zijn vergeleken met die van een jaar geleden, in ongeveer het diepste dal van de recessie, maar hoe verhouden ze zich tot 2 jaar geleden toen de financiële crisis net begon?
Is het nu alweer terug op het oude niveau van rond die tijd?
da's een rekensommetje Ruud ;) , gewoon de cijfers van toen erbij halen en bezien.
Mij interesseert het niet, historie kan je niet echt meer beinvloeden
Daarnaast kan je lezen in mijn bericht dat het een inhaalslag is en ook weer een momentopname en moet je zoiets (net als alle andere cijfertjes/kengetallen) over een periode van 13 maanden bezien, dan geeft het de trend weer.... niet de momentopname

Jumbo, verstokt CDA man :lol: :lol:
Ik dacht dat jij het wel uit je hoofd zou weten, als commercieel-technisch man... ;) :D
Ik wilde alleen weten of deze cijfers relatief goed zijn of dat er nog een hele inhaalslag moet volgen.

En jumbo, tegenwoordig noem je een fervente CDA'er niet meer ver'stok't, maar ver'balk't..... ;) :D :mrgreen:

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#89 Bericht door Fritsie » dinsdag 23 maart 2010, 06:19

jumbo schreef: Thaise beurs jast maar door, de buitenlandse beleggers kopen en kopen....

Fritsie, nog een analyse hiervoor???
Lage waarderingen en goed dividend rendement......8-10% is geen uitzondering. Vandaag weer een procent hoger

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11633
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De euro naar de gallemiezen ?

#90 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 06:27

RuudThai schreef: Ik dacht dat jij het wel uit je hoofd zou weten, als commercieel-technisch man... ;) :D
Ik wilde alleen weten of deze cijfers relatief goed zijn of dat er nog een hele inhaalslag moet volgen.
Commercieel technisch, probeer je me te beledigen ;) :D :D
Het gaat over maandcijfers dus kan het de volgende keer nog veel erger of veel minder zijn, vandaar mijn voorstel aangaande 13 maanden....en dan een grafiekje en dan zie je een trend
die zich (crashes daargelaten) een bepaalde richting in beweegt.
Doe het voor export en import en de trend en toekomst worden nog duidelijker

Fristie, mijn gedachten, ik denk dat men de mogelijkheden weer ziet en op het juiste moment inkoopt, zelfs al te laat :P :P Geldt de 3 maanden wachttermijn voor buitenlanders nog steeds??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”