-

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#61 Bericht door driver » zondag 10 augustus 2014, 12:46

greenthaiway schreef:
raymey46 schreef:He,he....Driver zit nu in het huis van Raymond en is in de regio en door Thoeng doorgereden naar CRai,
Omdat Simon een paar dagen eerder bij Pitsanoluk ergens is teruggegaan naar Bandung en ik omhoog ben gegaan alleen kwam ik eergisteren in de buurt van Thoeng terecht en ben daar na contact gehad te hebben met Marcel nog een bergweggetje gaan rijden en daar ook overnacht.

Gisterenochtend 8.00 reedt ik daar weg en de mooie stuur weg stopte na 30 min, en toen ben ik boven Thoeng wat gaan rijden wat ik niet veel aan vondt ,veel wegwerkzaamheden vrij vlak en terug de bergjes in had ik ook geen zin meer in en ik zou dan rond 16.00 uur naar Marcel gaan maar rond 14.15 had ik het zo warm en begon mijn kond zeer te doen dat ik dacht....nog 60 km oid ri CRai en ik lever de motor in en ik heb het gehad en ik was ook moe en dan een combinatie van alles samen dus Marcel gebeld dat ik toch doorging naar CR.
bij de mekong rijden was overigens wel aardig .
Achteraf toch wat l.llig misschien maar ik was gisteren ook wat met mezelf bezig onderweg wat betrof doorgaan met huren, Naar BKK, Suk hierheen ? maar die is al ruim 1 week wat ziek dus wat is dan wijsheid of ..of......en nu zit ik even bij Raymond thuis omdat ik om 13.00 uur met Nokkie Air weer naar BKK vlieg.Daarna bus ri Swampie waar Suk ook heen gaat en dan saampies naar Chon Bury..Henk177 ..ik bel je nog.
Jullie huis staan tenslotte kort bij de huizen waar wij gaan vertoeven voordat we weer ri Pretchabury en Rayon gaan.

Gisteravond even met Raymond wat wezen drinken en niet al te laat mijn resortje opgezocht .
Net met Raymon bij vliegveld CR geweest en ter plekke ticket gekocht wat m.i toch wat duurder is dan zoeken via internet.

Internet....zit ik nu voor het eerst na 2 weken weer op omdat ik onderweg geen zin had daarin, Motorvakantie is voor mij alleen motor en geen dingen eromheen indien haalbaar uiteraard.
k,heb een thai telefoon met wat nummers erin die ik kan bellen dus communicatie via de phone tot aan vandaag.
Gelukkig hadden we Marcel als internet vertolker en zodra Suk en ik weer in Nederland zijn zal ik hier wat gaan neerzetten incl pics.

Bij deze wil ik wel Marcel en Raymond bedanken voor de hulp en opvang de afgelopen 2 weken en Marcel, nogmaals sorry dat ik niet bij jullie ben geweest maar soms het ik van ie momenten.... :cry:
Krijg net een bak koffie en broodje hamburger geserveerd dus ..gin :clap: en ik kap ermee .

tot laterszzz ..gr Arie/driver

GREENTHAIWAY : de groeten van Raymond want die ken ik nu ook :thumbsup:
Bedankt Motorbike Arie, leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet.
Vanuit hier groeten terug aan jou en Nong :mrgreen: 8-)
Trompetter had het zeker te druk met wat anders, LOL
Zo, draadje weer terug gevonden en John is wel gebeld maar hij had geen tijd of zin om naar Raymond te komen dus ik heb hem dan ook niet gezien verder.
Omdat Marcel al e.e.a heeft geschreven over ons ritje ga ik vanaf u bij wat interesse wat fotoos en tekst plaatsen .

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#62 Bericht door driver » zondag 10 augustus 2014, 13:13

brake034 schreef:Morgen rond 11 uur komt Driver aan op het vliegveld van Chiang Rai, ik ga hem ophalen met mijn ouwe Isuzu pickup en samen gaan we de stad wat bekijken.

Dan een hapje eten, ik denk bij Home @ work of Doi Chang Coffee en daarna een kijkje nemen bij motorzaak http://www.crsaddlebags.com/ voor wat kaart materiaal en zelf heb ik wat spanbanden nodig.

Dan breng ik Driver naar zijn hotel http://baanmalai.com/index.php om in te checken.
Daarna gaan we door naar het motor verhuurbedrijf van een kennis van me: http://crbigbikerentals.com/
Daar halen we de gereserveerde oranje Kawasaki 250cc D-Tracker op en kan Driver terug naar zijn hotel en ik naar huis.

Aan het eind van de rondreis door Noord Thailand heb ik Driver en zijn motormaat uitgenodigd bij ons thuis.
Dat om wat uit te blazen en wat bij te bieren en om samen nog een paar mooie weggetjes in de Gouden Driehoek te berijden.
En idd rond 11.00 dd 13 Januari 2014 in de mooie ochtend stond ik bij C.Rai airport alwaar ik al vrij snel buiten was om daar te wachten op Marcel die ik alleen kende van TF.
Na een 30 minuutjes relaxt zitten zag ik Marcel arriveren en na even kennis gemaakt te hebben gingen we ri ons hotel en het is al even geleden dus misschien haal ik wat door elkaar maar we zijn ook bij het koffiehuis Doi Chang geweest en toen we daar waren of er naartoe op weg waren belde Simon op , Heejjj waar zit jij Arie ?...in C.R en jij ?..Siempie bleek dus met zijn motor de Kawa klx 250 bij de Robinson in C.R te staan dus ik zeg tegen Marcel weet jij die te vinden ?

Geen punt en wij op weg naar de Robinson, parkeerplek op en tactisch geparkeerd maar geen Simon te zien..totdat...jawel daar rijdt ie maar hij kijkt rechts en wij staan links dus doeijjj Siempie...even later telefoon ...Zijn jullie er al dan ?..jazeker maar als jij niet naar links kijkt zie je ons dus niet en dus moest ik in de brandende zon weer een eind lopen om het mannetje incl motor op te pikken en naar Marcel te brengen.
Kennis gemaakt en toen eerst naar ons hotel zodat we ons wat konden opfrissen en daarna met Marcel naar een motorzaakje geweest om even te kijken en om 2 kaarten te kopen voor ons Noordelijk rondritje.

Daarna de motor opgehaald en afscheid van Marcel genomen en in de late middag even naar de nightmarket in CR geweest en toen weer heel braaf naar ons hotel waar we redelijk vroeg gingen slapen.
Simon had dus al 2 dagen gereden vanaf Bandung om hier te komen en aangezien dit voor hem de eerste keer was dat hij zover ging had ik voor de vlgde dag een rustdag ingelast en dat was achteraf niet geheel verkeerd want ....wordt vervolgt ;)


Wat fotootjes uiteraard :


Staatsportret bij het vliegveld van drivertje

Afbeelding


En daar is Marcel
Afbeelding

En daar rijdt Simon maar die ziet ons mooi niet

Afbeelding


Ik sta pal voor hem nu dus stoppen mannetje !

Afbeelding

De motor wordt opgehaald waar driver mee gaat rijden een Kawasaki 250 D-Tracker, mooi ding .

Afbeelding

De beginstand
Afbeelding

De receptioniste en Simon van ons hotel in C.R

Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op zondag 10 augustus 2014, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#63 Bericht door greenthaiway » zondag 10 augustus 2014, 13:17

Ja,altijd leuk, een foto zegt vaak meer dan woorden.
Groeten vanuit The Pilippines, als je hier eens gaat tieren, wel link op de wegen hier,
zijn Suk en jij altijd Welkom :-)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#64 Bericht door driver » zondag 10 augustus 2014, 13:24

greenthaiway schreef:Ja,altijd leuk, een foto zegt vaak meer dan woorden.
Groeten vanuit The Pilippines, als je hier eens gaat tieren, wel link op de wegen hier,
zijn Suk en jij altijd Welkom :-)
Hi Green...fotoos komen er nu in fases aan want ik moet ze eerst uploaden via photobucket en ook nog een kulverhaaltje er bij zetten ofzoiets :angel:
Het is al even geleden dus ik moet de agenda er ook bijpakken om te checken hoe of wat.

Philipinnes...ja, dat lijkt me ook wel wat om daar heen te gaan maar ik weet eigenlijk niet of Suk met haar Thai paspoort daar ook zonder gedoe heen kan vanuit Nederland of Thailand.
Ik zal je daar nog wel eens over benaderen Norman als het ter sprake komt, Misschien wil Simon wel mee met me om de Philpinnes eens te verkennen.


gr Arie


Dit is het kleine motor accesoires zaakje in Chiang Rai waar Marcel ons heen bracht , Aardige gasten daar en ook aardig wat spullen op voorraad.Zodra ik hun kaartje heb gevonden zet ik dat hier ook neer .

Afbeelding


De nightmarket was nu nog middag market dus lekker rustig en snel eten en drinken voor ons .
Simon en ik hebben dus een bloedhekel aan sjiek en uitgebreid eten dus vandaag was het patat en wat gebakken spul met voor Siempie een Leo en voor mij na wat zoeken een Chang Classic.Singha is daar volgens mij de hoofdsponsor ;)

Afbeelding


Gave fiets

Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op zondag 10 augustus 2014, 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#65 Bericht door greenthaiway » zondag 10 augustus 2014, 13:34

Volgens mij kunnen jullie, ook Suk, nu 30 dagen zonder visumin The Philippines blijven, vroeger was dat 21 dagen...
http://globalnation.inquirer.net/81797/ ... stay-in-ph

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#66 Bericht door driver » zondag 10 augustus 2014, 13:39

greenthaiway schreef:Volgens mij kunnen jullie, ook Suk, nu 30 dagen zonder visumin The Philippines blijven, vroeger was dat 21 dagen...
http://globalnation.inquirer.net/81797/ ... stay-in-ph
Okee, link bewaar ik even dank je.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#67 Bericht door driver » zondag 10 augustus 2014, 14:33

14 January en na een karig ontbijtje in ons hotel besluiten we om rustig aan ri Doi Chang het koffiehuis te gaan want en nu wordt het lastig :Simon heeft tijdens een visa run in Nonkai vlgs mij Andy een Duitser ontmoet die woont nu in CR.
Die hebben elkaar dus gebeld en afgesproken in CR om wat bij te praten vandaag.
Ik vindt het allemaal prima maar heb gezegt dat ik niet veel ga drinken omdat ik morgen fit op de motor wil stappen.

Echter, gisteravond op weg naar nergens kwamen we ook een duitser tegen die alleen reisde en na wat heen en weer gepraat zijn we daar ook mee wezen lopen en voor vandaag met hem afgesproken in Doi hang mede vanwege Andy.

We zijn dus in de Doi Chang met Simon, de duitser en Arie en na een poosje krijgt Simon telefoon en gaat naar buiten om even later terug te komen met Andy en nog iemand.
Forse man, strohoedje op en stelt zich voor als Raymond.
Kwartje valt nog niet bij me en na een poosje zegt Raymond...jij bent toch driver van TF ?
Ja, dat klopt en wat blijkt.....Andy belde hem op en zei dat er een Hollander uit Bandung op de motor naar CR kwam en dat een vriend van hem uit Holland via BKK doorvloog naar CR om daar te gaan motorrijden met hem en Andy vondt het wel leuk voor Raymond om dan met ons wat te praten .

Echter....Greenthaiway had mij al gevraagt...Als je Raymond soms ziet doe hem dan de groeten van me maar ik kende Raymond dus niet en toen viel bij het bekende kwartje pas....Raymond was dus degene die Greenthaiway bedoelde en hij had ook op TF gelezen dat Simon en ik naar CR kwamen dus ....

Hoe klein kan het ( TF) wereldje soms zijn :D


Afijn, de tijd versteek en we gingen wat lopen op zoek naar een biertje maar alle zaken waren dicht vanwege feestdag ofzoiets ?
Uiteraard wat gevonden en mannen onder elkaar...biertje erbij, nog een biertje....en na verloop van tijd zijn we allemaal ri het eethuisje van Raymonds vrouw gegaan waar we nog maar een biertje namen en heellll lekkerrr hebben gegeten :clap: .
De tijd vloog en al aardig laat in de vroege avond zijn we richting ons hotel gegaan na van Andy en Raymond afscheidt te hebben genomen.
Raymond....top jou ontmoet te hebben en dat zou niet de laatste keer zijn bleek later ....


Helaas deze dag mede door meneer Chang geen fotoos gemaakt maar Simon wel dacht ik dus als hij wat heeft komen ze nog...


gr driver

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 oktober 2011, 11:21

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#68 Bericht door siempiedee » zondag 10 augustus 2014, 22:26

driver schreef:
brake034 schreef:Morgen rond 11 uur komt Driver aan op het vliegveld van Chiang Rai, ik ga hem ophalen met mijn ouwe Isuzu pickup en samen gaan we de stad wat bekijken.

Dan een hapje eten, ik denk bij Home @ work of Doi Chang Coffee en daarna een kijkje nemen bij motorzaak http://www.crsaddlebags.com/ voor wat kaart materiaal en zelf heb ik wat spanbanden nodig.

Dan breng ik Driver naar zijn hotel http://baanmalai.com/index.php om in te checken.
Daarna gaan we door naar het motor verhuurbedrijf van een kennis van me: http://crbigbikerentals.com/
Daar halen we de gereserveerde oranje Kawasaki 250cc D-Tracker op en kan Driver terug naar zijn hotel en ik naar huis.

Aan het eind van de rondreis door Noord Thailand heb ik Driver en zijn motormaat uitgenodigd bij ons thuis.
Dat om wat uit te blazen en wat bij te bieren en om samen nog een paar mooie weggetjes in de Gouden Driehoek te berijden.
En idd rond 11.00 dd 13 Januari 2014 in de mooie ochtend stond ik bij C.Rai airport alwaar ik al vrij snel buiten was om daar te wachten op Marcel die ik alleen kende van TF.
Na een 30 minuutjes relaxt zitten zag ik Marcel arriveren en na even kennis gemaakt te hebben gingen we ri ons hotel en het is al even geleden dus misschien haal ik wat door elkaar maar we zijn ook bij het koffiehuis Doi Chang geweest en toen we daar waren of er naartoe op weg waren belde Simon op , Heejjj waar zit jij Arie ?...in C.R en jij ?..Siempie bleek dus met zijn motor de Kawa klx 250 bij de Robinson in C.R te staan dus ik zeg tegen Marcel weet jij die te vinden ?

Geen punt en wij op weg naar de Robinson, parkeerplek op en tactisch geparkeerd maar geen Simon te zien..totdat...jawel daar rijdt ie maar hij kijkt rechts en wij staan links dus doeijjj Siempie...even later telefoon ...Zijn jullie er al dan ?..jazeker maar als jij niet naar links kijkt zie je ons dus niet en dus moest ik in de brandende zon weer een eind lopen om het mannetje incl motor op te pikken en naar Marcel te brengen.
Kennis gemaakt en toen eerst naar ons hotel zodat we ons wat konden opfrissen en daarna met Marcel naar een motorzaakje geweest om even te kijken en om 2 kaarten te kopen voor ons Noordelijk rondritje.

Daarna de motor opgehaald en afscheid van Marcel genomen en in de late middag even naar de nightmarket in CR geweest en toen weer heel braaf naar ons hotel waar we redelijk vroeg gingen slapen.
Simon had dus al 2 dagen gereden vanaf Bandung om hier te komen en aangezien dit voor hem de eerste keer was dat hij zover ging had ik voor de vlgde dag een rustdag ingelast en dat was achteraf niet geheel verkeerd want ....wordt vervolgt ;)


Wat fotootjes uiteraard :


Staatsportret bij het vliegveld van drivertje

Afbeelding


En daar is Marcel
Afbeelding

En daar rijdt Simon maar die ziet ons mooi niet

Afbeelding


Ik sta pal voor hem nu dus stoppen mannetje !

Afbeelding

De motor wordt opgehaald waar driver mee gaat rijden een Kawasaki 250 D-Tracker, mooi ding .

Afbeelding

De beginstand
Afbeelding

De receptioniste en Simon van ons hotel in C.R

Afbeelding
arie weer mooi geschreven en ook de foto,s. bedankt vrg simon.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#69 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 04:55

Siempie...komt nog wel wat meer ook als er verder weinig of geen reacties komen .
Maar ik moet wel even tijd en zin hebben zoals gisteren .
Als jij hier wilt reageren zonder de fotos iedere keer te kopieren moet je op :

...nieuw antwoord ... klikken dan krijg je alleen tekst .

gr Arie

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 oktober 2011, 11:21

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#70 Bericht door siempiedee » maandag 11 augustus 2014, 06:21

ok arie bedankt voor deze informatie.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#71 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 08:11

En gelukt zie ik. Gr arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#72 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 17:01

En inmiddels weer thuis en zie : Als het gaat om een motorvakantietrip zie je geen hond reageren tot nu toe althans :angel: op Greenthaiway en Simon na dan dus ik denk dat het beter kan gaan over politiek of sancties tegen Amerika :mrgreen:\
Of ik doorga weet ik nog niet want ik ga niet voor jan met de korte achternaam ergens tijd in steken waar blijkbaar weinig interesse in is.Kan misschien beter een verslagje gaan maken op een motor gerelateerde website ?


gr driver

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1574
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#73 Bericht door jomel17 » maandag 11 augustus 2014, 17:24

Arie gewoon blijven schrijven en foto,s laten zien.
Ben van plan om als ik in KK woon ook vaak te gaan toeren maar dan wel op de motorscooter.
Rij nu in NL Suzuki Burgman
หลงรัก

hanshu

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#74 Bericht door hanshu » maandag 11 augustus 2014, 17:45

Hoho driver........
Als we niet reageren betekend het niet dat we het niet leuk vinden,hoor.
Lekker doorgaan ..want lekker te lezen...

Het is jouw verhaaltje en wij lezen en dromen erbij......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#75 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 17:50

jomel17 schreef:Arie gewoon blijven schrijven en foto,s laten zien.
Ben van plan om als ik in KK woon ook vaak te gaan toeren maar dan wel op de motorscooter.
Rij nu in NL Suzuki Burgman
motorscooter is ook leuk Jomel maar m.i dan wel een wat zwaardere ivm comfort en wat langere afstanden alhoewel ik ook rustig op bijv een 125/150 cc een week of 3 zou gaan toeren.Maar die kleine wielen/vering is soms wel wat lastig heb ik gemerkt met mijn Suzuki Hayate 125 cc die ik in Sung Noen had.

Ik blijf wel doorschrijven denk ik er lezen er altijd veel mee maar ze reageren nooit dat is wel eens jammer vindt ik.
Een reis draadje is voor de starter vaak leuk als er reacties op komen dan is de motivatie om weer wat te plaatsen wat feller dan wanneer er niks en niemand reageert.
Hier rij jij dus een Suus Burgman...is dat een bewuste keuze ipv een motor ?

Momenteel heb ik hier staan :

1. Voxan Cafe Racer 1000 cc bj 2004
2. Yamaha xjr 1300 ...1298 cc bj 2001
3. Ducati Multistrada 1000 cc bj 2003

Mijn Yamaha Super Tenere 1200 is weg en nu dus die stikgati ervoor in de plaats en dat bevalt ook goed en rijdt veel leuker alleen de Ducati kost me momenteel aardig wat geld vandaar dat we ook nog niet op vakantie zijn...staat bij de garage...Ducati...stukgati.. :mrgreen:
Dus heb ik deze week gelijk maar werk erbij gepakt wat me werdt aangeboden kan ik de stukgati kosten weer van betalen :cry:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”