Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Lt. Marx

#46 Bericht door Lt. Marx » dinsdag 13 maart 2007, 12:00

Waar boeken jullie deze tickets dan? Ik ben van plan om in september naar bangkok te gaan en ik probeer ook goed vluchten te vinden. Mahan airlines zie ik niet zo zitten (onder andere vanwege de stop).

Maar de prijzen die ik hier zie kan ik niet vinden voor retourvluchten in september. Bij Eva kom ik uit op €813, China airlines €853 en klm 675 (alles inclusief). Zoek ik verkeerd?

Patricia83

LTU?

#47 Bericht door Patricia83 » dinsdag 27 maart 2007, 11:11

En LTU? Iemand al eens gevlogen met LTU?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: LTU?

#48 Bericht door Ben » dinsdag 27 maart 2007, 11:13


Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#49 Bericht door Edje » maandag 30 april 2007, 21:35

Patricia83.
Wij hebben al enkele keren met LTU gevlogen naar volle tevredenheid.
Het inchecken zowel in Dusseldorf en Bangkok verloopt altijd even soepel en de bediening aan boord is goed tot zeer goed. Enige nadeel(?) is dat je alcoholische dranken en de koptelefoon ( na aankoop eigendom ) moet betalen. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.
Het is me opgevallen dat bij mijn laatste reis jl zaterdag de service nog verbeterd is mn de catering. Tevens vlogen we in een splinternieuwe Airbus 330-200 waar de beenruimte nog groter is als bij de oudere toestellen. Voor mij is LTU op dit moment beter dan Eva of China Air.
Groetjes; Edje

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#50 Bericht door Mart » dinsdag 01 mei 2007, 13:24

Wanneer vloog je met Eva of China ????? :wink: :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#51 Bericht door Loe » dinsdag 01 mei 2007, 16:53

Met Eva heb ik nog nooit gevlogen, dus hierover kan ik niet oordelen. Met China Air wel, service zeer goed. Maar ik heb ook al enkele keren met LTU gevlogen de prijs/ kwaliteit/afstand is voor mij dan datgene dat de doorslag geeft om met LTU te gaan.

Trouwens in augustus heb ik Mahan Air geboekt ook weer om diverse overwegingen. BV Een tussenlanding halverwege vindt ik wel prettig. Ik hoop dat ik na augustus niet hoef te zeggen: vond ik wel prettig :D

Voorts denk ik dat iedereen zo zijn eigen overwegingen heeft om een keuze te maken. Het is dan ook moeilijk om te vergelijken.

Groetjes Loe

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#52 Bericht door Edje » dinsdag 01 mei 2007, 17:53

Mart schreef:Wanneer vloog je met Eva of China ????? :wink: :wink:
Als je het tegen mij hebt dan hier het antwoord:
De eerste 5 jaar dat ik naar Thailand reisde ging ik altijd met Eva Of China en was tevreden.
Ook enkele malen met Thai Airways gevlogen en die vond ik toen het beste, alleen die verdomde tussenstop vond en vind ik ellendig.
Daarom de laatste keren voor LTU gekozen omdat dat voor mij enkele voordelen heeft, met name de afstand Heerlen Dusseldorf in 1 uurtje zonder files. Lees verder mijn eerder berichtje.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#53 Bericht door jumbo » woensdag 02 mei 2007, 09:39

Eva zonder meer een stukje beter als China die vaak met verouderde toestellen vliegt
Ik vlieg bij voorkeur rechtstreeks maar ben in een grijs verleden wel eens meet Swiss Air via Zurich naar Brussel gegaan omdat ik zakelijk iets in Belgie te doen had.
KLM is ook prima maar prijst zichzelf een beetje uit de markt, maar ja het aanbod is er dus waarom niet??
Volgend jaar als ik naar NL ga voor de zomervakantie dan wil ik indirecht via een midden oosten land om daar een nachtje of 2 op te steken..


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#54 Bericht door PaulV » woensdag 02 mei 2007, 10:06

Ik vlieg meestal met China Airlines, maar zij houden hun prijzen deze zomer wel erg lang hoog. KLM duikt al vanaf ong. 20 aug naar het vriendelijke nivo van 549,- China wacht een week langer. Met onze 6 kinderen, waarvan een aantal voor de start van het nieuwe studiejaar per 10/9 terug moeten zijn scheelt dat een slok op een borrel (300 euro per ticket). Dus per uitzondering maar eens geboekt met KLM. Ben benieuwd.

Ik herken wat Jumbo zegt over China. In de laatste anderhalf jaar (6 keer heen en weer) hebben wij slechts 2 keer een nieuw toestel gehad.

Greenwood heeft nu ook LTU en Thai opgenomen in haar dienstenpakket. Thai vliegt via Franfurt en Greenwood claimt dat de economie class van Thai (v.a. 795 all-in) bijna net zo goed is als de evergreen van Eva. Kan iemand daar uit ervaring iets over zeggen?

groet,
Paul

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#55 Bericht door fredlk » woensdag 02 mei 2007, 10:26

economie class van Thai (v.a. 795 all-in) bijna net zo goed is als de evergreen van Eva
Dat is wat overdreven lijkt mij, maar de service van Thai is erg goed en het eten ook erg lekker.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#56 Bericht door JohanS » woensdag 02 mei 2007, 10:31

fredlk schreef:
economie class van Thai (v.a. 795 all-in) bijna net zo goed is als de evergreen van Eva
Dat is wat overdreven lijkt mij, maar de service van Thai is erg goed en het eten ook erg lekker.
De service en het eten zijn inderdaad een stuk beter.
Er is ook veel beenruimte, Thai heeft de grootste beenruimte in economy van allemaal, en dat voel je echt.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#57 Bericht door pietk » woensdag 02 mei 2007, 10:50

PaulV schreef:Thai vliegt via Franfurt en Greenwood claimt dat de economie class van Thai (v.a. 795 all-in) bijna net zo goed is als de evergreen van Eva. Kan iemand daar uit ervaring iets over zeggen?

groet,
Paul

Persoonlijk vind ik dat inderdaad wel erg overdreven gesteld. Je kan een stoel uit de Evergreen class, welke een bussines class stoel is, niet vergelijken met een economy class stoel van welke maatschappij dan ook. Je zit een stuk comfortabeler in de Evergreen class dan op een stoel in de economy class

Met beide maatschappijen gevlogen en moet zeggen dat ik de service en het eten bij Thai en Eva beide goed vond.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#58 Bericht door PaulV » donderdag 03 mei 2007, 00:59

Heren,
dank voor de duidelijke reacties.
Weet ook iemand wat de vluchtduur is met Thai (inclusief tussenstop in frankfurt).

gr.Paul

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#59 Bericht door fredlk » donderdag 03 mei 2007, 03:08

Weet ook iemand wat de vluchtduur is met Thai (inclusief tussenstop in frankfurt).
11 uur 50 minuten BKK-FRA en 10 uur 10 minuten FRA-BKK.
De tussenstop zou minimaal 1½ uur moeten zijn en de vluchtduur FRA-AMS zal ongeveer 1 uur zijn.
"What we think, we become."

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#60 Bericht door Greuf » donderdag 02 augustus 2007, 07:13

Ben nu 2 weken terug uit Azie, voor de 4e keer met China Airlines gevlogen. Ik was altijd tevreden over deze airline, tot nu. Op de terugvlucht zaten we achterin het vliegtuig, als ontbijt kon je kiezen uit 2 gerechten. Echter was 1 gerecht 5 rijen voor het einde al op, waardoor we geen keuze meer hadden. Een van de stewardessen zei dat dit vaker voorkomt en dat ze de ene dag achterin en de andere dag voorin het vliegtuig beginnen met serveren. Dit is niet de service die ik verwacht, ik heb dan ook meteen een klacht ingediend en met mij meerdere mensen. Benieuwd of ze wat van zich laten horen, zo niet, nooit meer China Airlines!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”