En de kat gaat ook mee, ervaringen?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#16 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 10:05

"...Het meenemen in de cabine wordt op trans-Atlantische vluchten niet meer gedaan...."

Woon jij niet in NL dan ?

Als op de eerste foto links binnen is en rechts buiten en de muur wordt binnen 2 m hoog dan kan jouw kat er uit. Zeker als ie een miniem steunpuntje vindt. En een kat van buiten is niet zomaar binnen tenzij iemand daar een hoop stenen laat liggen. 1,80 M springt een volwassen kat easy uit stand.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#17 Bericht door foppo » zaterdag 14 juni 2014, 10:28

Jawel, in de Gelderse Achterhoek.
Maar wat ik begrepen heb uit het telefoontje met KLM en EVA air is dat kleine huisdieren tegenwoordig niet meer in de cabine gaan maar in het ruim.
En eerlijk gezegd, stel je voor die kat poept in zo'n kooi (ondanks dat tie niet meer mag eten 4 uur van te voren) dan is dat in de passagiersruimte niet te harden.
Dus ik kan dat wel begrijpen.

Ooit zat er in het vliegtuig een meneer met een klein schattig jongetje achter ons die zowat ieder uur in z'n luier poepte.
Kennelijk had die man dat niet in de gaten of wilde het niet in de gaten hebben, totdat ik em adviseerde om het kind even te verschonen. hij had luires genoeg bij zich.....
Ondanks de airflow in een vliegtuig stonk het ongelooflijk!

Ik hoop dat de muur toch hoog genoeg is.
Maar als dat niet zo is zal die kat er eerst opspringen, en de omgeving goed verkennen.
Zou hij dan toch besluiten om drie meter naar beneden te springen dan moet tie wel een eindje omlopen voordat hij via het hek weer naar binnen kan.
Ik hoop er echt het beste van.
Het is een erg leuk beest en we zouden het vreselijk vinden als hem iets zou overkomen.
Aan een touwtje binnen houden zal zeker niet lukken.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#18 Bericht door foppo » zaterdag 14 juni 2014, 13:59

De bouw ligt even stil vanwege het slechte weer maar in de verte is al een stukje muur te zien.

Afbeelding

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#19 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 15:11

Jij schrijft trans-Atlantisch en van NL naar TH is echt niet trans-Atlantisch. Maar een dier hoort in het verwarmde ruim thuis en eventueel vraag je de dierenarts om een lichte slaappil.

2 Meter is te doen voor een volwassen kat. De muur hoger maken kan niet meer, dan moet de fundering zwaarder en moet er beveiliging aan tegen omwaaien. Klimt ie er op en is dat vervelend dan vertel ik je wel hoe je dat kunt voorkomen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#20 Bericht door RuudThai » zaterdag 14 juni 2014, 15:23

Toen wij 8 jaar geleden emigreerden heb ik ook overwogen om onze kat mee te nemen.
Het dier was toen 13 jaar oud en ik was erg aan hem gehecht. Ik woonde een tijdje alleen in mijn huis en dan is het leuker om als je na het werk thuiskomt "Dag Pluis" te zeggen dan "Dag Muur". Toch?
Ik heb toen met onze dierenarts overlegd en die was niet zo enthousiast. Een kat van 13 jaar verplaatsen naar een heel ander land dat bovendien niet erg huisdiervriendelijk was en waar honden losliepen raadde ze af.

Bovendien zouden wij vanaf Schiphol vertrekken met Lufthansa, overstappen in München op Thai Airways (overstaptijd 3 kwartier!) en in Bangkok nog eens overstappen naar Sakon Nakhon met het toen nog bestaande PB Airways. De kans zou groot zijn dat het in München mis zou gaan wegens de korte overstaptijd. Dat kwam ook uit, 2 van onze koffers zaten niet in dat toestel en werden pas een paar dagen later op het vliegveld van Sakon Nakhon bezorgd. Het zal je maar met de kooi met je kat gebeuren....
En de kosten waren ook erg hoog, bijna de prijs van een kinderticket, ongeveer 450 euro.

Wij hebben toen besloten om hem niet mee te nemen. Een oudere overbuurvrouw die hem al regelmatig lekkere hapjes gaf waardoor hij daar ook graag kwam heeft hem van ons gekregen, waar ze zielsblij mee was. Hij heeft daar nog 7 jaar goed geleefd, vorig jaar overleden. In 2010 was ik wegens familie-omstandigheden in Nederland en heb die buurvrouw nog bezocht, Pluis zag er uitstekend uit en herkende mij nog en ook mijn dochter.
Dus ik had een goed alternatief, ik zou het nooit hebben gedaan als ik hem naar een asiel had moeten brengen.

In Thailand hebben we meteen weer een kat genomen en tot op heden hebben we nog steeds katten, nu 6. Honden heb ik niet zoveel mee, ik ben nou eenmaal een 'kattenman' [$) .

Foto van Pluis bij mijn dochter op schoot:
Afbeelding

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#21 Bericht door foppo » zaterdag 14 juni 2014, 16:10

Ok, Ik dacht dat zo'n vlucht trans-Atlantisch genoemd werd maar dat is dus niet zo?
Nouja, het is en blijft een pokke-end weg.

Verdovend met of zonder slaapmiddel wordt ontraden omdat de lichaamstemperatuur dan teveel zakt.
Maar ik zal het zeker met de dierenarts overleggen.

De kat weggeven is geen optie.
Ik zou niet weten aan wie en ik ben hier niet de enige die hier over beslist, goeie kans dat als de kat niet meegaat ik alleen mag vertrekken. :giggle2:
Onze kat is net 3 jaar oud en hartstikke gezond dus, of we gaan met kat naar Thailand of Thailand komt maar hiernaar toe!

Dit is em, heb overigens weinig moeite om een foto van de kat te vinden, er zijn om de drie gewone foto's ongeveer 10 van de kat.
Ja, die van mij die weet inmiddels hoe ze de camera moet bedienen.... :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Afbeelding

en hier zit tie in de kerstboom, (2012) de kat, toen ruim 1 jaar oud heeft het overleeft, heel veel kerstboomballen niet.....

Afbeelding

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#22 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 16:25

3 jaar is geen probleem. Het dier past zich sneller aan dan jij.

Kijk goed naar de voorwaarden, prikken en pillen, eventueel castratie in NL (dan is dat maar gedaan....), dierenpaspoort in NL en Engels, medicatie indien aanwezig in originele verpakking meenemen, laat het dier wennen aan een kooi een paar dagen voor vertrek, riempje om zijn/haar nek moet ook aan gewend worden, etc. En vlieg in de zelfde kist als het diertje.

Mijn oudste en langst levende kat, poes, in NL was 18 jaar oud en die heb ik laten inslapen. Heb er nu 8.....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#23 Bericht door RuudThai » zaterdag 14 juni 2014, 16:32

Is het tegenwoordig ook niet verplicht dat ze gechipt zijn als ze worden meegenomen bij emigratie?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”