Trouwen...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#16 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 13:46

Jim schreef:joseph, ga eerst maar een paar keer op vakantie naar thailand of een paar maanden overwinteren.
ik weet niet hoeveel je gespaard hebt, maar er zijn daar dames die je daar in no-time vanaf helpen.
Dat geloof ik wel ja , maar zal het ze lukken? :happyno:
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#17 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 13:53

west schreef:Zal ik je eens mijn plannen zeggen.
Ik wil op mijn 55ste naar TH verhuizen (afhankelijk van hoe TH op dat moment er uit zal zien natuurlijk). Ik heb minstens een 160.000 euro nodig om de brug te maken naar mijn pensioen, maar ik leg de lat een stuk hoger : 200.000 euro. En dan zal ik niet te zot mogen doen. Geen auto, een scooter zit er wel in. Goedkope Condo, niet te ver van een BigC. Goedkope hobby's. En een dikke voet houden in BE.
Op je 55ste?
Zo wat een motivatie , hoe oud ben je nu?
Ik wil het nu .

Met alle respect.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#18 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 13:54

Joseph86 schreef:
west schreef:Zal ik je eens mijn plannen zeggen.
Ik wil op mijn 55ste naar TH verhuizen (afhankelijk van hoe TH op dat moment er uit zal zien natuurlijk). Ik heb minstens een 160.000 euro nodig om de brug te maken naar mijn pensioen, maar ik leg de lat een stuk hoger : 200.000 euro. En dan zal ik niet te zot mogen doen. Geen auto, een scooter zit er wel in. Goedkope Condo, niet te ver van een BigC. Goedkope hobby's. En een dikke voet houden in BE.
Op je 55ste?
Zo wat een motivatie , hoe oud ben je nu?
Ik wil het nu , niet als ik al bijna , bij wijze van dood en begraven ben.

Met alle respect.
Je bent een doener, boek straks een vlucht, en weg ben je (naar Bangla Road).

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#19 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 14:04

west schreef:
Joseph86 schreef:
west schreef:Zal ik je eens mijn plannen zeggen.
Ik wil op mijn 55ste naar TH verhuizen (afhankelijk van hoe TH op dat moment er uit zal zien natuurlijk). Ik heb minstens een 160.000 euro nodig om de brug te maken naar mijn pensioen, maar ik leg de lat een stuk hoger : 200.000 euro. En dan zal ik niet te zot mogen doen. Geen auto, een scooter zit er wel in. Goedkope Condo, niet te ver van een BigC. Goedkope hobby's. En een dikke voet houden in BE.
Op je 55ste?
Zo wat een motivatie , hoe oud ben je nu?
Ik wil het nu , niet als ik al bijna , bij wijze van dood en begraven ben.

Met alle respect.
Je bent een doener, boek straks een vlucht, en weg ben je (naar Bangla Road).
Heb net even gekeken , ziet er wel leuk uit dat Bangla road , thanks!Nu jij nog!
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#20 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 14:12

[quote="Joseph86]
west schreef: Je bent een doener, boek straks een vlucht, en weg ben je (naar Bangla Road).
Heb net even gekeken , ziet er wel leuk uit dat Bangla road , thanks!Nu jij nog![/quote][/quote]

Ben ik al geweest, want ik ben ook een doener (maar zonder veel te vragen), en kom van TH in november en ga terug in februari.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Trouwen...

#21 Bericht door Mart » maandag 26 december 2011, 14:14

Joseph86 schreef:
Jim schreef:joseph, ga eerst maar een paar keer op vakantie naar thailand of een paar maanden overwinteren.
ik weet niet hoeveel je gespaard hebt, maar er zijn daar dames die je daar in no-time vanaf helpen.
Dat geloof ik wel ja , maar zal het ze lukken? :happyno:
Luister naar
http://www.youtube.com/watch?v=kokPyrsDoJU

en lees eens:
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... en+schande
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#22 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 14:40

Beste mevrouw Hema ,

Als ik zeg dat als je 55 bent ''bij wijze van al bijna dood en begraven bent'' bedoel ik dat niet serieus.
En volgens mij heeft dat niets te maken met optimisme eerder met pessimisme.
Laatst gewijzigd door Joseph86 op maandag 26 december 2011, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Trouwen...

#23 Bericht door Mart » maandag 26 december 2011, 14:42

Hema is een dame :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#24 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 14:42

Mart schreef:Hema is een dame :o
Mijn excuses Mevrouw Hema.
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: Trouwen...

#25 Bericht door west » maandag 26 december 2011, 14:47

Joseph86 schreef:Beste mevrouw Hema ,

Als ik zeg dat als je 55 bent ''bij wijze van al bijna dood en begraven bent'' bedoel ik dat niet serieus.
En volgens mij heeft dat niets te maken met optimisme eerder met pessimisme.
Oef gelukkig, 't was als grap bedoeld :mrgreen:
Maar, met jouw zienswijze zal je op je 55ste dik in de problemen zitten, en al zeker als je een Thai bent.
Zo ken ik er nog die met hangende pootjes terug komen. Ik denk dat mijn plan niet zo slecht is.

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#26 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 14:53

west schreef:
Joseph86 schreef:Beste mevrouw Hema ,

Als ik zeg dat als je 55 bent ''bij wijze van al bijna dood en begraven bent'' bedoel ik dat niet serieus.
En volgens mij heeft dat niets te maken met optimisme eerder met pessimisme.
Oef gelukkig, 't was als grap bedoeld :mrgreen:
Maar, met jouw zienswijze zal je op je 55ste dik in de problemen zitten, en al zeker als je een Thai bent.
Zo ken ik er nog die met hangende pootjes terug komen. Ik denk dat mijn plan niet zo slecht is.
Ik heb ook niet gezegd dat het een slecht plan is.En ik geloof best dat er mensen terug zijn gekomen , maar waarom?
Leuk dat ze terugkwamen , heb je ook om de reden gevraagd , want dat lijkt mij een stuk belangrijker dan het feit dat ze terugkwamen.
Ik zou graag de reden(en) willen horen.Misschien dat ik me daar dan alvast op kan voorbereiden?
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Joseph86
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 26 december 2011, 11:09

Re: Trouwen...

#27 Bericht door Joseph86 » maandag 26 december 2011, 14:58

Om nog even terug te komen op mijn vraag die na 20 reacties nog steeds niet beantwoordt is.

een simpele vraag; Stel ik ga trouwen in Thailand

Vervalt mijn Nederlandse paspoort dan waardoor ik een ''Thai'' wordt ,
of krijg ik dan een dubbele paspoort?
Khun chawp aahaan thai mai khrap?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Trouwen...

#28 Bericht door Gardensafari » maandag 26 december 2011, 15:03

Het enige dubbele paspoort dat je dan kunt krijgen is een zakenpas.
Dubbeldik, dan passen alle stempels erin.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Trouwen...

#29 Bericht door Ka2le » maandag 26 december 2011, 15:05

forumfolks (...) Ik ben een doener (...) een soort ''risicodude"
Dit is toch geweldig!
"Ben ook Thais aan het leren omdat dat mij een verstandige zaak lijkt als je ze echt wilt begrijpen."
Thaise taal helpt inderdaad, maar je moet vooral de Thai zelf begrijpen. Vergeet daarom dit soort boeken niet: http://www.amazon.com/Culture-Thailand- ... 1558680586

In eerste instantie dacht ik (en met mij vele anderen, zo denk ik): dit moet haast wel fout aflopen. Er wordt al een verwijzing gemaakt naar vrouwen die je snel van je geld afhelpen en die powernap in de natuur klinkt leuk, maar gaat snel vervelen. En dan heb ik het nog niet eens over de muggen :cheesy:

In tweede instantie dacht ik: ach, waarom ook niet? Wie zijn wij om de jeugdige overmoed (of niet?) de kop in te drukken. Boek een vlucht en doe het gewoon. Het ergste dat je kunt overkomen is met een illusie armer (en een bankrekening leger) thuiskomen. Hoewel het toch wel verstandig is om in eerste instantie een retourticket te kopen.

Overigens ben ik op mijn 21ste naar Thailand (Bangkok) vertrokken. In eerste instantie om er een paar maanden stage te lopen, wat overging in een vast contract. Zekers, het werk was interessant en het vakantiegevoel was er iedere keer als ik de kantoordeur - die zal jij niet hebben - achter me dicht trok of in het weekend op het strand van Koh Samed lag. Ik had het uitstekend naar mijn zin. Toch merkte ik dat ik wat miste, en dat was Europese ervaring. Na anderhalf jaar besloot ik daarom weer naar NL te vertrekken.

Inmiddels zijn we zes jaar verder en woon ik weer een aantal maanden in Bangkok. Zelfde bedrijf, nieuwe positie, en een hoop ervaring rijker. (Nee, ik heb zeker niet de wijsheid in pacht op mijn leeftijd.) En ik kan je zeggen: ik heb het nu nog beter naar mijn zin dan toen. Leuk werk in combinatie met vakantiegevoel is niet verkeerd. :thumbsup: Dat werken ga je nog eens missen...

Wat jij hieraan hebt? Geen idee haha! Dit geeft wellicht geen antwoord op je vraag, maar die is mijns inziens na 1 of 2 posts al beantwoord. En als je je zo gemakkelijk aanpast als je zegt dat je doet (no offence intenmded), dan weet je dat je op dit forum niet alleen reacties krijgt die antwoord geven op je vragen :happyno:

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Trouwen...

#30 Bericht door jvs » maandag 26 december 2011, 15:09

Redenen om terug te gaan? Meestal geld op!Ik denk dat als je echt wat wilt leren over Thailand je het beste maar kontakt kunt opnemen met Borus die ook op dit forum zit.
Lees ook eens op thaivisa.com waar je allemaal aan moet voldoen om permanent resident te kunnen worden hier en dan heb ik het nog niet eens over het verkrijgen van het Thaise staatsburgerschap.
Ik denk dat velen hier op dit forum je niet echt serious zullen nemen,ik ook niet.

Gesloten

Terug naar “Emigreren naar Thailand”