Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1187
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#16 Bericht door Kees » dinsdag 07 september 2010, 17:00

vleespet schreef:
elst99 schreef:Een typisch linkse gedachte, egoïstisch, jij hoeft niet meer te vliegen en geniet van je uitkering in Thailand ;)
Nou nog een keer goed nadenken Elst,links en egoïstisch in een adem te noemen is een beetje dom.
De partij die de klimaatsverandering ontkend zit aan de rechtse kant,dat is pas egoïstisch.
Of geef jij niet zoveel om je kleinkinderen?
Die klimaatsverandering (al miljarden jaren zo) gaat toch wel door, links om of rechts om.
Niet klagen, maar dragen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#17 Bericht door elst99 » dinsdag 07 september 2010, 17:12

Ik geef niet alleen om mijn kinderen en kleinkinderen, leef milieu bewust, ga met een stoffen boodschappentas (zelfs in Thailand) naar de markt, wil geen plastic tasjes en gebruik zo min mogelijk batterijen, doe mijn huisvuil scheiden! Wat moet ik nog meer doen? Niet vliegen? Ik kan er op de fiets niet komen en hebben wel warmte nodig. Heb een stikker NEE/NEE op de deur. Overal spaarlampen in. Maar om te zeggen overal maar weer vliegtax en kerosinetax op te zetten en zelf op je krent in Thailand te gaan zitten en dus niet vliegt, makkelijk redeneren.
Lekker melkkoetje voor al die arme landen door de financiële crisis geteisterde landen, wie bedoelt U? Griekenland (boven de stand geleefd) Spanje en Portugal? Denk als er vliegtax bijkomt naar die landen, er meer van te lijden hebben als de toerist wegblijft. Als er in de zorg efficiënter gewerkt en in het onderwijs niet iedere keer een nieuw systeem bedacht en de sociale uitkeringen aan mensen die het echt nodig hebben, komen we in Nederland een heel eind. Het misbruik breekt ons op. Typisch links toch, de mensen met de meeste draagkracht moeten opkomen voor de armsten, loffelijk streven, maar hoeveel rijken heeft Nederland dan, als je iets meer verdient, dan heb je al 7 / 8 mensen aan tafel.
Was het niet Wim Kok die op de barricade stond? Zou die nou vrijwilligerswerk doen bij de voedselbank?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#18 Bericht door prajak » dinsdag 07 september 2010, 17:29

Ik ga alleen in op jouw opmerking over Wim Kok. Wim Kan zei het al. "Als rood met geld omgaat dan laat het los". Wim Kok is daar een voorbeeld van. Al weten wij niet hoeveel hij wegschenkt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#19 Bericht door elst99 » dinsdag 07 september 2010, 17:50

Heb jij het kwartje al terug dan? En van mij mag iedereen die het ECHT nodig heeft zijn of haar uitkering!!!!!
Je zult het met eens moeten zijn dat er ook veel misbruik van gemaakt wordt en daar heeft iedereen onder te lijden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#20 Bericht door printen44 » woensdag 08 september 2010, 04:30

elst99 schreef:Heb jij het kwartje al terug dan? En van mij mag iedereen die het ECHT nodig heeft zijn of haar uitkering!!!!!
Je zult het met eens moeten zijn dat er ook veel misbruik van gemaakt wordt en daar heeft iedereen onder te lijden.
Het moet me even van het hart. Je schrijft "veel misbruik" Dat is zo rekbaar als een stuk elastiek. Als je die woorden "veel misbruik" gebruikt, dan graag gestaafd met up to date informatie, liefs met het aantal gevallen van misbruik, het bedrag wat daarmee gemoeid is en het aantal strafzaken die van dat "misbruik" voortvloeit. Vermeld dan ook het percentage van het bedrag dat misbruik wordt t.o.v. van het totale bedrag dat aan sociale uitkeringen gemoeid is. Kan je de term "veel misbruik" niet hard maken, neem ik aan dat het maar een slag in de lucht is en valt het onder de term "borrelpraat

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#21 Bericht door elst99 » woensdag 08 september 2010, 08:47

Dit is weer zo"n typische ambtenaar vraag. Waarom is uitkering van de WAO onder de loep genomen enkele jaren geleden? Omdat er zowel door de werkgever als werknemer te pas en te onpas mensen in de WAO terecht kwamen die daar niet thuis horen, er werden herkeuringen aan bevolen, veel WAO-ers in paniek, je kan niet meer afgekeurd worden voor psychische klachten, je zou dan nog wel bonsaiboompjes kunnen planten, moet jou toch ook in het geheugen liggen.
Zelfs schrijnende gevallen, spastische en in rolstoelzittende mensen werden nog maar gedeeltelijk afgekeurd.
Waarom is deze regeling er gekomen? Omdat je veel te gemakkelijk in de WAO terecht kon en er veel te veel misbruik van gemaakt is.
Werkgevers die van oudere werknemers of lastige af wilden en personeel die op de "werkvloer" conflicten hadden, melden zich ziek en na een jaar werd je afgekeurd. Ik neem niet de moeite om met verdere cijfers te komen, een ieder die de kranten en het nieuws gevolgd hebben weten waar ik het over heb en behoeven geen verdere uitleg.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bluesparkle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2007, 13:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#22 Bericht door bluesparkle » woensdag 08 september 2010, 09:45

Gewoon aanbiedingen AMS-BKK afwachten.
Dan is vliegen vanaf Amsterdam bijna net zo duur/goedkoop als vanuit Duitsland

Je moet toch weer extra reizen naar Duitsland en ook dat kost geld (treinkaartje of brandstof+parkeren)!
Misschien als je in de grensstreek met Duitsland woont dat het wel interessant is/was.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#23 Bericht door printen44 » woensdag 08 september 2010, 16:11

elst99 schreef:Dit is weer zo"n typische ambtenaar vraag. Waarom is uitkering van de WAO onder de loep genomen enkele jaren geleden? Omdat er zowel door de werkgever als werknemer te pas en te onpas mensen in de WAO terecht kwamen die daar niet thuis horen, er werden herkeuringen aan bevolen, veel WAO-ers in paniek, je kan niet meer afgekeurd worden voor psychische klachten, je zou dan nog wel bonsaiboompjes kunnen planten, moet jou toch ook in het geheugen liggen.
Zelfs schrijnende gevallen, spastische en in rolstoelzittende mensen werden nog maar gedeeltelijk afgekeurd.
Waarom is deze regeling er gekomen? Omdat je veel te gemakkelijk in de WAO terecht kon en er veel te veel misbruik van gemaakt is.
Werkgevers die van oudere werknemers of lastige af wilden en personeel die op de "werkvloer" conflicten hadden, melden zich ziek en na een jaar werd je afgekeurd. Ik neem niet de moeite om met verdere cijfers te komen, een ieder die de kranten en het nieuws gevolgd hebben weten waar ik het over heb en behoeven geen verdere uitleg.
Elst99, wel eens van de Poortwachterswet gehoord. Die is al een behoorlijk aantal jaren in werking. In het kort is het zo dat zowel werkgever als werknemer moeten aantonen dat zij alles eraan doen om aan het werk te blijven voor als de werknemer zich ziek meldt. Daar zijn vastgestelde trajecten in. Zolang de werknemer niet in de WAO zit, draai de werkgever voor alle kosten op. Behalve als de werknemer zich niet houdt aan de afspraken zoals in de Poortwachterswet is verankerd. Dan krijgt de werknemer korting en kan zelfs tot inhouding van zijn salaris inhouden. Het kan soms acht jaar duren voordat iemand in de WAO terecht komt. Bovendien is het aantal wao'ers door deze Poortwachterswet de afgelopen jaren flink afgenomen.

Toen ik nog werkte, zat ik in het Sociaal-medisch team dat alles moest beoordelen. Samen met de Arbo-dienst deden wij verslag van de ontwikkelingen en gaven wij advies.

Daarom zet ik jouw hele verhaal als "borrelpraat" neer. Lees de jaarverslagen van de Centrale Raad van Arbodiensten maar na. Lees verder de bevoegdheden van de Arbo-diensten en de sociaal-medische raad van een bedrijf, zoals vastgelegd in de Poortwachterswet, gewoon na.

Ik kan er moeilijk tegen als men maar een slag in de lucht mept. Zeker, in de jaren 80 is de WAO gebruikt en misbruikt om de werkloosheidcijfer een beter gezicht te geven. Maar we praten nu over deze tijd, dus de afgelopen 7 a 8 jaar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#24 Bericht door prajak » woensdag 08 september 2010, 16:38

Ja, nu kom je niet meer zomaar in de WAO. Er zijn strenge regels aan wg en wn als je die termen begrijpt. Begeleiding en ander werk en wg en wn kunnen tevreden zijn en blijven. Kun je echt niet meer het oude salaris verdienen in een andere funktie dan springt de WAO bij.

Maar vroeger ! Bij reorganisaties zaten wn en wg EN DE OVERHEID aan tafel en werd besloten de "afdankertjes" sorry voor dat woord maar in de WAO te dumpen. Dat betekende meer zekerheid dan de ww en meer poen want de WAO had een hogere uitkering dan de ww en was in beginsel tot 65 jaar. Daarna begon de overheid te praten over "misbruik" maar ze zat wel mee aan tafel.

WAO is een RECHT. WW en bijstand ook. Met WAO kun je met toestemming naar een buitenland, ook buiten de EU. De PVV wil dat intrekken, net als nieuwe Wajong "gevallen" al een jaar of tien zijn uitgesloten. Ik heb daar geen mening over behalve dan dat een WAO-er in Thailand (dus buiten de EU en buiten de verdragslanden s.z.) geen NL zorgpolis kunnen hebben en dus niet ten laste komen van het NL zorgstelsel.

Nogmaals, wij hier zijn weldoeners, maar ik mis nog steeds het applaus van Elst99.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#25 Bericht door elst99 » woensdag 08 september 2010, 18:03

Printen je wilt je gelijk, maar je krijgt dat van mij niet! Er zijn er, jij zult dat zeker weten, die nog makkelijk kunnen werken, misschien niet in hun oude baan, maar zich voor de gemeenschap wel verdienstelijk kunnen maken. Ken mensen die die de hele dag dit forum volgen.
Dat er nu minder in belanden is, omdat hun leidinggevende en collega's op bezoek komen en controleren en je niet meer in de 80% regeling komt, als je je handen nog kunt gebruiken, dus minder interessant.
Natuurlijk heb je er voor betaald en als je NIET meer kunt werken heb je er recht op, maar als je nog wel wat kunt, zul je je op een andere manier moeten inzetten. Want er zijn ook mensen die er veel voor betaald hebben en er nooit gebruik van hebben gemaakt.
Nou Prajak vertel: wat voor een weldoener ben jij? Ben nieuwsgierig?
Misschien zitten we dan nog eens op één lijn en kan ik (weet niet wat ik je ooit misdaan heb) van je vijandenlijst af, al moet ik toegeven dat ik er niet onder gebukt ga.
En Printen ik ben geen geheelonthouder ik lust best een glas wijn, maar altijd met mate! Dus van borrelpraat kunnen we helaas bij mij niet praten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#26 Bericht door printen44 » woensdag 08 september 2010, 18:45

Controle wordt nauwkeurig omschreven in de Poortwachterswet. Daar horen collega's en chefs niet bij. Trouwens, eventuele rapportage van collega's of chefs inzake huisbezoek worden door het sociaal-medisch team niet eens bekeken. Zo moet in de vastgelegde trajecten rapportage gegeven worden aan de uitvoerende instantie en dat is niet de wg of wn, en zeker niet de chef of collega's

Elst99, wat jij allemaal beweerd hoort onder de noemer van "Urban Tales". Het is een ander woord voor "borrelpraat". Je hebt geen dossierkennis van de wet, nog beschik je over cijfermateriaal. Als je wat beweert, kom dan goed beslagen ten ijs en roep niet alleen maar kreten.

En over werken gesproken, een wn die wegens ziekte of aandoening een andere functie moet gaan bekleden en die functie is niet in zijn/haar bedrijf aanwezig, is verplicht die functie in een ander bedrijf te accepteren. Dat bedrijf mag 30km van zijn/haar woning gelegen zijn. Accepteert de wn die verandering van bedrijf niet, vervalt zijn arbeidscontract en komt hij/zij in de bijstand, met alle gevolgen van dien. Zo zijn er heel wat regelingen in die Poortwachterswet die voor een wn nogal nadelig kunnen uitwerken. Ook voor de wg.

Ik wil niet gelijk hebben, maar als je wat beweert, moet je dat met juiste informatie kunnen ondersteunen. En kreten slaken, zijn geen juiste feiten. Dossierkennis heb ik echter wel en genoeg ervaring in deze materie. Ook al ben ik nu gepensioneerd, hou ik me wel op de hoogte van de ontwikkelingen in arbeidsvoorwaarden. En daar hoort ook de WAO onder. En die informatie haal ik echt niet uit de krant. De publicaties van zowel de Staatscourant als de Staatsbladen zijn openbaar op het internet en daar kan je de juiste informatie halen en niet van een journalist die wil scoren. Tevens ben ik nog lid van een vakbond en krijg via die weg ook informatie.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#27 Bericht door elst99 » woensdag 08 september 2010, 19:13

Printen dit is iets van de laatste paar jaren!!!! Er waren nog niet zolang geleden ruim 900.000 WAOers!!!!
Daar hoef je geen borrel voor op te hebben om te zeggen dat iemand die maar iets mankeerde (soms niet eens iets) in de WAO belandde, of door zich ziek te melden of door zijn werkgever. Waarom hebben ze destijds het GAK en later UWV zo op de kop gezet en zijn er zoveel veranderingen gekomen? Omdat ja zeg jij het maar, zoveel "mis"gebruik gemaakt werd. Dat er inmiddels maatregelen genomen zijn, is iets van de laatste jaren!
Daar hoef ik de wet niet voor te kennen, ik ben er niet in werkzaam en zeker geen lid van een vakbond, om informatie over deze materie op te doen.
Mijn buurman was destijds arts bij het GAK, dat zegt genoeg. Die had genoeg dossiers!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#28 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 09 september 2010, 11:14

RuudThai schreef:
Wouter_Udon schreef:Nog meer onzalige ideeën om de tanende economie kapot te maken?
Bij mijn weten is de economie zich aan het herstellen, langzaam, maar zeker.
Een tanende economie is een slechter wordende economie en dat is het zeker niet.
Lees dan dit artikel maar eens en kom nu niet weer met de hangende grammofoonplaatopmerking dat de Telegraaf niet serieus te nemen is.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=2,2
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#29 Bericht door RuudThai » donderdag 09 september 2010, 16:23

Wouter_Udon schreef:
RuudThai schreef:
Wouter_Udon schreef:Nog meer onzalige ideeën om de tanende economie kapot te maken?
Bij mijn weten is de economie zich aan het herstellen, langzaam, maar zeker.
Een tanende economie is een slechter wordende economie en dat is het zeker niet.
Lees dan dit artikel maar eens en kom nu niet weer met de hangende grammofoonplaatopmerking dat de Telegraaf niet serieus te nemen is.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=2,2
Je hebt het niet goed begrepen. Een tanende economie is een achteruit lopende economie. Dat doet het niet - en dat staat ook zo in de Telegraaf - maar de groei gaat minder hard dan was voorspeld.
Maar wel nog steeds groei.

En daarbij komt dit (nu uit de Volkskrant):
PARIJS - Het tempo waarin de grootste economieën herstellen van de recessie zwakt momenteel sterker af dan verwacht. Dat stelde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) donderdag. Als die trend doorzet moeten voorgenomen bezuinigingen eventueel worden uitgesteld, aldus de denktank.
---------
Dus nog maar even géén 18 miljard bezuinigen, Mark Rutte!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#30 Bericht door prajak » donderdag 09 september 2010, 16:57

Nou Elst99, je bent al van de lijst af hoor. Ik vind je best wel koddig. Je bent het vale zonnetje op het behang, de halve kers op de taart, de verkeerd gedraaide balletjes in de soep dus ik neem je helemaal niet serieus. Je hebt iets van die Spaanse ridder die tegen windmolens vocht.....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”