Top 5 Loterij Tragedies

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 921
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#16 Bericht door jodokus » donderdag 10 september 2009, 10:57

http://www.staatsloterij.nl/jackpot/


Ja, u leest het goed. Er is een hele kleine kans dat de Jackpot ook voor 2/5, 3/5, 4/5 of 5/5 kan vallen. Voor de trekkingen
van de Staatsloterij zijn uitsluitend unieke 1/5 en 1/1 lotnummers in de verkoop. In de database van de Staatsloterij zitten
100.000 lotnummers die wel in meerdere deelloten zijn uitgegeven. Deze niet uniek genummerde deelloten zijn ontstaan in
de abonneedatabase in de jaren 90.

Als de Jackpot op een lotnummer valt dat voor bijvoorbeeld 3/5 verkocht is, dan winnen er 3 verschillende abonnee spelers.
De kans dat de Jackpot op zo’n niet uniek deel lotnummer valt is 1,2%. Deze kans wordt lager wanneer er meer loten worden verkocht.

J.
Toch wel...

Andaman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: zaterdag 20 januari 2007, 09:14

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#17 Bericht door Andaman » donderdag 10 september 2009, 11:46

Ik vraag me af wat dit onderwerp te maken heeft met het Thailand-forum ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#18 Bericht door RuudThai » donderdag 10 september 2009, 13:13

Andaman schreef:Ik vraag me af wat dit onderwerp te maken heeft met het Thailand-forum ?
Je hebt gelijk, het hoort eigenlijk helemaal onderaan, bij Off-topic onderwerpen. Maar dat was Marinus even ontgaan.

Over die 5e deeltjes: dus feitelijk geven ze tegenwoordig een nummer maar 1 x uit, of het nu een heel lot of een vijfde deel is. Terwijl ze vroeger een aantal nummers in 5 delen verkochten. Dat laatste vind ik logisch.
Volgens mij maakt het nieuwe systeem wel snel de jackpot hoger. Want als er een prijs van € 100.000 valt op een vijfde deel, dan betalen ze € 20.000 uit en de overige € 80.000 gaat naar de niet-uitgekeerde prijzen die in de jackpot komen. Is dit een juiste redenering? Als dan het oude systeem weer wordt ingevoerd, dan komt er lang zoveel geld niet in de jackpot, maar winnen wel veel meer mensen een prijs. Wat ik eerlijker vind.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#19 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 10 september 2009, 13:20

RuudThai schreef:
Andaman schreef:Ik vraag me af wat dit onderwerp te maken heeft met het Thailand-forum ?
Je hebt gelijk, het hoort eigenlijk helemaal onderaan, bij Off-topic onderwerpen. Maar dat was Marinus even ontgaan.

Over die 5e deeltjes: dus feitelijk geven ze tegenwoordig een nummer maar 1 x uit, of het nu een heel lot of een vijfde deel is. Terwijl ze vroeger een aantal nummers in 5 delen verkochten. Dat laatste vind ik logisch.
Volgens mij maakt het nieuwe systeem wel snel de jackpot hoger. Want als er een prijs van € 100.000 valt op een vijfde deel, dan betalen ze € 20.000 uit en de overige € 80.000 gaat naar de niet-uitgekeerde prijzen die in de jackpot komen. Is dit een juiste redenering? Als dan het oude systeem weer wordt ingevoerd, dan komt er lang zoveel geld niet in de jackpot, maar winnen wel veel meer mensen een prijs. Wat ik eerlijker vind.

Klopt.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#20 Bericht door prajak » donderdag 10 september 2009, 16:48

Meer ellende vind je op de site loterijverlies.nl.

Verder vind ik dat Chang dit onderwerp kan verplaatsen naar de voet van het forum. Het is off topic voor Thailand maar on topic voor enkelen van ons. Ik zal Chang berichten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#21 Bericht door prajak » vrijdag 11 september 2009, 06:13

Voor mijn geen tragedie deze maand. Hartelijk dank. VIJF hele euro mag ik laten bijschrijven.
Ga ik eens lekker verbrassen......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#22 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 september 2009, 06:25

En de jackpot weer op 1/5e deeltje.... :) :) :) ! Dat zal ze leren daar bij de staatskloterij! :o

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#23 Bericht door Jim » vrijdag 11 september 2009, 06:27

yup, er staat vandaag een zeer blije rotterdammer op.

5.5 miljoen is ook leuk :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Top 5 Loterij Tragedies

#24 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 11 september 2009, 07:24

Jim schreef:yup, er staat vandaag een zeer blije rotterdammer op.

5.5 miljoen is ook leuk :D

Is een kleine 270M Baht. :D :D
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”