De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....
Moderator: Loempia
- jumbo
- Expat
Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....
Je hebt nog niet uitgelegd waarom er in 2010 en 2014 geen muntverzwakking was tijdens de serieus politieke onrusten en nu wel...
Hierboven heb ik de koersen de thb Juni 1 en juni 29 naast elkaar gezet
Daar zie je dat elke bananen republiek zich zorgen maakt om de politieke situatie....
Behalve Japan?? Weten die iets wat alle anderen niet weten???
Neen, dit komt omdat de koerscorrectie verzoorzaakt is door de plannen van de BOT om de FX regulatie aan te passen
en Japan, al sinds decennia, alle Investment Regulations in haar zak heeft als grootste en oudste investeerder en dat
een koerscorrectie geen effect heeft op hun investeringen...
Ik denk niet dat de politieke onderhandelingen, en het is nog niet meer, een groter effect hebben op de THB dan de moorden en inferno's van 2010 en de coup in 2014....en daar zit hem het knelpunt tussen buitenlandse nieuwsgaring op rumoeren en common sense vanuit kennis over de binnenlandse aangelegendheden. De buitenlanders kijken niet verder als hun neus lang is en schijnen dus volgers te hebben....het geeft maar weer aan de sociale media sneller zijn als het licht en dat men nu eerst rapporteert en dan nadenkt.
Hierboven heb ik de koersen de thb Juni 1 en juni 29 naast elkaar gezet
Daar zie je dat elke bananen republiek zich zorgen maakt om de politieke situatie....
Behalve Japan?? Weten die iets wat alle anderen niet weten???
Neen, dit komt omdat de koerscorrectie verzoorzaakt is door de plannen van de BOT om de FX regulatie aan te passen
en Japan, al sinds decennia, alle Investment Regulations in haar zak heeft als grootste en oudste investeerder en dat
een koerscorrectie geen effect heeft op hun investeringen...
Ik denk niet dat de politieke onderhandelingen, en het is nog niet meer, een groter effect hebben op de THB dan de moorden en inferno's van 2010 en de coup in 2014....en daar zit hem het knelpunt tussen buitenlandse nieuwsgaring op rumoeren en common sense vanuit kennis over de binnenlandse aangelegendheden. De buitenlanders kijken niet verder als hun neus lang is en schijnen dus volgers te hebben....het geeft maar weer aan de sociale media sneller zijn als het licht en dat men nu eerst rapporteert en dan nadenkt.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- jumbo
- Expat
Maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het ook een combinatie van beiden kan zijn.
Het hoe en waarom van nu wel en in 2010 en 2014 niet blijft me een raadsel, heer Suiker
Het hoe en waarom van nu wel en in 2010 en 2014 niet blijft me een raadsel, heer Suiker
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Beste Jumbo, deze mening (verklaring) deel ik volledig.
De politieke onrust zal wel de enige reden niet zijn, maar één van.
- jumbo
- Expat
USD 36.69 EURO 38.64
Maakt de US zich minder zorgen om de Thaise politiek?? Juist op een moment dat de ketel op springen staat??
De euro blijft sterk door de positieve uitkijk over de economische situatie in de EU
Maakt de US zich minder zorgen om de Thaise politiek?? Juist op een moment dat de ketel op springen staat??
De euro blijft sterk door de positieve uitkijk over de economische situatie in de EU
- Kees
- Volwaardig lid
Jumbo, voor mij is zowel politiek als economie moeilijk te volgen/voorspellen.
Dus zie ik het wel op de dag van vandaag, en toekomst?, je weet het niet.
Dus zie ik het wel op de dag van vandaag, en toekomst?, je weet het niet.
Niet klagen, maar dragen.
- jumbo
- Expat
Pita is het niet geworden, nog 2kansen en dan.... Pheu Thai coalitie is even lelijke optie,
dus de militairen en elite staan gereed.
Pita heeft kans als hij de else majesty last vallen, maar hij lijkt zijn belofte te willen nakomen
Het worst een regenachtig zootje
dus de militairen en elite staan gereed.
Pita heeft kans als hij de else majesty last vallen, maar hij lijkt zijn belofte te willen nakomen
Het worst een regenachtig zootje
- wpdl
- Volwaardig lid
Het is een beetje dom, sprak men vroeger.
Stoer je principes blijven nakomen, maar zonder het hink-stap-sprongprincipe 'verzuip' je in je eigen principe.
Stoer je principes blijven nakomen, maar zonder het hink-stap-sprongprincipe 'verzuip' je in je eigen principe.
-
- Expat
Mooie koers nu, niemand klaagt.
Toen wij besloten om het grootste gedeelte vsn het jaar in TH te vertoeven ben ik bij mijn "begroting" er van uit gegaan dat de koers rond de 34 zou schommelen. Tot nu toe alleen meegevallen.
Komt die ver onder de 34 zien we dan wel weer.
Toen wij besloten om het grootste gedeelte vsn het jaar in TH te vertoeven ben ik bij mijn "begroting" er van uit gegaan dat de koers rond de 34 zou schommelen. Tot nu toe alleen meegevallen.
Komt die ver onder de 34 zien we dan wel weer.
- RuudThai
- Expat
Toen ik in 2006 naar Thailand emigreerde was de koers ergens in de 40, ik meen rond de 46. De paar jaren erna steeg hij tot 53. Daarna is het geleidelijk bergafwaarts gegaan tot zelfs 33 een paar jaar geleden.
Nu staat hij gelukkig weer op 39 bij XE.Com. De koers van de dollar is de afgelopen maanden gezakt van 1, 05 tot 1,12 nu. Dus ik denk dat de euro sterker is geworden ten opzichte van de dollar en de baht en mogelijk nog meer valuta.
Waardoor dit veroorzaakt is weet ik niet. Zou de koersstijging van vooral de afgelopen week te danken zijn aan de val van het Nederlandse kabinet en het aangekondigde aftreden van Mark Rutte?
Ik denk het toch niet...
Nu staat hij gelukkig weer op 39 bij XE.Com. De koers van de dollar is de afgelopen maanden gezakt van 1, 05 tot 1,12 nu. Dus ik denk dat de euro sterker is geworden ten opzichte van de dollar en de baht en mogelijk nog meer valuta.
Waardoor dit veroorzaakt is weet ik niet. Zou de koersstijging van vooral de afgelopen week te danken zijn aan de val van het Nederlandse kabinet en het aangekondigde aftreden van Mark Rutte?
Ik denk het toch niet...
- Kees
- Volwaardig lid
Vast wel, het algemeen vertrouwen in de wereld is nu weer helemaal terugZou de koersstijging van vooral de afgelopen week te danken zijn aan de val van het Nederlandse kabinet en het aangekondigde aftreden van Mark Rutte?
Niet klagen, maar dragen.
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Gisteren:
Yesterday at 11:17 am
Your transfer's complete
The rate for your transfer was 1 EUR = 38.9380 THB.
Vandaag:
1 €/ 38.55 THB
Valt nog mee...
Yesterday at 11:17 am
Your transfer's complete
The rate for your transfer was 1 EUR = 38.9380 THB.
Vandaag:
1 €/ 38.55 THB
Valt nog mee...
- jodokus
- Volwaardig lid
Vandaag...
Amount:
1,705.49 EUR
Rate:
38.3987
Wise fee:
12.72 EUR
Amount:
1,705.49 EUR
Rate:
38.3987
Wise fee:
12.72 EUR
Toch wel...
-
- Expat
Gestuurd 1200 euro
wise fee 9,26
rate 38,2548.
ontvangen binnen een paar seconden 45,551,52
wise fee 9,26
rate 38,2548.
ontvangen binnen een paar seconden 45,551,52
หลงรัก
- jodokus
- Volwaardig lid
Vandaag zoals altijd precies THB 65,000 via Wise. Van ING naar Kasikorn.
Transfer details
Amount:
1,726.77 EUR
Rate:
37.9252
Wise fee:
12.87 EUR
Transfer details
Amount:
1,726.77 EUR
Rate:
37.9252
Wise fee:
12.87 EUR
Toch wel...
- jumbo
- Expat
Vandaag wat geld overgemaakt van mijn USD naar THB
Viel me op dat koers en kosten gunstiger zijn als je grotere bedragen ineens overmaakt in vergelijking met kleinere bedragen
Binnnen een minuut op mijn rekening en dat is voor USD een knappe prestatie vanwege de regulering
Wellicht omdat mijn beide accounts bekend zijn bij Wise
Viel me op dat koers en kosten gunstiger zijn als je grotere bedragen ineens overmaakt in vergelijking met kleinere bedragen
Binnnen een minuut op mijn rekening en dat is voor USD een knappe prestatie vanwege de regulering
Wellicht omdat mijn beide accounts bekend zijn bij Wise