visa voor lang verblijf in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

visa voor lang verblijf in Thailand

#1 Bericht door weyde4 » maandag 27 augustus 2018, 10:51

Mij vraag is: als ik 8 maanden in Thailand ga wonen en 4 maanden in Nederland, dit om in Nederland ingeschreven te blijven. welk visa moet ik daarvoor hebben.? Ben getrouwd volgens de Thaise wet met een Thaise.
en moet ik ook voldoen aan de eis om 400.000 thb op mijn rekening te hebben.?

bvd Gr. Edgar.v.d.Weijde.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#2 Bericht door Thaimax » dinsdag 28 augustus 2018, 00:36

weyde4 schreef:Mij vraag is: als ik 8 maanden in Thailand ga wonen en 4 maanden in Nederland, dit om in Nederland ingeschreven te blijven. welk visa moet ik daarvoor hebben.? Ben getrouwd volgens de Thaise wet met een Thaise.
en moet ik ook voldoen aan de eis om 400.000 thb op mijn rekening te hebben.?

bvd Gr. Edgar.v.d.Weijde.

Als je voor een spouce visa gaat JA of aantonen dat je 40.000 baht per maand ( netto) inkomen hebt voor de tijd dat je hier niet bent ben je een re-entry aanvragen.


Als je een multiple non "O" hebt NEE maar wel elke 90 dagen even het land uit

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#3 Bericht door wpdl » dinsdag 28 augustus 2018, 05:21

Het aanvragen van een visa verlenging heeft ook eisen vooral financiële zou ik dus even in de gaten houden.
In feite blijven de eisen van het visum het zelfde of je nu een Thai Marriage visa aanvraagt of een Thai Retirement Visa.
De mogelijkheden visum met een borderrun kunnen ook zolang je die 8 maanden maar afdekt met een geldig visum.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#4 Bericht door Thaimax » dinsdag 28 augustus 2018, 06:04

wpdelange schreef:Het aanvragen van een visa verlenging heeft ook eisen vooral financiële zou ik dus even in de gaten houden.
In feite blijven de eisen van het visum het zelfde of je nu een Thai Marriage visa aanvraagt of een Thai Retirement Visa.
De mogelijkheden visum met een borderrun kunnen ook zolang je die 8 maanden maar afdekt met een geldig visum.
Retirement 800.000 baht of netto 65.000 baht per maand inkomen

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#5 Bericht door wpdl » dinsdag 28 augustus 2018, 07:15

De verschillende eisen van Thai Marriage visa of een Thai Retirement Visa zijn op het internet te vinden.
Bedoelde meer het feit dat de visumhouder 4 maanden weg is uit Thailand of een totaal daar van in diverse reizen.
Re-entry en je terugkomst is mogelijk met het lopende visum of verlenging in beide visums.[Thai Marriage visa aanvraagt of een Thai Retirement Visa.]
Werk je met een banksaldo moet je rekening houden dat het volgens eisen op je bankrekening staat drie maanden voor verlenging met een nieuwe aanvraag.
Zo niet heb je een probleem.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#6 Bericht door KhunSugar » dinsdag 28 augustus 2018, 07:51

Voor een goed begrip in deze materie kan je beter de juiste termen gebruiken om verwarring te vermijden.

Visa(visum) en extension of stay (verblijfsrecht) zijn twee verschillende zaken met elk hun eigen voorwaarden of eisenpakket.

Boder-run en visa-run zijn eveneens verschillend.
Een border-run doet men met een nog geldig visum om nieuw verblijfsrecht te krijgen, we laten visa exempt even terzijde.
Een visa-run doet men naar een ambassade van al dan niet een buurland om een nieuw visum aan te vragen, waarmee je bij binnenkomst in Thailand opnieuw verblijfsrecht krijgt volgens het verkregen visum.

Deze termen worden door elkaar gehaald waardoor het bij momenten onoverzichtelijk wordt.

Het antwoord op de vraag van de TS is NEEN.
Voor een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry op basis van 'marriage' is geen ฿ 400.000 vereist en moet je om de 90 dagen een border-run doen om nieuw verblijfsrecht te krijgen (90 dagen stempel). Mits je jaarlijks terug naar Nederland komt, vraag je u elk jaar opnieuw een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry op de Thaise ambassade in Nederland. In feite is dit een visa-run naar je thuisland.

Wil je echter af van die border-runs dan kan je opteren voor een extension of stay. Dit doe je bij immigratie in Thailand zelf, je krijgt dan geen nieuwe 90 dagen stempel maar eentje van een jaar met liefst een re-entry permit. Desgevallend dien je wel te voldoen aan de ฿ 400.000 of maandelijkse ฿ 40.000 regelgeving. Eens je die stempel hebt moet je wel om de 90 dagen rapporteren bij je immigratie bureel.

De keuze voor 'border-runs' met geldig visum of 'extension of stay' mag je zelf maken. Doorgaans kiest men voor border-runs als men niet aan de voorwaarden voor een 'extension of stay' voldoet.

Er zijn wel visum types waar je aan financiële voorwaarden dient te voldoen bij aanvraag, maar laat ons bij uw vraag blijven.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#7 Bericht door wpdl » dinsdag 28 augustus 2018, 11:12

Klopt Heer Suiker.
De termen die leden waaronder ik vaak gebruiken of afkorten geven niet altijd de correcte weergave.
Niettemin zijn de meeste termen voor vele wel duidelijk en is de 'goede' gewoonte van sommige leden om dit even recht te zetten aanwezig.
Misschien zouden deze leden eens een onderwerp daar aan kunnen besteden Wat is wat met Thaise immigratie termen
Zijn sommige leden natuurlijk wel hun 'kennis' kwijt en vele kortere berichten.
Voor een goed begrip in deze materie kan je beter de juiste termen gebruiken om verwarring te vermijden.


Had mijn mening / ervaring meer in het De 'buren' en ik moeten vertellen.
Ik heb een extension of stay op basis van een Retirement Visa al vele jaren die eisen voor zowel het visum als de extension of stay zijn op het internet te vinden of immigratieoffice.
Wil ik naar Nederland moet ik een re-entry kopen eenmalig of een pakket van drie en kan [moet] gebruiken om weer terug te keren met de bestaande toezeggingen over verblijfsrecht in Thailand.
Heb ik dat niet gedaan is alles vervallen en de meeste kopen dus pas een re-entry als men besluit om het land te verlaten tenslotte doen vele dat niet ieder jaar.


Dit bovenstaande verhaal geldt ook voor Marriage visa de 'buren' dus.
Iets waar de opsteller aan refereert in de onderwerp titel en zijn eerste bericht

Ieder jaar een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry in Nederland aanvragen lijk mij een moeizame weg maar is uiteraard mogelijk.
Dat je ook in Thailand door de bomen het bos vaak niet meer ziet met regels/eisen over verblijfsvergunningen is duidelijk.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#8 Bericht door stevenl » woensdag 29 augustus 2018, 01:10

wpdelange schreef:Klopt Heer Suiker.
De termen die leden waaronder ik vaak gebruiken of afkorten geven niet altijd de correcte weergave.
Niettemin zijn de meeste termen voor vele wel duidelijk en is de 'goede' gewoonte van sommige leden om dit even recht te zetten aanwezig.
Misschien zouden deze leden eens een onderwerp daar aan kunnen besteden Wat is wat met Thaise immigratie termen
Zijn sommige leden natuurlijk wel hun 'kennis' kwijt en vele kortere berichten.
Voor een goed begrip in deze materie kan je beter de juiste termen gebruiken om verwarring te vermijden.


Had mijn mening / ervaring meer in het De 'buren' en ik moeten vertellen.
Ik heb een extension of stay op basis van een Retirement Visa al vele jaren die eisen voor zowel het visum als de extension of stay zijn op het internet te vinden of immigratieoffice.
Wil ik naar Nederland moet ik een re-entry kopen eenmalig of een pakket van drie en kan [moet] gebruiken om weer terug te keren met de bestaande toezeggingen over verblijfsrecht in Thailand.
Heb ik dat niet gedaan is alles vervallen en de meeste kopen dus pas een re-entry als men besluit om het land te verlaten tenslotte doen vele dat niet ieder jaar.


Dit bovenstaande verhaal geldt ook voor Marriage visa de 'buren' dus.
Iets waar de opsteller aan refereert in de onderwerp titel en zijn eerste bericht

Ieder jaar een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry in Nederland aanvragen lijk mij een moeizame weg maar is uiteraard mogelijk.
Dat je ook in Thailand door de bomen het bos vaak niet meer ziet met regels/eisen over verblijfsvergunningen is duidelijk.
Je bent op de juiste weg.

Je hebt geen extension of stay based on retirement visa maar extension of stay based on retirement. Het visum is enkel en alleen om Thailand binnen te komen. Je kunt dus ook met retirement visa binnenkomen en vervolgens binnen Thailand extenmsion of stay aanvragen op basis van huwelijk.
Re-entry komt inderdaad in 2 mogelijkheden, single en multiple, maar multiple is ongelimiteerd, dus geen pakket van 3.
Bedoel je met non-immigrant O jaarvisum met multiple entry het O-A visum, dus retirement visum?

Maar dat zijn kleine correcties in een verder correcte toelichting.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#9 Bericht door wpdl » woensdag 29 augustus 2018, 03:30

Bedoel je met non-immigrant O................
Is een reactie op Heer Suiker zijn bericht.
Re-entry ben een paar jaar terug naar Nederland geweest re-entry gehaald bij de immigratie en toen was de vraag single of triple.
Ook deze mensen zitten er wel eens naast vermoed ik dan.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: visa voor lang verblijf in Thailand

#10 Bericht door Martin57 » woensdag 29 augustus 2018, 04:47

weyde4 schreef:Mij vraag is: als ik 8 maanden in Thailand ga wonen en 4 maanden in Nederland, dit om in Nederland ingeschreven te blijven. welk visa moet ik daarvoor hebben.? Ben getrouwd volgens de Thaise wet met een Thaise.
en moet ik ook voldoen aan de eis om 400.000 thb op mijn rekening te hebben.?

bvd Gr. Edgar.v.d.Weijde.

Gewoon een METV VISA aanvragen (multy entry tourist visa)

3 x 60 dagen
VOOR vervaldatum visum nogmaals een borderun doen (+ 60 dagen)
Daarna extension van 30 dagen vragen

Ik zit hier vanaf 22 mei en verblijf tot 02 Jan
Niet getrouwd en ook geen 400.000 thb

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”