BVN

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

BVN

#1 Bericht door Herbergier » donderdag 19 juli 2018, 06:29

Bij mij viel om een uur of tien een paar seconden de elektriciteit weg, de TV stond aan op BVN, maar na die dip kon ik geen BVN meer krijgen, wel alle (meest Thaise) overige zenders, ook het forum van BVN is niet bereikbaar.

Zijn er meer leden die geen BVN ontvangst meer hebben, of moet ik mijn schotelmonteur laten komen, aan het weer kan het niet liggen want het is prachtig weer hier, 32 gr. met een schraal zonnetje en een licht windje.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: BVN

#2 Bericht door wpdl » donderdag 19 juli 2018, 10:04

Modem al even uitgezet en weer aan na een minuutje of wat ?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#3 Bericht door Herbergier » donderdag 19 juli 2018, 10:31

wpdelange schreef:Modem al even uitgezet en weer aan na een minuutje of wat ?
Ja geprobeerd, BVN zit zelfs niet meer tussen de andere programma's aangegeven.
Ik had BVN op zender 209, maar nu zit daar een Thaise zender op, daarna alle zenders doorgeklikt maar er wordt geen BVN meer aangegeven.
lk heb ook nog twee andere modems van ISP getest, maar die geven ook geen BVN aan.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: BVN

#4 Bericht door serpay » donderdag 19 juli 2018, 17:26

je reciver ff updaten en laten zoeken naar kanalen en klaar is kees.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#5 Bericht door Herbergier » vrijdag 20 juli 2018, 07:13

serpay schreef:je reciver ff updaten en laten zoeken naar kanalen en klaar is kees.
Het is gelukt Serpay, bedankt voor de tip. eerst de box op Engels gezet, daarna alle kanalen opnieuw laten zoeken, eerst had ik 240 kanalen met BVN op kanaal 209, nu heb ik meer dan 400 kanalen met BVN op kanaal 230.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: BVN

#6 Bericht door pjotter » zondag 22 juli 2018, 03:46

En er is een aardige App van BVN voor laptop/tablet/telefoon. Mocht de spanning dan wegvallen en je wilt toevallig persé iets zien, is het een aardig alternatief voor de duur van de batterij van de laptop/tablet/telefoon :-)
( en je hebt internet op de telefoon)
Er is zelfs de NPO app waar je live- en terug kunt kijken naar NPO1 t/m NPO3. (beetje laat qua tijd hier)
Mss een beetje technisch (Ik had meer moeite om mijn TV en satelliet decoder op Engels te zetten omdat alles Thai was :-) ) De app wil dat je in NL bent dus heb ik de app "HOLA" (tja, ik heb de naam niet verzonnen) geïnstalleerd als VPN. Heel simpel daarna. "vertel" de app dat je in NL zit, daarna "aan" zetten en daarna die NPO app starten. 'Beeld' !!
Als er spanning is, kun je met 'chromecast' (zit bijna op alle moderne TV's en telefoons) de beelden zelfs naar je TV sturen.
Tis maar een tip. Mss heb je er wat aan voor de toekomst Herbergier.

Groetjes !!

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#7 Bericht door Herbergier » zondag 22 juli 2018, 07:44

Bedankt voor deze nuttige tips pjotter, ik zal er binnenkort een dagje voor uittrekken, meestal kijk ik alleen 's morgens, bij het ontbijt en de koffie, met een schuin oog naar BVN.
Ik ontvang ook al drie jaar gratis NL-TV.Asia, met 33 zenders waaronder de 12 belangrijkste Nederlandse nationale zenders, 7 Belgische, 3 Duitse, 2 Eurosport, en nog een paar leuke zenders.
Met het WK-voetballen kon ik zodoende 's avonds of 's nachts, via NPO 1 of België één, alle wedstrijden rechtstreeks bekijken en nu kijk ik elke avond via die zenders naar de Tour, Formule 1 kan ik vanavond rechtstreeks bekijken via de Duitse zender RTL.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: BVN

#8 Bericht door Gardensafari » zondag 22 juli 2018, 08:40

Als je nog een bankrekening hebt in Nl, dan zou je de combinatie VPN en Nlziet kunnen overwegen.
Bij nlziet alle programma’ onbeperkt terugkijken voor € 7’95 per maand, zowel die van de publieke omroep als die van de commerciëlen. Een maand proefkijken zonder verplichtingen kost 1 cent.
Ook VPN bedrijven bieden vaak een heel goedkope proefperiode aan.
Kun je voor weinig geld meteen nagaan of jouw internetsnelheid voldoende is.
Het enige waar je op moet letten is dat de VPN servers in Nl heeft.

Hier een overzicht, maar er zijn er meer: https://vpnexpert.nl/bestevpn?gclid=EAI ... gKTdPD_BwE
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#9 Bericht door Herbergier » zondag 22 juli 2018, 11:17

Ik heb al jaren geen Nederlandse bankrekening meer, al mijn uitkeringen worden rechtstreeks op een Thaise bank gestort en met het nog steeds gratis NL-TV.Asia ben ik zeer tevreden, al kijk ik er niet echt veel naar (vanwege het vijf uur tijdverschil), 's avonds kijk ik meestal (via mijn pc of via een Android box, die is doorverbonden met mijn smart TV, met daarop Kodi 17.6) naar de nieuwste films of series, die zijn (voor het gemak) met Nederlandse ondertiteling, op het ogenblik volg ik de serie 'Homeland', het voordeel is dat je elke dag een of twee delen kan bekijken en niet een week hoeft te wachten op het volgende deel, ik kijk nu naar delen van seizoen 5, seizoen 6 en 7 (2018) zijn ook al te zien op Kodi.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: BVN

#10 Bericht door pjotter » maandag 23 juli 2018, 02:34

Aha, ken(de) ik niet. Zo nu JIJ bedankt voor de tip. Werkt goed !!
Toen ik googlede op nltv zag ik wat klachten uit 2017 maar ook dat er een abonnement aan komt na enkele dagen kijken. Iemand moest 5,800฿ overmaken voor een jaar.

Blijft dit gratis dan ?

En ja, live kijken is idd lastig met dat tijdsverschil. Dus echt missen van live TV doe ik ook niet echt.

Thx !!
Herbergier schreef:Bedankt voor deze nuttige tips pjotter, ik zal er binnenkort een dagje voor uittrekken, meestal kijk ik alleen 's morgens, bij het ontbijt en de koffie, met een schuin oog naar BVN.
Ik ontvang ook al drie jaar gratis NL-TV.Asia, met 33 zenders waaronder de 12 belangrijkste Nederlandse nationale zenders, 7 Belgische, 3 Duitse, 2 Eurosport, en nog een paar leuke zenders.
Met het WK-voetballen kon ik zodoende 's avonds of 's nachts, via NPO 1 of België één, alle wedstrijden rechtstreeks bekijken en nu kijk ik elke avond via die zenders naar de Tour, Formule 1 kan ik vanavond rechtstreeks bekijken via de Duitse zender RTL.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”