Navigatie

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Navigatie

#16 Bericht door wanadee » zaterdag 07 juli 2018, 05:48

rfms schreef:Klopt helemaal, een Thai zal dan ook zelden zeggen dat ze weg niet weten, en geven dan ook net zo makkelijk de verkeerde richting aan ;)



Dat heb ik ooit opzettelijk gedaan met een verwaand heerschap die in onze gemeente naast mij stopte, zijn raamtje opendraaide en " Hey, de puntjepuntjepuntjestraat, waar is dat ?" snauwde.
Mogelijk is hij nog steeds op zoek ?

:cheesy: :cheesy: :cheesy:[/quote]

Ook ik maak me daar schuldig aan. Een paar jaar geleden ben ik in Kanchanaburi in een heel groot hotel terecht gekomen met 3 zwembade en 90 % russische clientele. We liepen door het hotel toen we op een “kruispunt” een dikke rus in een zwembroek tegen kwamen die “reception” naar ons snauwde. Die heb ik ook de andere kant op gestuurd :neus:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Navigatie

#17 Bericht door ron » zaterdag 07 juli 2018, 17:38

In de tweede wereldoorlog stuurde men de mof ook de verkeerde kant op,
en werd dit zelfs aangemerkt als een heldendaad en zat je ongemerkt ineens in het verzet.

Koot en Bie stuurden "Wo ist der bahnhoff" bijvoorbeeld de foute kant op.....

http://www.youtube.com/watch?v=x67rym66tbs
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Navigatie

#18 Bericht door paknampo » zaterdag 07 juli 2018, 17:40

Ik gebruik de Nuvicam van Garmin.
Ben er heel tevreden mee.
Ben eens in een kleine plaats, via smal straatje van tempelterrein naar de goede weg geleid.
Kaart bij Esri in Bangkok gekocht klaar terwijl u wacht.
Zij kunnen ook updaten.


Gr.

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2018, 11:32

Re: Navigatie

#19 Bericht door Walther » zondag 08 juli 2018, 09:46

Hahahhahaha :cheesy: bedankt voor jullie inhoudelijke en vermakelijke absoluut zeeeer relevante informatie :roll:

En wat betreft dat vragen aan de Thai van vlees en bloed: eeeuuhhhh ik ben een ECHTE vent. Ik bbq, drink bier, kijk F1 en voetbal EN heb een baard :neus: Dus dat vragen, tja.... blijf net zo lang rondrijden tot ik het gevonden heb ;) of zo...

Uiteraard gaan we proberen om contact, op wat voor manier dan ook,te krijgen met de Thai zelf. En zullen we ons gedragen als gast in hun mooie land. Over hun gewoonten en gebruiken zullen we nog wel het een en ander moeten leren.

Overigens hebben we besloten om op de ene telefoon download kaarten google.maps en op de andere telefoon we are here te zetten EN google.translate :twisted.

Ik hoop dat ik hiermee iedereen tevreden heb gesteld [8)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”