Gesprekspartner

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Gesprekspartner

#1 Bericht door Tattoobob » maandag 02 juli 2018, 21:25

Hallo allemaal,

Mijn naam is Koen, ik heb sinds 7 maanden een relatie met een Thaise vrouw en ga over 25 dagen weer naar Thailand om 2 weken met haar door te brengen. Ik ben dan ook van plan haar ten huwelijk te vragen, ring komt hopelijk ergens deze week binnen, het plan is al gemaakt en voorbereidingen grotendeels getroffen. We zijn ook bezig een visum te regelen voor haar, zodat ze naar Nederland kan komen. Nu heb ik me al flink ingelezen over de gebruiken en tradities, maar zou ik graag met iemand in contact komen die dit allemaal al heeft meegemaakt en met zijn Thaise vrouw in Nederland verblijft. Het lijkt me fijn om de ervaringen te horen en eventueel te sparren over bepaalde zaken, indien gewenst kan dit via PM’s aangezien ik een vreemde ben op dit forum maar hopelijk later persoonlijk. Is wat makkelijker praten dan al dat getyp ;) Hopelijk neemt iemand de moeite door deze lap tekst te lezen en contact met me op te nemen.

Groeten,
Koen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Gesprekspartner

#2 Bericht door ron » maandag 02 juli 2018, 21:34

'ik heb sinds 7 maanden een relatie met een Thaise vrouw en ga over 25 dagen
weer naar Thailand om 2 weken met haar door te brengen.
Ik ben dan ook van plan haar ten huwelijk te vragen, ring komt hopelijk ergens deze week binnen,
het plan is al gemaakt en voorbereidingen grotendeels getroffen.'


Rustig aan Koen,dan breekt het lijntje niet. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#3 Bericht door Tattoobob » maandag 02 juli 2018, 22:24

Ik heb er lang over nagedacht en, ondanks dat ik haar vrij snel ten huwelijk vraag, ga ik niet snel trouwen. Ik wil haar eerst naar Nederland hebben gehaald, kijken of ze hier op haar plek zal zijn en volgend jaar nadenken over trouwdatum etc. Vandaar dat ik met iemand in contact wil komen die dit meegemaakt heeft en hopelijk wat vragen kan beantwoorden of anders gewoon een leuk gesprek mee kan hebben :)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gesprekspartner

#4 Bericht door Jim » dinsdag 03 juli 2018, 05:25

Jij hoeft niet na te denken over een trouwdatum.
Dat doen de monniken wel voor je (als ze boeddhist is).

Waar je wel alvast over kan nadenken is of, en hoeveel, sinsod je wilt betalen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#5 Bericht door Tattoobob » dinsdag 03 juli 2018, 07:12

Ik ga het pas volgend jaar over de trouw ceremonie hebbben, wanneer ik wat meer gespaard heb om een bruiloft in Thailand en Nederland te kunnen bekostigen. Dat de monniken rond die tijd de datum bepalen is prima. Sin sod heb ik natuurlijk al over nagedacht en bepaald wat ik zou willen betalen. Maar goed, de hele sin sod komt ook pas volgend jaar. Voor nu is het genieten van de verloving en haar naar Nederland halen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gesprekspartner

#6 Bericht door driver » dinsdag 03 juli 2018, 12:10

Sinsod: Welke leeftijd praten we over? Ik heb niks Sinsod betaald en überhaupt nooit iets betaald omdat ik als Farang een Thaise vriendin en inmiddels vrouw had. Onzin gedoe allemaal dat Sinsod in mijn ogen.

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#7 Bericht door Tattoobob » dinsdag 03 juli 2018, 12:24

Ik blijf het ook vrij apart vinden, alleen is dit niet iets wat alleen voor Farang is. Thaise mannen moeten even goed Sinsod betalen, vaak wel aanzienlijk minder. Ik weet ook niet of van mij verwacht wordt dit te betalen, soms betaal je het en krijg je het als huwelijks cadeau weer terug.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Gesprekspartner

#8 Bericht door ron » dinsdag 03 juli 2018, 12:52

Even terug naar jou vraag om met andere "lotgenoten" in contact te komen............
Er is in Nederland genoeg te doen aan Thaise activiteiten/feesten/evenementen.
Weet niet waar jij in de buurt woont,maar ga anders eens naar een Thaise tempel in Nederland.

Afbeelding

Thailand food & Cultural Festival 2018
Thais eten, Chang Bier, Live muziek, Thai Massage en Thai Boxing
25 en 26 agustus van 10.00 - 20.00 uur Raadhuisplein Hoofddorp


En natuurlijk bij onze suikerburen de Thaise markt in Bredene 18.08

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#9 Bericht door Tattoobob » dinsdag 03 juli 2018, 13:20

Dat is een goeie, ik zal eens kijken of er wat van zo’n evenementen in de buurt zijn. Heel erg bedankt :)

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Gesprekspartner

#10 Bericht door Adrie » dinsdag 03 juli 2018, 19:27

Tattoobob schreef:Ik heb er lang over nagedacht en, ondanks dat ik haar vrij snel ten huwelijk vraag, ga ik niet snel trouwen. Ik wil haar eerst naar Nederland hebben gehaald, kijken of ze hier op haar plek zal zijn en volgend jaar nadenken over trouwdatum etc. Vandaar dat ik met iemand in contact wil komen die dit meegemaakt heeft en hopelijk wat vragen kan beantwoorden of anders gewoon een leuk gesprek mee kan hebben :)

Ik had er ook lang over nagedacht ;)

Elkaar leren kennen in 1998 en in 2005 getrouwd :mrgreen:

Kans genoeg om er met een ander vandoor te gaan :giggle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gesprekspartner

#11 Bericht door jumbo » woensdag 04 juli 2018, 01:36

driver schreef:Sinsod: Welke leeftijd praten we over? Ik heb niks Sinsod betaald en überhaupt nooit iets betaald omdat ik als Farang een Thaise vriendin en inmiddels vrouw had. Onzin gedoe allemaal dat Sinsod in mijn ogen.
Voor ons ja, voor de traditionele Thai niet altijd en B Pakketjes zijn altijd gratis :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gesprekspartner

#12 Bericht door jumbo » woensdag 04 juli 2018, 01:37

Adrie schreef:
Tattoobob schreef:Ik heb er lang over nagedacht en, ondanks dat ik haar vrij snel ten huwelijk vraag, ga ik niet snel trouwen. Ik wil haar eerst naar Nederland hebben gehaald, kijken of ze hier op haar plek zal zijn en volgend jaar nadenken over trouwdatum etc. Vandaar dat ik met iemand in contact wil komen die dit meegemaakt heeft en hopelijk wat vragen kan beantwoorden of anders gewoon een leuk gesprek mee kan hebben :)

Ik had er ook lang over nagedacht ;)

Elkaar leren kennen in 1998 en in 2005 getrouwd :mrgreen:

Kans genoeg om er met een ander vandoor te gaan :giggle:
Mijn vrouw vroeg me binnen 6 maanden nadat we elkaar hadden leren kennen :Whistle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#13 Bericht door Tattoobob » woensdag 04 juli 2018, 06:11

Een collega had zijn vrouw na 4 dagen ten huwelijk gevraagd en is nu zo’n 25 jaar al getrouwd met haar. Ik wil haar nu vragen omdat ik er een goed gevoel bij heb en in feite nergens anders aan kan denken. Het is natuurlijk spannend omdat we pas zo kort bij elkaar zijn, maar in feite is het altijd een gok toch ook al ben je 10 jaar bij elkaar. Misschien wel een iets minder grote gok :giggle:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Gesprekspartner

#14 Bericht door KhunSugar » woensdag 04 juli 2018, 08:04

Persoonlijk volg ik de Thaise traditie wat nog veel voorkomt, althans voor een stuk, zijnde niet officieel trouwen en dit ondertussen al 10 jaar. Ook geen Boeddha en sinsod gezever. Wel de Thaise traditie indachtig met betrekking tot de man zijn verantwoordelijkheid en plaats in het gezin.

Ik hoefde niet te huwen om mijn partner in BE te krijgen (ondertussen is ze reeds Belg) en ik hoef niet te huwen om aan lagere geldelijke voorwaarden in Thailand te kunnen verblijven op basis van extension.

Gewoon samenwonen (wettelijk) lukt best, geen langetermijnverbintenis, weinig of geen verplichtingen, enkel goede onderlinge afspraken.

Heb geen idee hoe men er in Nederland over denkt, zal de vraag maar stellen: Wat zijn de voordelen van een huwelijk met een Thaise dame in het bijzonder?

@Tattoobob
Ik zou voor dit thema geen goede gesprekspartner zijn, ik zou trachten u op andere gedachten te brengen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gesprekspartner

#15 Bericht door jumbo » woensdag 04 juli 2018, 08:54

Ik heb begrepen van mijn vrouw dat samenwonen met een Thaise dame, of je nu thai of farang bent, eigenlijk not done is.
Zij kon het in ieder geval niet maken dus was trouwen een oplossing.

Je bespotting van het huwelijk te gebruiken om middels lagere voorwaarden in Thailand te verblijven is weer een van die zaken
die je te kortzichtig ziet. Andersom is het heel eenvoudig te stellen dat het de lagere voorwaarden een leuke bijkomstigheid is van het huwelijk.

Ik neem aan dat zelfs in Belgie je samenwonende partner bij een eventuele scheiding middels een advocaat toch vrij eenvoudig haar financiele
recht kan halen, daar denk je weer te simpel over, je moet soms verder denken als je buik dik is.
Dus geen verbintenis geen gevolgen is in ieder geval voor de wat meer ontwikkelde maatschappij in Nederland iets uit de 60-jaren en daarvoor
Nu ben je gewoon aan de beurt als het mis gaat..

Je hoefde waarschijnlijk ook niet huwen met je partner omdat de kans hier bestaat dat ze het zelf ook niet zo zag zitten met iemand aan de
verkeerde kant van de 50... :P :P Als een vrouw wil trouwen dan is er weinig tegen te doen...
Maar ook hier mag je natuurlijk altijd naar je eigen gedachte denken en in je eigen straatje, maar daar kijken de meesten echt wel doorheen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”