Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#1 Bericht door stille » maandag 18 juni 2018, 17:29

Het is toch beter als men een goede Ziektekostenverzekering heb.
En heb je ook geen zorgen,als er wat gebeurd.(Financieel)
In 2009 was uitgeschreven uit Nederland.
Van 2009 tot 2018 verzekerd bij Unive Universeel compleet,met als woonland Thailand.
2018 overgenomen door VGZ Universeel compleet,woonland Thailand.
Ga elk jaar voor 2a3 maanden naar Nederland.

In Nederland gebeurd (Leeuwarden)
Op 10-06-2018 werd ik toen ik na het winkelen bij mijn auto aankwam plotseling onwel.
Ik wilde met mijn linkerhand de autodeur openen, maar dat ging niet.
Dus toen heb ik de deur met mijn rechterhand opengemaakt en ging ik zitten met de deur open.
Toen ik weer opstond, consteerde ik dat ik mijn linkervoet niet onder controle had en dat ook mijn linkerarm niet functioneerde.
Vervolgens ging ik weer zitten met de deur open.
Even later kwam er een man,die vroeg of het wel goed met mij ging.
Ik gaf aan dat het niet goed met mij ging.Toen heeft direct de alarmcentrale gebeld. Ik moest van de telefoniste een aantal opdrachten doen.
Eerst moest ik met mijn linkervinger mijn neus aan raken en vervolgens met rechts.
En ook mijn tong uitsteken,en dat ging niet
Rechts ging wel,maar links had ik niet onder controle.
Tevens sprak ik met dubbele tong en hing mijn mond scheef.
Even later kwam de ambulance er aan.
Ze hebben mij gelijk in de ambulance gezet.
En onder het rijden hebben ze gezocht of ik mij ergens kan legimiteren.
Ze vonden mijn rijbewijs en mijn sofi nummer.
In het ziekenhuis zei ik dat ik verzekerd bent,dat wisten ze.
In de auto hebben ze gelijk een infuus aangelegd.
In het ziekenhuis hebben ze vervolgens een scan gemaakt.
Hieruit bleek dat ik een beroerte had (CVA)
Ze hebben mij direct bloedverdunners en cholesterol gegeven via het infuus.
De volgende avond begon ik mij beter te voelen en had ik weer gevoel in mijn armen en benen,en ook kwam mijn spraak weer terug.
Op 14-06-2018 kwam de logopedist om mij te keuren en verder kwam een fysioterapeut van wie ik enkele oefeningen moest doen
.
Alles was goed.
Tot slot nog een gesprek met de arts,met mijn dochter, waarna ik ontslagen werd uit het ziekenhuis.
Moest nog alleen naar de apotheek voor mijn medicijen en kreeg mee.
30 st Grepid (bloedverdunner) mee, voor 1x per dag.(13.73 Euro maar hoeft niet te betalen zat in het pakket)
Ook 30 st. Simvastatinen (cholesterol) 1x per dag.)(13.73 Euro maar hoeft niet te betalen zat in het pakket)
Indien iemand het weet of deze medicijnen ook in Thailand verkrijgbaar zijn graag antwoord.
Op 02-07-2018 moet ik mij melden bij de arts vermoedelijk om te kijken of er geen complicaties zijn van de medicijnen krijg ik voor 6 maanden medicijnen mee.
Voor de zekerheid heb ik toch maar voor de zekerheid de VGZ gebeld, om te vragen of deze medicijnen bij het pakket behoord, Ja.
Op 08-07 vlieg ik weer terug.
De bedoeling is om op 11-07-2018 bij mijn Oncoloog in het RAM ziekenhuis Changmai bij wie ik in behandeling(2010 prostaat kanker, 2013 darmkanker) bent,met het medisch rapport.
Moet op 08-09-2018 ook een kijkoperatie en een scanmaken vanwege mijn darmkanker in 2013

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 19 juni 2018, 01:30

Prima advies Stille, maar er moet wel een mogelijkheid zijn. 8/12 of een variatie is niet altijd mogelijk en
als je niet werkt in Thailand kan verzekering duur of zelfs onbetaalbaar zijn. Leeftijd is daarbij een belangrijke factor

Ik denk dat ZKV een van de meest kritieke zaken is die (aanstaande) emigraten/expats in overweging moeten nemen..
en dat ze hun zaakjes goed moeten regelen voordat ze alle schepen achter zich verbranden.

Ik heb al eens eerder aangegeven dan mannen die een Thai vrouw hebben en willen emigreren na pensioneren
NU met wat extra kosten een verzekering kunnen nemen die ze later kunnen doorzetten tegen betaalbare tarieven!!

Kost NU iets meer maar is later een GIGA bespaarder, in geld en zorgen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#3 Bericht door KhunSugar » dinsdag 19 juni 2018, 08:05

jumbo schreef:Prima advies Stille, maar er moet wel een mogelijkheid zijn. 8/12 of een variatie is niet altijd mogelijk en
als je niet werkt in Thailand kan verzekering duur of zelfs onbetaalbaar zijn. Leeftijd is daarbij een belangrijke factor

Ik denk dat ZKV een van de meest kritieke zaken is die (aanstaande) emigraten/expats in overweging moeten nemen..
en dat ze hun zaakjes goed moeten regelen voordat ze alle schepen achter zich verbranden.

Ik heb al eens eerder aangegeven dan mannen die een Thai vrouw hebben en willen emigreren na pensioneren
NU met wat extra kosten een verzekering kunnen nemen die ze later kunnen doorzetten tegen betaalbare tarieven!!

Kost NU iets meer maar is later een GIGA bespaarder, in geld en zorgen...
Blijf je in NL zoals in BE als gepensioneerde in regel met de ZKV als je uitgeschreven bent?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 19 juni 2018, 08:16

KhunSugar schreef:
jumbo schreef:Prima advies Stille, maar er moet wel een mogelijkheid zijn. 8/12 of een variatie is niet altijd mogelijk en
als je niet werkt in Thailand kan verzekering duur of zelfs onbetaalbaar zijn. Leeftijd is daarbij een belangrijke factor

Ik denk dat ZKV een van de meest kritieke zaken is die (aanstaande) emigraten/expats in overweging moeten nemen..
en dat ze hun zaakjes goed moeten regelen voordat ze alle schepen achter zich verbranden.

Ik heb al eens eerder aangegeven dan mannen die een Thai vrouw hebben en willen emigreren na pensioneren
NU met wat extra kosten een verzekering kunnen nemen die ze later kunnen doorzetten tegen betaalbare tarieven!!

Kost NU iets meer maar is later een GIGA bespaarder, in geld en zorgen...
Blijf je in NL zoals in BE als gepensioneerde in regel met de ZKV als je uitgeschreven bent?
Nee als je bent uitgeschreven in welke zin dan ook dan valt je recht op zorgverzekering weg indien je
buiten een EU verdragsland gaat wonen...
Ik vermoed een vorm van ontmoedigingsbeleid..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#5 Bericht door KhunSugar » dinsdag 19 juni 2018, 08:55

jumbo schreef:
KhunSugar schreef:
jumbo schreef:Prima advies Stille, maar er moet wel een mogelijkheid zijn. 8/12 of een variatie is niet altijd mogelijk en
als je niet werkt in Thailand kan verzekering duur of zelfs onbetaalbaar zijn. Leeftijd is daarbij een belangrijke factor

Ik denk dat ZKV een van de meest kritieke zaken is die (aanstaande) emigraten/expats in overweging moeten nemen..
en dat ze hun zaakjes goed moeten regelen voordat ze alle schepen achter zich verbranden.

Ik heb al eens eerder aangegeven dan mannen die een Thai vrouw hebben en willen emigreren na pensioneren
NU met wat extra kosten een verzekering kunnen nemen die ze later kunnen doorzetten tegen betaalbare tarieven!!

Kost NU iets meer maar is later een GIGA bespaarder, in geld en zorgen...
Blijf je in NL zoals in BE als gepensioneerde in regel met de ZKV als je uitgeschreven bent?
Nee als je bent uitgeschreven in welke zin dan ook dan valt je recht op zorgverzekering weg indien je
buiten een EU verdragsland gaat wonen...
Ik vermoed een vorm van ontmoedigingsbeleid..
Aangezien het Belgisch pensioen belast blijft in BE, uitgeschreven of niet, wordt de verplichte bijdrage tot de ZKV ingehouden en blijven gepensioneerde Belgen verzekerd. Van zodra ze een Belgisch ziekenhuis binnenstappen zijn ze verzekerd voor zover ze aangesloten zijn(blijven) bij een mutualiteit naar keuze.
Gepensioneerde Belgen hebben dus een vangnet bij repatriëring.
Het is logisch als je voor iets een bijdrage verplicht betaald dat je er iets voor terug krijgt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 19 juni 2018, 08:59

KhunSugar schreef: Aangezien het Belgisch pensioen belast blijft in BE, uitgeschreven of niet, wordt de verplichte bijdrage tot de ZKV ingehouden en blijven gepensioneerde Belgen verzekerd. Van zodra ze een Belgisch ziekenhuis binnenstappen zijn ze verzekerd voor zover ze aangesloten zijn(blijven) bij een mutualiteit naar keuze.
Gepensioneerde Belgen hebben dus een vangnet bij repatriëring.
Het is logisch als je voor iets een bijdrage verplicht betaald dat je er iets voor terug krijgt.
Dus de zkv dekt ze niet in het buitenland?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#7 Bericht door KhunSugar » dinsdag 19 juni 2018, 11:46

jumbo schreef:
KhunSugar schreef: Aangezien het Belgisch pensioen belast blijft in BE, uitgeschreven of niet, wordt de verplichte bijdrage tot de ZKV ingehouden en blijven gepensioneerde Belgen verzekerd. Van zodra ze een Belgisch ziekenhuis binnenstappen zijn ze verzekerd voor zover ze aangesloten zijn(blijven) bij een mutualiteit naar keuze.
Gepensioneerde Belgen hebben dus een vangnet bij repatriëring.
Het is logisch als je voor iets een bijdrage verplicht betaald dat je er iets voor terug krijgt.
Dus de zkv dekt ze niet in het buitenland?
Neen absoluut niet.
Wat de Belgische pensionado's meestal doen is de Assudisverzekering onderschrijven. Het geeft een zeer beperkte dekking ter plaatse, doch ze repatriëren u naar het land van oorsprong.
Mijn punt is dat een degelijke ZKV voor wie naar Thailand migreert een must is, voor Belgische pensionado's is er een betaalbare tussen oplossing. Niet vergelijkbaar met een fatsoenlijke ZKV maar beter dan niets.

Voor wie in Thailand gaat overwinteren bestaat er een reisbijstandsverzekering die voor 6 maand dekking geeft. Wordt dikwijls onderschreven.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#8 Bericht door wanadee » dinsdag 19 juni 2018, 12:13

KhunSugar schreef:
jumbo schreef:
KhunSugar schreef: Aangezien het Belgisch pensioen belast blijft in BE, uitgeschreven of niet, wordt de verplichte bijdrage tot de ZKV ingehouden en blijven gepensioneerde Belgen verzekerd. Van zodra ze een Belgisch ziekenhuis binnenstappen zijn ze verzekerd voor zover ze aangesloten zijn(blijven) bij een mutualiteit naar keuze.
Gepensioneerde Belgen hebben dus een vangnet bij repatriëring.
Het is logisch als je voor iets een bijdrage verplicht betaald dat je er iets voor terug krijgt.
Dus de zkv dekt ze niet in het buitenland?
Neen absoluut niet.
Wat de Belgische pensionado's meestal doen is de Assudisverzekering onderschrijven. Het geeft een zeer beperkte dekking ter plaatse, doch ze repatriëren u naar het land van oorsprong.
Mijn punt is dat een degelijke ZKV voor wie naar Thailand migreert een must is, voor Belgische pensionado's is er een betaalbare tussen oplossing. Niet vergelijkbaar met een fatsoenlijke ZKV maar beter dan niets.

Voor wie in Thailand gaat overwinteren bestaat er een reisbijstandsverzekering die voor 6 maand dekking geeft. Wordt dikwijls onderschreven.
Nederlanders kunnen deze oplossing ook gebruiken. Ze moeten zich alleen weer aanmelden bij een zorgverzekeraar bij aankomst in nederland. Hebbennze wel een inschrijfadres nodig maar iedereen heeft wel vrienden of kennissen waar je je tijdelijk kan inschrijven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#9 Bericht door jumbo » woensdag 20 juni 2018, 01:00

KhunSugar schreef:[
Neen absoluut niet.
Wat de Belgische pensionado's meestal doen is de Assudisverzekering onderschrijven. Het geeft een zeer beperkte dekking ter plaatse, doch ze repatriëren u naar het land van oorsprong.
Mijn punt is dat een degelijke ZKV voor wie naar Thailand migreert een must is, voor Belgische pensionado's is er een betaalbare tussen oplossing. Niet vergelijkbaar met een fatsoenlijke ZKV maar beter dan niets.

Voor wie in Thailand gaat overwinteren bestaat er een reisbijstandsverzekering die voor 6 maand dekking geeft. Wordt dikwijls onderschreven.
Dat laatste lijkt me niet meer dan logisch om af te sluiten, reisverzekering met repatriatie op zijn minst
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#10 Bericht door jumbo » woensdag 20 juni 2018, 01:05

wanadee schreef:
KhunSugar schreef: Neen absoluut niet.
Wat de Belgische pensionado's meestal doen is de Assudisverzekering onderschrijven. Het geeft een zeer beperkte dekking ter plaatse, doch ze repatriëren u naar het land van oorsprong.
Mijn punt is dat een degelijke ZKV voor wie naar Thailand migreert een must is, voor Belgische pensionado's is er een betaalbare tussen oplossing. Niet vergelijkbaar met een fatsoenlijke ZKV maar beter dan niets.

Voor wie in Thailand gaat overwinteren bestaat er een reisbijstandsverzekering die voor 6 maand dekking geeft. Wordt dikwijls onderschreven.
Nederlanders kunnen deze oplossing ook gebruiken. Ze moeten zich alleen weer aanmelden bij een zorgverzekeraar bij aankomst in nederland. Hebbennze wel een inschrijfadres nodig maar iedereen heeft wel vrienden of kennissen waar je je tijdelijk kan inschrijven.
Maar, beste Wanadee, is het niet zo dat inschrijving bij een kennis of vriend allerlei consequenties kan hebben, van fiscaal, gemeentelijke aanslagen tot kortingen op (huur) subsidies en noem maar op?? Dat kan bij een serieuze ziekte met langer verblijf toch een gevolg zijn....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#11 Bericht door wanadee » woensdag 20 juni 2018, 07:47

Ik neem aan dat iedereen ook wel kennissen heeft die niet afhankelijk zijn van huursubsidie oid.
Daarnaast zou je een kostgangersovereenkomst kunnen afsluiten
Of nadat je je ziektekostenverzekering hebt ergens in een caravan gaan zitten en je inschrijven als woningzoekende.
In mijn kennissenkring is het probleem met ziektekostenverzekering in thailand bekend en ik heb van verschillende kanten dit aanbod gekregen als dat nodig mocht zijn. Ik heb een stevige buffer dus denk niet dat ik daar gebruik van ga maken, maar zeg nooit nooit :crazy:
En als de keuze wordt in thailand binnen een jaar overlijden met pijnstillers of in nederland nog 5 jaar sukkelen met chemokuren oid dan blijf ik toch maar lekker in thailand.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#12 Bericht door stille » woensdag 20 juni 2018, 10:13

Wat jullie zeggen gelooft ik best.
Om je te laten inschrijven,bij familie of kennissen.
Maar nu het volgende.
Je bent goed ziek,en heb verzorging nodig.
Hoe dan?
Dan deze mensen,als mantelverzorger jou helpen.
willen ze dat?
Zelf bent ik in 2010 aan prostaat kanker en in 2013 aan darmkanker,hier in het Changmai Ram Hospitaal geopereerd.
Vooral die darmkanker en de chemo,s, waar ik echt verzorging nodig heb.
voor een 1/2 jaar.
Nu met deze lichte attack viel het gelukkig mee.
Mag alleen de eerste 14 dagen geen auto rijden.
Ook het afvies dat ik 3maanden niet mag vliegen.
Maar ik ga toch de 08-07- 2018 terug naar Thailand.
De artst zei omtrent het vliegen is een advies,ze hebben nog geen onderzoeken hier omtrent gemaakt.
Vergeet niet als ze jou sofi nummer hebben dan hebben ze ook alle gegvens van jou.
Door dat ze mijn sofi nummer hebben,wisten ze ook dat verzekerd bent.
Toen ik in het ziekenhuis aankwam heb ik gelijk gezegd dat ik verzekerd bent,dat wisten ze,want tijdens het rijden in ambulance,hebben ze het al doorgegeven aan het ziekhuis.
Ook hier kijken ze gelijk of iemand verzkerdis zei de artst.
Heb 2 lieve dochters en kleinkinderen die nu op het zelf zijn.
Als ik hier bent dan bent ik bij hun.
Maar ze willen niet dat ik bij hun inschrijft,want mocht ik langdurig ziekt zijn.
Willen ze niet,dat ze als mantel verzorger moeten zijn,zij hebben ook hun werkt en hun eigen leven.
Denkt er om verzorgen is heel zwaar.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#13 Bericht door wanadee » woensdag 20 juni 2018, 13:13

Daarom zeg ik ook stille dat ik niet terug ga naar nederland. Heb een prima vrouw en vrienden hier die me tot het graf verzorgen.
En als jeje ergens als kostganger inschrijft mag je niet van de verhuurder verwachtenndat hij je verzorgt dus moet de staat dat doen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#14 Bericht door Joep » woensdag 20 juni 2018, 19:26

wanadee schreef:Ik neem aan dat iedereen ook wel kennissen heeft die niet afhankelijk zijn van huursubsidie oid.
Daarnaast zou je een kostgangersovereenkomst kunnen afsluiten
Of nadat je je ziektekostenverzekering hebt ergens in een caravan gaan zitten en je inschrijven als woningzoekende.
In mijn kennissenkring is het probleem met ziektekostenverzekering in thailand bekend en ik heb van verschillende kanten dit aanbod gekregen als dat nodig mocht zijn. Ik heb een stevige buffer dus denk niet dat ik daar gebruik van ga maken, maar zeg nooit nooit :crazy:
En als de keuze wordt in thailand binnen een jaar overlijden met pijnstillers of in nederland nog 5 jaar sukkelen met chemokuren oid dan blijf ik toch maar lekker in thailand.
In TH zijn ook prima ziekenhuizen die je leven desgewenst kunnen verlengen en ook die je prima pijnstilling kunnen verlenen om iets sneller het aardse paradijs te verlaten.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#15 Bericht door wanadee » woensdag 20 juni 2018, 19:58

Joep schreef:
wanadee schreef:Ik neem aan dat iedereen ook wel kennissen heeft die niet afhankelijk zijn van huursubsidie oid.
Daarnaast zou je een kostgangersovereenkomst kunnen afsluiten
Of nadat je je ziektekostenverzekering hebt ergens in een caravan gaan zitten en je inschrijven als woningzoekende.
In mijn kennissenkring is het probleem met ziektekostenverzekering in thailand bekend en ik heb van verschillende kanten dit aanbod gekregen als dat nodig mocht zijn. Ik heb een stevige buffer dus denk niet dat ik daar gebruik van ga maken, maar zeg nooit nooit :crazy:
En als de keuze wordt in thailand binnen een jaar overlijden met pijnstillers of in nederland nog 5 jaar sukkelen met chemokuren oid dan blijf ik toch maar lekker in thailand.
In TH zijn ook prima ziekenhuizen die je leven desgewenst kunnen verlengen en ook die je prima pijnstilling kunnen verlenen om iets sneller het aardse paradijs te verlaten.
Dat zal best wel. Ligt maar helemaal aan de kwaliteit van leven. Ik ga voor kwaliteit niet voor kwantiteit. Dat denk ik tenminste want als puntje bij paaltje komt weet je het pas zeker op het moment supreme denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”