Bankoverschrijving

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Bankoverschrijving

#1 Bericht door SiamTon » vrijdag 01 juni 2018, 04:11

Hallo Allemaal,

Omdat de ABN_AMRO Bank zijn beleid heeft gewijzigd i.v.m. buitenlandse rekeninghouders, was ik gedwongen naar een andere bank uit te zien. Dit is de ING - Bank geworden. Nu probeerde ik een eerste betaling van mijn nieuwe rekening bij de ING - Bank te doen naar een Thaise Bank de 'The Bank of Ayudhya Co., Ltd.' in Jomthien.
Na alles ingevuld te hebben kreeg ik een bevestiging van de betaling. Maar als ik dan naar het statusoverzicht ga van buitenlandse betalingen, dan krijg ik de melding dat er niets is overgeboekt. Ook op mijn rekeningoverzicht is er niets afgeboekt.

Heeft iemand ervaring met betalingen naar een Thaise Bank van een ING-rekening?

Alvast bedankt,
SiamTon
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Bankoverschrijving

#2 Bericht door brake0345 » vrijdag 01 juni 2018, 04:14

Ik doe het vanaf de RABO, de buitenland betalingen worden volgens mij handmatig geaccordeerd want ze gaan er pas tijdens NL'se werktijden doorheen.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Bankoverschrijving

#3 Bericht door sjeng » vrijdag 01 juni 2018, 06:32

SiamTon schreef:Hallo Allemaal,

Omdat de ABN_AMRO Bank zijn beleid heeft gewijzigd i.v.m. buitenlandse rekeninghouders, was ik gedwongen naar een andere bank uit te zien. Dit is de ING - Bank geworden. Nu probeerde ik een eerste betaling van mijn nieuwe rekening bij de ING - Bank te doen naar een Thaise Bank de 'The Bank of Ayudhya Co., Ltd.' in Jomthien.
Na alles ingevuld te hebben kreeg ik een bevestiging van de betaling. Maar als ik dan naar het statusoverzicht ga van buitenlandse betalingen, dan krijg ik de melding dat er niets is overgeboekt. Ook op mijn rekeningoverzicht is er niets afgeboekt.

Heeft iemand ervaring met betalingen naar een Thaise Bank van een ING-rekening?

Alvast bedankt,
SiamTon
Heb de 23e mei mijn AOW overgemaakt en was de volgende dag gestort zoals gewoonlijk.
Was wel even zoeken op de nieuwe site van de ING want bij betalingen kom je niet verder met betaling buitenland. dan moet je terug naar hun oude site. verder werkt het zoals gezegd normaal.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bankoverschrijving

#4 Bericht door wanadee » vrijdag 01 juni 2018, 21:23

Ik maak ook regelmatig van ing naar bangkok bank en kasikorn. Altijd de volgende dag binnen.
Staat bij statusoverzicht ”in behandeling” tot het over geboekt is.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bankoverschrijving

#5 Bericht door wanadee » vrijdag 01 juni 2018, 21:29

Heb trouwens een paar jaar geleden toen ik de eerste keer naar mijn Kasikorn rekening over geboekt heb een foutje gemaakt met een nummer. Toen is mijn geld drie dagen zoek geweest maar na drie dagennterug geboekt naar ing.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bankoverschrijving

#6 Bericht door jumbo » maandag 04 juni 2018, 01:36

Bankclearing, de officiele term waaronder ook transfers naar buitenland, vindt plaats om NL tijd 18.00 vandaar dat het altijd de volgende dag pas binnenkomt in TH
Na opdracht wordt het bedrag afgeschreven van je saldo, en vervolgens 'in behandeling' gezet to 18.00
Uiteraard komt het geld later binnen indien er een TH feestdag of weekend tussen zit.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Bankoverschrijving

#7 Bericht door Kees » maandag 04 juni 2018, 02:48

jumbo schreef:Bankclearing, de officiele term waaronder ook transfers naar buitenland, vindt plaats om NL tijd 18.00 vandaar dat het altijd de volgende dag pas binnenkomt in TH
Na opdracht wordt het bedrag afgeschreven van je saldo, en vervolgens 'in behandeling' gezet to 18.00
Uiteraard komt het geld later binnen indien er een TH feestdag of weekend tussen zit.
Het eerste gedeelte snap ik, maar begrijp nooit wat het weekend en feestdagen daar mee te maken hebben. Alles gaat tegenwoordig digitaal, en computers worden toch niet uitgezet op dit soort dagen!?
Niet klagen, maar dragen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Bankoverschrijving

#8 Bericht door stevenl » maandag 04 juni 2018, 05:38

jumbo schreef:Bankclearing, de officiele term waaronder ook transfers naar buitenland, vindt plaats om NL tijd 18.00 vandaar dat het altijd de volgende dag pas binnenkomt in TH
Na opdracht wordt het bedrag afgeschreven van je saldo, en vervolgens 'in behandeling' gezet to 18.00
Uiteraard komt het geld later binnen indien er een TH feestdag of weekend tussen zit.
Mijn ervaring: transfer in de morgen van Nederland naar Thailand, heb net een uur geleden een gedaan, is er rond 14.00 uur Thaise tijd dezelfde dag. Dat is Rabo naar Kasikorn.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Bankoverschrijving

#9 Bericht door stevenl » maandag 04 juni 2018, 08:32

stevenl schreef:
jumbo schreef:Bankclearing, de officiele term waaronder ook transfers naar buitenland, vindt plaats om NL tijd 18.00 vandaar dat het altijd de volgende dag pas binnenkomt in TH
Na opdracht wordt het bedrag afgeschreven van je saldo, en vervolgens 'in behandeling' gezet to 18.00
Uiteraard komt het geld later binnen indien er een TH feestdag of weekend tussen zit.
Mijn ervaring: transfer in de morgen van Nederland naar Thailand, heb net een uur geleden een gedaan, is er rond 14.00 uur Thaise tijd dezelfde dag. Dat is Rabo naar Kasikorn.
En het komt net binnen. Dus ongeveer 10.30 Thaise tijd overgemaakt van Raborekening, 14.30 uur Thaise tijd ontvangen op Kasikorn rekening.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bankoverschrijving

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 05 juni 2018, 01:43

stevenl schreef:
stevenl schreef:
jumbo schreef:Bankclearing, de officiele term waaronder ook transfers naar buitenland, vindt plaats om NL tijd 18.00 vandaar dat het altijd de volgende dag pas binnenkomt in TH
Na opdracht wordt het bedrag afgeschreven van je saldo, en vervolgens 'in behandeling' gezet to 18.00
Uiteraard komt het geld later binnen indien er een TH feestdag of weekend tussen zit.
Mijn ervaring: transfer in de morgen van Nederland naar Thailand, heb net een uur geleden een gedaan, is er rond 14.00 uur Thaise tijd dezelfde dag. Dat is Rabo naar Kasikorn.
En het komt net binnen. Dus ongeveer 10.30 Thaise tijd overgemaakt van Raborekening, 14.30 uur Thaise tijd ontvangen op Kasikorn rekening.
Mijn ervaringen zijn met de ABN AMRO het kan met Rabo anders zijn uiteraard...
Ik lees van andere fora dat Rabo inderdaad binnen 24 uur overmaakt
ABN geeft aan 'de volgende dag'
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bankoverschrijving

#11 Bericht door pjotter » vrijdag 08 juni 2018, 10:13

Siamtom zal zijn geld inmiddels wel hebben. Niets meer gelezen na zijn post :-)
Als je het heel vroeg overmaakt vanuit de ING staat het er dikwijls dezelfde dag op idd. Mijn pensioen komt rechtstreeks op bangkok bank rekening vanuit pensioenfonds rabo rekening. Zal wel in een nachtbatch gaan of zo. Bangkok bank wat rommelig. Soms dezelfde dag rond 17:00u thai tijd en soms pas de volgende dag. Record: volgende dag 21:00u... :-(

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bankoverschrijving

#12 Bericht door pjotter » vrijdag 08 juni 2018, 10:43

Oei, per ongeluk op het 'i'-tje gedrukt en dit bericht aangemeld. Was niet de bedoeling moderator !

Klopt Kees, ook doordeweekse feest/kerst dagen en zo. IT-ers moeten de zaak bewust stopzetten. Maar ja banken en verzekeringsmaatschappijen......dat het boefjes zijn wisten we al.
Kees schreef:
jumbo schreef:Bankclearing, de officiele term waaronder ook transfers naar buitenland, vindt plaats om NL tijd 18.00 vandaar dat het altijd de volgende dag pas binnenkomt in TH
Na opdracht wordt het bedrag afgeschreven van je saldo, en vervolgens 'in behandeling' gezet to 18.00
Uiteraard komt het geld later binnen indien er een TH feestdag of weekend tussen zit.
Het eerste gedeelte snap ik, maar begrijp nooit wat het weekend en feestdagen daar mee te maken hebben. Alles gaat tegenwoordig digitaal, en computers worden toch niet uitgezet op dit soort dagen!?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bankoverschrijving

#13 Bericht door Herbergier » vrijdag 08 juni 2018, 12:32

Sinds mijn AOW rechtstreeks (5 jaar al weer) op mijn Thaise bankrekening wordt gestort, krijg ik het een week eerder, dat is pas snel.

i.p.v. De 22e wordt het nu de 15e van de maand door de SVB gestort.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”