Land Titel Deeds

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Land Titel Deeds

#31 Bericht door jumbo » vrijdag 27 april 2018, 07:13

wanadee schreef:Mijn buurvrouw en haar man zijn ook rijstboeren, wel rdelijk groot ze hebben iets van 100 rai verdeeld over de omgeving. Is overigens een tante van ta. Die hebben hun dochter ook naar de universiteit gestuurd, en hebben daar e ht krom voor gelegen en geld voor moeten lenen.
Dochter is drie jaar geleden agestudeerd en heeft een kei van een baan nu in bangkok. Haar bonus van 1,2 seen heeft ze naar huis gestuurd om haar ouders te helpen hun huis wat te verbouwen en in Bangkok heeft ze inmiddels een huis gekocht.
Ze hebben nog een zoon iets jonger maar das geen studiebol.

Maar ook al zijn het eenvoudige rijstboeren, daar heeft een normaal mens toch niets op tegen? Afgeven op dit soort mensen of op farang met een klein loontje of een “miezerig” pensioentje vind ik misselijk. Dat zijn minderwaardige mensen. Ik kan echt geen reden bedenken waarom iemand met een hoog salaris meer waard zou zijn dan iemand met wat minder. Dan ben je een beetje ziek volgens mij.
heeft meer geld dus is meer waard, puur netto gezien :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Land Titel Deeds

#32 Bericht door wanadee » vrijdag 27 april 2018, 07:55

jumbo schreef:
wanadee schreef:Mijn buurvrouw en haar man zijn ook rijstboeren, wel rdelijk groot ze hebben iets van 100 rai verdeeld over de omgeving. Is overigens een tante van ta. Die hebben hun dochter ook naar de universiteit gestuurd, en hebben daar e ht krom voor gelegen en geld voor moeten lenen.
Dochter is drie jaar geleden agestudeerd en heeft een kei van een baan nu in bangkok. Haar bonus van 1,2 seen heeft ze naar huis gestuurd om haar ouders te helpen hun huis wat te verbouwen en in Bangkok heeft ze inmiddels een huis gekocht.
Ze hebben nog een zoon iets jonger maar das geen studiebol.

Maar ook al zijn het eenvoudige rijstboeren, daar heeft een normaal mens toch niets op tegen? Afgeven op dit soort mensen of op farang met een klein loontje of een “miezerig” pensioentje vind ik misselijk. Dat zijn minderwaardige mensen. Ik kan echt geen reden bedenken waarom iemand met een hoog salaris meer waard zou zijn dan iemand met wat minder. Dan ben je een beetje ziek volgens mij.
heeft meer geld dus is meer waard, puur netto gezien :lol:
Klopt niet, als hij verhoudingsgewijs meer schulden heeft is hij minder waard netto gezien.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Land Titel Deeds

#33 Bericht door KhunSugar » vrijdag 27 april 2018, 08:06

Beste Herbergier,
Waar je het haalt dat ik uw vrouw minacht is mij een raadsel. Quote dat eens a.u.b.
Dat u een eigen interpretatie geeft aan teksten van mij is wel duidelijk.

Mijn partner komt uit een gezin van vier en is op één na de oudste dochter, zoon is Monnik.
Haar ouders zijn landbouwers langs moeders kant en de vader werktte in de bouw.(inmiddels met pensioen)
Hun land 57 rai (moeder) en 17 rai (mijn partner) wordt bewerkt door gastarbeiders of loonwerkers zoals je het noemen wil, voornamelijk komende uit Cambodja.
Wat zou nu mijn probleem zijn jegens dochters van landbouwers? Ik ben zelf een zoon van.

Hetgeen ik geschreven heb, 'k zal het kort herhalen, is:
De meeste westerlingen geven een draai aan de plaats waar ze hun Thaise partner ontmoet hebben. Daar waar we allemaal weten waar de meesten dit deden. Voor mij is daar niets mis mee, ik geloof echter niet dat het gebeurde midden de rijstvelden. En heb er hoegenaamd geen probleem mee dat deze dames afkomstig zijn uit een boerengat waar ook in Thailand. Een goede verstaander begrijpt over wie en wat ik het heb.

Ha ja, waar moest ik is naartoe trekken zei je?
Tegen mijn gewoonte in twee foto's, eentje tijdens het dorsen van rijst en eentje waar ik meehelp bij de bouw van een reuzen bouddha beeld, samen met dorpelingen emmers mortel via een menselijke ketting.
PS: was zonder kostuum en stropdas. Plaats van gebeuren Nong Wa, Khao Chakan, Sa Kaeo. Indien je nog vooroordelen hebt, laat maar komen.

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door KhunSugar op vrijdag 27 april 2018, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Land Titel Deeds

#34 Bericht door KhunSugar » vrijdag 27 april 2018, 10:49

Oei, straks dat posten van foto's thuis is herbekijken, de link blijkt niet te werken, sorry.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Land Titel Deeds

#35 Bericht door Herbergier » vrijdag 27 april 2018, 12:11

KhunSugar schreef: Zo weet ik ook dat de meeste roepers hun mia midden de rijstvelden hebben leren kennen, de ontmoetingsplaats bij uitstek blijkbaar.

Volgens mij heeft u bovenstaande regel geschreven,

Dus u hebt uw mia niet midden in de rijstvelden leren kennen, maar waarschijnlijk ergens midden tussen de landbouwers, dan zal dat blijkbaar ook wel een ontmoetingsplaats bij uitstek zijn.

Maar het lijkt mij sterk hoor, het is veel te heet voor ons Westerse buitenlanders om daar naar toe te gaan en er met zo'n rijst/landbouw mia midden in een rijst-, landbouwveld een date te maken, trouwens meestal zijn ze op het veld zo beschermend voor de zon aangekleed, dat je niet goed kan zien met wie je te maken hebt.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Land Titel Deeds

#36 Bericht door KhunSugar » vrijdag 27 april 2018, 12:58

Herbergier schreef:KhunSugar schreef: Zo weet ik ook dat de meeste roepers hun mia midden de rijstvelden hebben leren kennen, de ontmoetingsplaats bij uitstek blijkbaar.
Roepers zijn zij die hun vrouw zeker geen bargehalte aanmeten, voor hen is het rijstveld de ontmoetingsplaats geweest. Heeft niets met uw vrouw te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Land Titel Deeds

#37 Bericht door jumbo » zaterdag 28 april 2018, 05:31

wanadee schreef:
jumbo schreef:
wanadee schreef:Mijn buurvrouw en haar man zijn ook rijstboeren, wel rdelijk groot ze hebben iets van 100 rai verdeeld over de omgeving. Is overigens een tante van ta. Die hebben hun dochter ook naar de universiteit gestuurd, en hebben daar e ht krom voor gelegen en geld voor moeten lenen.
Dochter is drie jaar geleden agestudeerd en heeft een kei van een baan nu in bangkok. Haar bonus van 1,2 seen heeft ze naar huis gestuurd om haar ouders te helpen hun huis wat te verbouwen en in Bangkok heeft ze inmiddels een huis gekocht.
Ze hebben nog een zoon iets jonger maar das geen studiebol.

Maar ook al zijn het eenvoudige rijstboeren, daar heeft een normaal mens toch niets op tegen? Afgeven op dit soort mensen of op farang met een klein loontje of een “miezerig” pensioentje vind ik misselijk. Dat zijn minderwaardige mensen. Ik kan echt geen reden bedenken waarom iemand met een hoog salaris meer waard zou zijn dan iemand met wat minder. Dan ben je een beetje ziek volgens mij.
heeft meer geld dus is meer waard, puur netto gezien :lol:
Klopt niet, als hij verhoudingsgewijs meer schulden heeft is hij minder waard netto gezien.
Je hebt het over salaris in je voorbeeld niet netto vermogen :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Land Titel Deeds

#38 Bericht door jumbo » zaterdag 28 april 2018, 05:32

KhunSugar schreef:
Herbergier schreef:KhunSugar schreef: Zo weet ik ook dat de meeste roepers hun mia midden de rijstvelden hebben leren kennen, de ontmoetingsplaats bij uitstek blijkbaar.
Roepers zijn zij die hun vrouw zeker geen bargehalte aanmeten, voor hen is het rijstveld de ontmoetingsplaats geweest. Heeft niets met uw vrouw te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik dacht altijd dat de meesten onder ons hun mia, waaronder ook de rijstboer dochters, in de bar hadden leren kennen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Land Titel Deeds

#39 Bericht door ron » zaterdag 28 april 2018, 06:49

Wat ik de afgelopen jaren heb gemerkt hier op TF,dat er heel weinig barbezoekers zijn
en dus ook geen mensen die hun liefje in de kroeg hebben leren kennen. :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Land Titel Deeds

#40 Bericht door Herbergier » zaterdag 28 april 2018, 07:00

jumbo schreef:
KhunSugar schreef:
Herbergier schreef:KhunSugar schreef: Zo weet ik ook dat de meeste roepers hun mia midden de rijstvelden hebben leren kennen, de ontmoetingsplaats bij uitstek blijkbaar.
Roepers zijn zij die hun vrouw zeker geen bargehalte aanmeten, voor hen is het rijstveld de ontmoetingsplaats geweest. Heeft niets met uw vrouw te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik dacht altijd dat de meesten onder ons hun mia, waaronder ook de rijstboer dochters, in de bar hadden leren kennen
Voordat ik mijn vrouw 14 jaar geleden in Buriram leerde kennen, kwam ik al 16 jaar als single (2x per jaar) op vakantie naar Thailand en reisde daar veel rond, maar de rijstboerdochters, die toen nog in de toeristenplaatsen in de bar werkten, moesten mij niet en ik heb er toen toch, in die single jaren van mij, met heel veel een date gehad, maar ik dronk bier (Kloster, Amarith of Carlsberg) rechtstreeks uit de fles, ik had geen ATM card (die bestond toen nog niet, dus ik gebruikte eenvoudige traveller checks) en ik had geen kostuum aan, dan was je kansloos in die tijd, maar ik heb er wel van genoten. :angel: :lol: :lol:

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#41 Bericht door driver » zaterdag 28 april 2018, 07:09

Herbergier :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#42 Bericht door driver » zaterdag 28 april 2018, 07:14

Geen rijstvelden.. Geen bar.. Maar werkzaam in twee ploegen dienst bij Seagate in Sung Noeng vlakbij Khorat toen ik Sukanya leerde kennen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Land Titel Deeds

#43 Bericht door jumbo » zaterdag 28 april 2018, 07:50

driver schreef:Geen rijstvelden.. Geen bar.. Maar werkzaam in twee ploegen dienst bij Seagate in Sung Noeng vlakbij Khorat toen ik Sukanya leerde kennen.
Uitzondering bevestigen de regel... hehehe

maar het is vreemd om op te merken dat het bar stigma hier (in TH) zo een negatieve inslag heeft, veel zo niet al mijn kennissen in NL hebben hun vrouwen ontmoet in de kroeg en/of disco, maar daar heeft het geen negatieve inslag..
nu is het veel internet, vind ik gevaarlijker want je hebt geen idee waar je jezelf in begeeft

Ik heb op 1 na al mijn dames in de kroeg leren kennen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Land Titel Deeds

#44 Bericht door wanadee » zaterdag 28 april 2018, 08:16

jumbo schreef:
driver schreef:Geen rijstvelden.. Geen bar.. Maar werkzaam in twee ploegen dienst bij Seagate in Sung Noeng vlakbij Khorat toen ik Sukanya leerde kennen.
Uitzondering bevestigen de regel... hehehe

maar het is vreemd om op te merken dat het bar stigma hier (in TH) zo een negatieve inslag heeft, veel zo niet al mijn kennissen in NL hebben hun vrouwen ontmoet in de kroeg en/of disco, maar daar heeft het geen negatieve inslag..
nu is het veel internet, vind ik gevaarlijker want je hebt geen idee waar je jezelf in begeeft

Ik heb op 1 na al mijn dames in de kroeg leren kennen
Mijn meisje had net haar 12,5 jarig jubileum bij Canon achter de rug toen ik haar leerde kennen. Oerlelijke gouden ring en wat andere zaken.

Niet zo vreemd dat de meeste farang hun vrouw in kroeg, restaurant of hotel leren kennen, zal niet via de klaverjasclub gaan in thailand :crazy:
En ik vind het ook helemaal niets negatiefs hebben, gewoon een baan. En al zouden ze “bargirl” zijn geweest, dan nog helemaal niets negatiefs. Dan kun je de kerels die daar naar toe gaan ook wel veroordelen. Leven en laten leven, vooroordelen zijn er wel genoeg.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#45 Bericht door driver » zaterdag 28 april 2018, 08:47

Mijn idee ook dat er met een bargirl niks mis is als dat je nieuwe liefde wordt of is geworden. Zolang je het samen goed hebt is het okee toch?.
Vooroordelen ect boeit me sowieso niet dus voor mij heeft elke Thaise het voordeel van de twijfel wat betreft wel of niet goed zijn oid. Onder ons de Farang zitten ook genoeg hufters toch :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”