Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#31 Bericht door jumbo » dinsdag 24 april 2018, 02:51

wanadee schreef:Heb trouwens wel ervaring met een priveziekenhuis in Kanchanaburi waar ik een jaar of 6 geleden met vakantie was. Ik was toen masr een maand in Thailand.
Ik had al een paar dagen last van een oorontsteking en van het ene op het andere moment leek ik wel dronken. Kon niet meer fatsoenlijk lopen, overgeven enz.
Naar het ziekenhuis gebracht, ik heb aangegeven dat het waarschijnlijk van mijn oor kwam, ontsteking die naar het middenoor is doorgeslagen. Allerlij onderzoeken, hartfilmpje, xray van mijn borst en nog een aantal andere zaken.
Na een paar uur was het beter maar ter observatie moest ik een navht blijven. Mooie ruime kamer met keuken er in, grote badkamer, bankstel met toebehoren en een extra bed voor een loge. Dus ta bleef daar ook slapen.
De volgende dag mocht ik in de middag weer weg en een hele rits medicijnen meegekregen. Heb alleen de antibiotica ingenomen, de rest heb ik mee naar nederland genomen samen met de fotos en het rapport van de dokter. Bij de huisarts geweest, bleek ik medicijnen voor vier verschillende ziektes te hebben gekregen. Antibiotica, bloedverdunners tegen een hersenbloeding, iets tegen een epileptische aanval en nog iets wat ik vergeten ben. Volgens mijn huisarts was het inderdaad een middenoorontstekimg geweest en de rits medicijnen die ik gekregen heb zouden elkaar hebben tegen gewerkt als ik ze ingenomen had.
Ze wisten daar dus niet wat ik mankeerde terwijl ik ze wel op het goede spoor heb gezet en zo zal iedereen wel goede en slechte ervaringen met prive of staatsziekenhuis hebben.
Het belangrijkste is en blijft toch gewoon communicatie met de doctoren en verplegers, zij moeten je aangeven wat je hebt, wat de oorzaak kan zijn en hoe het verholpen kan worden en een termijn... Er is geen pilletje wat ik slik of drankje wat ik drink zonder dat ik weet wat het is en waartoe het dient en hoelang ze me dat willen geven en of er een alternatief is.......het internet is een zege, voorheen raadpleegde ik mijn encyclopedie... :lol:

Ik heb het voordeel de SS kaart te hebben. Ik had voor een verstopping een medicijn gekrekegen in een Bangkok hospitaal en vervolgens ging ik met dezelfde klacht naar een Ayutthaya hospitaal waar ik een ander medicijn kreeg, op mijn vraag waarom was het antwoord dat het medicijn voorgeschreven in Bangkok 'duur' was... en hun alternatief hetzelfde werkte.. nagespeurd en beiden hadden hetzelfde hoofd ingredient... maar het bleef toch vreemd omdat het dure medicijn 1 pilletje per dag was en het goedkopere 1.5 of 2 pilletjes. Rekenen blijft een probleem hier...
Op een andere fiets, Big C. Noodle soup 30 thb, 3 voor 95 thb...tel uit je verlies
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#32 Bericht door jumbo » dinsdag 24 april 2018, 02:58

wpdelange schreef: Denk dat het hullie en zullie oftewel het ik heb en jij niet ook een beetje flauwe tekst is.
Een bron ervaring is geen ervaring. [aangezien er ook veel negatieven ervaringen zullen zijn] de weegschaal staat dus neutraal.
Een ervaring is geen ervaring, leg die maar eens uit, ben benieuwd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#33 Bericht door wpdl » dinsdag 24 april 2018, 03:27

Ik had de 'bron' al doorgestreept als kleine hint.
Orginele tekst Een bron is geen bron oftewel in dit verhaal een ervaring is geen ervaring.
De telsom van feiten is meer als jouw ervaring of de mijne.

Je wantrouwen of ze het wel bij het rechte eind hebben geeft je zelf al aan trouwens en dus de angst dat er fouten worden gemaakt of wat vriendelijker de verkeerde keuze is daar.
Iets waar ik ook ruime ervaring mee heb zowel bij staatsziekenhuis als prive ziekenhuizen, wantrouwen.
Pijnstillers ontstekingsremmers en antibiotica zijn ze gek op [De dokter en Thai] en worden in alle soorten en vooral mate voorgeschreven paardenmiddelen maar ja de meeste Thaien vragen niet al te veel.
Heb er gen last meer van 'KLAAR'
Mijn 'bottendokter' schrijft trouwens de minimaalste hoeveelheid voor op te halen in het ziekenhuis met een adres van drogist of zijn eigen kleine praktijk er bij.
Schaamt zich ook niet met de reden.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#34 Bericht door Kees » vrijdag 11 mei 2018, 06:51

Op advies van Wim Fokkema (AA Insurance brokers) hebben wij ons laten verzekeren bij David Shield.
Is heel goed betaalbaar, voor mijn vrouw (47) $106,- en voor mij (62) $173,-/maand, voor de "Essential".
Natuurlijk zijn er uitsluitingen, zoals voor mij, voor mijn heupen, heb namelijk 2 nieuwe laten plaatsen. Maar die gaan volgens mijn orthopeed 30 jaar mee, dus zal dat geen probleem moeten zijn. Verder heb ik geen uitsluitingen, ondanks mijn hoge cholesterol waarden. Echter worden scans en rontgenfoto's niet vergoed.
Gelukkig kan ik nog niet zeggen of deze zorgverzekering goed is, en hoop dat ik daar verder nooit achter hoef te komen.
Maar we zijn in ieder geval verzekerd voor de meest voor de hand liggende kwalen, zie de Tabel.

http://www.davidshield-intl.com/downloa ... 082016.pdf
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#35 Bericht door brake0345 » vrijdag 11 mei 2018, 07:41

Goeie Kees, dank je wel :thumbsup:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#36 Bericht door sawadikrap » zondag 10 juni 2018, 08:40

Heb MSH verzekering bij AA, eerste keer ook met eigen risico.
Niet lang erna oog probleem, en gezien ik uitgesloten was alles m.b.t mijn Epilepsie moest ik operatie nieuwe lens in slaap gebracht worden en nacht overblijven.
Normaal is een nieuwe lens oog geen dag opname.
Einde verhaal heeft mij veel eigen geld gekost.
Eigen bijdrage van ruim 30.000 bath wat ik zelf moest betalen in slaap gebracht en overnachting.

Heeft mij met een premie van bijna 70.000 bath met eigen bijdrage ongeveer zelf rondom de 50.000 bath zelf gekost.
Lang moeten wachten op vergoeding van MSH, vele weken.

Ja excuses gekregen.
Dit jaar nog een keer MSH zonder eigen risico, en nog geen medische kosten gemaakt.

Dus of verzekering nu zo goedkoop is ben ik het niet mee eens.
De verzekeraar die op facebook adverteert uit Belgie, die lijkt goedkoper echter moet je wat ik begrijp een rekening in Nederland of Belgie hebben.

Weet niet of dit allemaal klopt maar verzekerd worden in Thailand is niet goedkoop, maar zullen zeker mensen het oneens met mij zijn.

Maar dit is mijn ervaring.

Robert.
Pattaya

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#37 Bericht door sjeng » zondag 10 juni 2018, 09:21

sawadikrap schreef:Heb MSH verzekering bij AA, eerste keer ook met eigen risico.
Niet lang erna oog probleem, en gezien ik uitgesloten was alles m.b.t mijn Epilepsie moest ik operatie nieuwe lens in slaap gebracht worden en nacht overblijven.
Normaal is een nieuwe lens oog geen dag opname.
Einde verhaal heeft mij veel eigen geld gekost.
Eigen bijdrage van ruim 30.000 bath wat ik zelf moest betalen in slaap gebracht en overnachting.

Heeft mij met een premie van bijna 70.000 bath met eigen bijdrage ongeveer zelf rondom de 50.000 bath zelf gekost.
Lang moeten wachten op vergoeding van MSH, vele weken.

Ja excuses gekregen.
Dit jaar nog een keer MSH zonder eigen risico, en nog geen medische kosten gemaakt.

Dus of verzekering nu zo goedkoop is ben ik het niet mee eens.
De verzekeraar die op facebook adverteert uit Belgie, die lijkt goedkoper echter moet je wat ik begrijp een rekening in Nederland of Belgie hebben.

Weet niet of dit allemaal klopt maar verzekerd worden in Thailand is niet goedkoop, maar zullen zeker mensen het oneens met mij zijn.

Maar dit is mijn ervaring.

Robert.
Pattaya

Ziektekosten verzekeringen zijn nu eenmaal duur en erg duur als je op leeftijd komt,ook in Thailand.
Heb zelf na een aantal pogingen een verzekering te vinden maar besloten er geen te nemen gezien de uitsluitingen van bepaalde kwalen, hoge bloeddruk, hartritme storingen.
Heb een eigen spaarpotje aangelegd en dat is na 10 jaar aardig gevuld.
Verder een expat ongevallen verzekering afgesloten die uiteraard alleen ongevallen dekt met medische kosten tot thb 300k.
Ik denk dat dit voor ons de enig haalbare optie is aangezien de meeste verzekeringen je er bij 80 zowiso uitgooien afgezien van de exorbitant hoge premies.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#38 Bericht door sawadikrap » zondag 10 juni 2018, 13:14

Verzekeren ook bij bijvoorbeeld AA is big business, wanneer je ouder bent.
Voor een redelijke premie verzekerd zijn bij bij bijvoorbeel VGZ is onbetaalbaar, ben er jaren bij geweest tot de premie twee jaar geleden bijna 500 euro per maand was.
Dat kon ik niet meer trekken, dus word niet ziek of heb de mogelijkheid te sparen wat niet eenvoudig is met een euro bath koers.

Of je kan terug, en Nederland ontvangt liever buitenlanders dan Nederlanders die eens vertrokken zijn.

Robert.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#39 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 09:29

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#40 Bericht door jay » maandag 12 augustus 2019, 13:52

bedankt voor het delen Ron

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#41 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 13:56

jay schreef: maandag 12 augustus 2019, 13:52 bedankt voor het delen Ron
Graag gedaan Jay,beter "mee verlegen" dan "om verlegen"...toch?! :thumbsup:

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#42 Bericht door jay » maandag 12 augustus 2019, 23:28

ja zeker

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#43 Bericht door stille » zaterdag 28 maart 2020, 07:32

Is men dan ook verzekerd voor covid 19 (pandemie) en wordt het ook geacepteerd als men Thailand in komt?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#44 Bericht door jomel17 » zaterdag 28 maart 2020, 08:54

Heeft een van de heren hier wel eens gehoord van de verzekeringsmaatschappij Regency?
zij bieden mij als man van 68 een verzekering aan voor nog geen 1500 $ per jaar.
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#45 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 28 maart 2020, 09:23

Dat is niet duur. Wat zijn de voorwaarden en de bedragen waarvoor je gedekt bent?

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”