Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1261 Bericht door Ben » zondag 21 mei 2017, 09:40

brake034 schreef:Op TF stop ik en met Lanna Dutch stoppen we waarschijnlijk, gezondheid gaat redelijk goed maar we willen andere dingen doen.
we willen andere dingen doen.
Lijkt wel of je de hele dag op TF zit en geen tijd voor andere dingen hebt .
Die paar miniuten per dag maken het ook niet uit .

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1262 Bericht door brake034 » zondag 21 mei 2017, 10:47

Ben, het gaat niet om de tijd besteed op dit forum.
Het gaat om een afbouw van Facebook, Linkedin, Line, Whatsapp, dit forum en allerlei andere sociale media, een soort digiloze kluizenaar zeg maar :lol:

Met andere dingen doen bedoel ik een meer spirituele weg zoeken, de midden weg welke in harmonie is met de leer van de Boeddha.
Daarvoor is een verandering van (digitale) omgeving noodzakelijk. Wie weet beland ik wel in een Dhamma commune of wordt ik opnieuw monnik?
Marcel

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1263 Bericht door Arietwee » zondag 21 mei 2017, 10:50

brake034 schreef:Ben, het gaat niet om de tijd besteed op dit forum.
Het gaat om een afbouw van Facebook, Linkedin, Line, Whatsapp, dit forum en allerlei andere sociale media, een soort digiloze kluizenaar zeg maar :lol:

Met andere dingen doen bedoel ik een meer spirituele weg zoeken, de midden weg welke in harmonie is met de leer van de Boeddha.
Daarvoor is een verandering van (digitale) omgeving noodzakelijk. Wie weet beland ik wel in een Dhamma commune of wordt ik opnieuw monnik?
Moet je wel iedere dag naar de kapper. Kan je net zo goed hier een beetje hangen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1264 Bericht door Ben » zondag 21 mei 2017, 11:38

brake034 schreef:Ben, het gaat niet om de tijd besteed op dit forum.
Het gaat om een afbouw van Facebook, Linkedin, Line, Whatsapp, dit forum en allerlei andere sociale media, een soort digiloze kluizenaar zeg maar :lol:

Met andere dingen doen bedoel ik een meer spirituele weg zoeken, de midden weg welke in harmonie is met de leer van de Boeddha.
Daarvoor is een verandering van (digitale) omgeving noodzakelijk. Wie weet beland ik wel in een Dhamma commune of wordt ik opnieuw monnik?
Oke ieder zijn ding .

hanshu

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1265 Bericht door hanshu » maandag 22 mei 2017, 01:26

Iedereen is anders....
Ik vind juist veel verlichting hier op dit forum met al z,n goeroe,s
Het is wel iets afgegleden nu de opper goeroe niet meer schrijft maar alleen nog leest
dat geef ik toe.
Maar dat is voor andere weer een verlichting. Een beetje in mezelf zitten mokken vind ik niks aan.

Veel plezier Marcel :worshippy:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1266 Bericht door genesis » vrijdag 26 mei 2017, 23:33

Succes Marcel met de nieuw ingeslagen weg. Het laatste bezoek aan jullie lukte niet door je gezondheid. Maar als we weer in de buurt komen laat ik het je weten en wie weet lukt het de volgende keer wel. [|)

Ik wil je bedanken voor je support en raad en daad en natuurlijk de groeten aan Pun. ;)

Genesis

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1267 Bericht door brake0345 » dinsdag 17 april 2018, 10:24

ron schreef: alhoewel zeg nooit NOOIT....
Dat nooit natuurlijk, na een klein jaartje sabbatical begint het toch een beetje te kriebelen.
Overigens wel weer wat spiritueler maar die digiloze kluizenaar of monnik is hem toch niet geworden :happyno:

Ben benieuwd hoe de vlag ervoor hangt op het TF, dat kriebelen heeft er niet toe geleid dat ik forumtechnisch (of zelfs maar anderszins!!!) ben vreemdgegaan afgelopen jaar, gek he :giggle3:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1268 Bericht door ron » dinsdag 17 april 2018, 10:44

Afbeelding

Hoi Marcel,welkom terug.
Zag van de week al dat je weer in het TF-land bent aangemeld.
Hoe gaat het nu?......ben benieuwd.
Hoe de vlag er voor staat op TF?......

Alsof een paar afleveringen missen van een soapserie wat zou uitmaken.... :cheesy:
Veel Belgische invloeden de laatste tijd,van LO-SO tot HI-SO............voor een ieder wat wils,maar jij mag mijn deel wel hebben. :crazy:

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1269 Bericht door brake0345 » dinsdag 17 april 2018, 11:02

ron schreef: Hoe gaat het nu?......ben benieuwd.
Dank je Ron, veel is er niet veranderd in de Rai, paar hondjes erbij en wat verbouwing- en onderhoud plannen.

Eind vorig jaar zijn we naar de Isarn afgereisd voor een rondreis van 2 weken.
Die reis begon met een leuke workshop indigo kleuren van katoen in Sakhon Nakhon, eerder hadden we een soortgelijke workshop gedaan in Chiang Mai.

Helaas hebben we vanwege familie omstandigheden die Isarn rondreis na de workshop moeten afbreken en zijn we midden januari een beetje hals over kop voor 2,5 maand naar Rotterdam gegaan.
Daar kwamen we in het koude seizoen aan en we liepen allebei een griepje van 4 weken op, lekker hoor [|(
Had nooit gedacht dat ik na 3 weken Nederland al heimwee naar de Rai zou hebben......

Sinds eind maart weer terug in het buitenste buitenbos en we pakken de draad gewoon weer op, we zullen zien wat de toekomst brengt.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1270 Bericht door ron » dinsdag 17 april 2018, 11:20

2,5 maand naar Rotterdam......... :Whistle:
Een beetje veranderd zeker?.............weet niet hoe lang jij al weg bent uit Nederland.
Iedere grote stad kan je er mee vergelijken,dezelfde problemen,dezelfde "culturen".......

Heimwee naar de Rai kan ik mij goed voorstellen,ik had na terugkomst een maand later al weer spijt van mijn besluit,
maar mocht echt niet anders beslissen voor die twee jongens.
Ook het feit dat de zorgverzekeringen voor het gezin de spuigaten uit zouden lopen wogen mee in dit besluit,maar waren niet gelijk een punt om te vertrekken.

Ook ben ik van mijn mening terug gekomen om NOOIT
meer lang te verblijven in Thailand.......misschien over 5 jaar de 4-8 regeling!?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1271 Bericht door brake0345 » dinsdag 17 april 2018, 14:57

ron schreef:Een beetje veranderd zeker?.............weet niet hoe lang jij al weg bent uit Nederland.
Of Rotterdam veranderd is, daar kan ik niet over oordelen, ik heb nooit in de "stad" gewoond.
Dus het was allemaal een beetje nieuw voor ons, maar ook niet helemaal onbekend.

Wat ons na ruim 4 jaar in Thailand opvalt is dat is de agressieve houding, bijvoorbeeld in het verkeer.
Ook in de winkels en andere interactie met vreemden, er kan nauwelijks een glimlach vanaf.

En ik geloof dat die houding ook op het forum terug te lezen is, er is weinig ruimte voor een vriendelijke uitwisseling van meningen maar men probeert elkaar bij de enkels af te maaien als de mening van de een niet bij de ander past.

Ik zie dat als een globaal probleem, niet voor niets hebben populisten (de nieuwe fascisten?) een steeds grotere globale aanhang.
Zie de hernieuwde opkomst in Italië van Berlusconi, de machtswellusteling Putin en de grootste exponent van deze stroming is toch wel die oranje orang oetan in het Witte Huis.......

Maar het tijdelijk verblijf in Rotterdam had ook zijn voordelen, zalig brood, kaas, worst en bier, dus pakweg 5 kilo aangekomen :neus:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1272 Bericht door wanadee » dinsdag 17 april 2018, 15:26

Hi Brake, welkom terug. Je bent zo weer ingeburgerd hier :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1273 Bericht door wanadee » dinsdag 17 april 2018, 15:30

ron schreef:2,5 maand naar Rotterdam......... :Whistle:
Een beetje veranderd zeker?.............weet niet hoe lang jij al weg bent uit Nederland.
Iedere grote stad kan je er mee vergelijken,dezelfde problemen,dezelfde "culturen".......

Heimwee naar de Rai kan ik mij goed voorstellen,ik had na terugkomst een maand later al weer spijt van mijn besluit,
maar mocht echt niet anders beslissen voor die twee jongens.
Ook het feit dat de zorgverzekeringen voor het gezin de spuigaten uit zouden lopen wogen mee in dit besluit,maar waren niet gelijk een punt om te vertrekken.

Ook ben ik van mijn mening terug gekomen om NOOIT
meer lang te verblijven in Thailand.......misschien over 5 jaar de 4-8 regeling!?
Hi Ron,
Je hebt het hier over de zorgverzekering, was het niet mogelijk om de twee kinderen de thaise nationaliteit te geven zodat je alleen voor jezelf een verzekering moest nemen?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1274 Bericht door brake0345 » dinsdag 17 april 2018, 15:46

wanadee schreef: was het niet mogelijk om de twee kinderen de thaise nationaliteit te geven zodat je alleen voor jezelf een verzekering moest nemen?
Daarmee ga je ervan uit dat Thaise kinderen een vorm van zorgverzekering genieten?

Ik denk dat Ron bedoeld dat in Thailand de vrijwillige zorgverzekering, als je die wil afsluiten op een enigszins vergelijkbaar niveau als de Nederlandse, erg prijzig is voor zowel Thais als buitenlanders. En dan nog kan die dure verzekeringsmaatschappij alle eerdere ziektes en kwalen uit sluiten van de dekking.

Nee, dan is de 8-4 regeling geen gek idee, maar het probleem blijft waar je tijdens de 4 maanden in Nederland dan verblijft en of de belastingdienst dat niet als vaste inrichting gaat aanmerken......

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1275 Bericht door wanadee » dinsdag 17 april 2018, 16:00

Maar de basis is er dan voor drie mensen middels de dertig baht regeling. Evt aanvullende zorg moet je dan zelf bekostigen.
Mijn buurman van 65 heeft een week geleden een hersenbloefing gehad. Hij ligt nu in het ziekenhuis, gedeeltelijk verlamd en moet vloeibare voefing hebben. Zijn dochter leert nu hoe ze dat moet maken voor als hij naar huis gaat.
Ik ben daar op bezoek geweest, een overheidsziekenhuis maar het ziet er prima uit. De eerste nood wordt geledigd, waarschijnlijk moet je zelf in de buidel tasten voor revalidatie ed. Maar een gunstiger uitgangspunt dan voor farang.
Overigens ben ik in deze regio al in drie verschillende ziekenhuizen van de staat bij mensen op bezoek geweest en vind het er prima.
Mijn noodgevalletje een paar jaar geleden een nacht in een privexiekenhuis in Kanchanaburi met luxe kamer met balkon, bankstel, keuken en extra bed voor slapers vind ik behoorlijk overdreven.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”