5 jaar visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

5 jaar visum

#1 Bericht door wanadee » woensdag 31 januari 2018, 05:04

Ik heb begrepenndat je een 5 jaar visum kunt krijgen als je 3 laan 1 jaar op de bank hebt staan. Er saat bij dat een antecedentenonderzoek een onderdeel is van de procedure.
Heeft iemand enig idee wat dit inhoudt?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: 5 jaar visum

#2 Bericht door Joep » woensdag 31 januari 2018, 05:18

Zelfde als VOG.
Als je ooit met Justitie in aanraking bent geweest (crimineel verleden [|( [|( ) kunt je het vergeten.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: 5 jaar visum

#3 Bericht door Korat » woensdag 31 januari 2018, 16:44

Een Thaise ziektekostenverzekering is ook verplicht. Zie 1.7 en 2.8
http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... Stay).html
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 5 jaar visum

#4 Bericht door driver » woensdag 31 januari 2018, 21:21

Joep schreef:Zelfde als VOG.
Als je ooit met Justitie in aanraking bent geweest (crimineel verleden [|( [|( ) kunt je het vergeten.
Met justitie in aanraking geweest kan op veel manieren. Afhankelijk van de opgelegde ( taak) straf zal daaruit eventueel een crimineel verleden tevoorschijn komen. Taakstraffen ongeacht het aantal oplegde uren vallen lang niet altijd onder het motto.. U bent crimineel en zelfs bij opgelegde celstraf hoeft het niet als iets crimineels gezien te worden. De vraag is dan ook waar legt men de lat wat betreft crimineel verleden?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 jaar visum

#5 Bericht door wanadee » donderdag 01 februari 2018, 05:57

Korat schreef:Een Thaise ziektekostenverzekering is ook verplicht. Zie 1.7 en 2.8
http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... Stay).html
Dank je wel Korat, duidelijk.
Ik had wel gelezen van een ziektekostenverzekering maar niet dat die thais moest zijn.
Daarnaast dus ook klooien met inkomensbewijzen, ik meende dat alleen 3 laan op de bank genoeg was.

En dat antecedentenonderzoek is ook nog wat onduidelijk. Is wat driver ook zegt afhankelijk van de normen die ze stellen. Ik ben wel een stoute jongen geweest in mijn jeugd maar dat is al zoveel jaren geleden dat dit in nederland niet meer rekevant zou zijn.

Alles met elkaar toch nog wel veel gedoe tov de voordelen.

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: 5 jaar visum

#6 Bericht door weyde4 » zaterdag 03 februari 2018, 19:03

crimineel verleden verkrachting wapen en drugs handel valsheid in geschriften vermogensdelicten belasting onduiking daar gevangenis straf voor gehad hebbende, nou dan kan je het wel vergeten niet voor parkeerboetes natuurlijk

ik zie 3 laan staan wat betekend dat?? 3 laan op de bank?? ahaa miljoen zecht mijn vrouw

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 jaar visum

#7 Bericht door wanadee » zondag 04 februari 2018, 02:33

Ik heb in het verleden een keer drie man het ziekenhuis in geslagen. Ik vond het zelfverdediging want zij waren begonnen, maar de rechter zag dat anders mede omdat ik aan vechtsporten deed.
Dus een paar weekjes vakantie in Scheveningen, maar heb geen strand gezien :crazy:

Maar dat gedoe met inkomsten bewijzen via ambasade ed zie ik helemaal niet zitten dus blijf ik wel op mijn 1 jaar extensie.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 5 jaar visum

#8 Bericht door Herbergier » zondag 04 februari 2018, 03:38

5 jaar of 1 jaar extension, het enige verschil is de prijs, de hoogte van je bankrekening en er zijn meer verplichtingen, want je 90 dagenmelding bij de immigration blijft en na 1 jaar moet je naar de immigration om te bewijzen of je nog aan alle eisen voldoet.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 jaar visum

#9 Bericht door wanadee » zondag 04 februari 2018, 07:35

Eigenlijk geen voordelen dus, wel het nadeel dat je geld vast zit.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 5 jaar visum

#10 Bericht door KhunSugar » zondag 04 februari 2018, 12:14

wanadee schreef:Ik heb in het verleden een keer drie man het ziekenhuis in geslagen. Ik vond het zelfverdediging want zij waren begonnen, maar de rechter zag dat anders mede omdat ik aan vechtsporten deed.
Dus een paar weekjes vakantie in Scheveningen, maar heb geen strand gezien :crazy:

Maar dat gedoe met inkomsten bewijzen via ambasade ed zie ik helemaal niet zitten dus blijf ik wel op mijn 1 jaar extensie.
:-)))


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: 5 jaar visum

#11 Bericht door Tonboy » zondag 04 februari 2018, 14:18

driver schreef:
Joep schreef:Zelfde als VOG.
Als je ooit met Justitie in aanraking bent geweest (crimineel verleden [|( [|( ) kunt je het vergeten.
Met justitie in aanraking geweest kan op veel manieren. Afhankelijk van de opgelegde ( taak) straf zal daaruit eventueel een crimineel verleden tevoorschijn komen. Taakstraffen ongeacht het aantal oplegde uren vallen lang niet altijd onder het motto.. U bent crimineel en zelfs bij opgelegde celstraf hoeft het niet als iets crimineels gezien te worden. De vraag is dan ook waar legt men de lat wat betreft crimineel verleden?
Dat is geheel aan Min. v. Justitie.

Een aanvraag Verklaring Omtrent Gedrag ten behoeve van emigratie wordt niet op dezelfde manier behandeld als 1 voor bijvoorbeeld een baan bij een beveiligingsbedrijf, of Politie of kinderopvangbedrijf.
Ik mocht zelf vanwege een persoonlijk faillissement niet meer als beheerder in de horeca werken. Reden : Persoonlijk faillisement betekende onder meer het niet betalen van crediteuren, en volgens het wetboek van strafrecht is dat strafbaar. Nooit veroordeeld hoor, dus in principe onschuldig, maar wel een minnetje bij Justitie. En dus geen VOG hiervoor.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 jaar visum

#12 Bericht door wanadee » zondag 04 februari 2018, 14:21

Is daar dan geen verjaringstermijn voor? Van mij is bijna 30 jaar gelden in nederland telt dat niet meer mee volgens mij na zoveel jaar.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: 5 jaar visum

#13 Bericht door Tonboy » zondag 04 februari 2018, 14:43

wanadee schreef:Is daar dan geen verjaringstermijn voor? Van mij is bijna 30 jaar gelden in nederland telt dat niet meer mee volgens mij na zoveel jaar.
Hoe lang blijven strafbare feiten geregistreerd?
Hoelang een strafbaar feit geregistreerd blijft, is onder meer afhankelijk van de vraag of het om een overtreding gaat of om een misdrijf. Ook de hoogte van de strafmaat is van belang.

--informatie over overtredingen wordt weer doorgehaald vijf jaar na het definitieve vonnis, na vervallen van het recht tot strafvordering als gevolg van verjaring of na overlijden van de betrokkene;
--wie veroordeeld was tot een vrijheidsstraf of taakstraf blijft 10 jaar geregistreerd. Die termijn is ook van toepassing als er sprake was van een overtreding met een geldboete uit categorie 3 of hoger. Voor een goed begrip: elk strafbaar feit wordt conform de wet in één van in totaal 6 categorieën geplaatst. Voor elke categorie geldt een andere maximale geldboete. Voor de derde categorie bedraagt die 7.600 euro;
--aantekeningen over misdrijven worden uit de justitiële bestanden verwijderd 10 jaar na het definitieve vonnis of de verjaring van het strafbare feit, 20 jaar na het overlijden van de betrokkene, of bij het bereiken van de 80e verjaardag.

Bron : https://mens-en-samenleving.infonu.nl/r ... fblad.html

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 jaar visum

#14 Bericht door wanadee » zondag 04 februari 2018, 14:49

Dan ben ik dus brandschoon :angel: Geldt dit dan ook niet voor faillissementen?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: 5 jaar visum

#15 Bericht door ron » zondag 04 februari 2018, 18:28

"aantekeningen over misdrijven worden uit de justitiële bestanden verwijderd 10 jaar na het definitieve vonnis"

Niet waar. Eigenlijk hetzelfde als met code 4.............blijft gewoon je leven lang bij je.(HKS)
Dat vertellen ze je wel niet,maar vraag maar eens aan jou advocaat of hij jou strafdossier kan inzien.
Die van mij wist mij zelfs nog iets te vertellen over een dingetje wat gebeurde in mijn jeugd. ;)

Hoeft niet perse een VOG in de weg te staan aangezien deze "aantekeningen/info" alleen
voor "bepaalde doeleinden/instanties" wordt bewaard.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”