de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklaring

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dafrans
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: zondag 11 juni 2017, 09:27

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#46 Bericht door Dafrans » vrijdag 06 oktober 2017, 10:14

KhunSugar schreef:
driver schreef:Vink de onwaarheden nu eens aan in de brief als je wilt.

Voor mij nog steeds veel acadabra omtrent de regels nu of in het verleden.

Deze had ik ook nog nooit van gehoord :

60 + maandelijks inkomen 20.000 thb.
Zou dit waarheid zijn is er voor mij nog hoop om te verkassen naar Thailand op basis van maandinkomen.

Zo moet de aanvrager van 60+ over een maandelijks inkomen beschikken van minimaal 20.000 baht (ca. € 514) en die van 50+ over minimaal 65.000 baht (ca. € 1.670,00)
Ik denk dat jullie ministerie haar documentatie eens moet updaten.
Het klopt hoor wat er staat. Het is echter enkel van toepassing voor ouderen die zonder onderbreking van voor 21 oktober 1998 een extension of stay bekomen. Die ouderen mogen hun verblijfsvergunning nog steeds verlengen aan de oude voorwaarden.
Wie na die datum zijn eerste extension aanvraagt doet dit volgens de huidige voorwaarden.

Voor 21 oktober 1998 was het voor de 60 plusser, een rekening met ฿ 200K, bewijs maandelijks inkomen van ฿ 20.000 of een combinatie van beiden, in lijn met wat jullie minister schrijft.
Ondertussen kent iedereen wel de voorwaarden die vandaag aan de orde zijn.

Dus een senior van 79 die ononderbroken minstens 20 jaar in Thailand verblijft op basis van extensions, die zit nog aan het oude tarief. Men noemt dit "Grandfathered extension Of stay requirements".

Driver, sorry dat ik uw droom doorprikt heb.

Het goede nieuws is dan weer dat wie aan de voorwaarden van vandaag jaarlijks een extension of stay aanvraagt, dit zal blijven kunnen aan de huidige voorwaarden. Een herziening lees verhoging van de voorwaarden zit eraan te komen, na bijna 20 jaar eist de inflatie zijn tol en is een nieuwe update te verwachten. Wie bijvoorbeeld al 10 jaar of langer in Thailand woonachtig is zal de prijzen wel zien stijgen hebben.
Een herziening lees verhoging van de voorwaarden zit eraan te komen

Waar op is deze info gebaseerd als ik vragen mag?

Dafrans
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: zondag 11 juni 2017, 09:27

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#47 Bericht door Dafrans » zondag 15 oktober 2017, 16:04

Moeten documenten welke ter legalisatie worden aangeboden aan het Ministerie van buitenlandse zaken in Thailand altijd eerst vertaald worden in de thaise taal of volstaat voor bv. de income statement de engelse versie zoals wordt afgegeven door de NL ambassade?

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#48 Bericht door pjotter » vrijdag 27 oktober 2017, 02:01

Zoals hiervoor al vermeld bestaat het income statement niet meer en heet dit nu visumondersteuningsbrief. (vrij Nederlands lijkt me :) )
De brief welke ik hierop terugkreeg, was in het engels.
Dafrans schreef:Moeten documenten welke ter legalisatie worden aangeboden aan het Ministerie van buitenlandse zaken in Thailand altijd eerst vertaald worden in de thaise taal of volstaat voor bv. de income statement de engelse versie zoals wordt afgegeven door de NL ambassade?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#49 Bericht door Herbergier » vrijdag 27 oktober 2017, 02:45

Als je in Buriram bij de immigration via je Thaise bankboekje(s) kan bewijzen dat je een besteedbaar inkomen hebt van minimaal 35.000 cq 65.000 baht per maand, of 400.000 cq 800.000 baht drie maanden vast hebt staan, heb je hier geen dure inkomensverklaring meer nodig.
Alles van waarde is weerloos.

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 oktober 2011, 11:21

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#50 Bericht door siempiedee » vrijdag 02 februari 2018, 09:11

Leuker kan het niet ik had alles ingevuld en een uit leg erbij gedaan vandaag een brief terug van Minbuza via de Ambassade duurt alleen langer.
mijn bank afschrift is niet geldig omdat het de Bangkok is .ik heb geen Nederlandse bank ik ben uitgeschreven en ont vang alleen in Thai baht en een briefje er bij in het Engels waar zijn ze mee bezig ik heb nooit 1 Engelse les gehad doet er niet toe de Nederlandse Ambassade heeft de site er uit gehaald en nu is het helemaal hopeloos kan weer gaan mailen mijn visum moet ik 7 maart gaan doen hun maken de problemen leuker kan het echt niet wat nu een duur visum gaan kopen ben ik niet van plan .Wat nu.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#51 Bericht door ron » vrijdag 02 februari 2018, 13:13

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#52 Bericht door stevenl » vrijdag 02 februari 2018, 13:21

siempiedee schreef:Leuker kan het niet ik had alles ingevuld en een uit leg erbij gedaan vandaag een brief terug van Minbuza via de Ambassade duurt alleen langer.
mijn bank afschrift is niet geldig omdat het de Bangkok is .ik heb geen Nederlandse bank ik ben uitgeschreven en ont vang alleen in Thai baht en een briefje er bij in het Engels waar zijn ze mee bezig ik heb nooit 1 Engelse les gehad doet er niet toe de Nederlandse Ambassade heeft de site er uit gehaald en nu is het helemaal hopeloos kan weer gaan mailen mijn visum moet ik 7 maart gaan doen hun maken de problemen leuker kan het echt niet wat nu een duur visum gaan kopen ben ik niet van plan .Wat nu.
Waar komt je geld vandaan?

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 oktober 2011, 11:21

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#53 Bericht door siempiedee » zaterdag 03 februari 2018, 02:28

hutspot schreef:
Geachte heer Hutspot,

Dank voor uw herinneringsbericht. De ambassade zal binnenkort een nieuwsbericht op de ambassadewebsite plaatsen waarin de voortgang mbt de ontwikkelingen zal worden gecommuniceerd.
Met vriendelijke groet,
Al die nieuwe regels zijn nog al waarde loos ik moet een Nederlandse bank rekening hebben zegt de Ambassade en jaar opgave die heb ik nog niet ontvangen wel die 2000 baht betaald en af schrift van de Bangkok Bank accepteren zij niet wat nu de ABN Amro heeft ons er uit ge gooit ik ben net een jaar met pensioen ik kan niet aan dit verzoek voldoen door de schuld van anderen ik heb geen zin om een duur visum te kopen ik ben getrouwd dus een visum wat niet zo duur is maar wel erg omslachtig bij de immigratie het is maar 1 keer per jaar zou ik dan naar Laos moeten voor mijn visum voorheen deed ik dat iedere 3 maanden is we; 5 terug ik weet ook de regels daar niet van .Vriendelijke groeten Simon.
Laatst gewijzigd door siempiedee op zondag 04 februari 2018, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#54 Bericht door Herbergier » zaterdag 03 februari 2018, 04:27

Siempiedee, vrijwel alle immigratie bureau's hebben hun eigen invulling van de eisen, dus ga eerst even informeren bij de immigratie waar jij je later moet melden voor een extension, als je hier bij de Buriram immigratie aan de normale eisen van het hoofdkantoor voldoet, heb je helemaal geen inkomensbewijs van de Nederlandse ambassade nodig.

Je zegt dat je hier in Thailand getrouwd ben, dus als je aan kan tonen, via de bank en je Thaise bankboekje, dat je elke maand een inkomen hebt van meer dan 40.000 baht per maand, of minimaal 3 maanden 400.000 baht vast heb staan op een Thaise bank, dan heb je niets te vrezen en verder geen inkomensbewijs van de Nederlandse ambassade nodig, wel bewijzen, d.m.v. de nodige documenten en foto's, dat je ook daadwerkelijk getrouwd bent en een huisadres samen met haar hebt.

Zie hier de eisen van de immigratie Thailand zoals die er zijn voor buitenlandse personen die in Thailand wonen en daar getrouwd zijn met een Thaise. Wel even rechts boven op Eng (Engelse taal) klikken.

https://immigration.go.th/content/service_18

Voor buitenlandse personen die niet getrouwd zijn, maar wel 50+ en in Thailand wonen, zijn de eisen 65.000 baht inkomen per maand of 800.000 baht minimaal 3 maanden vast op de bank, of een mix hiervan (b.v. 40.000 baht inkomen p.m. met 300.000 baht minimaal 3 maanden vast op de bank), maar verder veel minder bewijzen d.m.v. documenten en foto's. .

https://immigration.go.th/content/service_22
Laatst gewijzigd door Herbergier op zaterdag 03 februari 2018, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 oktober 2011, 11:21

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#55 Bericht door siempiedee » zaterdag 03 februari 2018, 13:22

stevenl schreef:
siempiedee schreef:Leuker kan het niet ik had alles ingevuld en een uit leg erbij gedaan vandaag een brief terug van Minbuza via de Ambassade duurt alleen langer.
mijn bank afschrift is niet geldig omdat het de Bangkok is .ik heb geen Nederlandse bank ik ben uitgeschreven en ont vang alleen in Thai baht en een briefje er bij in het Engels waar zijn ze mee bezig ik heb nooit 1 Engelse les gehad doet er niet toe de Nederlandse Ambassade heeft de site er uit gehaald en nu is het helemaal hopeloos kan weer gaan mailen mijn visum moet ik 7 maart gaan doen hun maken de problemen leuker kan het echt niet wat nu een duur visum gaan kopen ben ik niet van plan .Wat nu.
Waar komt je geld vandaan?
mijn geld komt van S V B en K P N. EN . N N.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#56 Bericht door stevenl » zaterdag 03 februari 2018, 14:06

siempiedee schreef:
stevenl schreef:
siempiedee schreef:Leuker kan het niet ik had alles ingevuld en een uit leg erbij gedaan vandaag een brief terug van Minbuza via de Ambassade duurt alleen langer.
mijn bank afschrift is niet geldig omdat het de Bangkok is .ik heb geen Nederlandse bank ik ben uitgeschreven en ont vang alleen in Thai baht en een briefje er bij in het Engels waar zijn ze mee bezig ik heb nooit 1 Engelse les gehad doet er niet toe de Nederlandse Ambassade heeft de site er uit gehaald en nu is het helemaal hopeloos kan weer gaan mailen mijn visum moet ik 7 maart gaan doen hun maken de problemen leuker kan het echt niet wat nu een duur visum gaan kopen ben ik niet van plan .Wat nu.
Waar komt je geld vandaan?
mijn geld komt van S V B en K P N. EN . N N.
Dan moet je met een jaaropgave van die 3 toch voldoende bewijs hebben voor de ambassade.

Maar zoals herbergier zegt, misschien heb je die verklaring helemaal niet nodig.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#57 Bericht door pjotter » dinsdag 27 februari 2018, 07:57

Idd Steven. Bovendien, zeker aan het begin van ieder nieuw jaar, krijg ik althans , een nieuwe "maand specificatie" van mijn pensioenfonds. Dit omdat elk nieuw jaar er wel wat veranderd. Die is gewoon in Euro's. Dus voor 7 maart is die dan ook nog eens goed recent.

Groetjes !
stevenl schreef:
siempiedee schreef:
stevenl schreef: Waar komt je geld vandaan?
mijn geld komt van S V B en K P N. EN . N N.
Dan moet je met een jaaropgave van die 3 toch voldoende bewijs hebben voor de ambassade.

Maar zoals herbergier zegt, misschien heb je die verklaring helemaal niet nodig.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”