Zelfmoorden in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Zelfmoorden in Thailand

#1 Bericht door ron » zaterdag 13 mei 2017, 14:18

Dat niet alleen sommige Nederlandse expats in Thailand zich een ietwat ongemakkelijk voelen
met de dure Thai Baht blijkt wel uit onderstaand stukje waar een Engelse 71 jarige gepensioneerde
leraar zich van het leven heeft beroofd met als oorzaak:de sterk in waarde verminderde Engelse pond.

Retired teacher, 74, ‘kills himself in Thailand after fall in value of the Pound
meant his pension was worth less and sparked arguments with his wife’

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -fall.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Zelfmoorden in Thailand

#2 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 14:22

ron schreef:Dat niet alleen sommige Nederlandse expats in Thailand zich een ietwat ongemakkelijk voelen
met de dure Thai Baht blijkt wel uit onderstaand stukje waar een Engelse 71 jarige gepensioneerde
leraar zich van het leven heeft beroofd met als oorzaak:de sterk in waarde verminderde Engelse pond.

Retired teacher, 74, ‘kills himself in Thailand after fall in value of the Pound
meant his pension was worth less and sparked arguments with his wife’

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -fall.html
Meestal is dit volgens mij toch een opeen schakeling van problemen. Als je een leuk leven hebt met een leuke partner kun je mi best wennen aan ietsje minder.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Zelfmoorden in Thailand

#3 Bericht door ron » zaterdag 13 mei 2017, 14:33

Zal heus wel een opeenstapeling zijn maar
misschien ook in de hogere koers tijd weggegaan en alles berekend op die koers.....
Ik heb de 52-koers nog meegemaakt en als je nu ziet dat er 25% minder
voor wordt gegeven kan ik er mij wel iets bij voorstellen.

Niet voor niets zitten er mensen met de handen in het haar,
alle schepen achter zich verbrand in het geboorteland.
Toevallig net zo iets in een ander draadje geschreven,wat verzekering aangaat dan.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zelfmoorden in Thailand

#4 Bericht door wpdl » zondag 14 mei 2017, 10:47

Spreek hier ook regelmatig Britse mensen.
De valuta schommelingen die al vele jaren toch altijd neerwaarts zijn niet leuk pijnlijk zelfs.
Kreten van dik vijftig Baht voor de Euro of dik zeventig Baht voor een pond zijn erg lang geleden en dus niet echt relavant lijk mij.
Pond lag tot een paar jaar terug altijd wel stuk hoger als de Euro ten opzichte van de Baht [je kreeg er meer voor]
Vooral nadat de brexit een feit geworden is gaat de spiraal naar beneden hoor ik wel van sommige, kortingen op pensioen plus slechte valutekoersen
Mag er toch vanuit gaan dat je als je zeventig plus ben flink wat zaken op de rails heb staan en een ander leven leidt als een jonge vent.
Jij [ron] maakt je al jaren publiekelijk heel erg druk over verzekeringen die te duur zijn veel buitenlanders hier hebben gewoon helemaal niks niet omdat het duur is nee men ziet het nut er gewoon niet van in totdat ja totdat ze onderuit gaan.
Er zal wel ietsje meer aan de hand geweest zijn tenslotte zijn het bedenksels van de familie en politie deze 'zelfmoord'
Neemt niet weg dat de 'sky diving club' noem ik het maar groot is in Thailand door uiteenlopende reden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zelfmoorden in Thailand

#5 Bericht door driver » zondag 14 mei 2017, 12:00

wpdelange schreef:Spreek hier ook regelmatig Britse mensen.
De valuta schommelingen die al vele jaren toch altijd neerwaarts zijn niet leuk pijnlijk zelfs.
Kreten van dik vijftig Baht voor de Euro of dik zeventig Baht voor een pond zijn erg lang geleden en dus niet echt relavant lijk mij.
Pond lag tot een paar jaar terug altijd wel stuk hoger als de Euro ten opzichte van de Baht [je kreeg er meer voor]
Vooral nadat de brexit een feit geworden is gaat de spiraal naar beneden hoor ik wel van sommige, kortingen op pensioen plus slechte valutekoersen
Mag er toch vanuit gaan dat je als je zeventig plus ben flink wat zaken op de rails heb staan en een ander leven leidt als een jonge vent.
Jij [ron] maakt je al jaren publiekelijk heel erg druk over verzekeringen die te duur zijn veel buitenlanders hier hebben gewoon helemaal niks niet omdat het duur is nee men ziet het nut er gewoon niet van in totdat ja totdat ze onderuit gaan.
Er zal wel ietsje meer aan de hand geweest zijn tenslotte zijn het bedenksels van de familie en politie deze 'zelfmoord'
Neemt niet weg dat de 'sky diving club' noem ik het maar groot is in Thailand door uiteenlopende reden.
Genoeg gelukszoekers in Thailand die met een kleine uitkering of alleen aow/pensioen in Thailand zitten en als de t.bath idd fiks keldert in de problemen komen.
Geen spaargeld achter de hand en hoppa daar gaan ze richting de afgrond als ze mee willen doen met anderen oid.Of de lasten toch wat te hoog zijn bijvoorbeeld.
Zit je lekker simpel in elkaar redt je het met weinig uiteraard en de een maakt zich wel druk om later een ander totaal niet.
Zoveel mensen..Zoveel wensen.

Aow..dan ben je bijv. 68 en krijg je Aow maar veelal zijn de opgebouwde pensioenen lager dan dat men denkt en dan komt er dus minder geld binnen als verwacht.
Veel mensen kunnen ook niet sparen bijvoorbeeld omdat ze te weinig verdienen of een lage uitkering oid hebben of alles er gewoon doorheen brassen :mrgreen:
De expats in Thailand die dat wel konden of een goedbetaalde baan hebben/hadden en/of bijv. hun huis/bedrijf konden verkopen staan er m.i ook heel anders in dan degenen die ik even voor het gemak gelukszoekers noem.

Verzekeren zeker op oudere leeftijd is een crime dat lezen we allemaal.
Kun je dat niet en toch in Thailand wonen dan bewust het risico nemen dat alles goed gaat en zoniet : Jammer maar niet klagen maar gewoon dragen.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Zelfmoorden in Thailand

#6 Bericht door sjeng » zondag 14 mei 2017, 14:01

Of springen.
driver schreef:
wpdelange schreef:Spreek hier ook regelmatig Britse mensen.
De valuta schommelingen die al vele jaren toch altijd neerwaarts zijn niet leuk pijnlijk zelfs.
Kreten van dik vijftig Baht voor de Euro of dik zeventig Baht voor een pond zijn erg lang geleden en dus niet echt relavant lijk mij.
Pond lag tot een paar jaar terug altijd wel stuk hoger als de Euro ten opzichte van de Baht [je kreeg er meer voor]
Vooral nadat de brexit een feit geworden is gaat de spiraal naar beneden hoor ik wel van sommige, kortingen op pensioen plus slechte valutekoersen
Mag er toch vanuit gaan dat je als je zeventig plus ben flink wat zaken op de rails heb staan en een ander leven leidt als een jonge vent.
Jij [ron] maakt je al jaren publiekelijk heel erg druk over verzekeringen die te duur zijn veel buitenlanders hier hebben gewoon helemaal niks niet omdat het duur is nee men ziet het nut er gewoon niet van in totdat ja totdat ze onderuit gaan.
Er zal wel ietsje meer aan de hand geweest zijn tenslotte zijn het bedenksels van de familie en politie deze 'zelfmoord'
Neemt niet weg dat de 'sky diving club' noem ik het maar groot is in Thailand door uiteenlopende reden.
Genoeg gelukszoekers in Thailand die met een kleine uitkering of alleen aow/pensioen in Thailand zitten en als de t.bath idd fiks keldert in de problemen komen.
Geen spaargeld achter de hand en hoppa daar gaan ze richting de afgrond als ze mee willen doen met anderen oid.Of de lasten toch wat te hoog zijn bijvoorbeeld.
Zit je lekker simpel in elkaar redt je het met weinig uiteraard en de een maakt zich wel druk om later een ander totaal niet.
Zoveel mensen..Zoveel wensen.

Aow..dan ben je bijv. 68 en krijg je Aow maar veelal zijn de opgebouwde pensioenen lager dan dat men denkt en dan komt er dus minder geld binnen als verwacht.
Veel mensen kunnen ook niet sparen bijvoorbeeld omdat ze te weinig verdienen of een lage uitkering oid hebben of alles er gewoon doorheen brassen :mrgreen:
De expats in Thailand die dat wel konden of een goedbetaalde baan hebben/hadden en/of bijv. hun huis/bedrijf konden verkopen staan er m.i ook heel anders in dan degenen die ik even voor het gemak gelukszoekers noem.

Verzekeren zeker op oudere leeftijd is een crime dat lezen we allemaal.
Kun je dat niet en toch in Thailand wonen dan bewust het risico nemen dat alles goed gaat en zoniet : Jammer maar niet klagen maar gewoon dragen.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Zelfmoorden in Thailand

#7 Bericht door Tonboy » zondag 14 mei 2017, 18:50

Sprak laatst nog een gepensioneerde in Big-C in CM. Liep er een beetje verdwaasd rond, op zoek naar wat doucheslangen.
Nederlander, 78 jaar, woonde al 16 jaar in CM, eigen huisje (op naam van zijn vriendin). Dus minimale kosten.
Pensioentje van 1600 euro. Maar wordt volgens hem toch wel heel moeilijk dit jaar om aan te kunnen te tonen dat hij minimaal 60.000 baht inkomen heeft per maand.
Triest verhaal.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zelfmoorden in Thailand

#8 Bericht door driver » zondag 14 mei 2017, 20:40

Met 1600 netto per maand is met een koers van ongeveer 37.5 de 60000 thb okee als ik even reken.

Als de koers dan bijvoorbeeld 36 is en je komt iets te kort is wat spaargeld toch goed om aan te vullen?
Heb je dat niet wordt het m.i tijd dat je dan van die 1600 per maand in Thailand eens wat spaart. In Nederland leven gezinnen van dit bedrag.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Zelfmoorden in Thailand

#9 Bericht door Gardensafari » zondag 14 mei 2017, 20:49

Ik denk niet dat bedoeld wordt dat hij niet rond kan komen, maar dat die 60.000 baht per maand begint te knellen.
Zakt de koers beneden de 37 dan kom je er niet aan...
Eigenlijk zouden ze zo'n eigen huis moeten meewegen!
Of dat nu een appartementsrecht is, of vruchtgebruik of iets dergelijks mag niet uitmaken, mits levenslang.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zelfmoorden in Thailand

#10 Bericht door driver » zondag 14 mei 2017, 21:42

Dat haal ik er ook uit daarom mijn reactie om dan iedere maand een x bedrag te sparen van die 1600 euro om zodoende aan te kunnen vullen als de 60000 thb niet gehaald wordt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zelfmoorden in Thailand

#11 Bericht door wpdl » maandag 15 mei 2017, 03:01

Eigenlijk zouden....................... meewegen,ja daar zijn vele antwoorden op veelal richting het gemak van de buitenlander.
Denk eerder dat deze man zijn uitgave patroon niet is wat het zou moeten zijn.
Suggestieve schrijfwijze van Ton dat het klein geld is en zelfs met minimale uitgave moeilijk leven is :giggle:
Immigratie vraag naar de gestelde visumeisen NIET naar je daadwerkelijke leefpatroon.
Enige niet vermelde uitleg die zou kunnen is dat zijn spaarrekening door problemen van diverse aard op nul staat.
Ja dan is het triest.

hanshu

Re: Zelfmoorden in Thailand

#12 Bericht door hanshu » maandag 15 mei 2017, 03:33

Volgens mij is het 65.000 en dat gaat ie niet halen.

Meewegen tja.....lijkt mij eerder een ziektekosten verzekering mee te wegen. Want om normaal te leven heb je geen 65.000/mnd voor nodig.
Enja...een beetje sparen en op de bank zetten is ook mogelijk voor sommigen met 1600 euro/mnd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Zelfmoorden in Thailand

#13 Bericht door wanadee » maandag 15 mei 2017, 03:46

Trouwen met zijn vriendin zou ook een optie zijn.

hanshu

Re: Zelfmoorden in Thailand

#14 Bericht door hanshu » maandag 15 mei 2017, 05:18

wanadee schreef:Trouwen met zijn vriendin zou ook een optie zijn.
Misschien heeft ie wel een vriend en gaat de vlieger niet op.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zelfmoorden in Thailand

#15 Bericht door wpdl » maandag 15 mei 2017, 05:21

Ken er hier ook die 80/90.000 Baht te verteren hebben in de maand en op een single of tripel visum lopen.
Ja dan moet je toch echt eens in die spiegel kijken als je klachten heb.
Vele opties voor de rest voor wederom iedereen, maar ja moet wel een ieder willen dan.

Over Suicide Deaths gesproken via een side al eerder aangeboden.
Volgens zeggen maar 55 hoewel er een hoop dubieus 'Cause of Death' bij staat.

farang-deaths

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”