de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklaring

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklaring

#1 Bericht door hutspot » dinsdag 14 maart 2017, 08:49

heeft iemand al iets van de ambassade vernomen? zouden toch voor 1 april met een aanpassing komen???

gr.
H

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#2 Bericht door stevenl » woensdag 15 maart 2017, 09:09

Australie is inmiddels met vergelijkbare maatregelen gekomen: ook daar moet de inkomstenverklaring op de ambassade worden aangetoond.

Mijn inschatting: de Thaise overheid oefent druk uit op de ambassades om iets dergelijks in te voeren. Nederland heeft de aankondiging als eerste gedaane en dus de wind van voren gekregen, maar er zullen er nog meerdere volgen. Dit gaat gewoon gebeuren zoals aangekondigd. Het enige dat veranderd kan worden is denk ik dat de verklaring bruto zal worden. De Thaise overheid verlangt geen netto opgave, en bruto is veel makkelijker te verifieren.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#3 Bericht door wanadee » woensdag 15 maart 2017, 13:31

Ik kan netgens vinden dat netto bruto wordt. Bron?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#4 Bericht door stevenl » woensdag 15 maart 2017, 13:51

wanadee schreef:Ik kan netgens vinden dat netto bruto wordt. Bron?
Van mijn post: 'mijn inschatting ...'.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#5 Bericht door wanadee » woensdag 15 maart 2017, 14:00

Dus die plannen zijn er niet om dat te veranderen? De juiste informatie geven zonder te speculeren lijkt mij toch het meest voor de hand liggen. Als iedereen een gokje gaat doen zien we door de. Omen het bos niet meer :happyno:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#6 Bericht door stevenl » woensdag 15 maart 2017, 14:11

wanadee schreef:Dus die plannen zijn er niet om dat te veranderen? De juiste informatie geven zonder te speculeren lijkt mij toch het meest voor de hand liggen. Als iedereen een gokje gaat doen zien we door de. Omen het bos niet meer :happyno:
Zie mijn post. Als je informatie hebt kijk ik daar naar uit, verder heb ik geen zin meer in je gezeur.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#7 Bericht door wanadee » woensdag 15 maart 2017, 15:02

Ik probeer alleen aan te geven dat jouw informatie geen informatie is maar een gokje van jou. Als een ander dat doet ben jij de eerste die om bronnen vraagt en het anders verwerpt.
Dus dat heb ik nu een keer voor jou gedaan, dacht dat je dat wel zou waarderen. :crazy:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#8 Bericht door stevenl » woensdag 15 maart 2017, 15:07

wanadee schreef:Ik probeer alleen aan te geven dat jouw informatie geen informatie is maar een gokje van jou. Als een ander dat doet ben jij de eerste die om bronnen vraagt en het anders verwerpt.
Dus dat heb ik nu een keer voor jou gedaan, dacht dat je dat wel zou waarderen. :crazy:
Nee, ik heb zelf al duidelijk aangegeven dat dit mijn inschatting is.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#9 Bericht door hutspot » donderdag 16 maart 2017, 07:37

Geachte heer Hutspot,

Dank voor uw herinneringsbericht. De ambassade zal binnenkort een nieuwsbericht op de ambassadewebsite plaatsen waarin de voortgang mbt de ontwikkelingen zal worden gecommuniceerd.
Met vriendelijke groet,

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#10 Bericht door hutspot » donderdag 16 maart 2017, 07:41

stevenl schreef:Australie is inmiddels met vergelijkbare maatregelen gekomen: ook daar moet de inkomstenverklaring op de ambassade worden aangetoond.

Mijn inschatting: de Thaise overheid oefent druk uit op de ambassades om iets dergelijks in te voeren. Nederland heeft de aankondiging als eerste gedaane en dus de wind van voren gekregen, maar er zullen er nog meerdere volgen. Dit gaat gewoon gebeuren zoals aangekondigd. Het enige dat veranderd kan worden is denk ik dat de verklaring bruto zal worden. De Thaise overheid verlangt geen netto opgave, en bruto is veel makkelijker te verifieren.

De wijziging in de huidige procedure wordt doorgevoerd op instructie van de Directie Consulaire Zaken van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Er wordt momenteel samen met het Ministerie in Den Haag gewerkt aan aanvullende informatie en een antwoord op de vragen die zijn gesteld. Ik hoop u spoedig nader te berichten.

rcjoop
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 08:47
Locatie: Chiang Mai

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#11 Bericht door rcjoop » donderdag 16 maart 2017, 14:28

Alhoewel de regeling blijkbaar nog niet definitief is is er wel informatie over aanwezig op de website:

http://thailand.nlambassade.org/bijlage ... -2017.html

In de verklaring wordt duidelijk gezegd dat het om netto inkomen gaat, dat zal her en der wel voor problemen zorgen.
In de bijlage wordt omschreven welke bewijsstukken mogelijk zijn en ook dat vanwege het legaliseren van de handtekening je persoonlijk dient op te draven, betekent voor mij dus weer een extra vlucht op en neer naar BKK.

Gezien de sfeer op het moment verwacht ik niet dat de definitieve versie beter voor ons zal zijn.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#12 Bericht door stevenl » vrijdag 17 maart 2017, 01:46

hutspot schreef:
stevenl schreef:Australie is inmiddels met vergelijkbare maatregelen gekomen: ook daar moet de inkomstenverklaring op de ambassade worden aangetoond.

Mijn inschatting: de Thaise overheid oefent druk uit op de ambassades om iets dergelijks in te voeren. Nederland heeft de aankondiging als eerste gedaane en dus de wind van voren gekregen, maar er zullen er nog meerdere volgen. Dit gaat gewoon gebeuren zoals aangekondigd. Het enige dat veranderd kan worden is denk ik dat de verklaring bruto zal worden. De Thaise overheid verlangt geen netto opgave, en bruto is veel makkelijker te verifieren.

De wijziging in de huidige procedure wordt doorgevoerd op instructie van de Directie Consulaire Zaken van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Er wordt momenteel samen met het Ministerie in Den Haag gewerkt aan aanvullende informatie en een antwoord op de vragen die zijn gesteld. Ik hoop u spoedig nader te berichten.
Natuurlijk. En daarom wordt dit alleen in Thailand ingevoerd, niet bij andere ambassades. En daarom voert ook Australie nu iets dergelijks in. Thaise immigratie heeft dit verzocht aan de diverse buitenlandse vertegenwoordigingen, die hebben het doorgegeven naan hun bazen, buitenlandse zaken, en dus voeren de ambassades dit nu door op verzoek van buitenlandse zaken.

Nederland heeft hier geen enkel belang bij, is alleen extra werk, dus geen enkele kans dat dit uit de koker van buitenlandse zaken komt.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#13 Bericht door hutspot » vrijdag 17 maart 2017, 04:49

stevenl schreef:
hutspot schreef:
stevenl schreef:Australie is inmiddels met vergelijkbare maatregelen gekomen: ook daar moet de inkomstenverklaring op de ambassade worden aangetoond.

Mijn inschatting: de Thaise overheid oefent druk uit op de ambassades om iets dergelijks in te voeren. Nederland heeft de aankondiging als eerste gedaane en dus de wind van voren gekregen, maar er zullen er nog meerdere volgen. Dit gaat gewoon gebeuren zoals aangekondigd. Het enige dat veranderd kan worden is denk ik dat de verklaring bruto zal worden. De Thaise overheid verlangt geen netto opgave, en bruto is veel makkelijker te verifieren.

De wijziging in de huidige procedure wordt doorgevoerd op instructie van de Directie Consulaire Zaken van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Er wordt momenteel samen met het Ministerie in Den Haag gewerkt aan aanvullende informatie en een antwoord op de vragen die zijn gesteld. Ik hoop u spoedig nader te berichten.
Natuurlijk. En daarom wordt dit alleen in Thailand ingevoerd, niet bij andere ambassades. En daarom voert ook Australie nu iets dergelijks in. Thaise immigratie heeft dit verzocht aan de diverse buitenlandse vertegenwoordigingen, die hebben het doorgegeven naan hun bazen, buitenlandse zaken, en dus voeren de ambassades dit nu door op verzoek van buitenlandse zaken.

Nederland heeft hier geen enkel belang bij, is alleen extra werk, dus geen enkele kans dat dit uit de koker van buitenlandse zaken komt.
Ik citeer met een bron... :P zonder mijn eigen mening te geven. Jij Trumpeteer je eigen mening...

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#14 Bericht door stevenl » vrijdag 17 maart 2017, 05:11

hutspot schreef:
stevenl schreef:
hutspot schreef: De wijziging in de huidige procedure wordt doorgevoerd op instructie van de Directie Consulaire Zaken van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Er wordt momenteel samen met het Ministerie in Den Haag gewerkt aan aanvullende informatie en een antwoord op de vragen die zijn gesteld. Ik hoop u spoedig nader te berichten.
Natuurlijk. En daarom wordt dit alleen in Thailand ingevoerd, niet bij andere ambassades. En daarom voert ook Australie nu iets dergelijks in. Thaise immigratie heeft dit verzocht aan de diverse buitenlandse vertegenwoordigingen, die hebben het doorgegeven naan hun bazen, buitenlandse zaken, en dus voeren de ambassades dit nu door op verzoek van buitenlandse zaken.

Nederland heeft hier geen enkel belang bij, is alleen extra werk, dus geen enkele kans dat dit uit de koker van buitenlandse zaken komt.
Ik citeer met een bron... :P zonder mijn eigen mening te geven. Jij Trumpeteer je eigen mening...
Je citeert zonder bron, maar het is wel duidelijk wat de oorsprong is :). Klopt, ik geef mijn inschatting.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#15 Bericht door brake034 » dinsdag 21 maart 2017, 11:09

Facebook pagina van de Nederlandse Ambassade (in BKK) vandaag; "Het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse ambassade in Bangkok hebben eind 2016 aangekondigd dat de procedure voor het verkrijgen van een inkomensverklaring ten behoeve van een visum aanvraag bij de Thaise immigratiedienst gaat wijzigen. De ingangsdatum van deze wijziging is op dit moment nog niet bekend. Tot nadere berichtgeving zal daarom de huidige regeling (waarbij de handtekening onder een eigen verklaring wordt gelegaliseerd) van kracht blijven. Wij houden u op de hoogte."
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”