Jaarlijkse visum-O retired en inkomensverklaring...statement

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Jaarlijkse visum-O retired en inkomensverklaring...statement

#1 Bericht door Single60Parent » zaterdag 07 januari 2017, 07:17

Is er iemand op de hoogte van eventuele veranderingen bij het Immigration Office here in Khon Kaen?
Het gaat hierbij om een (jaarlijkse) jaarvisum-O (retired).
Jaarlijks ben ik eveneens verplicht om een zogezegd...Inkomensverklaring / Statement bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok te laten afstempelen en ondertekenen aldaar.
Mijn vraag is als volgt...moet ik dit formulier...inkomensverklaring / statement eveneens laten legaliseren bij het Ministry of Foreigner in Bangkok.
Ikzelf ben woonachtig in Khon Kaen, dus moet ik mij jaarlijks melden bij het kantoor van de immigration in Khon Kaen.
Laatst gewijzigd door Single60Parent op vrijdag 20 januari 2017, 06:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Jaarlijkse visum-O retired in Khon Kaen.

#2 Bericht door Herbergier » zaterdag 07 januari 2017, 09:54

Ik ben afgelopen donderdag hier in Buriram (immigration is drie maanden geleden geopend) voor mijn "O" Extension geweest en ze gebruikten.

TM.7 formulier (twee kanten ingevuld)
Pasfoto
Inkomstenverklaring
Kopieën van alle gebruikte pagina's van je paspoort, ook van de TM.6 Departure card
Kopie Thaise ID card (waarschijnlijk niet verplicht, maar ik heb er een, dus ik heb hem er maar bijgedaan)
Kopie Gele boekje (waarschijnlijk niet verplicht)
Kopie blauwe boekje van de huiseigenaar
Statement, of kopieën van 3 pagina's bankboekje, Thaise bank

Alles voorzien van een handtekening.

Voor de zekerheid had ik nog een aantal formulieren bij me en van alle formulieren nog een kopie, maar die hadden ze niet nodig, wel moest ik daar nog een penalty formulier invullen.
Alles van waarde is weerloos.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Jaarlijkse visum-O retired in Khon Kaen.

#3 Bericht door sjeng » zaterdag 07 januari 2017, 12:13

Begrijp ik hieruit dat een medische verklaring van het ziekenhuis niet meer nodig is of ben je die vergeten in je rijtje?




quote="Herbergier"]Ik ben afgelopen donderdag hier in Buriram (immigration is drie maanden geleden geopend) voor mijn "O" Extension geweest en ze gebruikten.

TM.7 formulier (twee kanten ingevuld)
Pasfoto
Inkomstenverklaring
Kopieën van alle gebruikte pagina's van je paspoort, ook van de TM.6 Departure card
Kopie Thaise ID card (waarschijnlijk niet verplicht, maar ik heb er een, dus ik heb hem er maar bijgedaan)
Kopie Gele boekje (waarschijnlijk niet verplicht)
Kopie blauwe boekje van de huiseigenaar
Statement, of kopieën van 3 pagina's bankboekje, Thaise bank

Alles voorzien van een handtekening.

Voor de zekerheid had ik nog een aantal formulieren bij me en van alle formulieren nog een kopie, maar die hadden ze niet nodig, wel moest ik daar nog een penalty formulier invullen.[/quote]

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Jaarlijkse visum-O retired in Khon Kaen.

#4 Bericht door Herbergier » zaterdag 07 januari 2017, 14:35

Wij moesten vanuit de provincie Buriram eerst altijd naar immigration in Kap Choeng (Surin), Dat was voor ons vanuit de stad Buriram 130km rijden, maar er is in Kap Choeng en nu ook in Buriram nog nooit om een medische verklaring gevraagd.
Alles van waarde is weerloos.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Jaarlijkse visum-O retired in Khon Kaen.

#5 Bericht door Mario08 » zondag 08 januari 2017, 04:57

De medische verklaring is al vele, vele jaren niet meer verplicht.

Een aantal immirgatie kantoren bleven er toch om vragen, zoals bijvoorbeeld Nan, maar dat zou nu toch echt verleden tijd moeten zijn.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Jaarlijkse visum-O retired en inkomensverklaring...state

#6 Bericht door sunbird » vrijdag 10 februari 2017, 23:01

Nee is niet nodig.
Inkomsten verklaring kun je schriftelijk aanvragen, niet nodig om naar Bangkok te gaat.
Ik doe dit al vele jaren zonder

-----------------------
Single60Parent schreef:Is er iemand op de hoogte van eventuele veranderingen bij het Immigration Office here in Khon Kaen?
Het gaat hierbij om een (jaarlijkse) jaarvisum-O (retired).
Jaarlijks ben ik eveneens verplicht om een zogezegd...Inkomensverklaring / Statement bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok te laten afstempelen en ondertekenen aldaar.
Mijn vraag is als volgt...moet ik dit formulier...inkomensverklaring / statement eveneens laten legaliseren bij het Ministry of Foreigner in Bangkok.
Ikzelf ben woonachtig in Khon Kaen, dus moet ik mij jaarlijks melden bij het kantoor van de immigration in Khon Kaen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”